VAZ 2102, 06vaz, 1978

VAZ 2102, 06vaz, 1978

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Tervist. Eile laekus töötuppa siis selline sõiduk.
IMG_0795.jpg
IMG_0795.jpg (103.7 KiB) Vaadatud 11035 korda
IMG_0796.jpg
IMG_0796.jpg (99.64 KiB) Vaadatud 11035 korda
Väike ülevaade auto ajaloost ka siis. Kuulus see siis kunagi Kiviõli Keemiakombinaadi peainsenerile, kes auto ostuloaga sai. (Praegune omanik on teine selle auto ajaloos). Kuna tegu oli ikkagi peainseneri autoga, siis arvata võib et korrosioonitõrjega kere juures kokku ei hoitud.
Eile esimese asjana võtsingi kõigepealt logarid alt ära, et vaadata, mis rattakoobastes toimub. Ja nagu arvata võis- seda "venemaa päästjat", kahurimääret (misiganes kiviõlilaadset toodet) oli ikka ohtralt koobastesse "tulistatud". Ilmselt osalt ka seetõttu on kere suht hästi säilinud.
IMG_0800.jpg
IMG_0800.jpg (91.04 KiB) Vaadatud 11035 korda
Salong on autol samuti suht viisakas. Mis olukorras nende istmekatete all olevad istmed ise on, ei oska öelda.
IMG_0802.jpg
IMG_0802.jpg (80.66 KiB) Vaadatud 11035 korda
Aga pole head ilma halvata. No nagu ikka nii vanade masinate puhul.
Kunagi aastakümneid tagasi tegi auto esmane omanik sellega Kiviõlis avarii. Kogemata, nagu ikka juhtub. Selle tulemusena oli parempoolne esitiib ja rattakoopa nurk kortsus. Mingil põhjusel (ilmselt osaliselt selle avarii tõttu) värviti lisaks esiotsale kogu auto üleni ära. Tulemus... ? Noh, ütleme nii et oleks saanud võibolla ka paremini teha.
Paar võrdluspilti parempoolsest ja vasakpoolsest esinurgast:
IMG_0803.jpg
IMG_0803.jpg (98.85 KiB) Vaadatud 11035 korda
IMG_0804.jpg
IMG_0804.jpg (105.66 KiB) Vaadatud 11035 korda
Kunagise avarii jäljed joonistuvad ka parempoolselt esitiivalt, värvi ja pahtli alt välja:
IMG_0805.jpg
IMG_0805.jpg (66.57 KiB) Vaadatud 11035 korda
Täna toimetasin natuke esiotsa kallal- pika pusimise peale sain autol tuled ja stange küljest ära võetud. Iluvõre oli kuidagi "liuhka" ees ja avariilise nurga juurest ei tahtnud ta teps mitte ära tulla- ilmselt oli ta kuidagi poolvägisi ette surutud.
Homme on ilmselt üks suurem pesupäev mootoriruumi ja esiotsa kallal. Siis ehk tulevad need kunagise avarii jäljed paremini nähtavale ja samas saab hinnata, et kui hull see olukord siis olema saab. Peamiselt plekitööde teemal.
Fakt on see, et esipaneel ja parem esitiib tuleb kunagi plekini puhtaks võtta. Kes sedagi teab, mis selle pealekantud pahtli all võib peidus olla.
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Eile sai autol kere sai üle pika aja puhastusvahendit ja survepesu tunda- kaks korda tuli mõlemat etappi teha. Aga ilm ka soosis seda üritust.
