Bohse Safari (Lada), markoj, 1993

Bohse Safari (Lada), markoj, 1993

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
m
markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 81
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Bohse Safari (Lada)

Bohse Safari (Lada), markoj, 1993

Postitus Postitas markoj »

Nagu Lada Samara Funi teema lõpus sai läbi "Viimse reliikvia" teksti viidatud, siis püha üritus ei lõppe. Kuigi must Fun sai müüdud, siis põhjuseks oli, et ma pidin endale hankima ehtsa Bohse Safari. Hispaanias saabus üks selline müüki ning ma leidsin, et sünnipäevakingiks on see auto ainuvõimalik valik.

Ma tunnistan ausalt, et Hispaaniast auto ostmine tundus algul veidi keeruline ja ka müüja ei äratanud suurt usaldust, kuid õnneks osutus ta tõsiseks youngtimerite müüjaks ning peale paari nädalast emailide saatmist sai tehing tehtud. Ükski Eesti transpordifirma, kust pakkumist küsisin, polnud nõus autot Hispaaniast ära tooma, kuid müüja abiga sai ta toimetatud Prantsusmaa-Saksa piiri lähedale. Sealt võttis transpordi enda peale mobile24.ee. Kui teil on Saksamaalt või selle lähedusest auto Eestisse saada, siis julgen neid soovitada. Hind mõistlik ja suhtlemine väga korrektne.
Täna sai siis auto arvele võetud, jälle peab kiitma Maanteeameti teenindust, vormistamine käis üllatavalt kiirelt ja lihtsalt, kuigi see on esimene sellise mudelinimega auto Eestis.
Lühidalt autost - auto ametlik nimetus on Lada Bohse BDS ja väljalaske aasta on 1993. Mootoriks on 1100 cm3 ja 39 kw bensiini neelaja, katalüsaator puudub.
Autol on kõik, mida mul ühelt Bohselt vaja on - ehtne tehase VIN kood ja System Porsche kirjadega mootor :)

Bohse eelnevast ajaloost on teada, et kuni 2002 oli ta Šveitsis ja siis sattus Hispaaniasse, kus tal on olnud paar omaniku. Läbisõit on 11900 km juures ning see tundub õige olevat.
Tehniliselt on ta üldiselt korras, kuid vajab hella hoolt ja kõigi vedelike vahetust. Väikestest värvitöödest pääsu ei ole, sest tüüpiliselt lõunamaadele on teda mõnestki kohast kriibitud. Rooste praktiliselt puudub, kuid mitmedki kummiosad on kuuma ja ajaga järgi andnud.
Mõned pildid ka autost treileril, mootorist, tehasesildist ja üks ilupilt ka lumehange taustal.
PiltPilt
Pilt
Pilt
Pilt

Mõnes järgmises postituses teeks ülevaate huvitavamatest detailidest, mis sellest autost teevad tõelise Bohse.
Lada Bohse BD 60L ehk Bohse Eurostar, 1989
Lada Bohse BDS ehk Bohse Safari, 1993

Olnud:
VAZ 21083 lahtine ehk Lada Samara Fun, 1991
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2452
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: Bohse Safari (Lada), markoj, 1993

Postitus Postitas SexSix »

Leedu autovedajad toovad ka põrgust auto ära :D Võin soovitada 8-)
m
markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 81
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Bohse Safari (Lada)

Re: Bohse Safari (Lada), markoj, 1993

Postitus Postitas markoj »

Mõtlesin, et proovin ka autos olevat makki. Kuigi mingi tuli läks põlema ja veidi kõlarid krõbisesid, siis mõistliku häält kätte ei saanud.
Aga selle proovimise käigus leidis kinnitust auto Šveitsi või vähemalt mingi saksakeelse riigi päritolu. Laisad hispaanlased polnud viitsinud vähemalt 18 aastat makist kassetti välja võtta. Sealt tuli välja Austria kunagise kuulsa alpiroki bändi Schürzenjägeri muusikaga kassett. Kahjuks ei leidu kodus ühtegi töötavat kassettimängijat ehk vanakooli muusikaelamus jääb saamata.
Õnneks aitab moodne youtube:
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/nmrpF5iTFVE[/bbvideo]
20200510_154820_crop_796x470.jpg
20200510_154820_crop_796x470.jpg (318.22 KiB) Vaadatud 4022 korda
Lada Bohse BD 60L ehk Bohse Eurostar, 1989
Lada Bohse BDS ehk Bohse Safari, 1993

Olnud:
VAZ 21083 lahtine ehk Lada Samara Fun, 1991
m
markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 81
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Bohse Safari (Lada)

Re: Bohse Safari (Lada), markoj, 1993

Postitus Postitas markoj »

Väike aastakokkuvõte

Kokkuvõtteks võib öelda, et autoga sai päris palju sõidetud ja mingeid suuri probleeme ei tekkinud. Peale tavapärast kõigi vedelike ja mõningate kuluosade vahetust, kulus aega ka pesule ning värvihooldusele.
Võrreldes Bohse Eurostariga on Safari tunduvalt mõnusam igapäevaselt kasutada ning vahelduseks saigi ilusate ilmadega selle autoga tööl käidud.

