Idään ihmeet kohtaavat 2008

Idään ihmeet kohtaavat 2008

Juba toimunud üritused
Vasta
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Idään ihmeet kohtaavat 2008

Postitus Postitas Mel »

Sel aastal toimub idaautode kokkutulek IDÄN IHMEET KOHTAAVAT 08.- 10. augustil.
Seinalehelt saab teada, et asukohaks ikka sama Manso Camping.

Kuna varasematel aastatel sellel üritustel osalenute jutt on piisavat huvi tekitanud, siis plaan sel aastal seal ära käia.

Ajame siis korraliku Ladaklubi esinduse kokku;)Pilt
Kasutaja avatar
nymmik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 559
Liitunud: 26 Dets 2006 00:04
Asukoht: Hüüru
Autod: Zaz965
Kontakt:

Postitus Postitas nymmik »

Mul on ka plaanis minna, küll mitte Ladaga vaid Volgaga. Noh kui muidugi Volgat kokku ei saa, siis ladaga minek.
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Tundub, et sel aastal minu punane sigull ainsana me klubi esindamas.
Me stardime juba homme hommikul Soome, et paar päeva enne kokkutulekut seal niisama ringi vaadata.

Kuna siin varemgi viimasel minutil mõte tekkinud, et Idän Ihmeet üritusele minna, siis aega veel küll. Ajage aga oma Ladad liikvele ja Soome-Soome:)
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Väikene ülevaade reisist.
Sartisime neljapäeval, 7. augusti hommikul 7.30se Tallink Stariga. Plaan nägi ette 2 päeva enne Idän Ihmeet üritust Soomes veidi ringi vaadata.

Kuna Helsingit oleme juba saanud piisavalt palju vahtida, siis suundusime otseteed Helsingist välja ning võtsime suuna Turule. Nautisime rahulikku sõitu ning vaatasime Soome elu-olu. Seega vältisime võimalusel kiirteid ja valiseime sõitmiseks väiksemaid maanteid, kus piirkiiruseks oli 80 km/h tihti isegi 60 km/h. Teed olid meeldivalt korras ja terved. Mõnikord olid teed lõhatud läbi kaljude, moodustades mitmemeetriseid seinu. Siis jällegi polnud vaeva nähtud ning sai autoga nautida pikki tõuse ja laskumisi. Mõned tõusud olid isegi nii järsud, et auto ramm ei käinud neist 4. käiguga ülegi. Samal ajal pakkus loodus tõeliselt kauneid vaatepilte. Peaaegu nagu Lõuna-Eesti, aga veidi suuremate mõõtmetega.
Sai imetleda mõningaid kaljude vahel keerlevaid kärestikke ja koski.Pilt
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Neljapäeval jõudsime Turusse, kus avati korralikult taevaluugid. Põgenesime vihma eest Turu linnusesse, mis on juba 13. sajandil rajatud ja tänaseks korralikult taastatud kivilinnus. Kõik linnuse ruumid olid täis erinevaid ajaloolisi ja täitsa põnevaid asju. Samas oli linnus niivõrd suur, et viimast neljandikku käies oli juba täielik tüdimus ja ükskõiksus peal.
Plaan oli küll veel neljapäeval edasi Uusikaupungi suunas minna, kuid meeletu vihm kaotas igasugused mõtted telkida, seega asusime helistama kämpingutesse. Vaba pinna leidsime samas Turus, seega jäi õhtune edasisõit ära.

Reede hommikul õnnestus käia esimest korda elus sellises kuulsas kohas nagu Ikea. Valdavalt ei näinud neid kuulsaid odavaid hindasid kuskil. Jäätise võib välja arvata - 50 eurosenti oli mujal müüdavast 5 korda odavam.

Turust edasi sõites käisime kahe saare vahele ehitaud Kaitaisten-i silda vaatamas. Ma rohkem ei ütle kui, et see oli KÕRGE.

Veel tuleb mainida, et Soome on ikka tore koht. Pea iga suurema asula sissesõidul on tee ääres kohaliku linna või piirkonna kaart. Veelgi parem on, et nende kaartide kõrval on automaadid, mis nupule vajutades väljastavad tasuta linna ja selle piirkonna kaardi. Tõeliselt meeldiv võimalus reisil.

