Ühe reisi kirjeldus.

Ühe reisi kirjeldus.

Leidsid netis mõne huvitava pildi? Tahad teistega seda jagada. tee seda siin!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Postitatud 06. juulil 2009.a.
Algselt postitas: logman
Moosihindadest

Eks kütusehinnad kõiguvad ka siinkandis suuresti.
Positiivne pool on ainult see, et loksumine toimub tunduvalt kiiremini kui meil Eestis. Nädala jooksul kord üles-alla nihkumine on täiesti loomulik nähtus.
Hetkel siis kohalikus Elani tanklas rahanõue järgmine:

Bens 95 - 1,38
Diisel - 1,14
Kütteõli (punane) - 0,77
... eurot.
:lol:lol:lol

Eilne õhtune seis 8aHuit'i tanklas:
(ülevalt alla 98; 95; diisel)
:puzzledPilt
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Bensiinihinnad.

Postitus Postitas SexSix »

Bensiini ja kutusehinnad teevad uperpalle. Viimasel ajal Hispaanias k?vasti t?usnud v?rreldes teiste riikidega.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Ilm Norras.

Postitus Postitas SexSix »

25. 03 2011. 12.32 stardin Rootsi linnast Kiruna Bjornfjelli piiri suunas. Paistab päike tee on kuiv ja külma -7. Linnas oleks nagu Eesti rekkade invasioon. Eeter on mula täis. 7-8 autot. Kuulen, et seistud Rootsis üle 19 tunni tõkkepuu taga. Lumetorm, see siis 100 km linnast Norra suunas!. Nüüd siis tee jällke lahti ja jõuan tormisesse piiripunkti. Muidugi on jalanõud astmelaual trinki lund täis! Aga vat edasi ei saa, kolonnijärts. 15. 42 läheb kolonn liikuma. Ees on kolmnurkse teraga sahk mis lükkab autolaiuse vao lumehangede vahele. Õhk on lumest niivõrd paks, et isegi püsti roolitaga olles ei näe teed. umbes 42 km läbimiseks kulub tund ja 10 minutit. Pool siis saha järel ja pool "vabas vees " kihutamist. Tagasi stardin 20. 20 ühe keti toel ja kolonnis arugi saamata kus on tõus või langus ja Kirunasse jõuan uuel kuupäeval kell 01. 43. Kõrguste vahe 535 meetrit mere ja Bjornfjelli piiri vahel. Läbisõiduks kujunes 348 km millest 45 km kolonnis. Ei mäletagi sellist lumemöllu. Mere ääres oli -2 ja piiris (kõrgeim koht sel teekonnal) -5. Marsuut siis Kiruna Rootsi- Bjerkvik Norra- Kiruna.

[Muudetud: 29-3-2011 SexSix]
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Ammu pole siia midagi lisanud.
Põhjusega.
Pole lihtsalt midagi lisada :D
... kuni tänase päevani, mil hakkasin uurima põhjendusi tõigale, et miks ikkagi möödunud suvel frangiriigist kaasatoodud merimänni taimed ei tahtnud siinses kliimas kuidagi juurduda. Napakas, aga selle toiminguga ma hakkama sain, et isa juurde heinamaale mõningad maha istutasin :P.
Siia toodud viieteistkümnest taimest kuivasid pooled vaata et kohe. Ju siis oli selles süüdi liialt pikale veninud teekond (viibisin ju u. nädalajagu päevi Saksamaal), pluss kindlasti kohe peale istutamist järgnenud palavatel päevadel hooletusest pisut soiku jäänud ohtrad hommikused ja õhtused kastmisprotsessid.
Kui novembri lõpul taas kodunt lahkusin, oli ellujäämiskatsumuse üle elanud vaid kuus taime. Ja tänaseks pole neistki midagi järele jäänud.
:(
Kokkuvõte sai tiba ahastamapanev - ei sobi neile männikestele siinne külm ja lumi, sest omas rumaluses ei olnud ma arvestanud asjaoluga, et too pinus pinaster on ikkagit Vahemeremaade taim. M.O.T.T!
A mitte sellest ei tahtnud rääkida :D.