Et koobastele paremini ligi pääseda, tõstsin autot tungrauaga paarist kohast üles. Samas oli see hea võimalus proovida, kas uksed avanevad. Avanesid ja sulgusid ka. Nii et kere nii kapitaalselt läbi roostetanud veel ei ole, et annaks mingist kohast järele.
IMG_0819.JPG
IMG_0819.JPG (139.21 KiB) Vaadatud 6717 korda
Kaasreisijapoolne iluvõretagune nurk:
IMG_0820.JPG
IMG_0820.JPG (110.33 KiB) Vaadatud 6717 korda
Juhipoolne nurk. Näib et tiib ja esipõll on siia ka mingi plõmaka saanud:
IMG_0821.JPG
IMG_0821.JPG (122.16 KiB) Vaadatud 6717 korda
Probleemne rattakoopa nurk. Et midagi on siin tehtud(keevispunktidega plekist lapp nurgas), aga samas mitte piisavalt.
IMG_0822.JPG
IMG_0822.JPG (123.96 KiB) Vaadatud 6717 korda
Sama asi rattakoopa poolt vaadatuna:
IMG_0823.JPG
IMG_0823.JPG (78.54 KiB) Vaadatud 6717 korda
Natuke aega tagasi pesin autol küljed nitrolahustiga korra üle, et saaks veel pigi- ja korrosioonikaitsevahendi jääke maha.
Eks neid olmemõlke, kriipse-kraapse, roostekohti jms. on ikka, aga vähemalt pole nad mõlkide tõttu lauslopergused või laines:
IMG_0824.JPG
IMG_0824.JPG (82.79 KiB) Vaadatud 6717 korda
IMG_0825.JPG
IMG_0825.JPG (66.54 KiB) Vaadatud 6717 korda
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Midagi siin parempoolse esitiiva juures tehtud on.
Kruvikeerajaga sonkides läks ta plekist krõpsti läbi ja tekkis auk. Ja tekkis täpselt karbiliistu all:
IMG_0826.JPG
IMG_0826.JPG (102.59 KiB) Vaadatud 6679 korda
Parempoolse tagaratta koopaserva juures asuvast porilapaka hoidikust on alles jäänud vaid õhk ja mälestus:
IMG_0827.JPG
IMG_0827.JPG (95.16 KiB) Vaadatud 6679 korda
Juhipoolse tagaratta koopaserva juures asuvast porilapaka hoidikust on alles jäänud naaatukene suurem auk. Aga noh, augu kõrvalt on ju veel terve. No arvestades seda paakunud porihunnikut, mis logarite tagant lagedale tuli(olenemata mis ratta logar), siis pole ka imestada.
IMG_0828.JPG
IMG_0828.JPG (133.38 KiB) Vaadatud 6679 korda
Tagapõllel on säilinud veel alumine serv ka. Näis, palju sellest alles siis jääb, kui ma millalgi hakkan seda pinda traatkettaga roostest puhastama:
IMG_0829.JPG
IMG_0829.JPG (69.95 KiB) Vaadatud 6679 korda
IMG_0830.JPG
IMG_0830.JPG (85.2 KiB) Vaadatud 6679 korda
Ega juhipoolne karp ja usteservad ka päris defektivabad pole. See punane asi, mis värvi alt kumab, on ilmselt mingi roostevastane krunt.
IMG_0831.JPG
IMG_0831.JPG (71.25 KiB) Vaadatud 6679 korda
IMG_0832.JPG
IMG_0832.JPG (82.82 KiB) Vaadatud 6679 korda
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 181
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105 smurf, 2106 varuosadeks, 2101 puuriga (jäärada), 2107 talvekas, vis 2345, 2107 tagavara kere

