2105, ccve, Rallikross MÜÜDUD!
2105, ccve, Rallikross MÜÜDUD!
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 656
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
Tegelikult süsteem ise väga lihtne. Käigukasti peal on selline "kausike" kus sees on selline poolik ümar ring ehk kuhu taha need käigud alla vajutamisel haakuvad. See on viilitud seest täiesti ümaraks ehk kasti pealt mingeid käike kusagile ei haaku. Nüüd tahapoole kus kang uuesti kinnitub on pandud kasti pealt kõik see originaal süsteem koos selle kausiga jne kuhu käigud haakuvad. Ehk kasti pealt ei vajuta seda käiku alla kusagile vaid hoopis tagantpoolt. Sisu pilt on natuke vana, see käigu värk ümber tehtud. Alla on treitud silindri kujuline "karbike" kuhu peale on kõik see käigukasti peal olev süsteem külge pandud. Pikk ja raske jutt aga vast midagi said aimu.Algselt postitas: Tymmu23
selline küsimus,et kuidas see käiguhoovastik allavajutatavate käikudega toimib nagu tagurpidi - ja otsekastil siis 1.käiguga?
ja kas ratastel vahe flantse pole kasutatud üldse,ainult öötsad pikemaks tehtud?
Ees pole mingeid flantse, ainult pikad õõtsad. Taga on flantsid vahel.
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 656
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
Pole ammu teemat uuendanud, teeks ühe kokkuvõtte alates viimasest Audru Superkrossi etapist mis oli Superkross 2009 hooaja viimane etapp. Fotograafe küll raja ääres paistis kuid internetist pole ma ühtegi pilti leidnud, kahjuks ei õnnestu ka teile midagi näidata sellest etapist
Kohaks tuli neljas, tuleb jällegi tõdeda ,et 1600cc pole 1900cc vastu võistlemiseks 
Sellega oligi minujaoks Superkrossi 2009 hooaeg läbi. Neljast võistlusest kolm lõpetasin kolmanda kohaga ning viimase siis neljandaga. Kokkuvõttes 12 võistlusest 4 osalenud ning aasta arvestuses 5. koht.
2009 aasta viimane võistlus oli Tarvastu Rahvakross 2009 Sügis. Kuna tegemist koduvõistlusega ning võistlusega milles olen abikäsi olnud algusest peale siis ei saanud seal osalemata jätta. Selle võistlusega oli selline huvitav seik, et peale 1 vooru pidime valli otsast välja lükkama Janno Liguri Lada Samara. Lükkasime kambakesi välja kui üks lükkajatest otsustas ukse kinni lüüa, minu kahjuks oli seal vahel minu pöial. Asi läks nii jamasti ,et pidin pöialt õmblema minema, arm siiani katab näppu
. Sellega oli minu võistlus katki, kuna käsi eriti liikuda ei tahtnud ning omalgi parim tuju ei olnud. Mõningad pildid sellest võistlusest:


Uue aasta alguses sai treenitud jääradu. Alustuseks sai käidud Võrtsjärvel vähe piigitamas, millest on video eelmisel lehel. Järgnevalt sai Raassilla Rahvakrossirajal treenitud algavaks Superkrossi hooajaks.
Rehvideks Master Nordic 2 M+S ilma naelteta.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=dr_JXm1dFac
Pildid: http://nagi.ee/photos/ttriiiiiinu/sets/249343/
2010 hooaja esimene Superkrossi etapp sai vahele jäetud, kuid teisel etapil Viljandimaal (eelnimetatud Raassilla Rahvakrossirajal) olime väljas.
Kuna rada oli täiesti jääs ning rehvideks naelteta masterid siis eriti mingit pidamist seal tagaveolistel polnud. Kohaks tuli küll teine kuid mingit võidusõidu tunnet antud võistlus ei tekitanud.
Mõned fotod (suuremate piltide vaatamiseks klõpsa väiksele pildile):



Järgnevalt sai ettevõetud kaua oodatud tagavedrude ja amortide vahetus. Panime uued 01 vedrud ning Ford Transiti Sachs gaas-amordid. Tagaosa kohta küll midagi kurta ei saa, süsteem töötab väga hästi.
28.Veebruaril toimus Valgeranna Superkross millest sai ka osavõetud. Algselt planeeritud rada muudeti kuna olevat liiga auku läinud ööga. Samala hommikul tehti raja kõrvale ca 300 m pikk ovaal mis oli täielik katastroof(rada oli kõvasti rööpas-aukus ning suurte lumevallidega keset rada kust lihtsalt pidi läbi sõitma..). Treeningsõitude ajal lõhkus see rada ära minu täiesti uued tagumised amordid ning nende puksid. Peale treeningsõite tegid osalejad suurt kisa kuna enamus ei olnud nõus sõitma sellisel rajal mis konkreetselt lõhub autot. Võistlus viidi tagasi vanale rajale mis polnud väga hull midagi. Võin julgelt tõdeda, et parima kiiruse-kujuga jäärada kus oma elus olen sõitnud. See rada pakkus tõsist lõbu kuna kiirused olid pidevalt üleval ning tagavedusele hea rada oma pikkade laugete kurvidega. Sõitudeks üritasime tagumised amordid kuidagi alla saada. 2 Poolfinaali nad seal all püsisid meie aretisega, kuid finaalis tulid nad täiesti alt ära ning nii sai 4 ringi finaali ilma tagumiste amortideta sõidetud ning seetõttu ka teistest kõvasti maha jäädud. Kohaks siiski kolmas.
Fotod:


