2102, ando, 1979

2102, ando, 1979

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
v
vaz05
Foorumi kasutaja
Postitusi: 157
Liitunud: 18 Mai 2009 18:02
Asukoht: tartu
Autod: mitu bmw-d
Kontakt:

Postitus Postitas vaz05 »

Kui oleme meie saalesi vahetand, rõngaid, siis asjale siiski alguses kõrgeid pöördeid ei anna. Ma saaks aru kui ta sul võidusõidu mootor, siis hoiad alguses tagasi, aga ta sul ju täitsa tavaline tänava auto. Kõrgel pöördel sa temaga linnas nii ehk naa ei sõida. Pigem alguses lase mootoril ilusti enne igat sõitu soojaks käia ja pole mingit probleemi. Kolvid sa panid vist samat mõõtu tagasi? Ära talle ainult liiga tee, üle kuumenemine jne. Ja siis ei juhtu temaga midagi.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Kolvid läksid teie omad ehk tehasemõõtu. Egas ma pean natuke veel end tagasi hoidma jah, et lasta vähemalt natukenegi kolvile ja rõngale silindrisse kohta leida. Küll mu parem jalg ütleb, kui sissesõit tehtud saab. Samuti julgen kahelda, et linnasõidul mul auto kõrgel pöördel ei käi, sest tagasi ma ei hoia.
Jõud taga, peab minema.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Auto jätkuvalt sõidus. Varsti saab suurest remondist pea kuu ning täna on mul aega natuke kokkuvõtteid teha.

Vahepeal pole suurt midagi tegema pidanud, praeguseks läbitud ca 1500 km. "Ca" selle pärast, et ma pole jõudnud kasti alt ära võtta ja puuduvaid hammasrattaid lisada. Aga hea ongi, kuna eile Põlva-Tartu liinil liikudes otsustas kummist vahemuhv puruneda. Tükike on puudu, kiirendades nagu väga aru ei saagi, aga käiguga pidurdades lööb keresse ebameeldiva vibra. 2 aastat ta siis vastu pidaski.

Samuti selgus, et täislastis autoga ei taha rehvid koopasse ära mahtuda ning teevad endale ruumi jõuga. Peab mõtlema tagumise otsa jäigemaks ajamise peale, et paremalt poolt vastu metallist serva enam ei käiks, ka reguleeritav diagonaal võib kasuks tulla.

Ja finaal, öösel kell 3 kukkus summuti pükste otsast ära. Kiire parandus koormarihmaga ja sõit võis jätkuda. Hommikul keerasin summuti alla tagasi, aga tundub, et peab hakkama mingi erilahenduse peale mõtlema, kuna ripendav toru kõhu all rikub üldilmet.

Pilt
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

Sul ka ikka ei vea selle masinaga, koguaeg on mingid hädad ja puudujäägid :D
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
sansa
Ladaklubi Liige
Postitusi: 737
Liitunud: 30 Sept 2010 15:04
Asukoht: otepää
Autod: BA3 2101, 2105,21013, Viamobile

Postitus Postitas sansa »

 
reiner kirjutas:Sul ka ikka ei vea selle masinaga, koguaeg on mingid hädad ja puudujäägid :D
Opeliga veab tal viimasel ajal veel vähem... :)
Žiguliga juba igav ei hakka.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Kummimuhvi ei ole kunagi õnnestunud ära lõhkuda. Muide Volvol täpselt sama muhv mis istub Ladale. Aga noh kui traadipundar ja mõned koormarihmad autos kaasas siis saab abi:D
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

2 aastat tagasi sain ma ühest muhvist jagu, kui ühe poldiga all olnud kardaani vahepukk liiga palju liikumist lubas ja mingil hetkel muhv loobus. Praeguse muhvi lagunemise peab vist panema eelmise kasti lahtise padja arvele, mis loksutas teda liiga palju ja sellega arvatavasti ka haiget teinud. Õnneks mul on üks korralik nõukaaegne olemas. Mis Volvo oma sinna muidu sobib?