Vaatamata endiselt meeletult kallavale vihmale (pause oli sajus vaid lühiajaliselt) jõudsime edukalt Uusikaupungisse, kus asus reisi üks huvitavaid eesmärke.

Milleks oli Valmeti autotehase naabruses asuv automuuseum. Tehas ei petnud lootusid. Kel võimalus sinna minna, siis soovitan soojalt.

Pildist: Maxwell Touraboat 1907 aastast;
Datsun Bluebird;
Studebaker Commander;
1913 aastal Soomes valmistatud auto " Korvensuu"
Valik õlisid;
Shell tankla;
Linnusulgedest valmistatud auto (muuseumis oli mitu vitriini mudelautosid, mis olid valmistatud kõikvõimalikest materjalidest - alates kivist ja lõpetades makaronidega);
Rida 3 ja 6 õhufiltrit;
Palju erinevaid Saabe (pildil on umbes kümnendik muuseumis leiduvatest)
1915. aasta garaa?
Valmetis toodetud Samara Baltic;
Huvitav Lada embleem



[Muudetud: 8-15-2008 Mel]Pilt
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Automuuseum koosnes kolmest osast.
1. kus olid läbisegi erinevad autod
2. Saabi kollektsioon. Esindatud olid kõik Saabi autod alates esimesest mudelist kuni viimaste 900-de ja 9000-teni. Lisaks rallikaid ja palju mootoreid, käigukaste, veeremikke jms.
3. Valmeti autotehase muuseum. Esindatud olid kõik Valmetis toodetud autod. Uuemad saabid, Calibra, Boxster, Samara Baltic. Minu jaoks teadmata asi oli see, et 80-ndatel tootis valmet ka Talbot Horizon-i ja Solarat.

Ma ei tea, kas viga on pildistajas või aparaadis, aga päevavalguslampide all ei taha pildid mitte ilusad selged tulla. Täpselt sama probleem oli ka Riia automuuseumis.

Selle postituse piltidel olevad eksisteerivad kõik ainueksemplaridena. Tegemist on Valmeti autotehase ideeautodega.
Esimene neist on täiesti omalooming ja kandis kirjasid Isatis Softtop;
Calibra Cabrio;
Punane Saab on 9000 Cabrio. Nii pildilt vaadates kui ka siit on äärmiselt keeruline arvata, et tegemist on 9000-dega.
Siis Valmeti nägemus 900 Cabriost (900 on teisel kujul ka cabriona toodetud);
Limusiinid Saab 900st ja Talbot Horizonist.
Lisaks oli rivis veel Saab 9000 4-liitrise V8 mootoriga. Välimuselt see tavalisest 9000st ei erinenud.



[Muudetud: 8-15-2008 Mel]Pilt
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Algne plaan oli reede õhtul minna Manso Campingusse, mis aga muutus. Plaane muutis ikka taevast kallav vihm. Kuna Mansos vaba maja ei olnud ja meeletus vihmas telkimine ahvatlev ei tundunud, siis saime öömajale Mansost 12 kilomeetri kaugusel asuvasse Toivolansaari kämpingusse.

Vihm oli nii hull, et maanteed olid kohati ühtlase veekihi all ja autod liiklesid tunduvalt alla piirkiiruse. Eestis pole veel sellist asja näinud. Siin annavad rööpas ja vett täis teedel ikka kõik täiega minna. Üldse oli Soome äärmiselt meeldiva liikluskultuuriga. Näiteks kiirendusrajalt maanteele tulles suundus esimeses reas sõitev auto teise, vabastades sulle koha esimeses reas.

Laupäevaks oli ilm tunduvalt parem, valdavalt paistis päikene, kuigi oli ka vihmahoogusid. Mansos selgus, et üks majadest oli vabanenud ja kuna endiselt lubas vihma, siis võtsime selle. Sel aastal olime meie ainuksesed Eesti esindajad. Hommikul oli varuosa täika, kus poole müüdavast moodustasid arinevad autotuled. Leidus ka muud kraami kuni Lenini teosteni välja.