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas martin13 »

Palju tööd on ees :) peaasi et motivatsiooni lõpuni jätkuks. Edu!
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Palju tööd on ees jamh. Ja motivatsiooni "kaaskannatajateks" loetakse sitkust ja visadust, vist.

Et aga puhuks vahepeal kübeke mootorijuttu ka.
IMG_0834.JPG
IMG_0834.JPG (141.82 KiB) Vaadatud 5731 korda
IMG_0837.JPG
IMG_0837.JPG (113.89 KiB) Vaadatud 5731 korda
Taustainfost selgus niipalju, et see mootor pole mingi 20 aastat töötanud. Mis seisukorras ta enne seismajäämist oli, ei osatud ka öelda.
Seepärast toimetati auto kuu aega tagasi ühe pädeva lukksepa juurde, kes siis proovis, kas saab "kolvile tule peale" või mitte.
Lukksepp oli peale mootoriremonti suht skeptiline, et kas ja kuidas mootor töötab. Aga ta töötab ja žigulile täitsa temale iseloomuliku heliga.
Kusjuures ei tekkinud tühikäigule sisse klapi "tikse", tühikäigul lonkamist, ilutulestiku häält summutist, "köh-köh-köhäähö" puterdamist jms.
Üks väike fotosüüdistus ka nimekirjast, mida selleks teha tuli, et mootor ellu ärkaks ja auto liikuma hakkaks:
IMG_0838.JPG
IMG_0838.JPG (86.5 KiB) Vaadatud 5731 korda
Aga kui nüüd kere poole pöörduda, siis klassikuid tsiteerides: "Ega mul kõhkluseid ei ole, aga kahtluseid on pidevalt".
Mootoriruumi tookord pestes ma silmanurgast vaatasin ikka seda parempoolset tiiba ja mõtlesin endamisi, et kas tiib on ära vahetatud või ei.
IMG_0839.JPG
IMG_0839.JPG (73.74 KiB) Vaadatud 5731 korda
Kui tervikuna pole, siis ehk on tule juures mingi osa tiivaplekist vahetatud. Või siis polegi mitte midagi vahetatud.
Ja see kolmas variant oligi õige.

Vana värvi ja pahtli mahalihvimiseks tiivaplekilt kasutasin rellakale kärgketast. Neid on ka igasugust värvi. Mul läksid käiku oranž ja punane, kuna nood tundusid kõige kauem kestvamad ja nendega ei rapi plekipinda ära. Roostepesade, liitekohtade, nurkade jms. jaoks oli mul selline apastraat. Puhastab samamoodi nagu liivaprits, aga liiva ei teki. Traatkettaid on talle ka mitut erinevat sorti erinevate nurkade-servade-kohtade puhastamiseks.

Aga kui see "kultuurkiht" ükskord tiivanurgalt maha sai, võttis vaatepilt näo päris tõsiseks:
IMG_0840.JPG
IMG_0840.JPG (148.91 KiB) Vaadatud 5731 korda
IMG_0842.JPG
IMG_0842.JPG (166.61 KiB) Vaadatud 5731 korda
IMG_0843.JPG
IMG_0843.JPG (118.57 KiB) Vaadatud 5731 korda
IMG_0845.JPG
IMG_0845.JPG (141.39 KiB) Vaadatud 5731 korda
Ühesõnaga-kahesõnaga. Ma ei tea kui hästi või halvasti piltidelt aru saada on, aga esitulel raamrõngas on ikka korralikult ära nätsutatud.
Midagi on tiival väljapoole kolgitud, aga eriti pole selle peale aega raisatud. Rääkimata tiiva koopaplekist mootoriruumis.
Vaadati et tuli mahub auku, võre läheb ka ette- pohhui, paksult (tina)pahtel peale ja käib küll.
Kui järgmine nädal plekksepp tuleb autot vaatama, ma ei kujuta ette et mida too omakorda röö... räägib sel teemal. Aga eks näis.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2510
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas SexSix »

