21061, pedrox, 1983 2.0 R6
21061, pedrox, 1983 2.0 R6
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Täna käis kaas lihvimises, võeti maha 0.5 mm. Ostetud sai ka komplekt uusi klappe.
Kutsusin sõbra appi, tõstsime mootori maha. Lahti sai päästetud ka kepsud vända küljest. Saaled olid ilusad ning vänt ka.
Varsti tuleb mootor puhtaks pesta, klapikambri ja karteri kaaned saavad uue värvi. Radikas läheb parandusse.
Veermiku tegemine nihkub edasi, vahepeal olen juurde saanud uue stabikavarda.
Kutsusin sõbra appi, tõstsime mootori maha. Lahti sai päästetud ka kepsud vända küljest. Saaled olid ilusad ning vänt ka.
Varsti tuleb mootor puhtaks pesta, klapikambri ja karteri kaaned saavad uue värvi. Radikas läheb parandusse.
Veermiku tegemine nihkub edasi, vahepeal olen juurde saanud uue stabikavarda.
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Seis siis praegu selline. Täna sain uued kolvirõngad ning kepsusaaled paika, värvitud ja lakitud said klapikambrikaas, karter ning radikas, mille ka täna varem remondist kätte olin saanud.
Auto on juba kuu aega seisnud ning sai seatud eesmärk reedeks valmis saada kuna siis peab ta juba sõitma. Eks näis kas jõuan.
Auto on juba kuu aega seisnud ning sai seatud eesmärk reedeks valmis saada kuna siis peab ta juba sõitma. Eks näis kas jõuan.

- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Niisiis, tänaseks valmis ei saanud kuigi sai öösel poole 3ni rassitud.
Ilmnes probleem millele ootaksin pingsalt teie poolt nõuandeid.
Ploki tõstsin peale, ning ka plokikaane ning nuka. Kõik rattad ja kett.
Sai siis algul proovitud enamvähem paika ajada asja märkide järgi. Keerasin terve tsükli edasi ning ülevalt nukaratas paigas aga alt mööda.
Sai ketti hamba võrra liigutatud, sai jälle keeratud ning nüüd alt märgist teisele poole mööda. Siis liigutasin keti ühe hamba võrra jälle teisele poole, pingutasin ka rohkem tiba. Ajasin mootorit ringi. Esimene nuka ring, alt jälle sama mööda nagu esimene kord. Teist ringi ma ei suutnudki lõpetada kuna mootori tõmbas täitsa kinni. Ei liikunud enam kuhugi, ei edasi ei tagasi.
Siis ka öösel minu juhe jooksis kokku selle peale , ei suutnud midagi tarka välja mõelda.
Loodan, et mõningad ikkagi sirvivad ka minu tegemisi. Seega siis infoks veel nii palju, et vahetada sai kolvirõngad, õlirõngad, kepsusaaled, tihendid, klapid, klapisääretihendid, ketipingutustald, ketipinguti, leevendi, hammasrattad, kett.
[Muudetud: 11-5-2007 pedrox]
Ilmnes probleem millele ootaksin pingsalt teie poolt nõuandeid.
Ploki tõstsin peale, ning ka plokikaane ning nuka. Kõik rattad ja kett.
Sai siis algul proovitud enamvähem paika ajada asja märkide järgi. Keerasin terve tsükli edasi ning ülevalt nukaratas paigas aga alt mööda.
Sai ketti hamba võrra liigutatud, sai jälle keeratud ning nüüd alt märgist teisele poole mööda. Siis liigutasin keti ühe hamba võrra jälle teisele poole, pingutasin ka rohkem tiba. Ajasin mootorit ringi. Esimene nuka ring, alt jälle sama mööda nagu esimene kord. Teist ringi ma ei suutnudki lõpetada kuna mootori tõmbas täitsa kinni. Ei liikunud enam kuhugi, ei edasi ei tagasi.
