2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020/2024)

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Vasta
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas RRisto »

See nagu päris! oleks võinud terve kapotialuse ilusaks teha :D Saan aru, et ehitus graafikus ja mai teiseks pooleks küps testimiseks?
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

RRisto kirjutas: 25 Mär 2023 13:27 See nagu päris! oleks võinud terve kapotialuse ilusaks teha :D Saan aru, et ehitus graafikus ja mai teiseks pooleks küps testimiseks?
Ilus kapotialune ja erinevus on täpselt senikaua kuni esimene katse km sõidetud ;) tead seda ise väga hästi! Auto ikka vaja aprilli keskpaigaks saada sõitma,( 4-5 mai on ju rapla) siis jääb natuke ka aega uue mootori sisse sõiduks ja ka häälestamiseks. Aega jube vähe aga proovime jõuda.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

UP.

Ehitus käib.

Tehtud siis.
  • Salong enavähem koos
  • Kapotialune koos
  • Uue peaülekande vahetus käsil
  • Uued 3mm aknad paigas
  • Tulekustutus süsteem autos, paak vaja veel kinnitada
  • Elektripumba elekter tehtud, pump veel ei ole paigas, ootab mootoorit
  • Auto juhtmestik tagasi autos
Nipetnäpet kindlasti veel tehtud.

Mis siis veel jäänud teha.
  • Uus mootor
  • Esisild
  • Pool autot värvida
  • laiendid ja pudipadi külge
  • WATT link ehitada
  • Sillaregull
  • Sissesõit
  • Hääselstamine
Rapla ralli ikka eesmärgiks, proovime ikka sinna jõuda.

Paar pilti ka.
339254647_1188624175176537_1355527642653945239_n.jpg
339254647_1188624175176537_1355527642653945239_n.jpg (153.68 KiB) Vaadatud 18827 korda
340012464_919106639359789_1580195290807489554_n.jpg
340012464_919106639359789_1580195290807489554_n.jpg (162.06 KiB) Vaadatud 18827 korda
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

Pingutasime mis me pingutasime aga kahjuks Rapla Ralli stardinimekirjas meid ei näe 🙁 Põhjustas selle erinevate asjade venimine ning kätte saamine. Kui ka saaks auto viimasel hetkel valmis, siis oleks auto niivõrd toores, et rallile minna sellise toore autoga võib osutuda väga kulukaks.

Uueks sihiks võetud Rally Estonia!

Mis siis ka vahepeal garaages tehtud.

Autol Watt-link küljes. Oli paras nikerdamine ja ümbertegemine, ostetud detailil osutusid ainult materjaliks mis tuli autole vastavaks sobitada rellaka ja keevituse abil. Lisaks sai kere lõigatud ning pakiruumi arvelt ruumi põhja alla juurde tehtud, et watt-link ära mahuks. Küsimus on veel kuidas mahub väljalase aga kuna kiire möödas siis saab rahulikult ehitada. Pilt siis peaaegu valmis lõpptulemusest ka.
lõpptulemus.jpg
lõpptulemus.jpg (180.45 KiB) Vaadatud 18579 korda
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas RRisto »

Said watt-il vardad ka paika, et sild jääb ilusti sirgelt liikuma?

Enne RE peaks veel mõni sprint vms ka olema... endal ka plaanis mõnel neist osaleda, peaks ka auto alles juuni lõpuks/juuli alguseks kihutamisvalmis saama. Samamoodi mõne varuosa tarne on tavapärase kuu asemel kolm kuud.
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

RRisto kirjutas: 20 Apr 2023 21:59 Said watt-il vardad ka paika, et sild jääb ilusti sirgelt liikuma?

Enne RE peaks veel mõni sprint vms ka olema... endal ka plaanis mõnel neist osaleda, peaks ka auto alles juuni lõpuks/juuli alguseks kihutamisvalmis saama. Samamoodi mõne varuosa tarne on tavapärase kuu asemel kolm kuud.
Jah sild paigal ilusti aga eks viimase lihvi peab andma sillapingis.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

Elus ikka nii kui arvad ,et tagasilla kokkupanek on ainult poltide kinnikeeramine siis võib tulla üllatusi. See kordsed üllatajad olid siis amordi ülemised poldid mis kereküljes. Otsustasid siis nemad ,et neil ei ole enam keeret ja mis siis ikka rellakas kätta ning lahti lõikama. Saab ka selle ära tehtud mis nagunii mingil hetkel oleks tahtnud tegemist. Nüüd siis tehtud nii ,et ülemised amordi poldid pistad pagasnikust sisse ja põhja all keerad kinni. Sellise lahendusega saab ka vajadusel polti vahetada kui peaks vajadus tekkima. Kere sees ka puks ja mõlemal pool tugevtuseks plaadid.
346144039_1437125430356049_907569949645428854_n.jpg
346144039_1437125430356049_907569949645428854_n.jpg (157.21 KiB) Vaadatud 18216 korda
Selle nädala lõpuks tahaks auto krundi ja värvi alla saada. Ikka veel puudu esisild, mootori osad hakkavad vaikselt kõik juba kokku saama ning varsti saab hakata mootorit koostama.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

UP.