Reiner, auto lagunemise saab panna lolli omaniku arvele, kes remondib oma autot maanteede ääres, poe parklates ja muru peal, vahepeal heal juhul ka sõbra garaažis. Eks aastate jooksul (korralikult) tegemata tööd hakkavad tunda andma. Naljakas on ainult see, et Opel, mida ma ei ole veel väga näppinud sama usinalt ja samas taktis laguneb. Kui eile hommikul Opel võtme keeramise ei käivitanud ja pidin Žiguliga minema, siis oleks pidanud juba aimama, et midagi ka sellega juhtub. Meeldib neile koos maja ees mädaneda :D
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
kapa
Foorumi kasutaja
Postitusi: 333
Liitunud: 05 Nov 2006 12:06
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2105

Postitus Postitas kapa »

Minu kogemus ütleb, et Opeliga ei vea kunagi. :P

Velg imponeerib mulle väga, aga esiots peaks pool keerdu madalamal olema.
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Töövõit?!

Postitus Postitas ando »

Reede oli see päev, kui oma kohe-kohe koost laguneva autoga suutsin jõuda varjulisse garaaži, et võtta ette suurejooniline parandusmaraton, mis pidi endas kätkema käigukasti puuduva hammasratta lisamist ja muhvi vahetust. Plaanis oli ka klapireguleering, aga see plaan suri juba eos.

Käigukasti eemaldamine käis kiirelt, seda tööd on sel hooajal juba mitmeid kordi tehtud ning ei olnud eriline vaev. Seejärel sai tutvutud vahemuhvi seisukorraga, mis oli pehmelt väljendades "katki". Lisaks puuduvale tükile oli see ka teisest kohast juba rebenenud. Õnneks oli Mikk mulle pannud kaasa ühe korraliku nõukaaegse jupi, mis leidis endale nüüd rakendust.
Pilt

Mida Mikk aga ei teinud, oli minu hoiatamine teemal kui porno on otsakaane eemaldamine. Kõvasti peamurdmist ja õli/õlut hiljem saime kahest kastist kokku kõik vajaliku ning tundus, et võib hakata kokku laduma asja. Sõber hermeetik meie kindla käe all tihendeid tegemas, kui järsku avastame, et üks silinder ei taha väga separaatoris püsida. Leia pildilt pisike:
Pilt

Kui "Taaveti" abiga ta sinna tagasi surutud, saime kasti kokku. Mis aga meie üllatuseks juhtus, oli see, et kasti võll pool mingis asendis kinni. Tigu ei sobinud võllil olevaga kokku, selged jutud, õhtu kinni panna ja Sansa käest järgmine päev talle antud tigu tagasi võtta.

Kokkupanek läks juppide olemasolul juba kiiresti, finaalina surusime 2l õli kasti tagasi. Ühtlasi sai mootoriõli vahetatud, sisse läks taaskord Mobil 2000 10W40 poolsünteetiline. Sellega võib sissesõidu lugeda lõppenuks, läbitud sai ca 1500 kilomeetrit.

Ahjaa, spido ikka ei tööta, kuna suutsime trossi jätta kasti ja mootori vahele kinnikeeramise ajaks ning nüüd on tal nurk sees. Õigemini mitu, kuna ka eelmine kord suutsime seda teha. Ikka juhtub, eriti meil ja reede öösel vastu laupäeva.

Aga see pole veel kõik, ka mootor tuleb varsti lahti võtta, kuna ketipinguti, mis juba kolvide vahetuse aegu oli sulanud seisundis, on vist lõplikult ära vajunud ning kett siristab mulle sama moodi, nagu ta tegi seda eelmine aasta. Äkki pea 2000 km pidas vastu vene kvaliteetosa. Hammasrattal pinguti järgmine samm, kaua võib!

Päeva lõpuks said siiski sõbrad kokku, mida väga tihti ei ole viimasel ajal juhtunud.

Pilt

Varsti jälle garaaži, ei jõua ära oodata.:rolleyes
Jõud taga, peab minema.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Mootoriklõbin pole juba paar päeva ainus mure. Väike stiilinäide:

Esimene-kohaltminek-põmm-"tsenseeritud"-esimene-hoia jõuga-teine-kolmas-neljas-viies-krrr-viies-krr-neljas. :rolleyes
Kes on süüdi? Kahvel?

