2105, ccve, Rallikross MÜÜDUD!

2105, ccve, Rallikross MÜÜDUD!

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Tymmu23
Foorumi kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 02 Veebr 2003 11:46
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 05

Postitus Postitas Tymmu23 »

selline küsimus,et kuidas see käiguhoovastik allavajutatavate käikudega toimib nagu tagurpidi - ja otsekastil siis 1.käiguga?

ja kas ratastel vahe flantse pole kasutatud üldse,ainult öötsad pikemaks tehtud?
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Algselt postitas: Tymmu23
selline küsimus,et kuidas see käiguhoovastik allavajutatavate käikudega toimib nagu tagurpidi - ja otsekastil siis 1.käiguga?

ja kas ratastel vahe flantse pole kasutatud üldse,ainult öötsad pikemaks tehtud?
Tegelikult süsteem ise väga lihtne. Käigukasti peal on selline "kausike" kus sees on selline poolik ümar ring ehk kuhu taha need käigud alla vajutamisel haakuvad. See on viilitud seest täiesti ümaraks ehk kasti pealt mingeid käike kusagile ei haaku. Nüüd tahapoole kus kang uuesti kinnitub on pandud kasti pealt kõik see originaal süsteem koos selle kausiga jne kuhu käigud haakuvad. Ehk kasti pealt ei vajuta seda käiku alla kusagile vaid hoopis tagantpoolt. Sisu pilt on natuke vana, see käigu värk ümber tehtud. Alla on treitud silindri kujuline "karbike" kuhu peale on kõik see käigukasti peal olev süsteem külge pandud. Pikk ja raske jutt aga vast midagi said aimu.

Ees pole mingeid flantse, ainult pikad õõtsad. Taga on flantsid vahel.
Kasutaja avatar
Tymmu23
Foorumi kasutaja
Postitusi: 110
Liitunud: 02 Veebr 2003 11:46
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 05

Postitus Postitas Tymmu23 »

okei,ega sa mönda uut pilti ei saa teha sellest käigukangi süsteemist?
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Algselt postitas: Tymmu23
okei,ega sa mönda uut pilti ei saa teha sellest käigukangi süsteemist?
Üritan õhtuks! Nädalavahetuseks kindlasti olemas.
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Pakkuge uusi tagavedrusid. 02 omasid ei taha! Kiire!
Tagasild saab uuendust uute vedrude ja amortide näol :)
Timmu - koguaeg meelest läinud käigukangist pilti teha aga üritan meeles pidada ja ära siiski teha !!! :)
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Pole ammu teemat uuendanud, teeks ühe kokkuvõtte alates viimasest Audru Superkrossi etapist mis oli Superkross 2009 hooaja viimane etapp. Fotograafe küll raja ääres paistis kuid internetist pole ma ühtegi pilti leidnud, kahjuks ei õnnestu ka teile midagi näidata sellest etapist :) Kohaks tuli neljas, tuleb jällegi tõdeda ,et 1600cc pole 1900cc vastu võistlemiseks :D

Sellega oligi minujaoks Superkrossi 2009 hooaeg läbi. Neljast võistlusest kolm lõpetasin kolmanda kohaga ning viimase siis neljandaga. Kokkuvõttes 12 võistlusest 4 osalenud ning aasta arvestuses 5. koht.

2009 aasta viimane võistlus oli Tarvastu Rahvakross 2009 Sügis. Kuna tegemist koduvõistlusega ning võistlusega milles olen abikäsi olnud algusest peale siis ei saanud seal osalemata jätta. Selle võistlusega oli selline huvitav seik, et peale 1 vooru pidime valli otsast välja lükkama Janno Liguri Lada Samara. Lükkasime kambakesi välja kui üks lükkajatest otsustas ukse kinni lüüa, minu kahjuks oli seal vahel minu pöial. Asi läks nii jamasti ,et pidin pöialt õmblema minema, arm siiani katab näppu :(. Sellega oli minu võistlus katki, kuna käsi eriti liikuda ei tahtnud ning omalgi parim tuju ei olnud. Mõningad pildid sellest võistlusest:

Pilt
Pilt

Uue aasta alguses sai treenitud jääradu. Alustuseks sai käidud Võrtsjärvel vähe piigitamas, millest on video eelmisel lehel. Järgnevalt sai Raassilla Rahvakrossirajal treenitud algavaks Superkrossi hooajaks.