Autodest olid kohal erinevad "venelased". Sealhulgas tõelised pärle. Piltidel on ookerkollased 011 ja 03, mis olid justkui äsja konveierilt ära sõitnud. Esindatud olid veel ?koda, Zastava, Trabant, Polonez, Wartburg. Haruldaseim auto oli 61. aasta ?koda Felicia, mida kahjuks pildile ei õnnestud saada, kuna auto sõitis ainult lühikeseks ajaks üritusele.

Lõunast suundusime paraadile, mis oli väga uhke. Peatuse ajal lugesin kokku 49 autot. Hiljem kämpingus olles lisandus vast veel kümmekond autot. Peale kruiisi oli niisama chill. Seejärel toimus oksjon, kus müüdi maha 1988 aasta 2105, mis oli sõidukorras, kuid 2 aastat seisnud. Hinnaks saadi 75 eurot. Lisaks läks kaubaks veel paar jooksu rattaid ja muud träni. Siis jagati kõigile osavõtnutele auhinnad. Meil õnnestus saada saunapilt ja autoklaasile pandav kuumatõke.

Oligi aeg sauna minna, kus kus toimus suur vennastumine, siis tähistasime Ladakerhost ühe tegelase 40. sünnipäeva. Järgnes karaoke ja vabakava.

Üldiselt oli mõnus chill üritus.

Piltidel:
Ülikorralik 03 mootoriruum;
Nüüd siis ka see "legendaarne" turbo oma silmaga nähtud;
Vaat kus elu - iga maja ees on Lada;
Peakorraldaja enda järelkäru, mis kenasti registris ja legaalselt tänaval kasutatav;
Pärlid;)
Kena 07;
See võrr liikus ka omal jõul kämpingus ringi;
kena kopikas;
Ärge oma Ladasid mersuga kokku lubage:puzzled



[Muudetud: 8-15-2008 Mel]Pilt
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Kohal olid ka kenad ja säravad Mossed ja Volgad.
Esimest korda sai lähemalt uurida sõitvat Trabanti.
Ühte serva oli ära eksinud isegi Alfa Romeo Giulia Super.
Väga heas korras ?koda 130 Rapid.
Vaat mis UAZi kapoti alla pistetud oli.
Pärl 407.
Fiat 128 variant Jugoslaaviast - Zastava.


[Muudetud: 8-15-2008 Mel]Pilt
m
Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1391
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

Postitus Postitas Mel »

Pühapäeval alustasime tagasiteed. Suundusime Tamperesse. Ma ei tea, palju Helsingis parkimine maksab, kuid Tamperes oli hinnaks 10 eurosenti 10 minutit. Suisa soodne. Ja pühapäeval oli veel tasuta kah.
Üldse tuleb tunnistada, et ööbimise seisukohalt võttes on Soome täitsa taskukohane maa. Lihtsate kämpingute hinnad on vaat, et odavamad kui Eestis. Lätit aga ei maksa Soomele võrdluseks tuua. Suvine reis Lättigi tehtud ja lausa masendav oli, kuidas iga liigutuse eest küsiti alati latt, kaks liigutust maksis juba 5 latti :P

Tagasiteel vältisime jälle võimalusel kiirteid. Kiirteedel üldises liiklusvoolus püsides oli tahhomeeter 5500 pöördel ja spidomeetril 140 - pole just kõrvale kõige meeldivam.
Jällegi jäid teele looduskaunid kohad. Tagasi Eestisse jõudsime 00.30 ja kilomeetreid kogunes 1080.

Lõpetuseks üks mõttetera ka: "Hyvä auto ja väkevä tahto vie miehen vaikka läpi harmaan kiven."

[Muudetud: 8-15-2008 Mel]Pilt
t
Tarts
Ladaklubi Liige
Postitusi: 482
Liitunud: 06 Nov 2003 17:39
Asukoht: valga
Autod: Vaz 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Tarts »

Tuttav roheline turbo lada oli ka ennast kohale vedanud jah,kuid kahjuks vana omanik juba loojakarjas.
Aga Sankt-Peterburis pidi selline vinge minetitegija baba elama,et imeb Lada kasvõi -30C juures sumbutitoru kaudu käima.
Vasta