2108, m6mm, Rallikross
2108, m6mm, Rallikross
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Mina tean kahte marki tugevaid plastikuid.
*Seda esimest sai ostetud ja paigaldatud metsa väljaveomasinale. Hind oli igati vastuvõetav, soovida jättis vaid kriipimiskindluses, aga paar aastat kestis täiesti rahuldavalt.
Makrolon nimeks ja sealt alt sai veel valida erinevate lisanimetustega tooteid. 5mm paksune leht oli juba piisavalt tugev ja vedukile maa ja ilm.
Makroloni vandaalitest: http://youtu.be/jgoFQrnrJx4
Makroloni kuulikindlus: http://youtu.be/OVIa7q1JeEQ
*Teine hea asi on leksaan.
Leksaani kuulikindlus: http://youtu.be/NDSG0I8TFdk
Lexan Margard, mida kasutatakse originaalis metsamasinatel (harvesteridel 100%). Külgedel õhem, esiklaas lausa 12 või rohkemgi mm paks. Väga hea kriipimiskindlusega, pole iialgi puhastamiseks kasutanud mingeid spets. vahasid ega muid "nunnutamise-huina-muinasid". Masin saanud väga karmi kohtlemist, kümme aastat vana, nüüd võiks juba välja vahetada, sest lõunamaine päike tõi kahe viimase aastaga pisikesed mullid sisse.
http://www.theplasticshop.co.uk/lexan-m ... thick.html
*Seda esimest sai ostetud ja paigaldatud metsa väljaveomasinale. Hind oli igati vastuvõetav, soovida jättis vaid kriipimiskindluses, aga paar aastat kestis täiesti rahuldavalt.
Makrolon nimeks ja sealt alt sai veel valida erinevate lisanimetustega tooteid. 5mm paksune leht oli juba piisavalt tugev ja vedukile maa ja ilm.
Makroloni vandaalitest: http://youtu.be/jgoFQrnrJx4
Makroloni kuulikindlus: http://youtu.be/OVIa7q1JeEQ
*Teine hea asi on leksaan.
Leksaani kuulikindlus: http://youtu.be/NDSG0I8TFdk
Lexan Margard, mida kasutatakse originaalis metsamasinatel (harvesteridel 100%). Külgedel õhem, esiklaas lausa 12 või rohkemgi mm paks. Väga hea kriipimiskindlusega, pole iialgi puhastamiseks kasutanud mingeid spets. vahasid ega muid "nunnutamise-huina-muinasid". Masin saanud väga karmi kohtlemist, kümme aastat vana, nüüd võiks juba välja vahetada, sest lõunamaine päike tõi kahe viimase aastaga pisikesed mullid sisse.
http://www.theplasticshop.co.uk/lexan-m ... thick.html
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1026
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
Sest see on ette nähtud ja 5 mm on minimum paksus, mida paigaldada lubatakse. http://www.proplastik.ee/makrolon-%28pc%29
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ei saa märkimata jätta, et see on nähtavasti ka viimane ilus puhas pilt sellest rauast.
Justkui süütu neitsi pulmapäeva ootel.
Mootorita variant, trööpamata, ei mingeid liigseid kirjusid elemente veel nagu sponsorikleepsud, võistlusnumber..., oma elukevade lävel poleks tal justkui aimugi, mis on vesi ja pori, kriimustused, mõlgid...
Kui kaunis!
Noor näperdamata daamihakatis...
...ripsmed-kulmud tihedaks mustaks triibuks saanud, silmad vidukil, huuled kokku surutud, pea kergelt kuklas...
See stand - oojaa, teadagi...
Justkui nurumas: "Hei, proovi mind!"
Eks kunagi kohtume, et näha ja mõista, mis mõtteid ta eneses tegelikult varjab
.
Edukat debüüti Imrele kapriisitari taltsutamisel!
Justkui süütu neitsi pulmapäeva ootel.
Mootorita variant, trööpamata, ei mingeid liigseid kirjusid elemente veel nagu sponsorikleepsud, võistlusnumber..., oma elukevade lävel poleks tal justkui aimugi, mis on vesi ja pori, kriimustused, mõlgid...
Kui kaunis!
Noor näperdamata daamihakatis...
...ripsmed-kulmud tihedaks mustaks triibuks saanud, silmad vidukil, huuled kokku surutud, pea kergelt kuklas...
See stand - oojaa, teadagi...
Justkui nurumas: "Hei, proovi mind!"
Eks kunagi kohtume, et näha ja mõista, mis mõtteid ta eneses tegelikult varjab

Edukat debüüti Imrele kapriisitari taltsutamisel!