Rehvideks Master Nordic 2 M+S ilma naelteta.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=dr_JXm1dFac
Pildid: http://nagi.ee/photos/ttriiiiiinu/sets/249343/

2010 hooaja esimene Superkrossi etapp sai vahele jäetud, kuid teisel etapil Viljandimaal (eelnimetatud Raassilla Rahvakrossirajal) olime väljas.
Kuna rada oli täiesti jääs ning rehvideks naelteta masterid siis eriti mingit pidamist seal tagaveolistel polnud. Kohaks tuli küll teine kuid mingit võidusõidu tunnet antud võistlus ei tekitanud.
Mõned fotod (suuremate piltide vaatamiseks klõpsa väiksele pildile):

Pilt
Pilt
Pilt

Järgnevalt sai ettevõetud kaua oodatud tagavedrude ja amortide vahetus. Panime uued 01 vedrud ning Ford Transiti Sachs gaas-amordid. Tagaosa kohta küll midagi kurta ei saa, süsteem töötab väga hästi.

28.Veebruaril toimus Valgeranna Superkross millest sai ka osavõetud. Algselt planeeritud rada muudeti kuna olevat liiga auku läinud ööga. Samala hommikul tehti raja kõrvale ca 300 m pikk ovaal mis oli täielik katastroof(rada oli kõvasti rööpas-aukus ning suurte lumevallidega keset rada kust lihtsalt pidi läbi sõitma..). Treeningsõitude ajal lõhkus see rada ära minu täiesti uued tagumised amordid ning nende puksid. Peale treeningsõite tegid osalejad suurt kisa kuna enamus ei olnud nõus sõitma sellisel rajal mis konkreetselt lõhub autot. Võistlus viidi tagasi vanale rajale mis polnud väga hull midagi. Võin julgelt tõdeda, et parima kiiruse-kujuga jäärada kus oma elus olen sõitnud. See rada pakkus tõsist lõbu kuna kiirused olid pidevalt üleval ning tagavedusele hea rada oma pikkade laugete kurvidega. Sõitudeks üritasime tagumised amordid kuidagi alla saada. 2 Poolfinaali nad seal all püsisid meie aretisega, kuid finaalis tulid nad täiesti alt ära ning nii sai 4 ringi finaali ilma tagumiste amortideta sõidetud ning seetõttu ka teistest kõvasti maha jäädud. Kohaks siiski kolmas.

Fotod:

Pilt
Pilt

Video:

http://www.youtube.com/watch?v=xRnHSr1Hf7M

6.Märtsil sai kaasa tehtud Kõpu Rahvaralli, oli ammu soov rahvarallit proovida :)! Autoks oli rahvaralliks ettevalmistatud originaal mootori ja kastiga ülikorralik 2108. Bilsu amordid, suur põhjakate, jäme stabikas, tugevad mootorikinnitused jms. V18 klassis tuli kohaks viies, esimene läheb ikka aiataha :D

Pilt
Pilt

13.Märtsil tegime kaasa ka Kõpu Rallisprindi, seekord õige auto ja õigete rehvide roolis :D Oli ka rallisprindi soov ammu kaasa teha, sai see teoks tehtud. 10km piikidega ja sigulliga metsa vahel kiiresti sõita on omaette kogemus, kuid kindlasti ei anna seda võrrelda krossiga - sprint on klass omaette!
Sellel pikal lõigul tulid välja ka mõningad vead millest suurimad olid PIDURID. Esimene voor sai sõidetud endajaoks heas tempos kuid teised olid ikka kiiremad. Teine voor sai sõidetud kordades kiiremini kuid 2km ette lõppu kadusid pidurid. Metsavahe jms oli juba rööpas ning sai nende sees sõidetud ja kuidagi pidama. Kahjuks 2 kurvi ennem finishit polnud rööbast ega pidurit ning sai auto paisatud suurde valli. Kolmandasse vooru läksin pmst ilma piduriteta (midagi nagu oli vahepeal), ning sai ka seal väike näpukas tehtud mis maksis peaaegu katuse. Pidurid on originaalid (kahjuks ka vedelik), kuna ennem pole nende taha asi jäänud (ka rinkal mitte ei jäänud..).