Tekkis hoopis soov lisada kogu eelnenud mitmeleheküljelisele loole väike olustikukirjeldus sellest, milline võis too Akvitaania piirkond välja näha paar sajandit tagasi ehk siis aastatel, mis algasid numbritega tuhat seitsesada ja tuhat kaheksasada. Mälu värskenduseks olgu öeldud, et Aquitaine tähendabki ladina (Vana-Rooma, eksole ;) ) keeli Veemaad. Maa, mis on täis allikaid, vett ja lodukohti - soo ühesõnaga.
Tänasel päeval seal ringi liikudes tundub see fakt vägagi kummaline. Just palaval suveajal, mil liivane pinnas on tuhkkuiv, pole võõramaalasele üldsegi mitte lihtne selgeks teha tõika, et põhjavesi asub tema jalalabadest vaid 50- kuni 100cm sügavusel. Aga nii see on ja olgu öeldud, et ajal, mil seal maal puudusid kunstlikud puupõllud ehk männi-istandused, oligi valdavaks pinnavormiks ainult soo, soo ja veelkord soo.
Kohalik elanikkond tegeles karjakasvatamisega millele pani lõpu nn. "19. juuni 1857 seadus". Lühidalt oli see "paragrahv" seotud praeguse Landes'i-(tõlkes Raba), Gironde'i maakonna ja osalt ka Gaskoonia kuivendamise ning kanaliseerimisega. Lõpptulemina loodi umbes 10 000 ruutkilomeetrine ala (miljon hektarit), millest üheksa kümnendikku hakkas moodustama mets.
Tollest karjakasvatuse perioodist on maailma imbunud ühed vahvad kõndimise abivahendid - kargud. Karjused kasutasid neid osalt pikkade vahemaade kiireks läbimiseks ja osalt põhjusel, et jalad märjaks ei saaks.
Siin wikist laenatud pilt, mille allkirjaks Jean Louis Gintrac (1808—1886), Inhabitants of the Landes.

Pilt

Tänane päev (niisama, infoks, mõtteaineks...):

2009. aasta jaanuaritorm (Klaus) võttis Edela-Prantsusmaa (Aquitaine) männikutest umbes 300 000 hektarit maatasa. Kahjustatud alast asub 90% vanas Landes'i piirkonnas. (Saaremaa pindala on 267 300 hektarit.)
Tormikahjustusele järgnes puidukahjurite rünnak, mis tagasihoidlike ennustuste kohaselt surmab teise 300 000 hektarit (kui piiri ei suudeta panna)... Enamuse sellest moodustavad noored (15-25a) ja väga noored (7-15a.) puud...

Tegemist on laiaulatusliku looduskatastroofiga, mida Prantsusmaa mitte kuidagi tunnistada ei taha.
Seesama merimänd e. pinus pinaster osaleb aktiivselt Aquitaine tööstuslinnade süsinikdioksiidi neutraliseerimise protsessis. Ning teiseks tänu oma kohutavale veejanule (üks 40a. ja üle selle vanuses puu "pumpab" päevas maast endasse kuni 30 liitrit vett), hoiab ära Landes'i maa liigniiskuse ehk uue raba-ala tekkimise.

Pilt

Uuest nädalast taas seal tagasi. Võitlemaks palavuse, päikese ja puitu hävitavate sitikatega. Nautimaks hommikuid ja võrratuid loojanguid. Tundmaks Atlandi soolaste voogude matsakaid lööke.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Olgu, nüüd on sellest möödas rohkem kui kaks aastat.
Mõned klipid. Kõik tuttavad paigad.
Ise pole jäädvustanud midagi. Liiga rutiinne pilt minu jaoks ja midagi uut ega huvitavat pole siiani andnud. Aasta aega jutiga iga päev avanenud üks ja seesama vaade uuele objektile saabudes.

http://youtu.be/YhOePJcf42c
http://youtu.be/1y9m91EOaMA
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Hiidnälkiad.

