21053 vaz05 19**? oli rallikrossi auto

21053 vaz05 19**? oli rallikrossi auto

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

See nädalavahetus tuleb väga väga töine laupäeval Missosse ja pühapäeval Tallinna lähedale. Aga auto valmis ja käib nagu vanamees :D
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Lõpuks siis auto jalgadel/ratastel ja ka esimene edukas mõõduvõtmine rallikrossirajal tehtud. Piiroja krossirajal saavutatud teine koht on hea tunnustus tehtud tööle! Auto on uuesti sündinud: (kasutatud)uus on täispritse Niva mootor, 4-1 torukolle koos 60mm toru ja resonaatorpütiga taga. Sisselase on originaal "tigukoda" koos koonusfiltriga. Kogu auto elektri pidime täiesti uuesti ehitama, kuna originaalajul on oma mootorijuhtmestik ja autol oma siis palju valikuid ei olnud. Aku leidis uue koha salongis plastikkasti sees, kuna kaalujaotus nõudis seda.
Mootor on remontimata/järelaitamata - aega pole aga toimetab hästi oma ligi 60t.läbisõidu kohta Niva aiste vahel. Ostsime uue lambda ja õhulugeja, et ajul oleks õiged parameetrid ees. Pööretepiirik on originaalpööretel 5600 p/min seatud aga tahaks paartuhat juurde progeda ja oleks hea teada saada, kes seda Tartu kandis teeks, või on uut aju vaja?
Rallikrossi sellel aastal kehtima hakanud FIA tehnilised nõuavad meie autole ca. 220kg massidega lisakaalude kinnitamist! Hetkel auto koos piloodiga 878kg. Mõnele sõbrale oleme juba aidanud neid rauakolakaid sisse seada ja auto kaalujaotuse nurgakaaludel paika kaaluda aga ega see normaalne ei ole, kui püüad suhteliselt kerge Lada auto veel kergemaks teha ja siis ostad kalli raha eest sadades kilodes paksu terasplaati ja püüad seda autosse toppida ning turvaliselt kinnitada, et see liikuma ei pääseks, kui mingi põrgatus toimub! Füüsikast 220kg v2/2 on korralik paarkümmend tonni ipulsina seina lömastav jõud!!!! Ükski lihast ja luust elusolend ei suudaks seda lendavat massi kinni hoida!
Reeglite järgi peame selle massiga autole (860 kg) uut kuni 1400 ccm uut mootorit ehitama hakkama. Meil on vanadest aegadest üks 1300ccm VAZ 2105 - e laia nukaga võidusõidumootor olemas, millega Kasemetsad vormeli Easter - it sõitsid. Peale remonti peaks see sobima ka rallikrossile.
Pildid kohe tulemas.
Kena suve jätku ja kohtume rajal!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Tulenevalt rihmaga mootori eripäradest uuriks, mis lahendust sellel vormeli 1,3 mootoril kasutati, et õli kenasti karterisse tagasi jõuaks?

Kõige parema kuni 1400 mootori peaks idee poolest saama 2108 1300 mootor puurida 76,8 peale + 74,8 vänt = 1385cc
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Vaheseinad on karteris ja Kaane õli tagastuseks on eraldi ava, kust läheb voolik otse karterisse.
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Põltsamaa rallikross selja taga ja kõik sujus kuni finaali 2 ringi poole peale kuni murdus käändtelg

Väike video salvestus ka finaalist: http://www.youtube.com/watch?v=NJZ3MvUgeZ0
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1525
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Noh, ikka juhtub - seal see Lada 1 murelastest ongi, käändtelg, et seda ei tea iial mil see töölepingu lõpetab - sinna on rohtu aind müne teise käändmiku leiutamine (Fiati siin topivad kõik asemele)

Aga mis marki k.kasti te kasutate (mis ülekannetega)?

Auto muidu käib kenasti.
Festina lente!
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Meil on kuuene ungari kast. Oleme temaga hellalt ringi käinud ja teadaolevalt parima (kallima) õliga õnnistanud.
Ülekanded sobivad ideaalselt meie Niva täispritsemootoriga, mis veab alt ja piiraja juba 5600 n/min peal - aga pole piirajasse vajalik lasta olnudki! Muuseas mootor on nii nagu auto pealt tuli ca. 50 t. km NIVA peal läbi kolistanud. Tänud Väikesele Mägilasele hea kauba eest! Talveks plaanis asi üle vaadata ja pisihooldus teha, et jääradadele kindel partner oleks olemas.
Ei tea, kuidas meie "uus" 1300 ccm laia nukiga vormelimootor sellega sobib? Peaks sobima, kuna jätame pika sisselaske ja karpa. Sellele teeme progetava ajuga süütesüsteemi ja piiraja seame 7800 n/min peale, et juhuslikult kogemata haiget ei saaks.
Otsime/ostame Niva täisprisega sisselaskekollet , et see hiljem uuele mootorile installida ja siis ka progetav aju - EFFITEC asja juhtima panna.
m
Mikk
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1026
Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
Asukoht: Harjumaa, Kose vald
Autod: VIS 23464-10

Postitus Postitas Mikk »

