Vaadates praegu teemat, siis endagi jaoks üllatus, et see auto mul nii kaua olnud. Teema väga soikus olnud, kuid ega midagi kirjutada pole ka eriti olnud, aga väikese vaheülevaate saab teha.
Auto on teist talve igapäevases kasutuses. Muudel aegadel olnud tõsine majandusauto - aidanud ehitusele ja sealt ära kõikvõimalikke asju vedada. Tihti ka tugevalt ülekoormatuna. Eelmisel aastal novembris ülevaatusel käies igatahes imestati, kas sellise autoga tõesti hakkan talvel sõitma - mõeldi siis valdavalt originaalvärvi ja auto vanust ehk taolist ei tohiks soola sisse ajada. Tegelikult on veel paar inimest sama asja maininud. Samas on see värv ikka parajalt rääbakas ja ilusa tulemuse jaoks tuleb nagunii üle värvida.
Mingil hetkel ajas peal olnud originaalne mootor surve karterisse, lahkama ei viitsinud hakata ja garaažinurgast rändas peale kunagi Nival pesitsenud 1,7. Huvitav mootor - jõudu nagu noorel diislil, kuid kiirendust eriti pole. Linnas igatahes hea sõita.
Kuna Nivat pole juba teist aastat, aga aeg-ajalt tahtmine (ja ka vajadus) metsavahele minna, siis selleks aastaks tegin, erinevalt popist madaldamise suunast vastupidise käigu - tõste. Vedrudele vahetükkidega lisandus 4,5 cm, ette ka ülemistele šarniiridele flantsid (vist olid pea 2 cm), et vedrustuse geomeetrita enam-vähem hoida. Esimese sillatala alla (tavaliselt esimene koht, mis kandma jääb) lisandus kõrgust 3,5 cm. Ehk mõõtes oli täpselt 20cm. Valdavalt parem kui tänapäevastel linnadžiipidel. Esimesest lähenemisnurgast ei maksa vist rääkidagi;)
Lisaks läks tagasilda torsen, ülekandega 3,9 (originaal oli 4,3). Esimene positiivne efekt oli, et tavasõidul 3,9 ülekanne ja 1,7 mootor sobivad omavahel väga hästi. Käigud läksid nö pikemaks ja kasutusmugavus linnasõidul paranes. Lisaks muudab ikka torsen lumepudrus ja libedal sõitmise oluliselt paremaks. Fooride alt minekud, väikestel tänavatel ukerdamised jms on lahendatavad lihtsalt gaasi vajutamisega - ei pea nö meelitama või tagasi hoidma. Huvitav tähelepanek oli ka, et kui tavalise difriga käiguga järsemalt libedal pidurdades tahtis tagaots ennast ette ajada, siis torseniga sellist nalja enam ei ole.
Ka metsas sõites on torsenist selgelt abi. Samas hästi aeglaselt ukerdades, eriti pööretel ja kui tagasild on suure kalde all, siis kipub ikka üks ratas läbi libisema. Varasem kogemus näitab, et taolistes oludes oli kemppidiffer tõhusam. Samas igapäevaseks kasutamiseks on torsen ikka äärmiselt hea.
Samas annab autoiga ka ennast tunda, viimase paari aasta tõsised väntsutused on ka veeremikule jälge jätmas. Sillaosas peaks sellel autol küljes olema kõik tehasedetailid. Seega on puksid jube pragulised/narmendavad, millest annab märku, et auto kipub veidi ujuma.
Üks pildike ka tõste tulemusest.