Postitus Postitas SexSix »

Rootsi suureks probleemiks on istikutega teistest riikidest sissetoodud hiidnälkjad. Eestiski pidid juba kohal olema istikuid müüvate poodide juures. Ei tohi uisapäisa vedada elusloodust.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Nii ta on jah. Ega varem asjata piiratud igasuguste tollieeskirjadega taimede (lillede istikud, puuistikud, isegi lõikelilled(!) ) ühest riigist teise kaasaviimist. Nüüd on kõik üks suur euroliit ja toll teeb heal juhul vaid pistelist kontrolli, kui sedagi.
Transpordiga on ka enamus maanteede-äärseid metsatükke nüüd Prantsusmaal üraskite söögilavaks langenud. Kõikide tormimurru järgse metsaveoga seotud põhisoonte (maanteede) ääred on satikate poolt puretud. Need loomad on sinna sattunud just möödavuranud puidukoormatest ja eks see ole tegelikult 100% prantslaste endi süü ja tegematajätmise vili.
Kui eelmise suure tormi ajal (toimus 1999 aasta lõpus) tegeleti kohe peale ümarmaterjali metsaäärde virnastamist riigipoolse abina keemilise putukatõrjega (päästeamet käis pritsimas), siis sel korral juhtus nii, et mitte midagi sel suunal ette ei võetud. Põhjus väga lihtne: päästeamet enam seda toimingut läbi ei vii, kõik on üle antud erakätesse ning ilma riigi- või eurotoetusteta (raha räägib!) ei liiguta metsaomanik lillegi.
Täpselt samal põhjusel ei võtnud enamus sealseid metsaomanikke mitte kui midagi oma puidu päästmiseks ette ennem, kui alles 2009 a. sügisel, õigemini lausa talvel. Prantsuse masinad seisid (!). Ei saadud toetusi varem peale, väärtuslik aeg molutati lihtsalt maha ja vigastatud puud langesid kahjurite meelevalda. Kliima selleks on seal ju ülimalt soodne ning kooreürask on võimeline paljundama aastas kuni 8 pesakonda (Eestis väga sooja ja -pika suvega kuni 2). Teine ülisoodne tegur on mänd ise, kui monokultuur ehk istandused ja puupõllundus. Puudub metsade mitmekesisus ja selline monokultuuri viljelemine on tolle merimänni immuunsuse muutnud väga nullilähedaseks.
Eks ta kõrvalseisjale väga veider tundub, aga ega sealselt rahvalt polegi tegutsemises mingit erilist tempo tõusu loota. Mõtteviis ja -kiirus on hoopis teisest puust, kui meie, põhjamaalased e. metsainimesed nägema oleme harjunud ning sellise flegmaatilisuse peale peavadki kõik kahjurid inimese kiirusest ette jõudma. Lisaks on veel muidki "agasid" ja "kalasid", mis takistasid ja takistavad edaspidigi sealse olukorra paremat/kiiremat stabiliseerimist, aga jäägu siis nii. Ei ole minulgi tahtmist sel teemal eriti rohkem lobiseda, sest ega see midagi paremaks tee, et sajanditega sissejuurdunud mõtteviis muutuks. Lihtsalt natuke kahju on, et elu tolles kaunis maanurgakeses tol kohalikul rahval vägisi kiiva kisub. Mul jääb üle ainult kaasa tunda :(.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Norra.