Peab vist selle siduri korda ükskord tegema, et ma rohkem kaste ära ei lõhuks. Aga siiski, 3 käiku 5-st töötavad.
Jõud taga, peab minema.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

 
ando kirjutas:Mis aga meie üllatuseks juhtus, oli see, et kasti võll pool mingis asendis kinni. Tigu ei sobinud võllil olevaga kokku, selged jutud, õhtu kinni panna ja Sansa käest järgmine päev talle antud tigu tagasi võtta.
Poomise vastu proovisime otsamutrit lahti päästa, selgus aga, et selles viga ei olnud. Mutri kinnikeeramine aga oli puudulik ning sellest oli tingitud ka 1 ja 5 käigu areenilt lahkumine. Hetkel läks alla 5 euro eest ostetud 4-käiguline käigukast. Isegi õli oli sees ja uus muhv küljes.

 
ando kirjutas: Ahjaa, spido ikka ei tööta, kuna suutsime trossi jätta kasti ja mootori vahele kinnikeeramise ajaks ning nüüd on tal nurk sees.
Ostsin küll uue trossi, kuid ostetud kastiga sain kaasa 2 uueväärilist trossi. Külge pannes aga selgus, et ei ole Lada omad ja ostetud uus tross linna ununenud. Ehk sõidan ikka hääle järgi..

Mootoriga pole jõudnud tegeleda, summuti läheb kohe-kohe lõhki ja kuumi hittlugusid mängib katkise kummiga vasak esimene šarniir. Laenan mõttetera eelmisest postitusest:

 
ando kirjutas: Varsti jälle garaaži, ei jõua ära oodata.:rolleyes
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Osta naviseade, spido nagunii valetab sul :D
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Raport töörindelt.

Reede oli jälle see päev siis, kui ma taaskord Kuningriigi tõllakuuri ukse ette sõitsin ja lootsin kohaliku tööjõu abile, et viia läbi suurejooneline remontplaan - summuti, esisild, ketipinguti. Viimased paar kuud olen kellavärgina 2 nädala tagant seal olnud ja seekordki ei saanud valmistada pettumust. Sai tehtud ka paar klõpsu võrdluseks ja ka mälestuseks. Summuti rippus juba mõned päevad käepäraste vahenditega kinnitatuna..

Pilt
Pilt

Jupid sai hangitud ka mulle omasel moel ehk viimasel hetkel. Esisilla pukside vahetuse idee tekkis lennult ja kuna ma pinguti lagunemise tõttu enam vene kummi kvaliteeti ei usu, siis oli kiiresti vaja kuskilt imepärased kollased puksid hankida. Õnneks klubiline sansa teadis, et ühel mehel on need riiulis, siis sai need sealt nagu muuseas kaasa haaratud. Tänud siinkohal Ingmarile. Samuti suutis leida sansa mulle Raadilt laagril ketipinguti, uskumatu mees ma ütlen ;)

Garaažis alustasime kahekesi tööd summuti kallal, abiks romula jupid Fordi ja Opeli alt. Valmis saime 43/45 siseläbimõõduga torust väljalaske, kus on 2 resonaatorit ja sukk. Sukk on natuke kerele liiga lähedal, aga kuna reedel alustatud projekt alles laupäeva õhtupoolikul alla sai, siis ei jäänud väga viimistluseks aega. Kasutada oli meil ka algeline elektroodkeevitus, millega toru keevitada oli omamoodi kogemus. Mõned alla läinud tükkidest ka pildil.

Pilt

Reede päeval nokitsesin üksinda esisilla kallal, kust pukside kättesaamine on jällegi väga rõõmus kogemus minu jaoks. Sügamise kõrvalt läks ühe poole alumise õõtsa puksidega aega 1,5h ja ohtralt vandesõnu. Teine pool läks see-eest kiiremini, abiks kuumapuhur ja garaaži jõudnud värske mõistuse ning loomajõuga asjapulk. Õhtu lõppes aga varakult, kuna minu tervis hakkas mõneti jukerdama.

Laupäeval alustasime uue hooga ning sel ajal, kui kytt tegi kiiremaid ringe Tabasalus, meie paigaldasime keeru jagu lühendatud vedrusid. Jõudnud arusaamale, et väljaspoolt tõmmitsaid vahele panna ei ole võimalik, suutsime küla pealt leida keermelatist valmistatud tõmmitsad, mida kasutasime seestpoolt fikseerimiseks. Kuigi läksid kõvasse paindesse, pidasid vastu ning umbes kella 1-ks oli meil esisild kokku pandud.

