VAZ 21013, Fortran, 1987

VAZ 21013, Fortran, 1987

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
Fortran
Foorumi kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Juun 2011 22:08
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 21013

VAZ 21013, Fortran, 1987

Postitus Postitas Fortran »

Tere, lugupeetavad!

Käesolevaga teen katset tutvustada kuuluvusest hoolimata isikliku hoole all olevat sõidukit VAZ 21013. Auto kuulub minu vanaisale, on kuulunud 1987. aasta märtsikuu ostupäevast alates. Talviti pole sõiduk liigelnud, lisaks on ta aktiivsest sõitmisest juba aasta aega eemal. Auto seisab talviti kuivas garaazhis, nüüd siis ka suviti rohkem väliste mõjurite eest kaitstuna.

Mulle on klassikaline Lada olnud alati hea ja harjumuspärane sõiduvahend. Veel kümmekond aastat tagasi oligi konkreetne auto meie pere ainukeseks mootorsõidukiks, millega oma asju ajada. Hoolimata väikesest läbisõidust (~ 90 000 km) esineb autol siiski teatavaid iluvigu, sest siiamaani suhtuti temasse muidugi kui oma nostalgilisse väärtusesse, kuid siiski teatava pragmaatilise lohakusega.
Möödunud aastal mõtlesin ühtäkki sellele, et antud sõiduk võiks jääda siiski eksponaatsõidukiks. Selle mõttega soetasin vanaisale mugavuse-praktilisuse ja Lada säästmise eesmärgil väikese automaatkastiga Opeli. Osapooled on seega rahul - vanemale inimesele sai kaasaegne ja heade sõiduomadustega säästlik pill; minule jäi aga Lada, mida edaspidi hoida ja viimistleda. Kunagi on ehk potentsiaal saada need kuulsad "mustad märgid"? Eks näis.

Tehnilise koosseisu poolelt on masin originaal - midagi olemasolevat muudetud pole, lisatud samuti mitte.
Kere seisukohast leidub mitteoriginaalsust - kunagise avarii tagajärjel vahetati juhiuks, mis siiani on küll oma rolli täitnud, kuid kasutatud ukse värvitöö pole tehtud päris by the book. Üritan mingil hetkel leida korraliku tooriku ning tekitada vähe soliidsem variant.
Muus osas on auto korras. Mingi väike intsident on kas karpa või bensupumbaga - vahetevahel tekib külmkäivitusel probleem, mille lahendab gaasipedaali vajutamine maksimaalsesse kaugusesse. Olen lugenud siinse foorumi materjale ning justkui viitaks nõelklapi pidavusele. Senimaani pole viga leidnud, olgugi et ka mitmed sõltumatud (ka vanakooli spetsialistid) on andnud oma panuse.

Lisan järgnevaga mõned pildid ja kui tohib, siis ka mõned küsimused, millele kõik on oodatud vastama.

Pilt

Pildil on märgata külgmise suunatule juures akuhappe plekki. Eeldan, et see on akuhape. Kas seda on võimalik ilma ülevärvimiseta eemaldada?
Pilt

Teadmata põhjusel on tekkinud parema külje alumisele karbile nõgusus. Veider, kuid see defekt on ühtlaselt nõgus. Tekkinud pole ka värvikahjustust. Kas selle kordategemisel on vaja vahetada terve karbiplekk või on ehk mingit kergemat meetodit?
Pilt

Tagapõlle alumine osa on võrdlemisi halvas seisus. Läbi aastate on olnud oskus tagurdada Elvas Verevi ääres kõrge bardüüri otsa. Tulemuseks on värviparanduste ning pooleldi sile alumine äär. Eeldatavasti saaks lahenduse tagapõlle tervikliku vahetamisega? Või oleks kasulikum seespoolt "taguma kukkuda" ning hiljem vaid värvimisega piirduda? Iseenesest on vigased vaid nurgapoolsed kohad.
Stange on kaa kõver, aga ta oli oluliselt hullem. Idee poolest otsin korralikku tagastanget.
Pilt

Järgneval pildil paistab minu meelest kõige ebameeldivam probleem. Tagumine uks on olnud alati alumise otsaga karbile liiga lähedal. See on olnud seega tehasepoolne praak, kuid avarii käigus, kui kannatada sai juhiuks, läks asi vist veel hullemaks. Uks on nüüd päris täpselt karbiga puutes ning ukseääre värv muidugi kadunud. Kas seda vahet seal all saaks kuidagi inimlikult normeerida? Kui ust tõsta, siis sellest jääks ikkagi väga väheks (võrreldes teise poolega)
Pilt

Mõned vaated salongile:
Pilt

Sedapuhku küsiks, et kas keegi oskab soovitada mõnd efektiivset vahendit kunstnaha puhastamiseks? Pooridesse on kogunenud mustus, üldiselt on aga istmed puhtad ja kulumata. Uste polstrid vajaksid samuti puhastamist, kuigi tagumistele on paraku niiskuse tagajärjel tekkinud "lainetused".
Pilt

Pagasi- ning mootoriruumi unustasin pildistada, kuid lähiajal saan ka seda teha. Nondes osades avaneb klassikaline vaade.

Aga küsiksin ka autopesu kohta. Ukseäärte alumised pooled, hingekinnituste kohad jms on jäänud aja jooksul üldiselt mustemaks kui ülejäänud kere, lihtsalt juurdepääs on kehvem. Kas korraliku leotuspesuga saaks need kohad täitsa puhtaks? Kui nii, siis keegi võiks soovitada Tartu kandis tegutsevat ja teadaolevalt kvaliteetset autopesulat.