Siis ka öösel minu juhe jooksis kokku selle peale , ei suutnud midagi tarka välja mõelda.
Loodan, et mõningad ikkagi sirvivad ka minu tegemisi. Seega siis infoks veel nii palju, et vahetada sai kolvirõngad, õlirõngad, kepsusaaled, tihendid, klapid, klapisääretihendid, ketipingutustald, ketipinguti, leevendi, hammasrattad, kett.
[Muudetud: 11-5-2007 pedrox]
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Ära sa mootori kokkupanemise juures sellist kõnekäändu pruugi. Loodan ikka, et see "enamvähem" tähendab ikka väga täpset märkide jälgimist.Algselt postitas: pedrox
Sai siis algul proovitud enamvähem paika ajada asja märkide järgi.
Märk võibki minna poole hamba jagu valesti. Siin ei puutu kaane freesimine üldse asjasse. Ka freesimata kaantel läheb see nii.
Mina panen alumise märgi ( rihmaseibi pealt on see väga täpselt pandav) alati täpselt paika ja siis sätin ülemist.
Ju sa enne kaane peale panemist (saalede kinnitõmbamisel) ikka mootorit proovisid ringi ajada. Saalede vahele, enne paigaldamist, ikka õli panid? Mingit kaltsu kuhugi juppide vahele ei unustanud?
Keti vale paigutuse korral võtab mootori kinni küll (siis on ka klapp kindlasti kõver), aga siis on võimalik teda tagurpidi tagasi keerata. Sellest lähtudes arvan, et viga ikka allpool mootoris.
C
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Motamehe õpetusi on hea lugeda. Vat seda asja, et saalede vahele õli panna jäi küll tegemata, õigustuseks saan ainult seda mainida et esimest korda kitkusin ka mootorit lahti.
Kaltsu kui sellist ei jäänud kuhugi vahele. Märkide kohta nii palju et "enmvähem" oli kõnekäänd, asi sai ikka paika pandud. Aga kahjuks ikkagi mitte vist õigesti. Oma mäletamist mööda sai mootorit ringi aetud päris mitu korda enne kui sai peale tõstetud ja kokku pandud. Väntvõlli sai pärast iga kepsu kinnitamist ringi aetud ja probleeme ei olnud kuni esimeseni (neljandast alustasin). Siis enam asi ringi ei käinud.
Mõtlesin et äkki nii tihe, et ei suuda lihtsalt laua peal ringi ajada.
Aga mis seal ikka, homme tõstan mootori uuesti maha ning läheb jälle pulkadeks lahti. Arutasin ka tuttavate mehhaanikutega, nende arvates oli kaks oletatavat põhjust miks asi tingi ei käi enam. Esiteks võis puruneda mõni uus kolvirõngas ning kiilus vahele kuidagi. Teiseks võis mõni saale kuidagi valesti minna ning samuti kuidagi kinni kiiluda.
[Muudetud: 12-5-2007 pedrox]
Kaltsu kui sellist ei jäänud kuhugi vahele. Märkide kohta nii palju et "enmvähem" oli kõnekäänd, asi sai ikka paika pandud. Aga kahjuks ikkagi mitte vist õigesti. Oma mäletamist mööda sai mootorit ringi aetud päris mitu korda enne kui sai peale tõstetud ja kokku pandud. Väntvõlli sai pärast iga kepsu kinnitamist ringi aetud ja probleeme ei olnud kuni esimeseni (neljandast alustasin). Siis enam asi ringi ei käinud.
Mõtlesin et äkki nii tihe, et ei suuda lihtsalt laua peal ringi ajada.
Aga mis seal ikka, homme tõstan mootori uuesti maha ning läheb jälle pulkadeks lahti. Arutasin ka tuttavate mehhaanikutega, nende arvates oli kaks oletatavat põhjust miks asi tingi ei käi enam. Esiteks võis puruneda mõni uus kolvirõngas ning kiilus vahele kuidagi. Teiseks võis mõni saale kuidagi valesti minna ning samuti kuidagi kinni kiiluda.