See punakas pruun, mis värvi alt välja tuleb ongi tehase kruntvärv.
See parem tiib on ikka vahetatud :mrgreen:
Velgedelt võta rehvid maha ja ma võin kihla vedada, et need tehtud 1978 aastal. Ehk sellistega tuligi tehasest 8-)
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Eelmise nädala reede oli ülekantud tähenduses raju reede- tiibadel ja küljekarpidel lihvisin kärgketastega seda pealekantud krunti ja värvi maha, et vaadata kui hullus olukorras autol kere olla võib. Tolmu tuli korralikult. Roosa udu lendles lae all ja töötoa põrand oli veel punasem kui Punane Väljak kremlis.
Tagatiivad tahavad ikka mingeid keevitamistöid- sellest pole pääsu- aga nad polegi päris lootusetus seisukorras:
IMG_0846.JPG
IMG_0846.JPG (67.18 KiB) Vaadatud 5184 korda
IMG_0847.JPG
IMG_0847.JPG (76.77 KiB) Vaadatud 5184 korda
Küljekarbid tunduvad ka auto enda omad olevat. Ses mõttes et pole veel vahetamist vajanud:
IMG_0848.JPG
IMG_0848.JPG (64.83 KiB) Vaadatud 5184 korda
IMG_0849.JPG
IMG_0849.JPG (53.09 KiB) Vaadatud 5184 korda
Tagatiibade ja küljekarpide alumised pooled tuleb veel sellesama Monti-masinaga üle käia:
IMG_0850.JPG
IMG_0850.JPG (82.47 KiB) Vaadatud 5184 korda
IMG_0851.JPG
IMG_0851.JPG (68.16 KiB) Vaadatud 5184 korda
Plekksepp käis ka täna seda probleemset nurka vaatamas. Ütles et hakake uut esipaneeli ja parempoolset esitiiba otsima.
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Eile läksid haljakslihvitud detailid epoksiidkrundi alla. Need kohad mis plekitöid vajavad, katsin teibiga kinni.
IMG_0855.JPG
IMG_0855.JPG (74.22 KiB) Vaadatud 4899 korda
IMG_0856.JPG
IMG_0856.JPG (70.83 KiB) Vaadatud 4899 korda
IMG_0857.JPG
IMG_0857.JPG (69.65 KiB) Vaadatud 4899 korda
IMG_0858.JPG
IMG_0858.JPG (74.55 KiB) Vaadatud 4899 korda
IMG_0859.JPG
IMG_0859.JPG (63.11 KiB) Vaadatud 4899 korda
IMG_0860.JPG
IMG_0860.JPG (63.36 KiB) Vaadatud 4899 korda
IMG_0861.JPG
IMG_0861.JPG (58.56 KiB) Vaadatud 4899 korda
IMG_0862.JPG
IMG_0862.JPG (56.52 KiB) Vaadatud 4899 korda
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Seekord oli aeg liikuda "kõrgematesse sfääridesse"- katuse juurde. Täpsemalt vihmaveerennide kroomitud iluliistude eemaldamine.
Ma teadsin, et see saab olema vähemalt viie L-tähega "Illllge kepp", aga ma ei saanud neid kere külge jätta- rennide põhi ja liistude alt roostetas.
Nende äravõtmise tarbeks tegin paksemast alumiiniumist sihukese faasitud servaga, teravnurkse instrumendi, millega siis sain sentimeeter-sentimeetri haaval need rennide liistud kätte. Suurte "sammudega" edasi liikuda ei tohi- kohe on mõlk sees, samas liiga kaua ühe koha peal selle jurakaga kangutada ka ei tasu, jälle on mõlk sees. Nii ma siis jebisin nendega ikka hea jupp aega. Aga kätte ma nad lõpuks sain.
Algul vaatasin et ehk saab "laiska petta". Kuna neid polnud ennem ka keegi ära võtnud(ma olin selle auto ajaloos vist esimene), siis mõtlesin et ma päästan liistudel ainult tagumised nurgad lahti ja peale värvimist paneb tagasi. Aga "nii ei lähe üldse mitte"- siis on mujalt liistude alt ikka tegemata ja auto näeb välja nagu mingi kuradi Klaabu- valge ja krimblid kahte lehte laiali.