Video:
http://www.youtube.com/watch?v=xRnHSr1Hf7M
6.Märtsil sai kaasa tehtud Kõpu Rahvaralli, oli ammu soov rahvarallit proovida
! Autoks oli rahvaralliks ettevalmistatud originaal mootori ja kastiga ülikorralik 2108. Bilsu amordid, suur põhjakate, jäme stabikas, tugevad mootorikinnitused jms. V18 klassis tuli kohaks viies, esimene läheb ikka aiataha 


13.Märtsil tegime kaasa ka Kõpu Rallisprindi, seekord õige auto ja õigete rehvide roolis
Oli ka rallisprindi soov ammu kaasa teha, sai see teoks tehtud. 10km piikidega ja sigulliga metsa vahel kiiresti sõita on omaette kogemus, kuid kindlasti ei anna seda võrrelda krossiga - sprint on klass omaette!
Sellel pikal lõigul tulid välja ka mõningad vead millest suurimad olid PIDURID. Esimene voor sai sõidetud endajaoks heas tempos kuid teised olid ikka kiiremad. Teine voor sai sõidetud kordades kiiremini kuid 2km ette lõppu kadusid pidurid. Metsavahe jms oli juba rööpas ning sai nende sees sõidetud ja kuidagi pidama. Kahjuks 2 kurvi ennem finishit polnud rööbast ega pidurit ning sai auto paisatud suurde valli. Kolmandasse vooru läksin pmst ilma piduriteta (midagi nagu oli vahepeal), ning sai ka seal väike näpukas tehtud mis maksis peaaegu katuse. Pidurid on originaalid (kahjuks ka vedelik), kuna ennem pole nende taha asi jäänud (ka rinkal mitte ei jäänud..).




Praeguseks kõik, valmistame end ette 3 nädalapärast toimuvaks Audru Superkrossiks. Uuendust saavad kindlasti pidurid. Siinkohal tahaks infot samara esipidurite sobivusega 2105'le? Kas on võimalik ja mis ümber peab tegema? Vaheplaadi 2108 supporti kinnitusele? Miks plaan 2108 omad panna on, on sellepärast ,et olemas uued sportkettad-klotsid 14". Taha tulevad ketaspidurid ning vedelikuks läheb kindlasti ka selleks ettenähtud vedelik. Samas on ka uue mootori plaan (1900cc +), et rinkal ka mingit konkurentsi pakkuda. Kui seda ei jõua valmis selleks ajaks, siis tuleb kindlasti praegusele mootorile uus ja korralik sisse-väljalase ning Jaanus Liguri juures stendimine.
Päikest
Lisatud Valgeranna Superkrossi video!
[Muudetud: 25-3-2010 ccve]


Sellega oligi minujaoks Superkrossi 2009 hooaeg läbi. Neljast võistlusest kolm lõpetasin kolmanda kohaga ning viimase siis neljandaga. Kokkuvõttes 12 võistlusest 4 osalenud ning aasta arvestuses 5. koht.
2009 aasta viimane võistlus oli Tarvastu Rahvakross 2009 Sügis. Kuna tegemist koduvõistlusega ning võistlusega milles olen abikäsi olnud algusest peale siis ei saanud seal osalemata jätta. Selle võistlusega oli selline huvitav seik, et peale 1 vooru pidime valli otsast välja lükkama Janno Liguri Lada Samara. Lükkasime kambakesi välja kui üks lükkajatest otsustas ukse kinni lüüa, minu kahjuks oli seal vahel minu pöial. Asi läks nii jamasti ,et pidin pöialt õmblema minema, arm siiani katab näppu