Autol tagasild all, kustutussüsteem autos, lisaks auto värvitud ja käib viimaste asjade külge keeramine/neetimine.
IMG_20230526_182346.jpg
IMG_20230526_182346.jpg (181.72 KiB) Vaadatud 17968 korda
Ka pagasiruum värvitud.
IMG_20230526_182323.jpg
IMG_20230526_182323.jpg (114.21 KiB) Vaadatud 17968 korda
Esisilda veel ei ole :( aga mootori osad kõik olemas ja käib komplekteerimine.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

UP.

Kõik avarii tagarärjel tekkinud vigastused kõrvaltatud ja autol kere valmis. Lisaks salong 90% ulatuses koos. Jäänud puuri pehmendused, rihmad, side jne.... ehk nipetnäpet.
IMG_20230601_224134.jpg
IMG_20230601_224134.jpg (174.17 KiB) Vaadatud 17821 korda
IMG_20230601_224255.jpg
IMG_20230601_224255.jpg (168.39 KiB) Vaadatud 17821 korda
IMG_20230601_224212.jpg
IMG_20230601_224212.jpg (137.19 KiB) Vaadatud 17821 korda
Järgmisel nädalal plaanis mootori komplekteerimine käsile võtta ja peaks saabuma ka esisild.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1475
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Ilmselt uue mootori jt. sõlmede häälestamine jms. võtab ka oma aja.
Kuid tore on näha, et rallikas ikkagi taastati - tublid!
Festina lente!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

2023 aasta rallihooaja kohta saab õelda ainult ühte. Plaanid on sellised imelikud asjad mis vahest ei lähe nii nagu soovinud oled.

Aga autost siis ka, mootor pole oma esimest turtsatust teinud ning ka esisilda veel ei ole :(

Aga uus 1600cm3 mootor on valmis ehitatud ja autopeale tõstetud ning nokitsemine käib, enne kui tule torusse saab on vaja veel teha.

* Elektrilise jahutusvedeliku pumba paigaldus ja torustik.
* Õliradiaatori ja mootori vahelised õli torud.
* Uus peenem väljalase.
* Pikem sisselase.

Eile õhtul tehtud pilt ka lisaks.
Kapotialune_01_11_2023.jpg
Kapotialune_01_11_2023.jpg (189.23 KiB) Vaadatud 16181 korda
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

UP.

Elektriline veepump paigas. Siin kohal tahaks öelda suured tänud klubikaaslasele Zajetz-ile kes aitas alumiiniumi keevitamisega ja tootis vajaminevaid detaile! Pilti siis ka lõpptulemusest, kust puudu veel üks vooliku klamber.
IMG_20231114_233104_004.jpg
IMG_20231114_233104_004.jpg (181.11 KiB) Vaadatud 14814 korda
IMG_20231114_233133_312.jpg
IMG_20231114_233133_312.jpg (184.23 KiB) Vaadatud 14814 korda
Käsil siis mootoriõli jahutustorustiku ehitus ning paigladus, kus ka ilma Zajetzi abita ei saanud! Aga kui asi valmis siis panen ka pildi.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1475
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas VäikeMägilane »

Ull värk:)
Kuid nüüd on õnneks aega katsetamisteks, enne kui lipp tõuseb.
Festina lente!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

UP.

Autol ka õlijahutus valmis, siin kohal tänaks veelkord Zajetz-it kes modifitseeris õlifiltri ja mootori vahelist termostaadiga õli väljavõtu detaili, et tänu temale sai sinna külge panna ka õlitule anduri.
IMG_20231116_225058_736.jpg
IMG_20231116_225058_736.jpg (171.3 KiB) Vaadatud 14543 korda
Mootori juures jäänud siis veel teha, enne kui tuletorusse saab.

*Peenem väljalase.
*Pikem Sisselase.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 258
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas Jass »

Vahel kasutatakse ka muutuva pikkusega sisselaset (VLIM / VIM / VIS). Või Fiat Croma CHT-l kontrollitud kõrge turbulents. Tavaliselt on need 2 pikkusega, milliseid lültatakse ringi.
Huvitavam variant oleks servomootoriga/hüdraulikaga/suruõhuga juhitav sujuv pikkus :)
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

