21013, allah, 1981
21013, allah, 1981
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Nüüdseks on suurem osa põhjast puhastatud ja kirjutan natuke lähemalt, mis tegin.
Põhja puhastasin väikeste osade kaupa, et vältida juba puhastatud pleki uuesti rooste minekut (terve põhjaga ei jõua korraga tegeleda).
Mastiksi kraapisin käsitsi maha ja sain seda kokku kolmveerand prügikastitäit:

Tööriistadeks olid: nõukaaegne värvi kraabits, peitli sarnane tööriist ja nuga.

Kõige raskem oli maha saada minu enda poolt peale kantud ajutist korrosioonitõrjet (Dinitroli ML õli ja selle peal õhuke kiht sama tootja põhjamastiksit) - kuna see oli nätske kiht. Väljaarvatud kohad kus oli roostet paksemalt alla jäänud. Sealt oli kohati ise ka ära kukkunud.
Roostes kohtadelt lihvisin rooste maha traatketastega. Põhiliseks tööriistaks oli traatkettaga ketaslõikur. Keerulisemate kohtade jaoks oli mitmeid eri kujuga drelli otsa käivaid traatkettaid.

Kuid ikkagi ei pääsenud kõikidesse nurgatagustesse, näiteks tagumised tungrauakohad. Seal oleks vist aidanud ainult liivaprits.
Et sildade juurest tegema pääseks tuleb need alt ära võtta, aga seda saab alles siis teha kui auto on garaa?is pukkide peal.
Kohtades kus roostet polnud ei hakanud ka metallini puhastama ja nühkisin lahustiga (WhiteSpirit) allesjäänud põhjamastiksi jäägid maha ja välja tuli ilus valge tehase krundiga kaetud põhi:
Edasi tegin puhastaud osa roostemuundajaga üle. Jalgealuste plekkide töötlemisel kasutasin Buvanoli, aga bensiinipaagi ja tagavararatta aluse pleki töötlemiseks kasutasin Presto Rostumwandler ?it katsetamise eesmärgil:

Purgi sees näeb välja nagu kohvikoor, kuid kui roostes kohale kanda siis hakkab kiirelt lillakaks muutma ja on kuulda krabinat. Umbes paari tunni möödumisel omandab töödeldud pind musta värvuse ja kohtadel kus polnud roostet kuivab läbipaistvaks kihiks (jääb nagu lakk). Tekkinud kiht on ka krundi eest ja pole karta, et järgmiseks päevaks rooste läheb kui juhtub öösel vihma sadama, nagu seda juhtus Buvanoliga. Minu praktika põhjal Buvanol ei oma kaitset edasise roostetamise vastu, vaid hävitab ainult õhukese roostekihi. Kaitsmiseks on ikka krundid ja värvid.
Siis lasin tsink krundiga üle (Dinitroli toode)

Edasi värvisin musta poolmatt metalli värviga üle, milles krunt ja värv ühes (ei olnud Hammerite)

[Muudetud: 9-11-2009 allah]
Põhja puhastasin väikeste osade kaupa, et vältida juba puhastatud pleki uuesti rooste minekut (terve põhjaga ei jõua korraga tegeleda).
Mastiksi kraapisin käsitsi maha ja sain seda kokku kolmveerand prügikastitäit:

Tööriistadeks olid: nõukaaegne värvi kraabits, peitli sarnane tööriist ja nuga.

Kõige raskem oli maha saada minu enda poolt peale kantud ajutist korrosioonitõrjet (Dinitroli ML õli ja selle peal õhuke kiht sama tootja põhjamastiksit) - kuna see oli nätske kiht. Väljaarvatud kohad kus oli roostet paksemalt alla jäänud. Sealt oli kohati ise ka ära kukkunud.
Roostes kohtadelt lihvisin rooste maha traatketastega. Põhiliseks tööriistaks oli traatkettaga ketaslõikur. Keerulisemate kohtade jaoks oli mitmeid eri kujuga drelli otsa käivaid traatkettaid.