Uue aasta alguses sai treenitud jääradu. Alustuseks sai käidud Võrtsjärvel vähe piigitamas, millest on video eelmisel lehel. Järgnevalt sai Raassilla Rahvakrossirajal treenitud algavaks Superkrossi hooajaks.
Rehvideks Master Nordic 2 M+S ilma naelteta.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=dr_JXm1dFac
Pildid: http://nagi.ee/photos/ttriiiiiinu/sets/249343/
2010 hooaja esimene Superkrossi etapp sai vahele jäetud, kuid teisel etapil Viljandimaal (eelnimetatud Raassilla Rahvakrossirajal) olime väljas.
Kuna rada oli täiesti jääs ning rehvideks naelteta masterid siis eriti mingit pidamist seal tagaveolistel polnud. Kohaks tuli küll teine kuid mingit võidusõidu tunnet antud võistlus ei tekitanud.
Mõned fotod (suuremate piltide vaatamiseks klõpsa väiksele pildile):



Järgnevalt sai ettevõetud kaua oodatud tagavedrude ja amortide vahetus. Panime uued 01 vedrud ning Ford Transiti Sachs gaas-amordid. Tagaosa kohta küll midagi kurta ei saa, süsteem töötab väga hästi.
28.Veebruaril toimus Valgeranna Superkross millest sai ka osavõetud. Algselt planeeritud rada muudeti kuna olevat liiga auku läinud ööga. Samala hommikul tehti raja kõrvale ca 300 m pikk ovaal mis oli täielik katastroof(rada oli kõvasti rööpas-aukus ning suurte lumevallidega keset rada kust lihtsalt pidi läbi sõitma..). Treeningsõitude ajal lõhkus see rada ära minu täiesti uued tagumised amordid ning nende puksid. Peale treeningsõite tegid osalejad suurt kisa kuna enamus ei olnud nõus sõitma sellisel rajal mis konkreetselt lõhub autot. Võistlus viidi tagasi vanale rajale mis polnud väga hull midagi. Võin julgelt tõdeda, et parima kiiruse-kujuga jäärada kus oma elus olen sõitnud. See rada pakkus tõsist lõbu kuna kiirused olid pidevalt üleval ning tagavedusele hea rada oma pikkade laugete kurvidega. Sõitudeks üritasime tagumised amordid kuidagi alla saada. 2 Poolfinaali nad seal all püsisid meie aretisega, kuid finaalis tulid nad täiesti alt ära ning nii sai 4 ringi finaali ilma tagumiste amortideta sõidetud ning seetõttu ka teistest kõvasti maha jäädud. Kohaks siiski kolmas.
Fotod:


Video:
http://www.youtube.com/watch?v=xRnHSr1Hf7M
6.Märtsil sai kaasa tehtud Kõpu Rahvaralli, oli ammu soov rahvarallit proovida




13.Märtsil tegime kaasa ka Kõpu Rallisprindi, seekord õige auto ja õigete rehvide roolis

Sellel pikal lõigul tulid välja ka mõningad vead millest suurimad olid PIDURID. Esimene voor sai sõidetud endajaoks heas tempos kuid teised olid ikka kiiremad. Teine voor sai sõidetud kordades kiiremini kuid 2km ette lõppu kadusid pidurid. Metsavahe jms oli juba rööpas ning sai nende sees sõidetud ja kuidagi pidama. Kahjuks 2 kurvi ennem finishit polnud rööbast ega pidurit ning sai auto paisatud suurde valli. Kolmandasse vooru läksin pmst ilma piduriteta (midagi nagu oli vahepeal), ning sai ka seal väike näpukas tehtud mis maksis peaaegu katuse. Pidurid on originaalid (kahjuks ka vedelik), kuna ennem pole nende taha asi jäänud (ka rinkal mitte ei jäänud..).




Praeguseks kõik, valmistame end ette 3 nädalapärast toimuvaks Audru Superkrossiks. Uuendust saavad kindlasti pidurid. Siinkohal tahaks infot samara esipidurite sobivusega 2105'le? Kas on võimalik ja mis ümber peab tegema? Vaheplaadi 2108 supporti kinnitusele? Miks plaan 2108 omad panna on, on sellepärast ,et olemas uued sportkettad-klotsid 14". Taha tulevad ketaspidurid ning vedelikuks läheb kindlasti ka selleks ettenähtud vedelik. Samas on ka uue mootori plaan (1900cc +), et rinkal ka mingit konkurentsi pakkuda. Kui seda ei jõua valmis selleks ajaks, siis tuleb kindlasti praegusele mootorile uus ja korralik sisse-väljalase ning Jaanus Liguri juures stendimine.
Päikest