[Muudetud: 12-5-2007 pedrox]
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Vat neid asju mina küll ei usu.Algselt postitas: pedrox
Esiteks võis puruneda mõni uus kolvirõngas ning kiilus vahele kuidagi. Teiseks võis mõni saale kuidagi valesti minna ning samuti kuidagi kinni kiiluda.
Kolvirõngaid on töötavatel mootoritel katki läinud ja selle pärast pole mootor küll kinni kiilunud. Ainult ebaloomulik tirin tuleb sisse. Pärast on kolb ja silinder ka muidugi nahkas.
Saale on nii täpne asi, et selle valesti panemisel ei jaksa kohe mootorit ringi ajada (kui ikka pingutusmomente on jälgitud). Paigaldatuna pole tal enam võimalust ringi käia. see peab ikka üleloomulik jõud olema, millega need saale lukustusääred maha lõigatakse. Mingi Kalevipoeg sa ka ilmselt pole.
C
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Täna oli siis see päev kui auto ka hääled sisse sai lõpuks. Mis seal salata, väga õnnelik olin selle üle.
Aga eks ta ikka sai valmis ka suure vaevaga. Küll kukkus nuka seib karterisse ning läbi kärssas ka tutikas jagaja, jagaja ning "vene juppide kvaliteedist" pajatan hiljem.
Paar illustreerivat pildikest ka siis suure sündmuse auks:
Aga eks ta ikka sai valmis ka suure vaevaga. Küll kukkus nuka seib karterisse ning läbi kärssas ka tutikas jagaja, jagaja ning "vene juppide kvaliteedist" pajatan hiljem.
Paar illustreerivat pildikest ka siis suure sündmuse auks:

- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Siis sa pidid jagaja juhtme süütepooli peal vale otsa külge kruvima.Algselt postitas: pedrox
... ning läbi kärssas ka tutikas jagaja, ...
LISAN peale Mel'i postitust: Mõtlesin siinkohal "pluss" voolu otse jagajasse laskmist. Süütevoolul pole ju kaitset ka. Kusagilt peab järgi andma.
[Muudetud: 21-5-2007 motamees]
C
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Vabandust, et teemat risustan. Aga endal oli just juhus, kus avastasin, et jagaja juhe on valel klemmil. Seda nii vaadates skeemilt kui ka võrreldes teiste autodega. Mina ega ka keegi teine pole umbes 3 aasta jooksul, kui auto mu käes olnud neid juhtmeid näppinud. Ja auto on korralikult töötanud. Kas selline asi saab võimalik olla? Või on süütepoolil märgistus vale? Nüüd tõstsin juhtme ringi ja auto töötab endiselt korralikult edasi. Tõsi sõitnud pole rohkem kui umbes 3 km.
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Täpselt selle pärast ta läbi kõrbeski. Algul panin juhtmed õigesti kuid "sädet" ei olnud. Siis tulid ka sõbrad-tuttavad uudistama, et kas lõpuks ka asja valmis saan. Võeti tester kätte ja hakati uurima ning juhtmete asetust muutma, et äkki ma väsinud peaga panin asja valesti. Sellepärast andiski jagaja otsad. Sädeme puudumises oli tegelikult süüdi süütepoolile tulev plussjuhe mis oli vastu keret miskipärast haljaks sulanud kohaga.
Aga nüüd siis uued probleemid. Õhtul töölt koju sõites viskas järsku mingi imeliku kõlina ning ragina sisse. Ei ole veel täpselt aru saanudki kust see tuleb. Jäin tee äärde seisma kohe, kapott lahti ja ei saanud midagi aru. Hakkasin siis uuesti kodu poole sõitma ning hakkas jälle.
Koha peal gaasi andes ei kõlise midagi, kõlin oli liikumise peal.
Eks nüüd pean tunked selga ajama ning asja uurima.