Kuid ikkagi ei pääsenud kõikidesse nurgatagustesse, näiteks tagumised tungrauakohad. Seal oleks vist aidanud ainult liivaprits.
Et sildade juurest tegema pääseks tuleb need alt ära võtta, aga seda saab alles siis teha kui auto on garaa?is pukkide peal.


Kohtades kus roostet polnud ei hakanud ka metallini puhastama ja nühkisin lahustiga (WhiteSpirit) allesjäänud põhjamastiksi jäägid maha ja välja tuli ilus valge tehase krundiga kaetud põhi:



Edasi tegin puhastaud osa roostemuundajaga üle. Jalgealuste plekkide töötlemisel kasutasin Buvanoli, aga bensiinipaagi ja tagavararatta aluse pleki töötlemiseks kasutasin Presto Rostumwandler ?it katsetamise eesmärgil:



Purgi sees näeb välja nagu kohvikoor, kuid kui roostes kohale kanda siis hakkab kiirelt lillakaks muutma ja on kuulda krabinat. Umbes paari tunni möödumisel omandab töödeldud pind musta värvuse ja kohtadel kus polnud roostet kuivab läbipaistvaks kihiks (jääb nagu lakk). Tekkinud kiht on ka krundi eest ja pole karta, et järgmiseks päevaks rooste läheb kui juhtub öösel vihma sadama, nagu seda juhtus Buvanoliga. Minu praktika põhjal Buvanol ei oma kaitset edasise roostetamise vastu, vaid hävitab ainult õhukese roostekihi. Kaitsmiseks on ikka krundid ja värvid.
Siis lasin tsink krundiga üle (Dinitroli toode)

Edasi värvisin musta poolmatt metalli värviga üle, milles krunt ja värv ühes (ei olnud Hammerite)

[Muudetud: 9-11-2009 allah]
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Võtsin käigukasti alt ära ja tegin selle kohalt põhja korda.

Käigukasti sai kergendatud ? porikiht maha kraabitud.
See õli ja tolmu segu oli nii paks, et sai lõigata nagu leiba.

Kuidas tagasilla kummipuhvri tagasi saab?
Lihtsalt surudes ja kruvikeerajaga küljepealt aidates ei õnnestunud.

EDIT: Selle tagasilla kummipuhvri sain ikka lükates tagasi, kuid mul oli lihtsalt jõudu vähe ja pidin kasutama puuprussi abi. Toetasin prussi tagasilla peale ja kangi meetodil pressisin kummipuhvri nurkasid kordamööda ja nii ta oma kohale läks.
[Muudetud: 9-11-2009 allah]


Käigukasti sai kergendatud ? porikiht maha kraabitud.
See õli ja tolmu segu oli nii paks, et sai lõigata nagu leiba.


Kuidas tagasilla kummipuhvri tagasi saab?
Lihtsalt surudes ja kruvikeerajaga küljepealt aidates ei õnnestunud.

EDIT: Selle tagasilla kummipuhvri sain ikka lükates tagasi, kuid mul oli lihtsalt jõudu vähe ja pidin kasutama puuprussi abi. Toetasin prussi tagasilla peale ja kangi meetodil pressisin kummipuhvri nurkasid kordamööda ja nii ta oma kohale läks.
[Muudetud: 9-11-2009 allah]
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4925
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
survete mõõtmisega saan aidata kui vaja...
suure töö oled ära teinud - ilus vaadata kohe, et keegi viitsib nikerdada.
kummipuhvri lükkad ikka küljepealt kruvikaga ettevaatlikult aidates tagasi - ise olen määret vahele veidi pannud - muidugi soojaks võid puhuriga lasta veidi selle kummi - muutub märgatavalt elastsemaks.
suure töö oled ära teinud - ilus vaadata kohe, et keegi viitsib nikerdada.
kummipuhvri lükkad ikka küljepealt kruvikaga ettevaatlikult aidates tagasi - ise olen määret vahele veidi pannud - muidugi soojaks võid puhuriga lasta veidi selle kummi - muutub märgatavalt elastsemaks.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Survete mõõtmisega pole praegu kiiret, võibolla kunagi hiljem...Algselt postitas: olaaf
survete mõõtmisega saan aidata kui vaja...
suure töö oled ära teinud - ilus vaadata kohe, et keegi viitsib nikerdada.
Tänud kõigile heade sõnade eest. Kiitust ikka hea kuulda.