Pilt
Pilt

Olles kolmekesi garaažis,jagasime tööd ära - üks mees ehitas summutit ja 2 üritasid otsakaant lammutada. Mõned lõhkised käed hiljem avanes meile rõõmus vaatepilt.
Pilt

Purunenud pinguti, kusjuures selle kummitüki leidsin nukkvõlli kõrval puhkamast. Paartuhat pidaski vastu vene kvaliteetkumm..
Pilt
Pilt


Uus pinguti ei tahtnud hästi oma kohale sobida, kõvasti käiamist ja saime ta plokki sisse ning vabalt liikuma. Kiiresti kokku laduda ning 7 paiku sain hakata summutit paigaldama. Poole kümne paiku sain Tartu poole sõitma hakata. Kanepis sai veidi veel süüdet keeratud ning paari kilomeetri pärast karpale bensutoru tagasi koputatud. Tartus sain noomida politseihärradelt just äsja kustunud esitule pärast ja suunatule mitte näitamise pärast. Õnneks sellega ka nende märkused piirdusid.

Auto nägi igatahes eile lõuna ajal välja selline.
Pilt
Pilt

Paigaldada vaja veel esimene parempoolne logar ning tagumised ära visata. Vähemalt mõnda aega garaaži enam ei kipu, peab praegused haavad ära lakkuma.
Jõud taga, peab minema.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Logarid sai kõik korraks ära visatud. Nädalaga on pea 200 km läbitud, tundub kõik toimivat, ainult summuti tahab keskele ka kinnitust. Käisin fotomängu raames pildistamas ja pead tuulutamas. Juhipoolsest küljest olen vähe pilte teinud, kuna juhiuksega sügisel õnnetus juhtus, aga piltidelt ja päriselt väga hull ei olegi. Korda tegemiseni pole jõudnud, väldin keretöid nagu tuld. Samuti olen survekaga suutnud värvi natuke kivikaitsme pealt maha suristada.
Aga pildid siis:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Korra sai auto kesklinna ära ka pargitud ning jõe äärde jalutatud. Üle õla vaadates oli näha, kuidas 3 taksojuhti ümber auto midagi uurisid ja seletasid. Nostalgia?
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
Jonx
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1451
Liitunud: 06 Nov 2003 21:53
Asukoht: Kärdla
Autod: 2101
Kontakt:

Postitus Postitas Jonx »

Mulle meeldib väga!
Autoorienteerumine, Linnaseiklused, Seikluskoolitused, Suvepäevad - http://www.seiklusministeerium.ee
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Kuigi foorumis on autoteema jäänud võrdlemisi vaikseks jäänud, siis pole tegelikult vahepeal üldse vaikne aeg autoga olnud. Juuli alguses tuletati mulle meelde peojärgsel hommikul antud lubadust, mis sundis mind ette võtma ka pikalt edasi lükatud keretööd. Milles lubadus seisnes... kannatust!
Aga nüüd lähemalt tegudest. Esmalt suutsin ma oma survepesuri võimsust testidest lasta puhtaks suure osa esipõllest ja küljekarpidest. Värv ei hoidnud juba mõnda aega kivikaitsmest kinni ning irdus väikeste kildudena.

Pilt

Kuna osa värvikihti veega eemalduda ei soovinud, siis tuli appi võtta 240 liivapaber, mille abil sai kivikaitsme struktuuri silestatud ja põlled ning karbid epokrundiks ette valmistatud. Kuigi alguses mõtlesin, et mis ta ikka siis on, 3 päeva tööd ja saab jälle rõõmsalt kilomeetreid mõõta, siis Kuningriigi meestel oli keretöödest oma visioon. Enne kui ma arugi sain olin ma jälle nende tõllakuuri lävel ja lõin puuklotsi ning pooleteisekilose vasaraga juhiust sirgemaks. Otsustasime kätt proovida, kuna uks oli niikuinii kõver ja vajanuks tähelepanu. Sel ajal kui mina tagusin ust sirgemaks, leidis sõber veel mõned kohad, mis vajasid hädasti värvi. Mõeldud, tehtud, liivapaberiga kallale mindud. Töömaht aga muudkui kasvas, aimasin juba, et niipea auto komplektselt tänavatele ei pääse.
Keretööde algusaeg, 4. juuli.

Uks alguses.
Pilt

Esmalt matistasime kõik koledad kohad 240 paberiga, roostekohtadele Loctite roostemuundur ja seejärel kruntisime epokrundiga. Epokrundi lihvisime maha 600-se paberiga, sama tegime ka pindadega, mis olid eelnevalt roostevabad ja siledad. Ainus, mida pahteldasime suuremal määral, oli juhiuks. Tegemine oli paras õudus, päris sirgeks me teda ei saanudki. Vähemalt käe all on sile ja kaugemalt täitsa vaadatav. Seejärel selga täitekrunt, mille lihvisime maha 800-se paberiga.