Auto edeneb vaikselt, neljapäeval sain mootori kätte ja täna tõstsin auto külge. Eile lahendasime Mikuga hüdraulilise siduri, paigaldasime turvavöö kinnitused, sillad sai auto alla kinni tõmmatud jne.


Hendu pusib jätkuvalt elektriga. Isegi pusisin natuke elektriga, nimelt paigaldasin aku kasti aku juhtmed ja vedasin kastist välja laadimiseks juhtmed. Ei plaani ka sellel aastal genekat kasutada, seega peale igat sõitu mugav akut laadid - torkad pistikud kokku ja valmis.


Eile valmis veel Miku käes maailma kõige lihtsam ja ka kergem sport sumbuti pütt:). Kui oleks kasutanud veel seda aukudega toru oleks selle püti valmimise aeg olnud ~1 tund.

Kuigi auto küljest on puudu veel üks jagu asju on selge, et tulemas on eelmisest oluliselt kergem auto. Esiots on nii püsti ja ka mootor ei langetanud seda üldse ja kui autot tõsta 4cm on esiratas maast lahti!? Seega oleks vaja pehmemaid vedrusdi. Ideaalis võiks või peaks coilover vedrustust kasutama kuid tundub, et vähemalt hooaeg algab ilma nendeta.

Praegu käisin autost pilti tegemas ja leidsin jälle ajakulu, ehk karteri tuulutusele on vaja mingi 90 kraadine nurk sisse teha:(.

Selle pudi-padi pärast võtsin otsuse vastu, et Misso demoüritusele ei lähe:puzzled! Esimene start on siis Missos 5. mail, seega kaks nädalat tuli aega juurde!


Hendu pusib jätkuvalt elektriga. Isegi pusisin natuke elektriga, nimelt paigaldasin aku kasti aku juhtmed ja vedasin kastist välja laadimiseks juhtmed. Ei plaani ka sellel aastal genekat kasutada, seega peale igat sõitu mugav akut laadid - torkad pistikud kokku ja valmis.


Eile valmis veel Miku käes maailma kõige lihtsam ja ka kergem sport sumbuti pütt:). Kui oleks kasutanud veel seda aukudega toru oleks selle püti valmimise aeg olnud ~1 tund.

Kuigi auto küljest on puudu veel üks jagu asju on selge, et tulemas on eelmisest oluliselt kergem auto. Esiots on nii püsti ja ka mootor ei langetanud seda üldse ja kui autot tõsta 4cm on esiratas maast lahti!? Seega oleks vaja pehmemaid vedrusdi. Ideaalis võiks või peaks coilover vedrustust kasutama kuid tundub, et vähemalt hooaeg algab ilma nendeta.

Praegu käisin autost pilti tegemas ja leidsin jälle ajakulu, ehk karteri tuulutusele on vaja mingi 90 kraadine nurk sisse teha:(.

Selle pudi-padi pärast võtsin otsuse vastu, et Misso demoüritusele ei lähe:puzzled! Esimene start on siis Missos 5. mail, seega kaks nädalat tuli aega juurde!
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1026
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
See pudi-padi ma arvan ei saaks takistuseks. Lihtsalt, kas on mõtet nii kaugele sõita auto katsetamiseks.
Ja siduri lahendasid ikka sina... mina vaatasin lihtsalt kõrvalt või vajutasin pedaali
ning samuti ei ole see pütt ka kõige kergem, lihtsalt olulisemalt kergem kui see, mis minu auto all on. Lihtne aga valmistada küll
Kergeid pütte tehakse ilma villata
Kes tahab teada kuidas, pöörduge Formula Student meeskonna poole.
Vedrustus on aga küll probleemne, kui ütled et 4 cm-ga ratta maast lahti saab. Seega on kiirendamisel esiratastel üsna kehv pidamine. Loodsin, et on ainult visuaalne efekt, mille suurem koobas loob.
Ja siduri lahendasid ikka sina... mina vaatasin lihtsalt kõrvalt või vajutasin pedaali


Kergeid pütte tehakse ilma villata

Vedrustus on aga küll probleemne, kui ütled et 4 cm-ga ratta maast lahti saab. Seega on kiirendamisel esiratastel üsna kehv pidamine. Loodsin, et on ainult visuaalne efekt, mille suurem koobas loob.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Mõneti lausa hea uudis. Minu jaoks vähemalt, sest jääb ära segane enese jagamine kahe ürituse vahel ja saab keskenduda klubi kuttidega kevade leidmisele 22.aprillil.m6mm kirjutas:.... Misso demoüritusele ei lähe:puzzled! Esimene start on siis Missos 5. mail, seega kaks nädalat tuli aega juurde!
Eks Imrele valmistab kindlasti nats tuska, kui hooaja lõpul punktide lugemiseks läheb, aga lohutagu end siis fraasiga "Tark ei torma!

