21051, Madmur, 1982

21051, Madmur, 1982

Eesti Ladaklubi liikmete autod
a
allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 282
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

Postitus Postitas allah »

Uued mootoripadjad võiks kontrolli mõttes lahti võtta ja vaadata mis vedrud seal sees on. Osadel on sellised vedrud, mida võib vabalt näppude vahel kokku suruda. Sellise pehme vedruga vajub uus padi kiirelt ära. Õigeid vedrusid ja vedrude sees olevaid kummist pukse saab vanade originaal patjade seest.
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 191
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Postitus Postitas madmur »

Oskab keegi öelda, kas mootor ja käigukast mahub ühes tükis peale, või tuleb eraldi külge panna ?
m
madis1080
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 01 Mär 2010 20:50
Asukoht: Märjamaa
Autod: Et kommenteerida teiste Ladasid ja kunagi mõned juppid Ladale maha müüa.

Postitus Postitas madis1080 »

Ei tea kuidas peale läheb aga maha küll ei taha tulla koos kastiga.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Eraldi lihtsam. Sul ju seal kanal olemas..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Mahub, mahub. Ainuke asi, et ei mäleta enam kas keskmise roolivarda ka lahti lasin. Ilmselt ikkagi lasin, elu lihtsam sedasi ju. Tõstmisel peab ettevaatlik olema, et mootor esipaneelil värvi maha ei kriibiks ja mõlke ei tekitaks ja trossid õigesti kinnitama, et kasti tagumine ots alla rippu jääks.

Fotomälestus:

Pilt

edit: Reineri jutu kinnituseks: eraldi lihtsam jah, mul jäi estakaad tookord kole kaugele ja ei viitsinud jamada :D
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 191
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Postitus Postitas madmur »

Tehtud. Autol mootor peal! Häält veel ei tee, aga see pole ka praegu oluline. Hinge puhub sisse juba järgmisel nädalal.

Laupäeval sai varakult alustatud ja intalleersime pidurid, uued piduritorud ja voolikud (va. pea magistraal). Külge läks uus pikk käsipiduritross. Nendele lihtsatele töödele kulutasime rohkem aega kui julgen tunnistada. Küll läksid alguses esimestele piduritele liugurid valet pidi külge, siis panin jällegi kässari trossi allapoole vardaid jne. Piduritele uusi klotse ei pannud, sest olemasolevad olid korras.

Alles õhtul nelja ajal, kui meel juba parajalt must oli alustasime mootori paigaldamist, mis läks võrdlemisi kiiresti.
Otsustasime mootori ja käigukasti eraldi paigaldamise kasuks. Õigete tööriistade (loe: ajasime küla kõik padruni pikendused kokku) olemasolul sujus töö kiirelt.
Sidurile läks uus töösilinder, padi ja siduriketas. Kardaan sai uue tugilaagri ja keskele ka uue risti.

Homme annan uute amortide tellimuse sisse, siis peaks põhja alt kõik tööd selleks aastaks tehtud olema.
Manused
IMG_3831.JPG
IMG_3831.JPG (95.21 KiB) Vaadatud 18885 korda
IMG_3821.JPG
IMG_3821.JPG (96.04 KiB) Vaadatud 18885 korda
k
kõrv
Foorumi kasutaja
Postitusi: 114
Liitunud: 15 Aug 2010 18:45
Asukoht: Võru/Tartu
Autod: e34, e39, 21051

Postitus Postitas kõrv »

Maru lahedalt värviline on kyll. väga meeldib see sinine kardaan :D. Ekstreemsusteni minnes oleks võinud poldipead ka ära värvida erinevat värvi :D. Mis värvi õufiltri kopsik tuleb ?
Muskel kasvab rooli taga !
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Ja ma mõtlesin, et miks kõik pikendused garaažis lauale ritta on seatud.
Oleks ma teadnud või oleksid sa osanud küsida, siis on mul sellise töö jaoks spets tööriist ka olemas.
Nüüd pead tooma vähe toru ning reso ja lõpupüti, teeme korraliku paugutoru ka alla.

Viiendal pildil on näha ühte "tala" (käigukastitalast tagapool), see on valepidi all..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 191
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Postitus Postitas madmur »

Õhufiltriga on mul eraldi plaan. Mõnel vihmasel sügisõhtul teen ära.
Külge panemata veel uus õlifilter, mis teemakohaselt sinine.

Reiner: Spets tool oli teil kusagil ulapeal :puzzled
Millal sa muidu aega leiaksid keevitamiseks? Mul vaja ka aku raam teha. Mul selleks materjal ja mõte valmis. Selle peal võiks isegi ise keevitamist katsetada. Motivatsioonipakett sisaldab vähemalt ühte six-pakki ja paar tundi kõva tööd.

Keegi oskab väljalaske loomise "teadusest" paar sõna pajatada. Kas originaal pütid võin vanarauda viia ja milline on optimaalne torude läbimõõt, milled muretsema pean ?
g
Gapsas
Foorumi kasutaja
Postitusi: 41
Liitunud: 19 Apr 2010 16:59
Asukoht: Tartu
Autod: 21053

Postitus Postitas Gapsas »

 
VäikeMägilane kirjutas:Siiani on olnud üldine tava, et väljalasked ehitatakse vastavalt mootori kubatuurile ja väljalaske kanalite suurusele nõnda, et summuti toru diam. on olnud kuni 1500-1800cc 51mm; 1800-2100cc 54mm 2100-....... 60mm
Vabalthingavatele soovitatakse ka resonaator vahele panna, kuid kuhu täpselt ja mismoodi....ei oska öelda
Vist kõige konkreetsemad mõõdud, mis siin foorumis välja käidud on.
Kasutaja avatar
-lada-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 509
Liitunud: 03 Jaan 2010 17:05
Asukoht: muhu/tallinn
Autod: lada 2103, 2106, 21013