Enne kruntimist.
Pilt

Pärast kruntimist
Pilt

Enne värvimist.
Pilt

Värvimine.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Randid lihvisime maha 1500 ja 2000 paberiga, poleerisime keskmise jämedusega pastaga ning siis peenega üle.

Rantide poleer.
Pilt

Kokkuvõttes said värvitud põlled, küljekarbid koos lävedega, tagaluuk voldikohani, esiuks kolmandiku ulatuses, parempoolse esimese ukse alumine nurk, vasakpoolse tagumise ukse tagumine alumine nurk, uued uksekinnituspoldid.
Värv ise sai väga ilus, jooksma ei läinud kuskilt. Meil vedas, et saime laenata korraliku püstoli, millega töötamine oli suisa lust. Tagantjärele kahetseme ainult seda, et juhiust tervikuna ei värvinud, kuna praegu on rant natuke liiga esiletükkiv ja värvitooni erinevus hakkab silma. Esimese korra kohta pole siiski paha.
Keretööde lõpp, 17. juuli.

Pilt

Pilt

Kuna värvitööd viskasid meil vahelduva üle ja pahtel tahtis ka vahepeal kuivada, siis lõbustasime ajati end väsinud stabikapukside kohale suurepäraste kollaste pukside paigaldusega. Nüüd on esisilda vaja veel panna ainult amortidele korralikud puksid, aga kuna amordid näitavad juba väsimismärke kolksudes, siis lisame järgmise aasta remondikavva nende asendamise.

Värvitööd tehtud, sõitsin tagasi oma õue peale ja tõstsin armatuuri välja. Põhjus lihtne, salongiradika ja välisõhuklapi trossid olid loobunud koostööst. Samuti vajas kohendamist kogu armatuuri alla jääv juhtmestik. Tegemise käigus otsustasin armatuuri installeerida väliselt originaalmaki, mille sisu asendasin ühe suurepärase 40A releega. Korpuse tegin ka lühemaks, kuna ilmselgelt polnud enam vaja pikka kesta, mis peaks sisaldama nõukogudeaegseid sagedusi vastuvõtvat trükiplaati.

Pilt

Pilt

Pilt

26. juuli sai uuesti Kuningriigi õuele maabutud, et ette võtta kere poolelt selle aasta viimane lihv. Käisime terve auto üle kerge poleerpastaga ning vahatasime kogu auto. 4 aastat läkski ainult aega, et mõte teoks teha. Kasutasime CarBrite nanovaha auto kerel, esiklaas töödeldud SaintCobaini tootevaliku AquaControl'iga. Tulemus sai üle ootuste hea.

Pilt

Pilt

Pilt

28. juulil läksin foorumlase IngmarSid õuele, et tema lahkel loal mõned tunnid keevitust kasutada, et vahetada välja väsinud risttala. Eelmise aasta SummerCampil sain oma noomituse tehniliselt komisjonilt ja arvasin, et aeg oleks probleemiga tegeleda. Valest tööde järjekorrast palun mulle mitte rääkida, saan isegi oma lollusest aru. Paarist tunnist sai sujuvalt õhtu, töödel lõppu aga paistma ei hakanud. Vahetusse pidi minema ka tükike põhja, tükike poolraami ja karbi sisepleki ots tiivaga liitumise kohast. Aga nüüd sai vähemalt parem, kui enne oli, tänud ka foorumi vahendusel sulle, Ingmar. Plekk sai ise kompunnitud 1mm plekist, poolraami lappisin 5x5 rauast, mille varastasin Sansa poolraamide kokkuviimise projekti juurest. Liited töödeldud Soudal kerehermeetikuga, plekid töödeldud eelnevalt roostevastase krundiga.

Pilt

31. juulil koristasin vennaga ära auto sisemuse sinna kogunenud rämpsust ja 1. augustil paigaldasin natuke mürasummutust, et inimlikum sõita oleks. Müramatid said pandud tulemüürile, kasti ümber ja summuti kohale põhja peale. Kasutasin 4 lehte STP Bomb 4mm matte ja ülejäänud sai STP toodangu 2mm matiga tehtud, kohati topeltkattes.