Vaid tulevik teab, milleks see kõik kasulik on...

PS...
Vaatasin huvi pärast, et Kilen toodab samaarile ka madaldussarja miinus 45mm

Ladu24-ga saab huvi korral konsulteerida.
Lihtsalt selline kiirlahendus tundub minu jaoks hetkel.
http://www.ladu24.ee/et/info/Brandide-t ... eerdvedrud
http://www.kilensprings.com/springs-cat ... logues.asp
http://www.kilensprings.com/springs-cat ... _id462.pdf
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 656
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
Eibach toodab ka. ca 120 dollarit komplekt ja -40mm. Kui kellegil plaan Ladu24 meestelt uurida Kileni kohta ja saab hinna teada siis hüppaksin ka tellimispuntilogman kirjutas:Mõneti lausa hea uudis. Minu jaoks vähemalt, sest jääb ära segane enese jagamine kahe ürituse vahel ja saab keskenduda klubi kuttidega kevade leidmisele 22.aprillil.m6mm kirjutas:.... Misso demoüritusele ei lähe:puzzled! Esimene start on siis Missos 5. mail, seega kaks nädalat tuli aega juurde!
Eks Imrele valmistab kindlasti nats tuska, kui hooaja lõpul punktide lugemiseks läheb, aga lohutagu end siis fraasiga "Tark ei torma!".
Vaid tulevik teab, milleks see kõik kasulik on...
PS...
Vaatasin huvi pärast, et Kilen toodab samaarile ka madaldussarja miinus 45mm
Ladu24-ga saab huvi korral konsulteerida.
Lihtsalt selline kiirlahendus tundub minu jaoks hetkel.
http://www.ladu24.ee/et/info/Brandide-t ... eerdvedrud
http://www.kilensprings.com/springs-cat ... logues.asp
http://www.kilensprings.com/springs-cat ... _id462.pdf

-
hhumparts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 123
- Liitunud: 29 Jaan 2010 14:43
- Asukoht: Tartu/Viljandi
- Autod: 21053 ja a4 b6
- Kontakt:
Pange maili urmet@hulgi.ee tegelen teie kileni vedrude murega
saan ka otse tehasest tellida.

-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1026
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
Demo üritusel punkte ei jagata ja kasu oleks sellest üritusest ainult nii palju, et seal tehakse põhjalikum tehniline.
Madalamaks lasta tegelikult otseselt autot ei taha on ju vaja säilitada vedrustuse maksimaalne käik. Rajad ju siseldavad nii mõningaid hüppeid.
Vedrusid eraldi tellima ei hakka. On nurgast neid verdusid erinevaid võtta, aga loodetavasti saab asi hoopis parema lahenduse.
Karterituulutusega asi korras(vähemalt ma arvan). Üks sobiv põlv peaks kohe riiulist võtta olema, mille originaal toru asemele saab panna, mis varianti sa Puzup oleksid pakkunud?
Madalamaks lasta tegelikult otseselt autot ei taha on ju vaja säilitada vedrustuse maksimaalne käik. Rajad ju siseldavad nii mõningaid hüppeid.
Vedrusid eraldi tellima ei hakka. On nurgast neid verdusid erinevaid võtta, aga loodetavasti saab asi hoopis parema lahenduse.
Karterituulutusega asi korras(vähemalt ma arvan). Üks sobiv põlv peaks kohe riiulist võtta olema, mille originaal toru asemele saab panna, mis varianti sa Puzup oleksid pakkunud?
Kas on kusagil mingidki vedrude katalogi olemas internetis kus on olemas vedru mõõdud/tugevused!? Täna oleks vaja leida mõne teise auto vedrud, mis oleksid umbes sama pikad ja oleksid pehmemad! Aga nii palju kui mina olen otsinud ei ole kusagilt leidnud vedru mõõte ja tugevusi.humparts kirjutas:Pange maili urmet@hulgi.ee tegelen teie kileni vedrude muregasaan ka otse tehasest tellida.
-
cccve
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 656
- Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS
5.Seeria BMW esivedrud on sama läbimõõduga kuid jämedama keeruga. Lihtsalt infoks, kui midagi aitab.m6mm kirjutas:Kas on kusagil mingidki vedrude katalogi olemas internetis kus on olemas vedru mõõdud/tugevused!? Täna oleks vaja leida mõne teise auto vedrud, mis oleksid umbes sama pikad ja oleksid pehmemad! Aga nii palju kui mina olen otsinud ei ole kusagilt leidnud vedru mõõte ja tugevusi.humparts kirjutas:Pange maili urmet@hulgi.ee tegelen teie kileni vedrude muregasaan ka otse tehasest tellida.

- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4002
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Selsamal Kilenil on ka standardvedrude kataloog:
http://www.kilensprings.com/springs-cat ... _id458.pdf
Kui hakata seda alt ülespoole sirvima, siis leiab ka mõõdud. Tugevusi ei leia.
Tugevus tuleks minu arusaamistmööda määratleda materjali paksusega. Mida suurem diameeter, seda tugevam vedru, sest vaevalt, et nüüd erinevaid teraseid kasutatakse. Loogiline?
Kuskil olid olemas ka tähised, mida need koodid Dt, Dy ja LO tähistavad, aga hetkel ei viitsi otsida ja pole väga vajalikki, sest loogika põhjal tähendab
Dt - materjali diameetrit
Dy - vedru diameetrit
LO - vedru pikkust
Samara esivedru siis koodiga 15020 valmistatud 13,0mm materjalist, 154mm diameetriga ja 391mm pikkune.
Leheküljel 144 säärased andmed (lk. number on "trükitud lehele", ära arvesta oma pdf-sirvija omaga!).
Võta kasvõi mõni rida altpoolt Lancia oma:
15520 Lancia materjali diam. 12,00; vedru diam.154; vedru pikkus 426
Disain on tal kahjuks CI, mitte nagu samaral CC, aga umbes kolm cm on vaja lühemaks teha, nii et ehk muutub ka see CI disain CC-ks.
Valikut on
http://www.kilensprings.com/springs-cat ... _id458.pdf
Kui hakata seda alt ülespoole sirvima, siis leiab ka mõõdud. Tugevusi ei leia.
Tugevus tuleks minu arusaamistmööda määratleda materjali paksusega. Mida suurem diameeter, seda tugevam vedru, sest vaevalt, et nüüd erinevaid teraseid kasutatakse. Loogiline?
Kuskil olid olemas ka tähised, mida need koodid Dt, Dy ja LO tähistavad, aga hetkel ei viitsi otsida ja pole väga vajalikki, sest loogika põhjal tähendab
Dt - materjali diameetrit
Dy - vedru diameetrit
LO - vedru pikkust
Samara esivedru siis koodiga 15020 valmistatud 13,0mm materjalist, 154mm diameetriga ja 391mm pikkune.
Leheküljel 144 säärased andmed (lk. number on "trükitud lehele", ära arvesta oma pdf-sirvija omaga!).
Võta kasvõi mõni rida altpoolt Lancia oma:
15520 Lancia materjali diam. 12,00; vedru diam.154; vedru pikkus 426
Disain on tal kahjuks CI, mitte nagu samaral CC, aga umbes kolm cm on vaja lühemaks teha, nii et ehk muutub ka see CI disain CC-ks.
Valikut on

- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1733
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
"Tugevuse" annavad kahjuks väga vähesed vedrutootjad. Ja erinevatel terastel on väga palju eri liike ja töötlemismooduseid mille põhjal muutuvad terase siseparameetrid. Kileni kohta usun, et Logmanil on õigus, et erinevat terast ei kasutata, vaid tuleb konveierilt vedrumaterjal, mis siis vastavasse mõõtu lõigatakse ning otsad disainitakse, aga mehhaanika seaduste kohaselt muutub vedru jäikus diameetri suurenedes väiksemaks. Vedru tugevused antakse nö vastusurvejõuna massiühikutes, ehk siis kui suurt jõudu avaldab vedru, kokkusurutuna teatud mõõtepunktini - vedru lahtisena -> vedru puksina. See on kogu vedru karakteristika käigumaa. Samas kunagi ei tehta vedru, mis jõuaks töötsüklis kummagi piirini. Muidugi juhul kui on oskamatult vedru lõigatud. Lõikamise koha pealt muutub vedru jäigemaks, kuna "võnkuvate" lülide arv väheneb. Pigem tasuks võtta võimalikult pehme vedru mis on originaalist pikem, ning sellest hakata lõikama. Hea meelega arvutaks välja kogu selle värgi, kuid vedrustuse kinemaatika on väga mahukas ala ning minu jaoks veel natuke süvenemist vajav. Ehk senikaua tuleb katsetada, kui amortide ja vedrude parameetreid kuskil antud pole.