Käidud!
Terve eelmise nädala oli idee, et võiks ka minna Leetu ja kui jõudis kätte reede siis sai käidud ja vahetatud veidi Leedu raha reisiks (kuigi olin veel suht kahevahel kas minna või mitte). Reedel kella 20 ajal Olku helistas ja teatas, et 23 ajal on Nad (Nemesis, Raldo , Doris ja Olaaf) Märjamaa Statoilis, sai siis hakatud asju kokku laduma ning Ladat enam-vähem sõidukorda seadma. Veidi enne 23-e tuligi kõne ning liikusin Statoili kus juba reisulised ootasid, Nemesis laadis asjad minu autosse ning võtsime suuna Pärnusse. Teekond Pärnusse möödus kiirelt, kuigi vihma kallas meeletult. Pärnus Tallinna maantelt Ehitajate teele keerates sai kogemata läbisõidetud suht sügavast lombist, pärast mida Nemesis ütles, et tal varbad said märjaks (algul tundus suht uskumatu, kuna enda teada sellist ava kust võiks tulemüürist konkreetsesse kohta vesi saada ei ole), pärast seda hakkasid autol pöörded langema ning tundus, et midagi on väga valesti. Auto sai pargitud tee äärde ning asutud uurima rikke põhjust, sülearvuti ühendatud auto ajuga oli kohe näha, aju nägi kõike peale mootori pöörete. Kuna vihma sadas ikka veel meeletult, siis sai tehtud kiire kõne Olkule, kes tuli ja aitas auto Papiniidu Statoili sleppida. Jõudes Statoili lõppes vihmasadu ning koheselt sai eemaldatud autol aju ning asutud seda uurima. Trükkplaadil oli näha vee pritsmeid mis said kiiresti kuivatatud, pärast kuivatamist ühendasin aju tagasi autosse ning pärast süüte sisse keeramist ja starteri lülitamist käivitus auto momentaalselt. Kiiresti sai käidud Statoilis shoppamas ja ostetud üks kilekott mis sai ajule peale tõmmatud ning kinnitatud kaablivitsadega. Vahepeal mõtlesin, et liigun tagasi Märjamaale, aga reisulised veensid ümber. Kogu see jama auto väljasuremisega juhtus, sest ajul ei olnud pealmist katet peal (Käsil on programeeritava aju mahutamine originaal aju kesta). Pärnus tankisime autodel paagid täis ning võtsime suuna Leedu peale, Läti läbisime ilma vahepeatuseta. Ainukesena kogu reisi jooksul kontrolliti dokumente Leetu sisenedes. Leedus pärast piiri sai tehtud väike jalgade sirutus paus ning kulgetud edasi. Vahepeal sai statoilis enne Panevezist tehtud tankimis peatus, pärast mida võtsime suuna Kaunasesse, kus pidi alguse saama Leedu Ladaklubi kokkutulek. Kaunasesse jõudsime kuue ajal, kus otsisime ülesse umbkaudse koha kus pidi 11 ajal hakkama kogunemine, pärast platsi ülevaatamist läksime lähimasse Statoili, kus tankisime autod ning tegime väikse uinaku, sest 11-ni oli palju aega. Uinaku tegemine oli minul ja Nemesisel veidi eksootilisem kui teistel, kuna autos ainukesteks istmeteks on korvistmed. Kell 10 oli äratus, pärast mida sõime ning liikusime kogunemiskohta. Kell 12 oleks pidanud hakkama cruiis pihta, aga kuna ühel leedukal oli probleeme politseiga siis oodati teda. Sellel ajal sai uudistatud kohalike masinaid ning mõned pildidgi tehtud. Cruiisi jooksul külastasime ühte kirikut ja kloostrit ning erinevaid vaatamisväärsusi. Teed Kaunases on ikka väga hullus olukorras, mille tulemusel tagumised koopaääred riivisid suht isuga tagumisi rehve. Ööbimispaika jõudes pandi telgid püsti pärast mida sai üheks popimaks uudistatavaks masinaks Olku topelt Solexitega Kollane. Õhtu edenedes lõkke ümber räägiti lugusid kuidas kellegist sai Ladahuviline. Veel toimus õhtu jooksul väga huvitav ja kaasahaarav võistlus, mille ülesandeks oli vahetada ühel Ladal rehv ning teine pärast rehvivahetust vändast käima lüüa. Võistlus algas sellega, et tuli seista auto kõrval, anti start ning tuli kiirelt võtta süütelukust võti, avada pagasnik, võtta pagasnikust tagavara ratas, tungraud ja rattavõti, tungida auto üles, vahetada ratas, auto alla tungida, panna kõik asjad oma kohtadele ilusti tagasi, võti tagasi süütelukku panna ning joosta järgmise auto juurde, millel tuli süüde sisse keerata ning vändast käima lüüa, võistlus lõppes pärast auto käima saamist (üllatavalt kiiresti sai vändast masina käima). Ise eriti kiiret aega ei saanud, aga Nemesis sai lõppkokkuvõttes 3. koha. Järgmine päv hommikul pakkisime asjad kokku ning suundusime Leedu kiireima mehe garaazi kus oli nii Lada kui ka muud tüüpi masinaid mida sai uudistatud. Pärast garaazi külastust jätsime leedukatega hüvasti ning liikusime mingisse suurde kaubanduskeskusesse, kus lõunastasime ning tegime väikse poodlemis retke, pärast mida võtsime suuna tagasi Eestisse. Veidi enne Läti piiri tegime tankimis pausi jälle panevezise lähedal, mille jooksul Nemesis märkas, et õlilaadne vedelik voolab välja minu 112-st. Kiirelt sai auto parklasse pargitud ning asutud asja uurima, esimene kiire diagnoos oli, et käigukasti otsa simmer jookseb sai siis õli juurde valatud ning asutud tagumisi koopaääri üle rullima, kuna kaubaga koormatud autol rivisid tagumised koopad rehve rohkem kui varem. Pärast 112-e putitamist vajas Olku Kollane käigukangi modifitseerimist. Kogu selle aja jooksul jahtus 112-e käigukast maha ning õli lekkis palju vähem. Jätkasime sõitu, tehes kontroll peatuse Läti hüdroelektrijaama juures, et kontrollida käigukasti õlitaset, mis oli suhteliselt vähe vähenenud, hiljem sai veel tehtud kontroll peatus Eestis. Pärnu lähedal hargnesid ekipaazid Raldo ja Selid, et hiljem Pärnumaantee Olerex-s kokku saada ning me Nemesisega läksime Pärnu peale väikest einestamise paika otsima, milleks sai Sam Burger. Pärast einestamist sai Port Arturi ees oleva foori taga joonestatud miskise Audiga, milles olnud kiirendushuvilised ei suutnud siiski Ladaga sammu pidada. Portarturi juurest suundusime Olerex-i kus saime Olavi ja Dorisega kokku ning kontrollisime käigukasti õlitaset mis oli veidike langenud alla maksimumi, pärast seda võtsime suuna Märjamaa Statoili kus saime kokku Raldoga ning laadisime Nemesise asjad Raldo autosse. Statoilis jätsin teiste reisilistega nägemist ning liikusin koju, kuhu jõudsin umbes kella 2-ks. Reis ise oli üli lahe, mitte ükski probleem polnud lahendamatu ja terve reisi valitses positiivne meeleolu. Eks teinegi kord võimalusel võtan osa sellisest reisist.
Mõned meenutus klõpsud ka:
http://nagi.ee/photos/hendu/sets/220811/
[Muudetud: 18-8-2009 olaaf]