SummerCamp läks võrdlemisi edukalt, tehnika pidas vastu, kui välja arvata summuti, mis diagonaalvardaga lakkamatult musi tahtis teha. Auhindu sai aga teenida Kyti suurepärase 06-ga, mis oli väga konkurentsivõimeline igal rajal. Peab enda kuute ka vist ehitama hakkama, mitte ainult 02-le juppe sellelt laenama.

Pilt

Pärast Summerit kogusin end paar päeva, et nädala teine pool garaažis veeta. Nimelt 10. augustil pidi auto osalema pulmas, kus ülesandeks noorpaari sõidutada laulatuselt peopaika. 8. augusti õhtul sõitsin autoga taas Kuningriigi tõllakuuri, et vahetada siduri töö- ja peasilinder, mis olid ammu juba tühjad ja pärast SC-d ka düsfunktsionaalsed. Asendus tuli 06 pealt, kuhu sai talvel uued jupid paigaldatud. Peigmehe erisoov oli ka lisapasunate paigaldamine, kasutasin maal vedelenud mosse pasunaid. Kogu juhtmestik sai üles ehitatud 2x40A relee peale, millest kumbki juhib oma pasunapaari. Juhtmed said võetud varuga, 2,5mm ristlõikega, kui õigesti mäletan.

Reede enne pulmi tõstsime välja auto sisu, mille surveka ja väikse keemiavaliku abiga põhjalikult puhastasime. Auto komplekteerimise jätsime pulmapäeva hommikule. Hommik möödus paigalduse tähe all, tagasi sai pandud ka SC-l puudunud läveliistud. Viimase lihvina läks põhjale summuti kohale natuke müramatti ja peale ka vilti, et vähendada pleki resoneerimist.
Pulmas pidas auto vastu eeskujulikult, mis pärast selleaastast remondimaratoni on täiesti mõistlik tulemus. Pasunad sundisid 8-aastast poissi oma kõrvadesse sõrmi suruma ja pead raputama, auto ise aga pani nii mõnegi pea pöörduma ebanormaalselt palju.

Pilt

Pilt

Hooaeg 2013 kestab auto jaoks veel paar nädalat, kuna lõppeb ülevaatus ja sel aastal uut plaanis teha ei ole.
70 000 km sai ka täis. Kuigi spidomeetri tross tiksub omas tempos, aga siiski, ilus ümmargune number.

Pilt

Loodan, et jutt väga segane ei saanud, tagantjärele raske mõtteid ritta panna. Kirjutamise, lugemiseni!
Jõud taga, peab minema.
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 849
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Postitus Postitas Viin »

Unistuste (unustuste) autod:
Pilt

Sellisest raamatust leidsin pildi :)
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Väga vinge leid, nüüd on antud raamatu ostmise mõttest saamas plaan!

Auto ise seisab juba mõned kuud talvekorteris, kuna sel aastal lõppes ülevaatus augustikuuga ära ning uut plaanis teha ei olnud. Kevadel loodan hooaega alustada taaskord maikuus, seniks aga tegelen oma 06 putitamisega talvisteks jäärajasõitudeks.

Meenutuseks pilt väisatud pulmast läbi Kersti Niglase fotosilma:
Pilt
Jõud taga, peab minema.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Hooaeg 2014- tuld

Postitus Postitas ando »

2014. hooaeg käib Punase Välgu jaoks juba mõnda aega, siiani on vaikus teemas tingitud peaasjalikult omaniku laiskuse ja sündmustevaesuse tõttu. Parandame vea.

Talvekorteri uksed avanesid sel aastal 24. märtsil - ilmad olid ilusad, kuivad ning suurepärane Opel otsustas, et starter võiks aasta jooksul kolmandat korda koostööst loobuda. Sõit Tartusse suhteliselt vaikne ja suuremate vahejuhtumiteta, kui välja arvata tühjadest laiadest rehvidest tingitud soov mitte otse sõita ja pärast 5km läbimist lahti kerinud esimese vasaku ratta poldid.

Autoga liiklesin paar nädalat ning seejärel sai ette võetud tee garaaži, et kohendada autot sõidetavamaks. Taaskord oli võõrustajaks Kuningriigi tõllakuur, kus said vahetatud esimesed amordid 06 alt pärinevate Sachs'ide vastu ja tagumised amordipuksid kollaste vastu. Lõpuks suutsime leida endis jõudu lõigata ära tagumised vedrud ning tekitada autole natukenegi normaalsema stance'i. Boonusena kadus ära vibratsioon kerest maanteekiirusel - ju meeldib ka kardaanile sirgjooneline tööots rohkem. Samuti sai minema visatud mehhaaniline ventilaator ja radiaatori ette sobitatud 10" elektriline suguvend, hetkel veel korrektselt ühendamata.