Muud hetkel lisada ei oska. Igasugune kriitika ja vastused küsimustele on väga oodatud.

Tänan! :)
Kasutaja avatar
Sander
Foorumi kasutaja
Postitusi: 379
Liitunud: 28 Apr 2011 19:09
Asukoht: Tallinn
Autod: VAZ 2101, VAZ 21011
Kontakt:

Postitus Postitas Sander »

Selle akuhappe saab ehk poleerimisega ära sealt.
Karbi mõlgi saab ära kas pahteldamisega või karbi vahetusega. Muidu tundub päris korras auto olevat.

Edu ehitamisel!
www.autokleebised.ee - Läbi minu saab kleepse soodsamalt ja võite saada ka oma kujundatud kleepse jne.
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2067
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 4x2102, Jeep & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

Võtan omale õiguse kõneleda kogu Ladaklubi foorumi modede ja adminnide nimel ning kiita kasutajat pea ideaalse "Külastajate autode" teema esimese postituse eest.
Uksepolstrite puhastamiseks kasutasin mina tavalist nõukaaegset pesuseepi ja pehmemat pesuharja, tulemus oli selline:
vasak enne pesu, parem peale pesu
Pilt
Istmete puhastamisel jäi eelpoolnimetatud kooslusest väheks, seal kasutasin tooteid "Tuff Stuff" ning "Eagle One Nano Protect" - kindlasti on ka paremaid vahendeid, aga mina jäin tulemusega enamvähem rahule.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2509
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Ilus!

Postitus Postitas SexSix »

Ai-ai kui ilus.:o Äkki vaadates pole tagumisel põllel vigagi. Juba tehasest tulles on lained sees. Vasak tagaukse post (mille külge on tagauks polditud) on ka viga saanud selle juhiukse laksuga. Kuidas vasakud uksed käivad? Eks sellepärast ole vahe poritiivaga olematu. Karbi mõlgi ajavad oskajad seestpoolt sirgeks.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Happe plekid võib saada poleerimisega kätte, aga pildilt vaadates tundub kahjustus üpriski korralik, st pigem ei saa. Olen umbes samasuguse probleemiga maadelnud ja suuremate happe täppide puhul ei läinud poleerimisega õnneks.

Karbi peaks saama ikka välja tõmmata, näiteks kasutatakse külge liimitavaid nn tõmmitsaid, millega plekk välja sikutatakse. Tallinnas saab taoliste probleemidega pöörduda smartservicesse või molk.ee-sse. Tartus ka kindlasti mingi keretöödega tegelev ettevõte saab hakkama.

Uste alumised ääred jms, mis on vana mustusega koos, võib lasta üle pigiplekkide eemaldus vahendiga. See peaks ka vanemast nõgist lahti saama.

Tagapõll on alates pagasniku ülemisest servast alla välja üks detail. Seega ainult alumise serva vahetamise vajaduse tõttu pole otstarbekas kogu detaili vahetada. Kui tõesti sirgendamine, pahteldamine ja värvimine ei aita, siis on soovitav vahetada välja ainult stangealune osa.

Tõesti, väga meeldiv teemaarendus. Edu autoga!
Kasutaja avatar
Fortran
Foorumi kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Juun 2011 22:08
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 21013

Postitus Postitas Fortran »

Suurimad tänud niivõrd positiivse tagasiside eest!

Üritan teie kasulikke näpunäiteid ka reaalselt ellu viia, ongi hea midagigi omalkäel ära teha. :)

P.S. Mis puutub juhipoolsetesse ustesse, siis eks need käivad mõneti halvemini kui parempoolsed. Aga õlitasin lukud ja vastused just hiljuti ära, pärast mida on olukord paranenud. Aga tulevikus üritan siiski saada viisaka uksetooriku, kuna praegune on siiski fabrikaatselt värvitud - värv koorub ja leidub ka vana roostet, mis isegi garaazhis seistes end ilmutama kipub.
Kasutaja avatar
Fortran
Foorumi kasutaja
Postitusi: 57
Liitunud: 26 Juun 2011 22:08
Asukoht: Elva
Autod: VAZ 21013

Postitus Postitas Fortran »

Pagasiruum - hiljuti soetasin siinse foorumi kaudu tööriistakarbi, mis peab olema originaalis. Lisaks ka õige pakendiga ohukolmnurk. Muud aksessuaarid (võtmed, kandelamp jne) on samuti olemas ning oma õigel kohal. Tehasepoolne varuratas on samuti alles (hetkel on asendusena "vale" ratas), mis vajab siselohvi vahetamist.

Pilt

Mootoriruum - kõik peale karterituulutuse vooliku klambri on originaal, ma usun.

Pilt

"Legendi" järgi maksti omal ajal miilitsale 2 rubla ning esiklaasile graveeriti number, mis peaks aitama auto varguse puhul masinat identifitseerida ... :)

Pilt

Vanaisa on pidanud ka "logiraamatut" stabiilselt kuni möödunud aastani, mil autoga enam igapäevaselt ei liigelda. Pilt pole küll hea, aga on kirjas, et masin saadi Tallinnast kätte märtsikuu lõpus 1987. Esimesed sõidud on tehtud meie talukohta Petserisse. Üldiselt on ka "blogitud" bensiinikulu arvestust - mitte just kõige säästlikumate sõiduvõtetega kõigub kulu kusagil 10-11 liitri kandis.

Pilt

edit: taastasin piltide viited!
Vasta