Tagaluuk ja tihend koos klaasiga selle seest sai vahepeal ära võetud. Samuti tagaluugi juures asuv, kere külge needitud kroomliist.
IMG_0865.JPG
IMG_0865.JPG (55.43 KiB) Vaadatud 4772 korda
"Roosteämblikud" tagaluugi värvi all:
IMG_0866.JPG
IMG_0866.JPG (50.48 KiB) Vaadatud 4772 korda
Mis tagaluugiava tihendirenni seest lagedale tuleb:
IMG_0868.JPG
IMG_0868.JPG (142.28 KiB) Vaadatud 4772 korda
IMG_0869.JPG
IMG_0869.JPG (126.73 KiB) Vaadatud 4772 korda
Ma pole jupp aega nii jubedat katuseserva näinud kui see siin:
IMG_0870.JPG
IMG_0870.JPG (105.6 KiB) Vaadatud 4772 korda
IMG_0871.JPG
IMG_0871.JPG (99.67 KiB) Vaadatud 4772 korda
Juhipoolne nurgapost:
IMG_0872.JPG
IMG_0872.JPG (131.57 KiB) Vaadatud 4772 korda
IMG_0873.JPG
IMG_0873.JPG (114.22 KiB) Vaadatud 4772 korda
IMG_0874.JPG
IMG_0874.JPG (101.46 KiB) Vaadatud 4772 korda
Parempoolne renniliistu all olev plekk:
IMG_0875.JPG
IMG_0875.JPG (120.36 KiB) Vaadatud 4772 korda
Traatketaste ja massinaga puhastasin nii tihendisoone kui ka tagaluugil probleemsed kohad ära- ülejäänu on juba taldlihvija teema:
IMG_0877.JPG
IMG_0877.JPG (55.4 KiB) Vaadatud 4772 korda
IMG_0878.JPG
IMG_0878.JPG (66.43 KiB) Vaadatud 4772 korda
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Mingid detailid ja kohad said vahepeal samuti roostest ja vanast värvist-krundist puhastatud ning epokrundiga kaetud:
IMG_0879.JPG
IMG_0879.JPG (149.12 KiB) Vaadatud 4132 korda
IMG_0880.JPG
IMG_0880.JPG (154.45 KiB) Vaadatud 4132 korda
IMG_0881.JPG
IMG_0881.JPG (101.1 KiB) Vaadatud 4132 korda
IMG_0882.JPG
IMG_0882.JPG (89.78 KiB) Vaadatud 4132 korda
IMG_0883.JPG
IMG_0883.JPG (139.11 KiB) Vaadatud 4132 korda
IMG_0884.JPG
IMG_0884.JPG (131.95 KiB) Vaadatud 4132 korda
Tõendusmaterjal, et tagaluuk sai samuti vanast värvist-krundist plekini puhtaks:
IMG_0885.JPG
IMG_0885.JPG (65.67 KiB) Vaadatud 4132 korda
Tagaluuk krunditud kujul:
IMG_0886.JPG
IMG_0886.JPG (77.59 KiB) Vaadatud 4132 korda
Vahepeal õnnestus omanikul saada auto jaoks ka uus esitiib ning esipaneel.
Viimatimainitu on küll õhuvõtuavadega(nagu 21011-el), aga ehk plekksepp suudab need neli ristkülikukujulist auku kinni keevitada.
IMG_0887.JPG
IMG_0887.JPG (65.52 KiB) Vaadatud 4132 korda
IMG_0888.JPG
IMG_0888.JPG (96.77 KiB) Vaadatud 4132 korda
IMG_0889.JPG
IMG_0889.JPG (92.74 KiB) Vaadatud 4132 korda
IMG_0890.JPG
IMG_0890.JPG (60.65 KiB) Vaadatud 4132 korda
IMG_0891.JPG
IMG_0891.JPG (74.25 KiB) Vaadatud 4132 korda
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Uued küljekarbid said ka seest-väljast epokrundi peale:
IMG_0892.JPG
IMG_0892.JPG (142.71 KiB) Vaadatud 4054 korda
Üks põhjaalune risttala küljekarbi juurest tahab samuti vahetamist. Õnnestus see ka uus leida:
IMG_0893.JPG
IMG_0893.JPG (112.37 KiB) Vaadatud 4054 korda
Nüüd on vahepeal määramata ajaks postitustes paus, kuniks auto plekitöödes on.
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Nonii, teema peakangelane on plekitöödest lõpuks tagasi.
Plekksepp ütles et esipaneeli sai niiviisi ära vahetada, et ei pidanud hakkama radiaatorit eest ära võtma. No siis proovi need voolikud kätte saada, lase "vesi välja", pärast pane see "vesi" niisugusse kohta, et keegi sinna plänni sisse ei astu jne.
IMG_0920.JPG
IMG_0920.JPG (87.58 KiB) Vaadatud 3157 korda
Kõige probleemsem koht- lansekapleki voltis koht, allus plekitöödele suht hästi. Arvasin et kuna see detail on aastakümneid niisuguses nätsutatud olekus, siis on see plekk "surnud" ja peab hakkama vintsiga seda sirgeks tõmbama. Aga öeldi et ei midagi hullu- rahulikult ja mõistusega toimetada, küll need vanad detailid ka esialgse kuju tagasi võtavad.
IMG_0921.JPG
IMG_0921.JPG (83.56 KiB) Vaadatud 3157 korda
IMG_0923.JPG
IMG_0923.JPG (124.73 KiB) Vaadatud 3157 korda
Tagauste juures, tagatiiva kaarte nurgad said ka korda:
IMG_0924.JPG
IMG_0924.JPG (85.54 KiB) Vaadatud 3157 korda
IMG_0925.JPG
IMG_0925.JPG (91.81 KiB) Vaadatud 3157 korda
Lõpetuseks pilt vahetatud esitiivast. Öeldi et see detail oli kõikse aeg paraja pinge all olnud kui keevispunktidest hakati lahti puurima.
Seda oli juba alguses näha, kui ma keret puhastasin ja probleemsetest kohtadest pilte tegin.
IMG_0926.JPG
IMG_0926.JPG (69.8 KiB) Vaadatud 3157 korda