Aga nüüd siis uued probleemid. Õhtul töölt koju sõites viskas järsku mingi imeliku kõlina ning ragina sisse. Ei ole veel täpselt aru saanudki kust see tuleb. Jäin tee äärde seisma kohe, kapott lahti ja ei saanud midagi aru. Hakkasin siis uuesti kodu poole sõitma ning hakkas jälle.
Koha peal gaasi andes ei kõlise midagi, kõlin oli liikumise peal.
Eks nüüd pean tunked selga ajama ning asja uurima.
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Pookis see, et laua peal oli keegi andekas 2 ja 3 silindri kolvid omavahel ära vahetanud, arvatavasti kogemata. Rahvast on garaa?ist kuu aja jooksul väga palju läbi käinud.
Mootorit lahti võttes asetasin kõik jupid järjest laua peale ning kokku ladudes sealt vastupidises järjekorras ka võtsin. Vaatasin küll algul nagu et numbrid kepsul ja vastusel ei klapi 2. ja 3. silindris aga usaldasin ikkagi seda kuidas ma lauale asjad asetasin. Mõtlesin, et äkki kunagi siis naabrimees (tegi esimest korda selle mootori remondi) vahetas ära mõned omavahel.
Kahjuks see nii ikka ei olnud.
Oli selgelt näha uue saale peal, et kepsud ei taha vales silindris vända peal istuda.
Sai siis asjad õigesti sisse pandud ning asi toimis väga hästi.
Praeguseks siis läbitud 30 km ning miskipärast põleb kogu aeg aku tuli. Aku sai laetud, geneka juhtmed peaksid korralikult kinni olema kuid ikka põleb. Enne remonti sellist pulli ei olnud. Sõber korra mõõtis töötava mootoriga laadimisvooluks 12.3 V. Kas see on piisav tühikäigul (hetkel on see 1400 umbes veel)?
Mootorit lahti võttes asetasin kõik jupid järjest laua peale ning kokku ladudes sealt vastupidises järjekorras ka võtsin. Vaatasin küll algul nagu et numbrid kepsul ja vastusel ei klapi 2. ja 3. silindris aga usaldasin ikkagi seda kuidas ma lauale asjad asetasin. Mõtlesin, et äkki kunagi siis naabrimees (tegi esimest korda selle mootori remondi) vahetas ära mõned omavahel.
Kahjuks see nii ikka ei olnud.
Oli selgelt näha uue saale peal, et kepsud ei taha vales silindris vända peal istuda.
Sai siis asjad õigesti sisse pandud ning asi toimis väga hästi.
Praeguseks siis läbitud 30 km ning miskipärast põleb kogu aeg aku tuli. Aku sai laetud, geneka juhtmed peaksid korralikult kinni olema kuid ikka põleb. Enne remonti sellist pulli ei olnud. Sõber korra mõõtis töötava mootoriga laadimisvooluks 12.3 V. Kas see on piisav tühikäigul (hetkel on see 1400 umbes veel)?
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2864
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
12,3 ei olegi laadimine. See on laetud aku näit.
Äkki on kaitse läbi/väljas. Ergutusvool käib läbi kaitsme. Kontrolli voolu releeregulaatori peal. Kui seal on vool, siis võid korraks regulaatori juhtme otsad omavahel kokku panna. Kui siis laadimine tuleb, siis regulaatori viga. Geneka pealt võib ka ergutusahela ots lahti olla.
Äkki on kaitse läbi/väljas. Ergutusvool käib läbi kaitsme. Kontrolli voolu releeregulaatori peal. Kui seal on vool, siis võid korraks regulaatori juhtme otsad omavahel kokku panna. Kui siis laadimine tuleb, siis regulaatori viga. Geneka pealt võib ka ergutusahela ots lahti olla.
C
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Sai testriga viga otsitud ja ka leitud. Viga oligi laadimisregulaatoris. Sai see ära vahetatud ning ka mootori massijuhet korrastatud, nüüd kõik korras.