Jass kirjutas: 17 Nov 2023 12:00 Vahel kasutatakse ka muutuva pikkusega sisselaset (VLIM / VIM / VIS). Või Fiat Croma CHT-l kontrollitud kõrge turbulents. Tavaliselt on need 2 pikkusega, milliseid lültatakse ringi.
Huvitavam variant oleks servomootoriga/hüdraulikaga/suruõhuga juhitav sujuv pikkus :)
Läheks hulluks keemiaks ära see ise reguleeruv, aga plaan on mõleda midagi sellist välja,et dünos saaks pikkust muuta ning siis kõige magusam pikkus/koht leida.
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
j
Jass
Foorumi kasutaja
Postitusi: 258
Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
Asukoht: Harjumaa, Tallinn
Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas Jass »

Kõige parema tulemuse saaks, kui kasutada häälestamiseks teleskoop tüüpi lahendust teineteise sisse käiva 2 tiheda toruga.
Näiteks ka inverterkõlareid häälestatakse selliselt madalamas otsas.
Teine võimalus oleks kasutada erineva pikkusega vahetükke, aga neid on ju vaja igat mõõtu neljakordselt.
Kolmas võimalus oleks tehes ühe mõõtmise ja siis arvutades.

Igatahes tubli töö ja jõudu!
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
r
RRisto
Foorumi kasutaja
Postitusi: 351
Liitunud: 20 Mai 2014 14:18
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas RRisto »

Kui jäme see eelmine väljalase siis oli, et 1600sele on kindlasti peenemat vaja? Mul ka 1600cc ja 41,5 -> 48 -> 57mm ning tegelikult soovitatakse isegi 41.5 - 50.8 - 63.5mm. Kuna mootor käib väga kõrgelt ja seeläbi "pulsse" rohkem, siis äkki selleks ... aga üldiselt võid vana VL ka kindlasti proovida. Minul see soovitatud peenem ei toiminud ... jämedamaga tuli 30+hp juurde .. 50.8-63,5 võiks teoreetiliselt veel 10-15 anda hea tuuninguga.
Kasutaja avatar
VäikeMägilane
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1475
Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
Asukoht: Mägi-Eesti
Autod: 2107, Niva, VFTS
Kontakt:

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas VäikeMägilane »

VAZi moto pole päris Toyota ka ju - üks töötabki alates 5000dest teisel saab seal kone juba oma magusa lae kätte:)
Samuti ei ole VAZi kaan ju rist-voolne vaid kõik tuleb sisse ja väljub ühelt poolt - lisaks kõigele muule.

Kuid samas on iga siksi kaan/moto üsna erinev (sest iga sepp teeb oma käega) ning seetõttu ilmselt ühele sobibki üks paremini kui teisel = ühte ja ainsat õiget ei saagi olla. Erinevalt sellisest standartsematest motodest (kus nt. kaaned teeb programm pink jne).
Festina lente!
Kasutaja avatar
atzkarik
Ladaklubi Liige
Postitusi: 787
Liitunud: 01 Aug 2005 20:52
Asukoht: Tallinn(Kalinini rajoon)/Männiku laiali garage
Autod: vaz 2101,2107

Re: 2101 E-rühm, Atzkarik, 1979, (2020)

Postitus Postitas atzkarik »

RRisto kirjutas: 19 Nov 2023 15:07 Kui jäme see eelmine väljalase siis oli, et 1600sele on kindlasti peenemat vaja? Mul ka 1600cc ja 41,5 -> 48 -> 57mm ning tegelikult soovitatakse isegi 41.5 - 50.8 - 63.5mm. Kuna mootor käib väga kõrgelt ja seeläbi "pulsse" rohkem, siis äkki selleks ... aga üldiselt võid vana VL ka kindlasti proovida. Minul see soovitatud peenem ei toiminud ... jämedamaga tuli 30+hp juurde .. 50.8-63,5 võiks teoreetiliselt veel 10-15 anda hea tuuninguga.
UP

Vana väljalase oli kuni kollektorist lõpuni 60. Uue väljalaskega tegime siis see kord nii ,et olemas olev kollektor lõppeb 60 toruga sealt siis sujuv isetehtud 20 cm koonus mis läheb 51 peale ning edasi võimalikult sirge kogu väljalase kuni lõpuni 51. Sai parem kui ennem oli. Eks panen pildi ka kui kõik koos. Aga nu loodame ,et sai hea aga eks düno näita kas sai.

Sisselaske kollektori tegime nii pikaks kui võimalik, saaks veel pikemaks aga siis ei saa õhufiltrit enam kätte. Eesmärk sellel saada jõudu natuke madalamatele pööretele. Kokkuvõttes on nüüd ITB liblikad 3 cm klapist kaugemal. Eks jälle Düno näita mida see andis täpsemalt.

Käib viimaste asjade kapotialla installimine ning ehk selle nädala lõpus, uue alguses saab juba tule torusse. Üks pilt ka kuidas eile õhtul garaagesse jäi.
IMG_20240220_001103_906.jpg
IMG_20240220_001103_906.jpg (186.33 KiB) Vaadatud 4759 korda
Võistlusauto ei saa mitte kunagi valmis, ta läheb ühel hetkel lihtsalt starti!
Vasta