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Praeguseks kõik, valmistame end ette 3 nädalapärast toimuvaks Audru Superkrossiks. Uuendust saavad kindlasti pidurid. Siinkohal tahaks infot samara esipidurite sobivusega 2105'le? Kas on võimalik ja mis ümber peab tegema? Vaheplaadi 2108 supporti kinnitusele? Miks plaan 2108 omad panna on, on sellepärast ,et olemas uued sportkettad-klotsid 14". Taha tulevad ketaspidurid ning vedelikuks läheb kindlasti ka selleks ettenähtud vedelik. Samas on ka uue mootori plaan (1900cc +), et rinkal ka mingit konkurentsi pakkuda. Kui seda ei jõua valmis selleks ajaks, siis tuleb kindlasti praegusele mootorile uus ja korralik sisse-väljalase ning Jaanus Liguri juures stendimine.

Päikest :)

Lisatud Valgeranna Superkrossi video!

[Muudetud: 25-3-2010 ccve]
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

nice. aga hoia oma hobuseid nende pidurite teemas. samaral on ju clamp tüüpi sadul mis on kordades pehmem kui tagaveduse oma. parem vala sisse korralik vedelik (motuli 660 näiteks) ja kontrolli üle, et ei lekiks. võid panna ka parema klotsi. praegu pildipealt ei ole paista kas sul kettad on ees soontega või siledad. kui sooni pole lase ise relakaga mõned sisse. aitab raudselt. vaata üle ka peasilinder, neil on komme ovaalseks kuluda ja hakkab kergelt õhku peale ahmima. manseti vahetusest sellisel juhul ei piisa kuna korpus on ka ovaalis.

me sõitsime 4 hooaega 01 originaal esipiduritega ja probleeme oli ümmargune null. meie sõidame täis slikiga ja 15 ringi jutti.
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1086
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

ise pooldan ka originaal soonitud ketast ja korralikku vedelikku, vanal autol ajas asja ka ilusti ära ATE blueracing aga motul on vast parem valiku aga ka kallim loomulikult.
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Motuli vedelik oli juba plaanis panna. Kuulan targemate nõuannet ning panen siis originaal kettad ja lasen sooned sisse treida :) Kas sooned oli jahutamiseks ning augud puhastamiseks? Mis klotsi klassikule pakutakse? Ferodot on saada? Aga brembo kettaid? Mis kettaid-supporteid taga ketaspidurite loomisel kasutada, sinna ka samara originaalid ei sobiks?
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

Auk jahutab ja soon puhastab.
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
u
uzzac
Foorumi kasutaja
Postitusi: 859
Liitunud: 13 Aug 2007 00:19
Asukoht: prn/tln
Autod: Volvo S40

Postitus Postitas uzzac »

taga meil volli sadulad ja klassiku esi ketas. ees kasutasime ferodo DS 2500 klotsi. saab Saksa Autost või ES-Racingust. hind oli umbes täpselt 100? komplekt. meil kulus aastaga poolteist komplekti. sooned puhastavad ja augud on niisama ilu pärast enamasti, tuntumad teadjad mehed nii räägivad. lisaks hakkab aukudest ketas murenema/pragunema, seega auke ei soovita. sooned tee ise relakaga. sooned peavad olema tehtud selliselt et kui ratas pöörleb viskab soon pahna kettast eemale mitte ei tõmba seda rummu juurde kokku. kettaid vist brembosid ei olnud. kestis vene kettaga ka rohkem kui küll.

taha võid samaari sadula vast panna. uuri ennem kas sul silindrite tööpinna suhe jääb õigeks ja kas peasilinder suudab suurema tööpinnaga hakkama saada. soovitan installida ka piduri kraani, kui sul seda veel ei ole. samas tagantjärgi mõelda kestis meil taga trummel ka hästi. sellest sai loobutud kuna tuunisime volvo silla alla. esialgu tasuks piirduda parema klotsi, vedeliku ja ketaste soontega. kui tunned et jääb puudu saad need tagumised kettad ka külge iga kell aretada.

edu...
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1086
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

esimest ketast peaks ka brembot saama ja ferodo ds 2500 peaks ka liikuma. Minu autol mossi vana selline komplekt vist all.

