Pritsemootor sai tegelikult juba ammu kokku. Kirusin ja vandusin kui avastasin, et tegelikult tavaline malmist väljalaskekollektor ei kõlbagi selle sisselaskega kokku. Selle keskmine poldi kinnitus on nüüd viidud plokikaane külge, vanasti oli ta sellest kõvasti eemal, et oleks ka mugavam seda kinni keerata. Lisaks käib sinna veel mingi loll torujupp vahele ning kasutatakse plekist kuumaekraani kollede vahel. Ei olnud aega kaua kahetseda, viskasin selle rõveda mitmest kohast üle keevitatud plekist kollektori külge ja jätsin asja praegu nii, loen tulevikuprobleemiks.
Selline ta siis välja kukkus:

Mind hästi teeninud originaalmootor oli juba päris nõgiseks muutunud aastatega ning oli aeg lahkuda:



Aiste vahele ta septembris sai ning tegi ka oma esimese käivituse juba mitmed nädalad tagasi. Alguses ajasin küll erinevaid signaale juhtmestikust taga ning lahkasin eelmiste omanike tehtud pornograafia jälgi, aga lõpuks jõudsin ikkagi sihtmärgini.
Lisaks sellele ehmatas mind alguses see õlirõhul töötav ketipinguti, sest starteriga õlirõhku ülesse ajades polnud tal veel millegi arvelt ketti pingul hoida ja kolises seega mõnuga. Probleemi lahendas toru lahti keeramine ning õhu välja laskmine süsteemist. Lasin lõpuks ka kütuserõhu ülesse ja turtsatas see loom käima esimese starteriga.
Loomulikult ei kulgenud kõik edasi nii kaunilt. Mootori soojenedes tuli välja, et tühikäik kõigutas ennast vahemikus 0 - 2000 rpm. Tähendab, praktiliselt hakkas mootor välja surema, kuid siis liigutas tõenäoliselt IAC klapp ennast ja lõi pöörded kuskil 2000 peale ja nii see tsükkel korduma jäigi.
Võtsin throttle body maha, panin uue tihendi ja uue tühikäigumootori. Käivitan. Mootor käivitub momentaalselt, võtab pöörde ülesse, langetab selle ja jäab stabiilselt madalal pöördel tööle. Mõne aja möödudes annan õrnalt gaasi, mille peale lendavad pöörded kuskil 2500 juurde ning püsivad seal ühtlaselt. Ei suvatsegi enam alla tulla. Lisaks ei taha ta enam normaalselt käivituda, alles mitmenda starteriga. Minu rõõmuks teeb ta veel aegajalt oma algset pöörete kõigutamise nalja, ajal mil ise heaks arvab. Lisaõhk? Mõni andur viskab villast?
Mina tüdinesin oletamisest ära ja otsisin endale välja OBDII kasutamise jaoks vajalikud asjad. Uued uudised tulevad seega peagi, kui Eesti ilm ei otsusta vahepeal veel hullemaks minna või Savisaar tervet Tallinna ühistranspordi jaoks ära reserveerida.
Mõningaid lisapilte sellest loomast leiab aadressilt: http://nagi.ee/photos/MartinRa/sets/353467/