20. leht 21-st

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 21 Veebr 2024 15:02
Postitas atzkarik
UP.

Panen siis lubatud pildid uuest väljalaskest.
Väljalase_1.jpg
Väljalase_1.jpg (103.06 KiB) Vaadatud 16189 korda
Väljalase_2.jpg
Väljalase_2.jpg (96.25 KiB) Vaadatud 16189 korda
Väljalase_3.jpg
Väljalase_3.jpg (98.29 KiB) Vaadatud 16189 korda
Nüüd siis kapotiall peaaegu kõik asjad kinnitatud ja oma koha leidnud.
Kapotialune_21.02.2024.jpg
Kapotialune_21.02.2024.jpg (182.75 KiB) Vaadatud 16189 korda
Ning kohe kohe teeb uus mootor oma esimese turtsatuse :)

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 21 Veebr 2024 22:50
Postitas VäikeMägilane
atzkarik kirjutas: 21 Veebr 2024 15:02
Ning kohe kohe teeb uus mootor oma esimese turtsatuse :)
Väga viis!

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 22 Veebr 2024 16:29
Postitas Hulkur
Käigukasti juurest sumpat ei toeta?
Kummipuksikud jäävad alles tagapüti juures hoidma... Enne tagusilda põlevad lahti.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 23 Veebr 2024 00:30
Postitas Pets
Kui juba sumpsijuttudeks läks. Tekkis pärast sukka oleva koonusklambriga seoses üks mõte:
Kuivõrd remonditav see katsetevahelisel tehnohoolde ajal on? Tean omast käest, et see on mõnus klamber kasutada selle hetkeni kui kõik ideaalselt kokku istub. Kas ta pärast mõnelt kivilt paugu saamist lekkima hakkab või laiali ei pudene?

Püüan lihtsalt kaasa mõelda, et eesseisvatel rallidel kõik libedalt kulgeks. Edu koera saba ületamisel!

Edit: kui liide põhjakaitse varju jääb siis pole ilmselt muret...

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 23 Veebr 2024 10:46
Postitas atzkarik
Hulkur kirjutas: 22 Veebr 2024 16:29 Käigukasti juurest sumpat ei toeta?
Kummipuksikud jäävad alles tagapüti juures hoidma... Enne tagusilda põlevad lahti.
Sinna jah tuleb veel midagi mõelda, kas siis ka kummi puksid nagu taga või midagi muud aga seal natuke probleem ,et seal läheb väga kuumaks asi.

Pets kirjutas: 23 Veebr 2024 00:30 Kui juba sumpsijuttudeks läks. Tekkis pärast sukka oleva koonusklambriga seoses üks mõte:
Kuivõrd remonditav see katsetevahelisel tehnohoolde ajal on? Tean omast käest, et see on mõnus klamber kasutada selle hetkeni kui kõik ideaalselt kokku istub. Kas ta pärast mõnelt kivilt paugu saamist lekkima hakkab või laiali ei pudene?

Püüan lihtsalt kaasa mõelda, et eesseisvatel rallidel kõik libedalt kulgeks. Edu koera saba ületamisel!

Edit: kui liide põhjakaitse varju jääb siis pole ilmselt muret...

Natuke nii ja naa on jah see esimene koonus klamber. Jäi selline selle pärast, et proovisin säilitada seda ,et saaks vana väljalaske vajatusel lihtsalt tagasi panna. Siiani ei ole olnud sellega probleeme ning lahti vaja seda võtta ainult siis kui peaks olema vajadus kollektorit küljest saada. Kasti saab niisama alt kätte. Aga eks elu näita kas vahetan ka ühel hetkel selle välja või mitte.