[Muudetud: 27/3/2010 zajetz]
m
masuurik
Postitusi: 1711
Liitunud: 09 Juun 2006 10:56
Asukoht: MUUMIORG
Autod: 1.seeria LADA

Postitus Postitas masuurik »

Suht huvitav piduriteema arendus tegelikult.Kas kuidagi trumli töö effektiivsust ei kannata tõsta? analgooselt nagu esimeste ketaste soonimisega.Tööpind diagonaalis läbi soonida?
PILL TULEB PIKA EHITAMISE PEALE!
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1086
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Postitus Postitas zajetz »

uzzac kunagi rääkis trummlite puurimisest, et see pidavat aitama. enda vanal autol sai tehtd aga sõita väga ei jõudnud.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1525
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107R, Niva, VFTS
Kontakt:

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Algselt postitas: zajetz
uzzac kunagi rääkis trummlite puurimisest, et see pidavat aitama. enda vanal autol sai tehtd aga sõita väga ei jõudnud.
Et siksi piduritest puudu hakkaks tulema, peab konest juba 180+ hobust tulema (ferodo klotsid ette ja taha ning hea vedelik ja teflon/plastkattega piduri voolikud ja liited ning asi on viimase peal ning sportralliks ja autokrossis ei soovitaks mina taha kettaid panna - trummel hoiab asja puhtana teeb tööd väga hästi koostöös ferodo klotsiga, ainult peale sõitu korra lahti ja harjaga üle käija ning jälle korras)

kulutage raha parem auto kergeks saamisele (lubatud piirides)
ja Olaaf kindlasti vaidleks vastu ketastes olevate aukude mõtetuse osas :) saavad ju kettad kergemad ja ka auto (venest saab juba valmis puuritud soonetatud kettad, kui ise ei viitsi/ei oska teha....

aga kui siksil juba volvo sild ja 2L kone, siis tuleks ette juba mõelda midagi kaasagset "läänest" ja suurema diameetriga (wilwood, brembo etc)

mul on ees 112 kettad sadulad ja siiani ei ole veel aimu saanud et väga kiiresti auto seisma jääks võrreldes originaaliga, aga eks pidurid jahtuvad paremini sest kettad on ventileeritavad (samas aga raskemad)
Festina lente!
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Täna sain kätte Ferodo klotsid ja Motul 600 pidurivedeliku. Motuli't sai võetud 1,5l esialgu, peaks piisama? Palju üldse pidurivedelikku läheb klassikule? Järgmiseks vaja kusagilt välja otsida brembo kettad, aga nende saadavus praegu väga raske.

Klotside ja vedeliku eest tänud muidugi Marko'le www.atoy.ee :)
d
darts
Foorumi kasutaja
Postitusi: 235
Liitunud: 17 Mär 2008 08:55
Asukoht: tartumaa
Autod: 05 vfts

Postitus Postitas darts »

kas tavaline lada ketas siis ei toimi.
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Algselt postitas: darts
kas tavaline lada ketas siis ei toimi.
Eelnevate kõnelejate järgi toimub ikka, aga kui on võimalus brembod saada siis miks mitte.
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Müüa selline rool selle auto pealt, sai omale terve uus komplekt soetatud :)

Vana rool ise korralik ja sirge kuid seemisnahk kulunud. Nuut on "turvanuut" mis peaks suurema laksu korral end "kokku pakkima".
Huvi korral U2U
Pilt
a
avahi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 24 Mär 2006 09:46
Asukoht: Tallinn
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas avahi »

Võimalik on tellida Proma pidurid klassikale ette,nii 14"(260mm) kui ka 15"(286mm)
5014455

[Muudetud: 5-4-2010 avahi]Pilt
Suletud