Aga tsiteerides klassikuid: "Et nüüd saame projektiga edasi minna."
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Ükspäev sai proovitud ühte uut, autokere tööde juures kasutatavat, kinnitiga nn. epoksiidliimi.
Keretööde tegijad nimetavad seda "vedelaks metalliks" ja tuub ise on selline:
IMG_0927.JPG
IMG_0927.JPG (114.81 KiB) Vaadatud 2887 korda
Viskoossuselt meenutab ta kas liim-hermeetikut või siis nagu ehitustöödel kasutatav silikoon. Sellega ma katsin ära keevisliitepunktid, keevisliite kohad ja ka mõned väikesed augukohad autokerel. Plekksepp ütles et ta ei julge nende osade kohtade juures relakaga lõigata või keevitustöid teha- auto on seestpoolt paksult õli täis ja nii võib midagi veel põlema minna.
Et nii ma siis enne tööpäeva lõppu ludistasin sellega mõningad kohad üle:
IMG_0928.JPG
IMG_0928.JPG (113.11 KiB) Vaadatud 2887 korda
IMG_0929.JPG
IMG_0929.JPG (101 KiB) Vaadatud 2887 korda

Ära kuivades jääb selline läikiv pind ja seda saab siis vajadusel erinevate liivapaberitega lihvida.
IMG_0930.JPG
IMG_0930.JPG (99.94 KiB) Vaadatud 2887 korda
Juhipoolse esitiiva pealmine pind oli kuidagi kahtlaselt loppis. Keegi oli seda ka kunagi pahteldanud-lihvinud(liivapaberi kriimud olid sees). Kindluse mõttes lihvisin tolle kärgkettaga plekini puhtaks ja selle peale läks siis tinapahtel. Sama teema oli kinnikeevitatud õhuvõtu avadega. Vajadusel saab viimistluskihi teha pärast tavalise täitepahtliga.
Kasutaja avatar
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 219
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas 06VAZ »