Nüüd vaja ainult sissesõit ära teha, õlivahetus ning uuesti klapiregull. Peale selle veel veermik ka ning siis kodusele ringrajale. Eks näis kas saab väiksema ajaga hakkama.
[Muudetud: 23-5-2007 pedrox]
Nüüd vaja ainult sissesõit ära teha, õlivahetus ning uuesti klapiregull. Peale selle veel veermik ka ning siis kodusele ringrajale. Eks näis kas saab väiksema ajaga hakkama.
[Muudetud: 23-5-2007 pedrox]
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Kuna eriti autoga ei ole ringi liikuda saanud siis on praeguseks hetkeks läbitud ainult 430 km (linnas liikudes). Selle aja vältel on olnud igasugu juhtumisi ja probleeme tekkinud.
Lekkeid kui selliseid on kaks. Kütusepumba plastikosa sai nähtavasti mootori tõstmise käigus viga kuna altpoolt on käega katsudes õline.
Teiseks lekib ka ketipinguti, seda just "kübarast" kuna sealt on tilkunud veepumba peale.
Hea on ikkagi see, et juurde olen ma 4.5le liitrile pidanud valama vaid nii 350 ml õli.
Ükspäev oli ka selline huvitav intsident, et gaas lihtsalt lendas kiirendades põhja kinni ning sinna ka jäi. Kahjuks sai mootor ka mõnda aega väga kõrgeid pöördeid ( nii 6000-7000) enne kui taipasin süüte välja keerata. Linnas teiste liiklejate vahel on vaja ka teisi jälgida.
Üles tuli gaasipedaal ainult käega tõmmates. Kohe ka mootoriruumi vaadates ma ühtegi valesti olevat asja ka ei avastanud, täielik müstika. Rohkem seda juhtunud ei ole.
Ajuvaba on ka juhtum tagumise pütaga mis kohe üldse ei taha seal all istuda. Tulev vist alt ära võtta ja vanaga võrrelda kuna pütt on all viltu ning otsa ja ühe küljeklambriga kere küljes. Seega on sumbuti madalamal ning "pläriseb" vastu käsipiduri trossi.
Eks näis kas laiab mõnele asjale ka lahenduse kui sissesõidu lõpuks ikkagi tehtud saab ning auto jälle mõneks ajaks seisma jääb.
[Muudetud: 18-6-2007 pedrox]
Lekkeid kui selliseid on kaks. Kütusepumba plastikosa sai nähtavasti mootori tõstmise käigus viga kuna altpoolt on käega katsudes õline.
Teiseks lekib ka ketipinguti, seda just "kübarast" kuna sealt on tilkunud veepumba peale.
Hea on ikkagi see, et juurde olen ma 4.5le liitrile pidanud valama vaid nii 350 ml õli.
Ükspäev oli ka selline huvitav intsident, et gaas lihtsalt lendas kiirendades põhja kinni ning sinna ka jäi. Kahjuks sai mootor ka mõnda aega väga kõrgeid pöördeid ( nii 6000-7000) enne kui taipasin süüte välja keerata. Linnas teiste liiklejate vahel on vaja ka teisi jälgida.
Üles tuli gaasipedaal ainult käega tõmmates. Kohe ka mootoriruumi vaadates ma ühtegi valesti olevat asja ka ei avastanud, täielik müstika. Rohkem seda juhtunud ei ole.
Ajuvaba on ka juhtum tagumise pütaga mis kohe üldse ei taha seal all istuda. Tulev vist alt ära võtta ja vanaga võrrelda kuna pütt on all viltu ning otsa ja ühe küljeklambriga kere küljes. Seega on sumbuti madalamal ning "pläriseb" vastu käsipiduri trossi.
Eks näis kas laiab mõnele asjale ka lahenduse kui sissesõidu lõpuks ikkagi tehtud saab ning auto jälle mõneks ajaks seisma jääb.
[Muudetud: 18-6-2007 pedrox]