Postitus Postitas SexSix »

Eile sai vöideldud palavusega. Svolvaer,is +29. Isegi laevaga merel köva tuulega ei hakanud jahe. Tuul nimelt idakaarest st. maatuul. Millegipärast on nähtavus kole kehva. Sudu? Kas Venemaa pöleb? Idakaare tuul nimelt. Inimesed ligunesid meres. Lund on veel mägedes palju. Oli talv siingi lumerohke. Kas selle sooja öhumassi on kuskilt löuna euroopast siia polaarjoone taha keerutanud? Kull tuuritaks siin sellise ilmaga! Aga töö ei anna asu, mutkui kihuta. Nii soojad hilmad on siin kandis harva ja kestavad möne päeva. Rebasepojad hullasid E 10 ääres, pöhjapödrad jahutavad end soos. Vöitleme edasi! +33 hetkel Töres, Rootsi. Kahjuks vigurile ei jöua.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Maakera hakkab aktiivsemalt muutuma. Põhjas enneolematult varajane kuum suvi, Kesk-Euroopas varakevadiselt jahe.
Tagasiteel tööpaika sain saksas parajalt külma tunda. Keskpäeval näitas termomeeter vaevalt +10 soojakrdaadi, nüüd nina tatine peas.
Ja ega siin frangimaalgi soojem ole.
Paar päeva tagasi, 08.juunil, viskas Päike järjekordse purske Maa suunas teele. Prantsuse kohalikud mob.telefonid näitasid seejärel küll hunniku levipulki, aga rääkides kokutasid kõik. Tundub, et täna (eile tglt. 10.06.) õhtuks sai olukord kontrolli alla. Isegi pulganett taastus :).
A SexSixile soovin hääd küpsemist ja et ta rekkamehe päevitust ei unustaks teha! :P
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Rekkamehe päevitus.

Postitus Postitas SexSix »

Kuna tööle 180 kilti, siis tööle sõiduga on juba tekkinud rekkamehe päevitus! :cool:Suures autos kõik uksed aknad kinni. Kliima toimetab. Seega ainuld vasakut kätt ei saa päevitada.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

N 63'07'310' E 007'45'538

Postitus Postitas SexSix »

Istun siin kuudis ja mängin tänapäevaste mänguasjadega! Esimest korda kasutusel Navi. Sealt siis kordinaadid. Navi väitel olen rekkaga merel. Tegelikult mitte. See maaala on võetud merelt. Kraniiti täis veetud. Kuna oman Norra operaatori telefoni mumbrit siis sellelt istungi tasuta netis. Haige inimene! Nokia c2-ga netis istuda! Silmanägemine hea, aga mitte nagu mõnel rekkajuhil, kes luubiga kaarti loeb! Kes mu täisnime teab leiab googli otsingust Norra numbri. Reedel tahtsid metskitsed minust üle jooksta! Linnas! Linnapilt on muutunud Euroopalikuks. Roomad kerjavad tänavanurkadel. Neljapāev ja reede olid tavalised tööpäevad ja tuld ei tehtud aga laupäeva hommikul leitsin suure tuleaseme peaaegu kesklinnast.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Sai käidud suve otsimas.

Postitus Postitas SexSix »