Lisatud Valgeranna Superkrossi video!
[Muudetud: 25-3-2010 ccve]
-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
nice. aga hoia oma hobuseid nende pidurite teemas. samaral on ju clamp tüüpi sadul mis on kordades pehmem kui tagaveduse oma. parem vala sisse korralik vedelik (motuli 660 näiteks) ja kontrolli üle, et ei lekiks. võid panna ka parema klotsi. praegu pildipealt ei ole paista kas sul kettad on ees soontega või siledad. kui sooni pole lase ise relakaga mõned sisse. aitab raudselt. vaata üle ka peasilinder, neil on komme ovaalseks kuluda ja hakkab kergelt õhku peale ahmima. manseti vahetusest sellisel juhul ei piisa kuna korpus on ka ovaalis.
me sõitsime 4 hooaega 01 originaal esipiduritega ja probleeme oli ümmargune null. meie sõidame täis slikiga ja 15 ringi jutti.
me sõitsime 4 hooaega 01 originaal esipiduritega ja probleeme oli ümmargune null. meie sõidame täis slikiga ja 15 ringi jutti.
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 656
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
Motuli vedelik oli juba plaanis panna. Kuulan targemate nõuannet ning panen siis originaal kettad ja lasen sooned sisse treida
Kas sooned oli jahutamiseks ning augud puhastamiseks? Mis klotsi klassikule pakutakse? Ferodot on saada? Aga brembo kettaid? Mis kettaid-supporteid taga ketaspidurite loomisel kasutada, sinna ka samara originaalid ei sobiks?

-
uuzzac
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 859
- Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
- Asukoht: prn/tln
- Autod: Volvo S40
taga meil volli sadulad ja klassiku esi ketas. ees kasutasime ferodo DS 2500 klotsi. saab Saksa Autost või ES-Racingust. hind oli umbes täpselt 100? komplekt. meil kulus aastaga poolteist komplekti. sooned puhastavad ja augud on niisama ilu pärast enamasti, tuntumad teadjad mehed nii räägivad. lisaks hakkab aukudest ketas murenema/pragunema, seega auke ei soovita. sooned tee ise relakaga. sooned peavad olema tehtud selliselt et kui ratas pöörleb viskab soon pahna kettast eemale mitte ei tõmba seda rummu juurde kokku. kettaid vist brembosid ei olnud. kestis vene kettaga ka rohkem kui küll.
taha võid samaari sadula vast panna. uuri ennem kas sul silindrite tööpinna suhe jääb õigeks ja kas peasilinder suudab suurema tööpinnaga hakkama saada. soovitan installida ka piduri kraani, kui sul seda veel ei ole. samas tagantjärgi mõelda kestis meil taga trummel ka hästi. sellest sai loobutud kuna tuunisime volvo silla alla. esialgu tasuks piirduda parema klotsi, vedeliku ja ketaste soontega. kui tunned et jääb puudu saad need tagumised kettad ka külge iga kell aretada.
edu...
taha võid samaari sadula vast panna. uuri ennem kas sul silindrite tööpinna suhe jääb õigeks ja kas peasilinder suudab suurema tööpinnaga hakkama saada. soovitan installida ka piduri kraani, kui sul seda veel ei ole. samas tagantjärgi mõelda kestis meil taga trummel ka hästi. sellest sai loobutud kuna tuunisime volvo silla alla. esialgu tasuks piirduda parema klotsi, vedeliku ja ketaste soontega. kui tunned et jääb puudu saad need tagumised kettad ka külge iga kell aretada.
edu...
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1525
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107R, Niva, VFTS
- Kontakt:
Et siksi piduritest puudu hakkaks tulema, peab konest juba 180+ hobust tulema (ferodo klotsid ette ja taha ning hea vedelik ja teflon/plastkattega piduri voolikud ja liited ning asi on viimase peal ning sportralliks ja autokrossis ei soovitaks mina taha kettaid panna - trummel hoiab asja puhtana teeb tööd väga hästi koostöös ferodo klotsiga, ainult peale sõitu korra lahti ja harjaga üle käija ning jälle korras)Algselt postitas: zajetz
uzzac kunagi rääkis trummlite puurimisest, et see pidavat aitama. enda vanal autol sai tehtd aga sõita väga ei jõudnud.
kulutage raha parem auto kergeks saamisele (lubatud piirides)
ja Olaaf kindlasti vaidleks vastu ketastes olevate aukude mõtetuse osas

aga kui siksil juba volvo sild ja 2L kone, siis tuleks ette juba mõelda midagi kaasagset "läänest" ja suurema diameetriga (wilwood, brembo etc)
mul on ees 112 kettad sadulad ja siiani ei ole veel aimu saanud et väga kiiresti auto seisma jääks võrreldes originaaliga, aga eks pidurid jahtuvad paremini sest kettad on ventileeritavad (samas aga raskemad)
Festina lente!
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 656
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
Täna sain kätte Ferodo klotsid ja Motul 600 pidurivedeliku. Motuli't sai võetud 1,5l esialgu, peaks piisama? Palju üldse pidurivedelikku läheb klassikule? Järgmiseks vaja kusagilt välja otsida brembo kettad, aga nende saadavus praegu väga raske.
Klotside ja vedeliku eest tänud muidugi Marko'le www.atoy.ee
Klotside ja vedeliku eest tänud muidugi Marko'le www.atoy.ee
