Kui ikka plaan edaspidigi Euroopaga suhelda (vahet pole kas klubiliinis või enda lõbuks reisides), siis soovitan hankida vähemalt juhtautosse korralik navigatsioonisüsteem.
Rekkamehed vaidlevad küll kindlasti hoolega vastu, et väike navi on mänguasi - õigus, töötegemiseks pole ta mõeldud, sest tavaliselt sisaldab selline riistapuu igasuguseid (ka mittesõidetavaid) rotiradasid. Endal nüüd ses vallas hea kogemus olemas.
Saksas sai kasutatud TomTom GO 910't. Võin öelda vaid kiitvaid sõnu. Kõik on korralikult olemas:
saab koostada kiiremat marsruuti, -lühemat marsruuti, leiab kiirelt uue raja kui kogemata õigest teeotsast mööda kupatad, eesti keelne .... ja palju-palju muid mugavusi, -lisavõimalusi.
Asendamatu kaaslane, mis säästab aega ja närve tundmatus kohas reisides

Teistmoodi Euroopas liikumist ei kujutaks ma enam ettegi.
TomTom GO-910 maksab olenevalt kohast kuni 500 eur'i (saksas nägin selliste hindadega).
http://www.tomtom.com/products/product. ... ry=0&Lid=1
Täienduseks:
Leidsin ka Eestist müüja, kust enne reisileminekut meile navi sebiti:
http://www.gps.ee/?op=body&id=74&cid=246
Tõmbaoksahind!

Eestlane on ikka eestlane - ratsa rikkaks....
>Kuidas töötab naviseade?<
Filmilõik iseloomustab väljumist Lübecki linnast lõunasuunale ja liikumist kiirteede rägastikus Saksamaal. Lõplikuks sihtpunktiks oli Morsbachi linnake (üle 500km Lübeckist), milleni jõudsime viietunnise vuramisega.
Ma muidugi ei tea, kui hagaralt on sõitmine toimunud eelmistel LK euroopareisidel, aga Viljandist Wisseni linnakesse on navi järgi mõnisada kilti üle 2000-e ja selle vahemaa katab koos tankimispeatuste, Poola korralageduse ja muidumolutamistega 30 tunniga. Äraeksimise võimalus välistatud.
Oma kogemuse ja rekkameeste nõuannete najal soovitan teil küll alustada väljasõitu pealelõunasel ajal. Saate Poola rahulikult öösel seljataha jätta. Magada jõuab ka hiljem.
[Muudetud: 30-3-2007 logman]