Eile õhtul komistasin jälle siia foorumisse ja vaatasin, et 2017 a. olen viimati postitanud.
Hulga vett on merre voolanud ja mälestuseks postitan siia mis vahepeal tehtud sai.
Viimane postitus lõppes sellega, et haamer kukkus täpselt plokikaase tihendi servale ja korda sai see ikkagi nii, et läks uuesti ülelihvi.
2017-2018a. sain mootori ikka käima Megasquirt ms2`ga. Mäletan - tuju oli mega, kõik hääled õiged, tuled viled olemas.
video esimesest häälest:
https://youtube.com/shorts/cQdPkp1uMmk? ... MNeOlecLtJ
Kuid ebaõnne saaga ikka jätkus, garaažis üle 5 min olla ei saanud, kuna selle ajaga oli tuba suitsu täis. Arvasin esmalt, et turbo süüdlane - see ju ikkagist lammartis pärit. Kui auto seisis päev või rohkem, mäletan- igakord oli külmkäivitamisega probleeme. Käima läks 2. või 3. silindriga 4`st. Võtsin küünlad maha ja alati olid 1 või 2 nendest märjad/mustad. Kui kõik küünlad said ära puhastatud käis tühikäigul 4 silindriga, kuid ebaühtlaselt, aga kõrgematel pööretel +2500 rpm puhtamalt, kui saab nii öelda.
Kapotiall sadu kordi asju kokku ja lahti võttes, et miks alati see külmalt käivitamine 1 / 2 küünalt märjaks ajab ja tühikäigul puterdab viis selleni, et läksid pihustid stendi ja selguski, et mustust täis ja puhastamine isegi ei aidanud. Tühikäigul doseeris mälujärgi 1 pihusti poole vähem kütust võrreldes teiste 3`ga ja lõppes sellega ,et ostin uued pihustid ja asi korras.
Lauale jäi teema, et miks nii suitseb? Turbo maha võtmisel selgus, et väljalaske kolle juba ennem turbot märg ja dowpipe ka. Kuna väljalaske kolle sellise disainiga mul, et turbost endast ei tohiks see õli mootori poole saada ja asi näis kahtlane. + Boonusena mäletan, et moto läks mul tühikägul ka juba keema. Mishimoto 10″ ventikad (2tk õhukesed) ei jõundud minu hinnangul maha jahutada, + ega mul toona radikal koda ka ei olnud. Lihtsalt oli ventikad radika küljes.
Siis tuli elu vahele - sündis laps jne.
2021a. umbs, müüsin MS2 aju maha ja sai kunagi pool a. äkki hiljem soetatud MaxxECU RACE + juhtmesiku tegin uue mootorini.

Hääli veel ei ole kuulnud uue ajuga kahjuks, kuna üllatus-üllatus vahepeal piilusin küünlaaugust kolvile ja näen, et kolvil enda peal on 2-3mm õli. 2 silindi küünal mahavõtmisel üleni õline ja moto on seisnud kõik seeaeg puutumatult 1-2 a.
Mis meenus, et viimane käivitus oli MS2`ga ja silma hakkas õlisurve. Külmalt oli õlisurve olemas 1-1.5bar suva anduriga/näidikuga ja mida soojemaks mootor läks seda madalamale langes õlisurve - lisandus veel tõukuri tigin. Töösooja motoga oli õlisurve lõpuks 0 bar ja sellepeale seiskasin ka mootori. Kahtlustasin anduri viga, kuid hiljem selgus, et suutsin hoopis voolikud mis lähevad õlifiltri relocation adapterisse - omavahel sassi ajada ja tegelikult panin siis õlifiltri tagurpidi tööle (mida rohkem pump tootis, seda kõvemini õlifiltri "kinni" pani n.ö).
Sinnapaika see asi jäi.
2024 a. taas tärkas huvi ja silindrisse endoskoobiga vaadates avanes selline vaade: (avatud klapid õlised)

2025 a. suvel avanes selline tulemus lahkamisel:
arvasin, et õli on tulnud ülevalt poolt, ehk löönud sääretihendid pealt ära vms.

sisselaske pool oli ilus kuiv, kui väljalaske poole esimene silinder üllatas (sääretihendid kõik ilusti peal).
2 - 3 - 4 väljalase olid "märjad" / õlised:

1 silind. väljalase selline, kui kolle eest sai:
Teooriaid on, mis juhtus.
Mis si&#sti, see uusti.