Vahepeal on midagi tehtud ka. Katus vajas kerget pahteldust ja läks täitevkrundi alla.
IMG_0931.JPG
IMG_0931.JPG (63.03 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0932.JPG
IMG_0932.JPG (43.7 KiB) Vaadatud 551 korda
Kusjuures keset katust leidsin peopesasuuruse "roosteämbliku". Vedas, et avastasin ja ära likvideerisin, aga mismoodi saab selline asi keset katuseplekki laiutada, minu mõistus ei võta. Uste servad, tiibade servad, karpide servad- nendest roostetama minevatest kohtadest ma saan aru.
Et ega katuseplekil endal eriti viga polnudki, ainult jube palju oli erinevaid kriipse-kraapse värvipinnal. No see on see tüüpiline vanainimese garaaž- auto horisontaalpind hakkab muutuma asjade ladustamiskohaks kui vanus või tervis enam rooli taha ei luba minna.
Täitevkrunt keretöödeks:
IMG_0933.JPG
IMG_0933.JPG (91.64 KiB) Vaadatud 551 korda
Teadupärast oli parem tagatiib kunagi mingi plõmaka saanud. Too tahtis ka pahtliga voolimist. Tavapahtliga ülemine, tinapahtliga alumine pind.
IMG_0934.JPG
IMG_0934.JPG (80.17 KiB) Vaadatud 551 korda
Ustel proovisin ettevaatlikult ära võtta klaaside alaserva liistud, sest et nende alt ukse plekkpind roostetas. Jällegi veider koht kus rooste sees oli.
IMG_0935.JPG
IMG_0935.JPG (60.39 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0936.JPG
IMG_0936.JPG (66.11 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0937.JPG
IMG_0937.JPG (55.48 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0939.JPG
IMG_0939.JPG (68.44 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0940.JPG
IMG_0940.JPG (45.02 KiB) Vaadatud 551 korda
Istmed pidin välja võtma. Parempoolne tungraua tõstekoht oli põhja all ära mädanenud ja plekksepp pani sinna uue plekitahvli.
Istme ja käigukastitunneli vahelt tuli lagedale nsv liidu 10 kopikat, aastast 1987:
IMG_0941.JPG
IMG_0941.JPG (33.38 KiB) Vaadatud 551 korda
Mina olin toona 10aastane ja selle eest sai "tol ajal" vist pätsi saia ja klaas suhkruga gaseeritud vett veeautomaadist. Ja see oli see aeg, kui õnnitluskaarte ja telegramme kirjutati telegraafis ringi, kuna nondes asutustes trükimasinatel puudusid täpitähed. Nii et "Ä" kirjutati AE, "Ö ja Õ" olid OE ja "Ü" oli UE.
No ja kujutage nüüd ette, kui tuli sellise sisuga telegramm: "Ueks vaeike poeder koempis moeoeda suedaoeist jaerveaeaert ja uemises ueksinda "poedra maja" laulu". Nagu mingit suahhiili või samojeedi keelt kõnele.

Et aga keretööd hakkasid parempoolsel küljel valmis saama:
IMG_0942.JPG
IMG_0942.JPG (74.81 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0943.JPG
IMG_0943.JPG (50.23 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0944.JPG
IMG_0944.JPG (71.98 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0945.JPG
IMG_0945.JPG (58.81 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0947.JPG
IMG_0947.JPG (79.38 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0948.JPG
IMG_0948.JPG (64.1 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0949.JPG
IMG_0949.JPG (51.11 KiB) Vaadatud 551 korda
IMG_0950.JPG
IMG_0950.JPG (52.22 KiB) Vaadatud 551 korda
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 4002
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Re: VAZ 2102, 06vaz, 1978

Postitus Postitas logman »

Teemaväline
Mina olin toona 10aastane ja selle eest sai "tol ajal" vist pätsi saia ja klaas suhkruga gaseeritud vett veeautomaadist..
Saia ei saanud. See maksis 22 kopikat.
Siirupivesi maksis 3kop. Tallinnas oli veelgi odavam, sest selle summa sees oli ka kloorimaitseline lisand.
Vasta