Oh teid küll....
Jätke nüüd ometi ükskord meelde: Surveaste on arvutuslik suurus, mis näitab põlemiskambri ja silindri ruumala vahelist suhet. Ehk kui mitu korda surutakse kogu silindri ruumala (ploki ühe silindri ruumala + põlemiskambri ruumala) põlemiskambrisse kokku.
Kui nüüd päris aus olla, siis seda saab mõõta jah - arvutamise teel ainult.
See mida mõõdetakse on KOMPRESSIOON - seesama asi mida naljaninadest autoinimesed käivad tavaliselt ämbriga poest toomas, kui garaa?is otsa on saanud

Ehk siis seda mõõdetakse atmosfääride, baarides, kilopaskalites, vastavalt mõõdikuskaalale.
See näitab kui "tihe" on mootor, ehk kas kokkusurutud õhk (sest mootor on tegelikult ikkagi õhupump) suudab survetakti ajal silindris püsida. Kui ei, siis tavaliselt on esimeseks probleemiks ebatihe klapi ja klapipesa vaheline kontaktpind. Maakeeli - klapid ei pea.
Sealt edasi juba teised ja juba kallimad probleemid...
Mittekäivitumine ning kompressioon on mõõtes silindris liiga väike või suisa olematu, viitab just liigväikestele klapivahedele, ehk kui klapivahet üldse ei ole, siis klapid ei saagi sulguda ja mootor kui õhupump ei suuda lihtsalt segu süütamiseks piisavat õhusurvet tekitada. Ehk siis igasugune nukkvõlli kraadimene ja paika ajamine ALGAB KLAPIVAHEDE PAIKA REGULEERIMISEST!
M.O.T.T.