Põhjakaitse ole vist jah natuke veel madalamal.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitatud: 23 Veebr 2024 22:25
Postitas RRisto
Mina kuumust ei kardaks. Pigem seda, et kui saab veits pihta, siis teeb need puksid katki ja kukub alla. Lekkimine veel katkestama ei ole küll kedagi pannud :) Aga mul oli vana sumps ikka väga koledalt all ning "rippus" ... ei olnud tal häda midagi, aga oli metallist kinnitustega kere küljes, ülesõitudel oli veits rohkem vibratsiooni, aga katsetel see ei mängi väga rolli ;) mina ütleks, et pohh ... peaasi, et katsel/ülesõidul alt ära ei kuku .. järgmise saab juba parema.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 07 Mär 2024 09:10
Postitas atzkarik
Tänast postitust alustame sõnadega TA ELAB!

Väike tõestus ka sellest. Esimene käivitus 06.03.2024

Siin kohal veelkord tänud Zajetz-ile kes valmistas/modis päris palju alumiinium detaile sellele mootorile ning ka Hendule kes läpaka kaenlasse võttis ja tuli vaatas arvutist ,et esimene käivitus ikka hästi läheks!

Nüüd mureks jäänud veel kaua oodatud esisild mis peaks lähipäevadel lõpuks saabuma. Ning siis saab juba esimesed ringid teha.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 29 Mai 2024 13:41
Postitas atzkarik
Lõpuks on kätte jõudnud see aeg kui kauatehtud ja mõeldud õõtsad männikul.
IMG_20240528_185808_147.jpg
IMG_20240528_185808_147.jpg (248.4 KiB) Vaadatud 7620 korda
Õõtsade materjal siis külmtõmmatud turvapuuri toru, mitte nagu vene rally sport õõtsad, lõikasime lahti ja tavaline veetoru!!! Alumiste õõtsade kinnitus poldid juba siin teemas läbikäinud materjalist kroom 42 molübdeenist. See matejal ennast hästi tõestanud isegi avariis jäid need poldid sirgeks aga igaks juhuks paneme ikkagi uued.

Aga nüüd käib kiire viimane komplekteerimine, et saada auto ratastele, jõuda sillapinki ja saada vastus kas sai asi õigesti tehtud või on ikka mingi ongelmaa sees. Aga eks annan teda kui mingeid uudiseid.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 10 Juun 2024 10:15
Postitas atzkarik
Sillapingis käidud ja antud vaba voli foorumikasutajale nimega jaaniuss.
Sild_08.06.2024.jpg
Sild_08.06.2024.jpg (135.71 KiB) Vaadatud 7272 korda
Tehtud ka väike ring ja tundub hea seade, rool keerab ilusti tagasi jne... Silda oli ka lihtne paika panna ning mingit ongelmaad ei olnud. Lisaks ka autol nüüd põõrdenurk suurem. Aga eks kruusal tule täpsemalt välja kuidas ja mis on. Aga kokkuvõttes võib öelda ,et uue silla tegemine läks korda.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 09 Juul 2024 13:31
Postitas atzkarik
UP.

Autoga siis sissesõit tehtud, sai läbitud pea 400 km ja auto tundub hea. Väike tõestus ka ,et ikka olin linnapeal!
IMG_20240703_150920_589.jpg
IMG_20240703_150920_589.jpg (183.26 KiB) Vaadatud 6375 korda
Aga sissesõidu käigus tõdetud tõsiasja ,et ladasse stilo trophy 2 side ei ole üldse sobilik. Põhiline mure seisneb selles ,et autos nii suur müra ja tropy 2 side ei filtreeri seda jutust välja. Ehk teisisõnud, paned ülesõidu klapid või kiivri pähe on mõnusalt vaikne aga kui box-i sisse keerad tekib müra tagasi, ehk box võimendab ja saadab edasi ka autos oleva müra. Selle probleemi lahenduseks sai siis ostetud uus side.
IMG_20240705_184610_916.jpg
IMG_20240705_184610_916.jpg (128.6 KiB) Vaadatud 6375 korda
Tegu siis Stilo WRC sidega, sellel sidel nüüd siis olemas igasugused erinevad müra filtrid nii digidaalsed kui analoogid. Katsetame ja proovime aga juttude järgi pidi väga head olema


Nüüd siis õlide vahetus, klapid ja nuka asend üle vaadata ning saab dünosse minna, et seade üle vaadata. Peale seda auto põhimõtteliselt valmis esimeseks kruusa testiks või siis võistluseks.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 29 Juul 2024 16:00
Postitas atzkarik
UP.