Autoga sai nii mõnestki üritusest osa võetud.
Viimsi Vabaõhumuuseumis
Viimsi Vabaõhumuuseumis.jpg
Viimsi Vabaõhumuuseumis.jpg (229.24 KiB) Vaadatud 2842 korda
Youngtimer Camp
Youngtimer Camp 2020.png
Youngtimer Camp 2020.png (2.25 MiB) Vaadatud 2842 korda
Youngtimer Camp 2020 1.png
Youngtimer Camp 2020 1.png (2.14 MiB) Vaadatud 2842 korda
Kuna Safari valiti Youngtimer Campil Autolehe lemmikuks, siis ilmus ka artikkel Bohsedest ning selle jaoks toimus ka pildistamine Laitse rallipargis
Autoleht1.jpg
Autoleht1.jpg (267.17 KiB) Vaadatud 2842 korda
Autoleht2.jpg
Autoleht2.jpg (239.46 KiB) Vaadatud 2842 korda
Ilmselt järgmine suvi väga palju sõitmist ei tule, vahelduseks naudiks Audi 100 mõnusat istet.
Lada Bohse BD 60L ehk Bohse Eurostar, 1989
Lada Bohse BDS ehk Bohse Safari, 1993

Olnud:
VAZ 21083 lahtine ehk Lada Samara Fun, 1991
m
markoj
Ladaklubi Liige
Postitusi: 81
Liitunud: 30 Apr 2012 23:17
Autod: Bohse Euro-Star (Lada), Bohse Safari (Lada)

Re: Bohse Safari (Lada), markoj, 1993

Postitus Postitas markoj »

Väike hooaja kokkuvõte.
Kuna hobiautosid rohkem kui üks, siis 2021 suvi jäi sellel autol vahele. 2022 kevadel sai alustatud auto elustamisega. Lumi oli veel maas kui erinevad kabriod rivistusid remondiboksi ukse taga.
FB_IMG_1650558084648.jpg
FB_IMG_1650558084648.jpg (169.75 KiB) Vaadatud 193 korda
Pikemast seismisest tekkisid siduriga probleemid, mis siiski lahenesid ilma suurema remondita. Vedelike vahetuse ja suurema pesu järel sai käidud ülevaatusel, mis järel oli auto jälle tänavalegaalne.
IMG_20220517_000049_814.jpg
IMG_20220517_000049_814.jpg (538.33 KiB) Vaadatud 193 korda
Ilm soosis lahtise autoga sõitmist ja sai siis nii päeval kui vahel ka öösel sõidetud. Lisaks sai uuritud auto ajalugu ja õnnestus saada väljavõte Hispaania autoregistrist. See auto on seal 1993 aasta mais uuena registreeritud ja esimese aasta kuulus mingile firmale. Edasi on olnud kaks eraisikust omaniku. 1998-2019 see auto ilmselt seisis, kuna ülevaatusi pole tehtud ja läbisõit ei ole muutunud. Hispaania ülevaatustel fikseeritud läbisõitude järgi võib minu kätte jõudmisel ees olnud 11550 km pidada täiesti õigeks.
20220702_012025.jpg
20220702_012025.jpg (348.4 KiB) Vaadatud 193 korda
Traditsiooniliselt sai käidud ka Youngtimer Campil. Vahelduseks sai Bohse Eurostari asemel Treser Open Air ehk VW Polo Treser Cabrio välja toodud. Polo kõrval seisev Audi Coupe omab ka Treseri kerekomplekti, mida sai originaalis osta detailidena ja ise külge kruvida.
20220730_112029.jpg
20220730_112029.jpg (471.73 KiB) Vaadatud 193 korda
20220730_112118.jpg
20220730_112118.jpg (504.18 KiB) Vaadatud 193 korda
Walter Treseri äri läks päris sarnaselt Johann Bohsele. 80ndatel sai Walter Treser kuulsaks Audi Quattro nelikveo süsteemi looja ja nimeandjana. Ta oli väga andekas insener ja ka rallisõitja, kuid äritegevus nii hästi ei sujunud. 80ndatel alustas ta Audide ümberehitustega, mille tulemusena sündisid mitmed legendaarsed autod nagu Treser Quattro Roadster (kabriolett Audi Coupe baasil), Treser Largo ehk pikendatud kerega Audi 100. 1990 aastal hakkas ta otsima võimalust totmist laiendada ja siis sündiski Treser Open Air ehk Polo baasil kupee-targa-kabrio. Kokku toodeti 290 autot, millest 10 esimest tehti Ingolstadtis Treseri töökojas ja ülejäänud 280 tükki Steyr-Puchi tehases Austrias. 1990 aastate algus osutus keeruliseks Treseri firmale ning ta lõpetas sarnaselt Bohsega pankrotiga. Firma varad ehk keredetailide vormid ostis firma Beutlich ja kuni tänase päevani on ühtteist lausa uuena saada.
Pildil siis Polo targa-na
received_771513653875515.jpeg
received_771513653875515.jpeg (445.05 KiB) Vaadatud 193 korda
Lada Bohse BD 60L ehk Bohse Eurostar, 1989
Lada Bohse BDS ehk Bohse Safari, 1993

Olnud:
VAZ 21083 lahtine ehk Lada Samara Fun, 1991
Vasta