Tudengipäevade ajal sai auto samuti omajagu tööd teha, küll volbriööl linnas korporatsioonide vahel tiirutada kui Encounter'il fotojahil osaleda - viimane suisa esimese kohaga lõppes.

2. mail ülevaatuspunkt külastatud, kus pärast tühikäigu kammitsemist ning keemamineku pärast muretsemist sai passi templi - korras! CO tase enne kruttimist ca 8, pärast 2,5 - kruvikeerajaga varustasid kohalikud ning keemamineku vastu aitas salongiradikas koos ventilaatoriga.

Kuigi ees vasakul on veider kolks ning tundub, et olen jagu saanud kastipadjast, siis sõidab auto sujuvalt ja kiirelt, just nagu päris. Mõned kohendused veel ning auto peaks suve ilusti üle elama.

Pilti kah, nagu ikka.

Pilt
Jõud taga, peab minema.
a
ando
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1166
Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif

Postitus Postitas ando »

Kohe-kohe saab aasta eelmisest postitusest ning aeg on ikka märku anda, et auto pole päris unustuste hõlma langenud.

Esiteks ütleks, mulle meeldib siin päevikut pidada, sest seda tagantjärele sirvides avastan ma tihti, kui kuradima naiivne üks inimene võib olla.

 
ando kirjutas:Kuigi ees vasakul on veider kolks ning tundub, et olen jagu saanud kastipadjast, siis sõidab auto sujuvalt ja kiirelt, just nagu päris. Mõned kohendused veel ning auto peaks suve ilusti üle elama.
Oleks ma aimanud oma väikeses peas, mis 2014 hooajal autoga kõik juhtuma hakkab, poleks ma seda kuurist välja ajanudki. Päriselt ka. Ning nagu kombeks on saanud, siis viriseks, et tagantjärele kirjapanek on paras piin, aga võib-olla natuke kontrollitum, kui vahetute emotsioonide kirjutamine.

Nimekiri osaletud üritustest ja nendel juhtunust.

* Tarvitet Massinate väljasõit Hiiumaal.
Neli kagueestlast käisid Hiidlasi vaatamas - rasked poisid tagaistmed sundisid koobast rehvi sööma, üks esimene amort lõpetas töö, keskluku üks mootor läks puruks, starter ei tahtnud väga vedada ning summuti tahtis peaaegu praami peale jääda.


* Ladaklubi Summercamp Haapsalus
Teel hakkas väsimuse märke näitama mootor, mis juba Pärnus õlituld maru aktiivselt näitas. Kaubamajaka parklas sai paigaldatud odav õlirõhukell, mis hinnale kohaselt midagi suurt ei näidanud - vähemalt mitte alla maanteepöörete. Selge - mootor kutu ning tuleb asendada. SC siiski sai üle elatud ning isegi natuke võisteldud.

Millalgi SC järgselt sai vahetatud mootor 1.5 vastu ning puuduva õlirõhuga 1.7 lahti võetud. Mootori tappis alumiiniumist hammasrattaga ketipinguti, mille tükke oli karter täis, arvatavasti ka õlipump ning ka saaled olid neid hoolega krõmpsutanud.
Pildid mootorist postituse lõpus oleval lingil.


* Vanavanemate päev Maanteemuuseumis - tuunitud autode näitus
Taas lükkamise masin, ainus "tuuningupill". Päris humoorikas, kui aus olla. Starteriks oli lahkumisel sm Mägi, linnas ristmiku peal hooletu kohaltvõtu korral sm Kiired jalad.

* Hobiautode suvehooaja lõpetamine Paides
Enne üritust nupu alla paigaldatud jahutusvent õigustas ennast, auto pidas kenasti vastu.

Hooaja lõpetasin 20 oktoobril. Peatselt algavaks hooajaks on palju huvitavaid plaane nii auto kui omaniku jaoks, aga kõigist neist järgemööda. :)

Eelmine aasta tehtud klõpsud üritustelt, mootorist ja niisama lingilt:
http://1drv.ms/1xQMT2K
Jõud taga, peab minema.
Vasta