Nüüd siis ka käidud ära rullidel. Sai samas kohas käidud kus ka eelmine kord ehk wheelsUp Racing ning Joosep. Töö ja teenusega jäädud jälle väga rahule! Soovitan!!!

Kokku sai autot seadistatud pea 3 h ning tulemus tuli üllatav :o
lada_düno.jpg
lada_düno.jpg (74.08 KiB) Vaadatud 5233 korda
Ehk siis 126,4 Kw (169,5 Hp) ja 170,8 N rattast. Mootorist siis 145,4 Kw (195 hp) ja 196,4 N. Selliseid numbreid pole me ennem mitte ühestki 1,6 mootorist saanud ;)

Ehk kartus ,et uus väiksema kubatuuriga mootor tuleb ka numbrite poolest kõvasti lahjem, osutus valeks ning väiksema mootoriga saime hoopis kw juurde! Kaotus küll natuke väändes aga see nii marginaalne ( Vana mootor oli siis 126,8 Kw / 170 hp / 202,6 N )

Väike klipp ka dünost https://www.facebook.com/Rallivaz2101/v ... 890628972/

Mis siis edasi.

Mõtted käivad paide ralli suunas ning proovime ka sinna jõuda. Aga ennem tuleks kindlasti trenni teha. Sest väike testsõit näitas ,et teele pihta saada on sellise jõuga juba päris keeruline! :D

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 30 Juul 2024 22:42
Postitas VäikeMägilane
Vau - Eesti kõige suuremate numbritega VAZi mootor siis? Näind ei ole, aga jutte 180hj-test konedest on käinud siin aastakümneid.
See kone on juba tõsine Toyota tapja:)
Peaks soome F-kapile minema ja neil eest ära sõitma siksiga...neid nägusi siis sealpool lahte :yllatunud

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 31 Juul 2024 11:15
Postitas atzkarik
VäikeMägilane kirjutas: 30 Juul 2024 22:42 Vau - Eesti kõige suuremate numbritega VAZi mootor siis? Näind ei ole, aga jutte 180hj-test konedest on käinud siin aastakümneid.
See kone on juba tõsine Toyota tapja:)
Peaks soome F-kapile minema ja neil eest ära sõitma siksiga...neid nägusi siis sealpool lahte :yllatunud
Nu kui uskuda postimeest siis ikka kõige võimsam ei ole! https://tehnika.postimees.ee/4262681/ka ... 9j6UNpM36w

Aga üks võimsamatest vabalt hingavatest küll ;)

Nüüd ka Paide rallil kirjas ja eks näe kuidas sellega sõita on ning kui palju see avarii mind ehmatas.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 31 Juul 2024 11:59
Postitas VäikeMägilane
Enne kui graafikut pole näind, on raske selliseid numbreid uskuda. Tänaku masin sõitis bio-etanooliga, see annab ka võimsuse lisa vrld. bensuga.

Mis puudutab peale "pauke" uuesti sõitmist, siis mida kiiremini se juhtub seda parem-üldiselt. Kuid kõik sõltub, mis eesmärgiga võistlema minnakse. Enne rallit võiks natuke ka trenni teha nii legendi kui võistlusmasinaga, et keha ja vaim harjuks.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 31 Juul 2024 14:21
Postitas atzkarik
VäikeMägilane kirjutas: 31 Juul 2024 11:59 Enne kui graafikut pole näind, on raske selliseid numbreid uskuda. Tänaku masin sõitis bio-etanooliga, see annab ka võimsuse lisa vrld. bensuga.

Mis puudutab peale "pauke" uuesti sõitmist, siis mida kiiremini se juhtub seda parem-üldiselt. Kuid kõik sõltub, mis eesmärgiga võistlema minnakse. Enne rallit võiks natuke ka trenni teha nii legendi kui võistlusmasinaga, et keha ja vaim harjuks.