Postitus Postitas -lada- »

Kui mootor on originaal pole mingit erilist teadust vaja. Toru tee u 50mm võimalikult otse ja reso ka vahele( kui paned uue jämema toru pead ka reso uue panema) Tagumise pütt pane otse läbi siis on vähe mõnusamad hääled ka.
Kui vähe kõvemat pauku peaks välja puhuma siis tuleks panna torukolle jne:P
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

 
-lada- kirjutas:Kui mootor on originaal pole mingit erilist teadust vaja. Toru tee u 50mm võimalikult otse ja reso ka vahele( kui paned uue jämema toru pead ka reso uue panema) Tagumise pütt pane otse läbi siis on vähe mõnusamad hääled ka.
Kui vähe kõvemat pauku peaks välja puhuma siis tuleks panna torukolle jne:P
Stock 1.5 või 1.6 mootorile 2" toru koos otseläbi lõpupüti ja resoga tänavasõiduks on overkill, minu arvates. Rääkimata 1.2 mootorile, mis siis antud juhul selle masina mootoriruumis asub.

 
madmur kirjutas: Reiner: Spets tool oli teil kusagil ulapeal :puzzled
Millal sa muidu aega leiaksid keevitamiseks? Mul vaja ka aku raam teha. Mul selleks materjal ja mõte valmis. Selle peal võiks isegi ise keevitamist katsetada. Motivatsioonipakett sisaldab vähemalt ühte six-pakki ja paar tundi kõva tööd.
Spets tööriist on tõesti kuskil kellegi käes..
Akuraami keevitamine ei võta palju aega. 30minutit max. Ma neid juba päris palju teinud :D
Sumpsi tegemine võtab vähe rohkem aega. Kui kõik vajalikud materjalid olemas, siis ühe õhtuga teeb ära. Vähemalt enda masinale tegin. Kahekesi lihtsam muidugi..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
-lada-
Foorumi kasutaja
Postitusi: 509
Liitunud: 03 Jaan 2010 17:05
Asukoht: muhu/tallinn
Autod: lada 2103, 2106, 21013

Postitus Postitas -lada- »

Noh jah 1,2 mootorile on see tõesti palju, aga mis spetsialist siin minagi olen.
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 191
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Postitus Postitas madmur »

Amordi küljes. Kohal ka summuti jaoks vajalikud jupid. Amortiteks valisin Sachsi gaasikad. Summuti tegemiseks ostsin Fennost 2m 44mm toru, mõned põlved ja resonaatori. Laki Autost ostsin lõpupüti.
komp2.jpg
komp2.jpg (315.35 KiB) Vaadatud 18885 korda
Suvel leidsin juhipoolsest karbist augu. Eelmine nädalavahetus käisin sellest lamellkettaga üle ning leidsin paraku, et karpi vaja veidi lappida. Pildilt on näha, et seda ka varem lapitud.
auk.jpg
auk.jpg (302.89 KiB) Vaadatud 18885 korda
Täna otsustasin uurida, mis esimeste mattide all peidus on. Pilt oli üpris kena.
porand.jpg
porand.jpg (348.37 KiB) Vaadatud 18885 korda
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Originaalis oli sumpa toru 42mm ,kui õieti mäletan.Sellest 42 mm jooksutati läbi nii 1,2- 1,6L mootorid ja jooksid küll.Oma 05 toru mädanes ja pudenes ka hiljuti alt,tegin uue.Ka 42mm torust,ei hakanud resodega mässama.Tulemus sitt!!!Toru on selle 1,2 jaoks liiga jäme.Tegin kiire tuuningu tagapüti lõpu torule ja tuli ka jämedamad düüsid panna.
Ennustan et selle 44mm toruga,3 käigu ja 6500 pöörde juures saab vääne otsa.Edasine punnitamine on tarbetu mootori piin :)Sõltub millise tagapüti paned,natuke saab nedega asja siluda.
56506878
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Sumpa on valmis.

 
tuhajuhe kirjutas:Originaalis oli sumpa toru 42mm ,kui õieti mäletan.
38mm, kohati isegi vähem.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Amordid on viisakad, sujuvalt pehmest sõidust küll pole enam juttu, aga vähemalt on kõik rattad kindalt maas. Mul autol originaal toru all 44mm. Edu aparaadiga igaljuhul...:cool:
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Ja kuidas tulemus? Miks ei näe rõõmu hüüdeid,masin jookseb nagu segane :cool:
56506878
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Ei see masin vast see aasta jooksma hakka. Loodame rohkem järgmise peale.
Täna jõudsin nii kaugele, et tegin pagasiruumi põhja läbivatele sumpa kinnitustele lapid ära ning keerasin mõõdulindi järgi kokkujooksu paika, et jõuaks üksi seda elukat liigutada.
Hakkasin vaikselt seda küljekarpi nokkima. Türimaeivõi, eelmine "tegija" kes seda lappinud oli, on ikka paras vandersell. Tegelikult karbil läbivat auku ei olnudki, lihtsalt oli mõlki sõidetud ja et siledaks saada oli lapp kuidagi peale situtud ning pahtliga silutud. Tegin kiirelt abinõu, et mõlk välja tõmmata. Sai päris hea, aga kohati oli juba originaal karp ka juba suht pude ja otsustasin tüki välja lõigata.
Vähemalt juhipoolset karpi on ikka mehiselt õlitatud. Seest on viimasepeal korras.
Lower your standards and you'll never be disappointed!
t
tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

Postitus Postitas tuhajuhe »

Kahju,et see aasta ei liigu,oleks tahtnud tulemust kuulda.
56506878
Vasta