Nii et oligi ikkagi käändtelg. Mehele tuleb au anda, sest käändtelg oli ilmselt murdunud juba teisi ringi alguses, aga autoga jõuti ikkagi veel poole ringi peale. Vähemalt raja ääres tundus, et ratas oli vales asendis juba teisele ringile asfaldi pealt kruusale üle minnes. Aga jõudu ja edu ja raja ääres näeme.
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Tänase seisuga on ,siis auto müüa.
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Asi nüüd nii kaugel, et auto müügiks kuna ei ole ressurse uue rallikrossi auto ehitamisel. Aga sõbrake on mind see aasta juba ilusti teenind tervelt 7 sõitu juba sõidetud. 3 neist rallikrossi ja 4 neist jäärada. Autol ikka sama niva mootor peal ei ole midagi teind kui aind ennem rallikrossi sai õli vahetatud. Autol sai ka ennem hipodroomi etappi ka nö"kempi lukk" alla visatud kuna hipodroomil vaja, et ikkagi 2 ratast veaks. Auto müügis 4525 euroga.
PS- eelnevates postitutes mainitud 1400ccm mootor ka müüa kui keegi seda soovib ja veel hulgaliselt tavalisi karpaga mootoreid ja teisigi siguli juppe.
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Siin ka üks minu misso etappi startidest: http://m.youtube.com/watch?v=lSLBnYbulps .
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Lõpuks!!! Laupäeval saab jälle sõita. Nimelt põltsamaal piirojal toimub külakross rallikrossi rajal. Kellel soovi ja tahtmist tulla sinna sõitma, siis registreerimine lõppeb täna õhtul. Seal ka toimub start rahvakrossi autodele ehk puuriga autodele kus minagi oma kollase kurjaks ajan. Rohkem infot autosport.ee lehelt. Võistluse nimi:piiroja karikas V.
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Põltsamaa etapp: rwd-s bmwga 5-6 koht. Noortes siguliga4 koht. Ja rahvakrossistardis 3 koht nibin nabin kuna auto kees 130kraadiga 4r ingi alguses. Kuna oli võimalus isegi tõusta esimeseks, siis sõitsime lõpuni ja tulemus 3.koht. Ja mootoriga ilmselt jokk kuna auto ei taha pöördesse käia ja löriseb hullu pööra. Aga annan oma sõna et kuu lõppus käib auto jälle.
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Täna hakkasin mootorit maha võtma ja märkasin, et geneka rihm oli ribadeks lendanud. :(
e
Ervn
Foorumi kasutaja
Postitusi: 210
Liitunud: 26 Mär 2009 16:17
Asukoht: Tõrva/Tartu
Autod: Ford Sierra
Kontakt:

Postitus Postitas Ervn »

Eile 19:30 ajal sai tuli torru, Matu ise ei viitsi ilmselt teemat uuendada :)
Tulge siis Kulbilohusse homme kaasa elama.
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

tegelikult on asi nii, et mina olen raja ääres küll aga autot pole kaasas. Ja see kõik millestki mida me ei tea. Tühikäik kõigub vahepeal välja suremise ääre peal ja, siis jälle pöörded nii kõrged, et käik ei lähe sisse.
Ja ei kujutagi ette kust see tuleb. Samas selline tunne, et ahmib lisaõhku ja samas kütus väga rikas. Muidugi ei ole meil ükski mootor veel käinud selle nukkiga. Arvasime algul, et "knocking sensor" annab mingit häiret kuna meil knocking sensor on teises kohas kui tal ennem oli. Teisena arvasime, et lambda jebib kuna ta pole ammu nii palju sooja saanud kuigi lambda sai aasta tagasi täiesti tutikas ostetud koos õhulugejaga. Samas pill pöördesse ei taha ka minna. Koormusel vajutan gaasi põhja, siis ta nagu hakkaks minema ja tekib lünk sisse rikkast segust kui see lünk lõppeb, siis läheb nagu elajas 1500rpm ja kordub sama jama.
Igastahes meil on mõistus otsas ja ei tunne ka seda pritsungit veel nii hästi kui karpat. Ja surveaste on ka 8,8 kas see on vähe laianukki jaoks????? Igastahes kui kellegil kogemusi täispritsega või on mingeid mõtteid mis võib viga olla, siis võite julgesti pakkuda.

Vabandust kirjavigade pärast! :D
Ilusat sügist teile!
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4925
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

gaasi asendi andur ja kiiruse andur tasuks üle vaadata...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Uskumatu! Osutus tõeks see mida väga ei uskunud. Ehk, siis voolu polnud piisavalt akus. :D Aga täna sai natukene veel mootorit sisse sõidetud kuni murdus "panhardrod". Heameel vähemalt,et auto sõidab.
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Eile sai veel autot sisse sõidetud ligi 30km. Üks elektri kala ilmus ka välja nimelt süüte lüliti mis ei andnud piisavalt voolu edasi või ei lülitunud korralikult sisse mille pärast ka ei olnud vahepeal auto käivitamisel süüdet. Teine probleem on veel ka starter nupuga, kui vajutasid nuppu ja tahtsid nuppu vabastada, siis jäi starter veel edasi ketrma. Täna on mul aega, siis vahetan nupud korralikumade vastu ja sõidan temaga veel. Korra mõlkus mõttes, et tuleme tabasallu temaga ladaklubi üritusele ka aga eks näis. Minu teine punane lada tuleb kasutaja Alariga küll Tabasallu kuna tema enda ladal pole pagasnikut, sest viimasel superkrossi etappil sõideti talle tagant sisse.
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Tervist üle pika aja! Auto vahepeal sõbra käes olnud kes temaga sõitis 2-el etapil. Üks neist oli ladaklubi rajapäev kus ta saavutas 4. koha. Ja teine oli superkrossi etapp kus ei läinud nii hästi. Aga nüüdseks on autol ilmselt ostja olemas kes tahab, et auto teeksime selliseks nagu see lada vanasti oli kui ta ringrada sõitis, ja siis läheb muuseumisse. Siit ka küsimus, ega kellegil pole vanast ajast mõnda pilti kui see auto sõitis ringrada? Homme hakkame autoga pihta, võtame küljest nö sport detailid ja asendame tavalistega näiteks käigukast.
Vasta