Enne kui hakkasin põhja korrastama sai tehtud väike proovisõit ja vaadatud, kas remonditud asjad ka korda said:
- Suunatulede kangi remont ebaõnnestunud ? rooli pöörates suunatuled ikka ei tööta.
Roolivarras on vist ka kõver, kuna roolisammas liigub rooli keerates väheke üles alla ? võibolla see põhjustabki suunatulede mittetöötamist. - Rool käib väga raskelt. Maanteel sõites ka raske keerata. Põhjuseks roolikarbi remondil sissepandud praak sektorratas, mis liikus raskelt (lootsin, et töötab sisse). Poest ostes oli see detail paksult tavotiga koos ja ei saanud kontrollida tema korrasolekut. Nüüd, kui auto on külje peal, voolas õli ka veel roolikarbist välja (reguleerimiskruvi keerme vahelt). Aga pole hullu, sildade remondi käigus tulebki kogu süsteem maha võtta.
- Starter teeb koledat häält kui mootor hakkab käima minema. Sarnane hääl nagu töötava mootoriga starterit anda. Ju siis starteri tõmberelee ei saa oma ülesandega hakkama. Seda võis omakorda põhjustada nõrk aku (see vana, mis nüüd akudrelli kasutada). Esimestel mootori katsetustel oli uus korralik aku ja siis töötas ilusti. Hiljem uuesti korraliku akuga proovides aga viga ei kadunud ära. Ehk selle pärast, et starteri hammasratta hambanukad on kõverad
(ma ei ole töötava mootoriga starterit andnud!) - Aga bensiinipaak peab, tagumine pidur enam ei kolise pidurdades, tuhatoos püsib kinni ja elektriline jahutusventilaator töötab
- Pakiruumi põhjapekk
- Tagavararatta alune plekk
- Bensiinipaagi alune pekk
- Tagapaneel
- Tagapaneeli alumine tugevdusriba
Asuda võiksid Tallinnas või selle lähistel. Kontaktid leiate profiilist.
EDIT: Plekid ostsin poest ära.
[Muudetud: 8-10-2007 allah]
EDIT 2:Keevitusaparaat ka ostsetud (Telwin Bimax 4.195)
[Muudetud: 6-11-2007 allah]
[Muudetud: 9-11-2009 allah]
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Enne esimest lund sain auto ratastele ja garaa?i ära.
Enne seda sai pandud uus sidurikomplekt, hooratta tööpinnalt roostekonarusi liivapaberiga maha lihvitud, käigukast seest bensiiniga puhtaks loputatud ning uus õli sisse pandud.
Tasapisi olen uusi juppe ka varunud.

Kuid karta on, et ajapuuduse tõttu ei jõua see aasta selle auto juures enam midagi teha.
[Muudetud: 9-11-2009 allah]
Enne seda sai pandud uus sidurikomplekt, hooratta tööpinnalt roostekonarusi liivapaberiga maha lihvitud, käigukast seest bensiiniga puhtaks loputatud ning uus õli sisse pandud.
Tasapisi olen uusi juppe ka varunud.