Eks jah see trenn vajalik kindlasti aga sellel ka omad probleemida, kus teha? Kirjutamis trenni lihtne teha, võta suvaline kruusa tee ja ainult kirjuta. Sõitmisega suurem probleem. Laitset uurisin ja sinna kruusakaga peale ei saa. Vasalemma juttude järgi võssa kasvanud. Ainus teadaolev mida on võimalik veel saada on kehala aga ka seal paar küsimärki millele saan vastused uuel nädalal.

Lisaks korraldatakse ka mingeid metsa trenne mis oleks kõige õigem aga need rohkem sellised sponsorite sõidutamised. Kus pakutakse süüa, juua, pika lauda ning wc-d jne.... Aga nendele ei hakka hammas/rahakott peale, uurisin ja sellisel üritusel osalemise hind juba rohkme kui pool suure ralli stardi maksust!

Aga proovime ja pingutame ,et ikka kuskil saaks natuke ennem paidet sõita. Aga noh kui ei saagi siis mis ikka ega meie sugused teevadki trenni rallil :D

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 01 Aug 2024 22:46
Postitas VäikeMägilane
Jah, kui koos sõita ei saa, siis jääbki üle aind nö. tänaval "sissesõitu" teha, aga abiks ikka - saad vähemalt käiguvahetuse selgemaks.
Kuiv legendi trenn on samuti abiks.

Meil siin lõunas on aegajalt neid rallide eelseid teste, kus kedagi ei "joodeta söödeta" vaid antakse kuuma ja usun, seal 3-5 ekipaažiga päevane üritus ei tohiks üle jõua käia. Ma viimati osalesin sellisel 2012 enne RallyEstoniat ja siis oli vist kas 150äkki ja said ca 8km lõku lasta edasi tagasi 3-4korda. Lisaks meile oli seal veel 4-5 ekipaaži.

Uuri G.Müürsepa käest ja kui sealt abi ei tule, siis on üks mees veel.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 03 Aug 2024 23:13
Postitas RRisto
Enam 150€ ei saa midagi. Aga mingi 400-600€ kandis on testipäev, aga seal saab ikka 70-100 sskm kuuma ka anda. Misso/Võru kandis teevad kahe lõiguga tavaliselt neid. Märtin Liivaojaga olen neist rääkinud, teevad suht tihti. Lihtsam võimalus on mõne norm klubiga regamise diil teha, kes ka ise teste koraldavad.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 02 Sept 2024 19:56
Postitas VäikeMägilane
Mis firma rehviga sa sõidad hetkel?
Mul on kõrvu jäänud, et Lada ja EMV8/9 klassis ei tule seda monorehvi 2025, et sa ei pea oma käesolevaid ju ribadeks veel sõitma/maha müüma?

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 03 Sept 2024 10:22
Postitas atzkarik
VäikeMägilane kirjutas: 02 Sept 2024 19:56 Mis firma rehviga sa sõidad hetkel?
Mul on kõrvu jäänud, et Lada ja EMV8/9 klassis ei tule seda monorehvi 2025, et sa ei pea oma käesolevaid ju ribadeks veel sõitma/maha müüma?
Mina sõidan Pirelliga täpsemalt K-ga. Kust kohast sul selline info pärineb ? Mina pole küll midagi sellist kuulnud. Lisaks on odavam osta nagunii mono rehvi kuna selle tüki hind tuleb kõige odavam.

Lisaks olen nagunii arvestanud ,et ühtede rehvidega saab sõita kuni kaks rallit! Need millega paides sõitsin on nüüd enam vähem otsas, jah mingit rahvarallit saab veel sõita. Ning saaremaa jaoks olemas veel üks korralik komplekt. Järgmisel aastal siis uued rehvid, sest nagu nii läheb rehv aastaga nii kõvaks kätte ära ,et ei tööta enam nii nagu peab.

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Postitatud: 03 Sept 2024 21:17
Postitas VäikeMägilane
eal'i lehel oli mingi protokoll, vaatasin järgi. Lada ja EMV8/9as ei tule 25' pirellit.