Kuid karta on, et ajapuuduse tõttu ei jõua see aasta selle auto juures enam midagi teha.
[Muudetud: 9-11-2009 allah]
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
2008 aasta
Peaaegu aasta on juba möödas minu viimasest postitusest siin teemas ? küll aeg lendab ikka kiiresti. Plaanide järgi oleks auto pidanud juba ammu valmis olema aga tegelikkuses pole eriti midagi teha jõudnud. Ainult selle aasta suve alguses leidsin väheke aega auto kallal nokitsemiseks. Selle aja jooksul lammutasin kere üsna paljaks, kraapisin salongi põhjast pigimatid ära ja pesin pigi jäänused pigileotusvahendiga maha. Laepolstri võtsin ka ära, sest üks katusepleki tugevdusraam oli pleki küljest lahti ja katus kolises. Kuna eelmised omanikud on kõvad autos suitsetajad olnud, siis valge lagi on pruuniks läinud. Kas kuskilt on uut saada?
Parempoolse esiistme välimise kinnituskronsteini eemaldasin ka sest see oli keskelt pooleks läinud ja roosteussi poolt puretud. Juhiistme kronstein on ka keskelt pooleks ? tüüpviga.
Ma nüüd ei tegi mis esiistmetega ette võtta. Originaal juhiiste on ka õmblustest lahti (remonditav) ja ma tahaks mugavamaid istmeid kuhu 195cm inimene ka mugavalt ära mahuks. Ise olen mõelnud, et ehk eksport 07-me istmed ja originaal istmekinnitusi madalamaks teha. Teiste automarkide istmete paigaldamine on ju kahjuks keelatud ? tahan ikka legaalselt ülevaatust läbida.
Roostesed kohad salongi põrandal tegin konserveerimise eesmärgil roostemuundajaga üle. Kunagi kui korralikuks tegemiseks läheb siis tuleb need kohad kõik traat kettaga haljaks lasta ja korralikult teha. Aga praeguseks seismise ajaks peaks sellest piisama (õhuke pindmine rooste oli). Viimaste piltide peal on need kohad kõik musta värvi (roostemuundur on oma töö teinud).
Pildid
Poest ostetud haljastelt vahetusse minevatelt keredetailidelt pühkisin lahustise lapiga tolmu ära ja pintseldasin Buvanoliga üle ?hakkasid rooste minema ja see hoiab edasise roostetamise ära. Pakiruumi põhi sai aasta tagasi üle tehtud (ostes oli juba roostetäpiline) ja praeguseks pole enam rooste läinud (maaaluses väheke niiskes garaa?is seistes). Ühesõnaga hea ja odav moodus plekkide kaitsmiseks rooste eest hoiustamise ajal. Kui väljas hoida, eks siis läheb ikka rooste aga garaa?is pole läinud.
Aga jah, isegi ostetud keevitusaparaati ei ole jõudnud proovida. Keevitusaparaadiga kampaania korras kaasaantud kaitsegaasiballoon (AGA) seisab nurgas ja kogub tolmu. Nüüd tuleb veel tema eest renti hakata maksma. (esimene aasta oli tasuta).
See aasta kindlasti ei tee selle auto juures enam midagi. Võibolla järgmine aasta on rohkem aega. Õnneks auto seisab kuivas ja hästi ventileeritavas garaa?is kus roosteuss peaks üsna laisk olema ? kui ma kunagi plekke hakkan külge keevitama siis on ehk millegi külge ikka keevitada. Tegelikult see kere on ikkagi üsna heas korras võrreldes mõnede teiste masinatega siin foorumis mida üles ehitatakse. Minu omal ei vaja isegi karbid vahetamist ja vahelehed tundusid ka korras olema (vähemalt niipalju kui otsast sisse vaadates näha oli) ? nooruses on talle korralikult korrosioonitõrjet tehtud.
Parempoolse esiistme välimise kinnituskronsteini eemaldasin ka sest see oli keskelt pooleks läinud ja roosteussi poolt puretud. Juhiistme kronstein on ka keskelt pooleks ? tüüpviga.
Ma nüüd ei tegi mis esiistmetega ette võtta. Originaal juhiiste on ka õmblustest lahti (remonditav) ja ma tahaks mugavamaid istmeid kuhu 195cm inimene ka mugavalt ära mahuks. Ise olen mõelnud, et ehk eksport 07-me istmed ja originaal istmekinnitusi madalamaks teha. Teiste automarkide istmete paigaldamine on ju kahjuks keelatud ? tahan ikka legaalselt ülevaatust läbida.
Roostesed kohad salongi põrandal tegin konserveerimise eesmärgil roostemuundajaga üle. Kunagi kui korralikuks tegemiseks läheb siis tuleb need kohad kõik traat kettaga haljaks lasta ja korralikult teha. Aga praeguseks seismise ajaks peaks sellest piisama (õhuke pindmine rooste oli). Viimaste piltide peal on need kohad kõik musta värvi (roostemuundur on oma töö teinud).
Pildid
Poest ostetud haljastelt vahetusse minevatelt keredetailidelt pühkisin lahustise lapiga tolmu ära ja pintseldasin Buvanoliga üle ?hakkasid rooste minema ja see hoiab edasise roostetamise ära. Pakiruumi põhi sai aasta tagasi üle tehtud (ostes oli juba roostetäpiline) ja praeguseks pole enam rooste läinud (maaaluses väheke niiskes garaa?is seistes). Ühesõnaga hea ja odav moodus plekkide kaitsmiseks rooste eest hoiustamise ajal. Kui väljas hoida, eks siis läheb ikka rooste aga garaa?is pole läinud.
Aga jah, isegi ostetud keevitusaparaati ei ole jõudnud proovida. Keevitusaparaadiga kampaania korras kaasaantud kaitsegaasiballoon (AGA) seisab nurgas ja kogub tolmu. Nüüd tuleb veel tema eest renti hakata maksma. (esimene aasta oli tasuta).
See aasta kindlasti ei tee selle auto juures enam midagi. Võibolla järgmine aasta on rohkem aega. Õnneks auto seisab kuivas ja hästi ventileeritavas garaa?is kus roosteuss peaks üsna laisk olema ? kui ma kunagi plekke hakkan külge keevitama siis on ehk millegi külge ikka keevitada. Tegelikult see kere on ikkagi üsna heas korras võrreldes mõnede teiste masinatega siin foorumis mida üles ehitatakse. Minu omal ei vaja isegi karbid vahetamist ja vahelehed tundusid ka korras olema (vähemalt niipalju kui otsast sisse vaadates näha oli) ? nooruses on talle korralikult korrosioonitõrjet tehtud.
Viimati muutis allah, 28 Juun 2023 16:21, muudetud 1 kord kokku.
-
kkrister
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 249
- Liitunud: 09 Aug 2004 12:53
- Asukoht: Tallinn, Lilleküla
- Autod: 2101 '80
Olen seda teemat vaikselt jälginud ja mul on tekkinud üks küsimus - tahad sa ikka sellest autost teha nn "rotikat"? Või on plaanid muutunud ja auto tuleb "korralik"
Aga katusevakstu uuendamisest on üks jutt volgaklubi lehel:link.
Kunagi kui Tehnika tänava pood oli veel vene autode varuosapood, siis seal oli polster olemas. Hind oli vist 180.- Tehnika tänava kauba päris kauplus "Volga". Usun, et Veerennis või Paes või Härma tänavalt võiks katusepolstri ikka saada. Korralikud istmekronsteinid on Pae tänava poes saada, maksid mu meelest 50 kr. tükk.
[Muudetud: 7-11-2008 krister]
Aga katusevakstu uuendamisest on üks jutt volgaklubi lehel:link.
Kunagi kui Tehnika tänava pood oli veel vene autode varuosapood, siis seal oli polster olemas. Hind oli vist 180.- Tehnika tänava kauba päris kauplus "Volga". Usun, et Veerennis või Paes või Härma tänavalt võiks katusepolstri ikka saada. Korralikud istmekronsteinid on Pae tänava poes saada, maksid mu meelest 50 kr. tükk.
[Muudetud: 7-11-2008 krister]
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 283
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Ei üht ega teist. Pigem midagi vahepealset (korralik rotikasAlgselt postitas: krister
Olen seda teemat vaikselt jälginud ja mul on tekkinud üks küsimus - tahad sa ikka sellest autost teha nn "rotikat"? Või on plaanid muutunud ja auto tuleb "korralik"

Aga endiselt ei taha ma autot täielikult üle värvida ja pahtli kasutamisest püüan ka hoiduda.