Laupäev oli paras närviline päev. Naine ei tohtinud aimu saada, et mul kavatsus reisile minna. Õhtul viskasin veel viimased asjad autosse ja ütlesin, et nüüd ma siis lähen. Kuhu? Ok, Kaunase turule.
Kaunase turg oli väga lahja. Paar uut VAZ 2101 sisepeeglit ja üks punane embleem oli saagiks. Hakkab sealgi CCCP varuosade poolepealt tühjus saabuma.
Pühapäeva õhtul olin juba Slovakkias. Võtsime kodanik Jaaguga rekkaparklas napsu. Jaak hoidis kurssi Magetooniasse. Hommiku siis avastasin Slovakkiat.
Lõunapaiku jõutsin Debreceni Ungaris. Seal oli 58000km läbisõiduga VAZ 2102 müüa. Paks pahtel ja laiguti värvitud auto oli.
Järgmine huvipakkuv auto pidi asuma Kiskörösis.
Läksin siis külapoodi prinditud kuulutus näpuvahel. Poemüüa helistas kellegile ja varsti oligi vanapapi jalgrattaga kohal. Jällegi vaatas aianurgast vastu vana ja väsinud liivakarva VAZ. Aga see pole veel kõik! Muldpõrandaga keldrist, pärsia vaiba alt, tuli nähtavale korridapunane 21013. Läbisõtu vaid 22000. See vanapapi, tema kelder, tema autod olid täiesti juhuslikud. Prinditud kuulutusel oli vale aadress! Kuulutuse autot müüs keegi teine ja see asus hoopis Kecskemetis!
Auto hinnaks pandi ilus ümargune number. Kauplesin pool tunnikest ja lõin käega. Kolmas iludus ootas Pecsis. Kahjuks see telefon oli väla lülitatud. Aga Pecsi sõitsime ikkagi. Seal asus kunagi Nokia tehas. Nüüd Elqotek. Poksia baar jne. Õhtu sain ka kolmanda müügisolnud auto kohta infi, müüdud.
Järgmine päev jälle maandusin keldris. Väga raske on üksteist mõista, kui sõnagi üksteisest aru ei saa! Ühe paberi olime eelmine päev numbreid täis kirjutanud. Olid ju kaks kanget vastamisi Macsar ja Mulk!
Võtsin järgmise puhta lehe ja kirjutasin pakutava oma hinna ja telefoni, et täna olen linnapeal saadaval.
Mõne tunni pärast vanapapi helistabki. Juba dokumendid väljaotsitud ja puha ja minu hinnapakkumisele lisandub umbes 54 €. Tõstsin käed üles ja hakkasin kodupoole sõitma.
Nüüd on Macsar veel korduvalt helistanud aga mida sa teed kui me üksteisest aru ei saa!
Bensiin on kõige odavam Poolas, ka kõige parem- 5,2 liitrit sajale. Baltica pidas need 4000 kilomeetrit ilusasti vastu. Nüüd siis puhkus läbi ja tuleb tööle hakata.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

 
SexSix kirjutas: Bensiin on kõige odavam Poolas, ka kõige parem- 5,2 liitrit sajale.
Lisan juurde, et paagis pikaltkestvat diislit saab (aga võib-olla et sai :puzzled ) Leedust.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Leedu diiselköte.

Postitus Postitas SexSix »

Et Leedus köte parem kui mujal, saab aimu ka rekkaga söites. Aga Eesti bensiin 1,239 versus Poola 1,17. Vaks vahet! Kusjuures Poolas sai tangitud mehitatud tanklast aga Eestis automaadist.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Marsuut.

Postitus Postitas SexSix »

Ungarisse sisenesin Satoralujhely piiri kaudu. Ukraina maru lahedal! Kuskil Prygy linna lahedal yletasin Tisza joe tross parvega 2 Euri eest.Debrecen, Szolnok, Segled Kecskemet, Kiskortos ja paeva Lopetas Baja. Seal sai kahene tuba 4000 kohaliku eest. Hommikul edasi Pecsi. ARK on naiteks a*la raekoja platsis. Aadressiks Kossuth 1-3. Poksia baar kahjuks suletud. Ju siis joodikust eesti rekkajuhtide vahesuse tottu. Kahju, et pilte yles pusida ei saa.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

SexSix...
Hmm, mees kes solgib siin vett, a las ta solgib. Seltsis ongi segasem, miks ka mitte... :D
Paistab, et ka ainumas, kes kogu aeg ringi tuuseldab, küll Norramaal, küll postsovjeedi riikides.
Olgu, see selleks!

Tema, va kuramus ju oli ka see, kes kunagi päris teema alguses nördinult küsis, et miks Mulhouse'i kaudu frangiriiki ei sisenenud.
No nüüd sisenesin. Sest tahtmine oli vähe põgusalt vaadata üle Prantsusmaa vulkaanide piirkond, aga plaaniks see jäigi.
Veel ennem, kui Saksamaalt välja sain, avastasin, et kohe kiirtee kõrval asub Sinsheimi linnake ja sain silmapilkselt aru, et no krt., kui ma just nüüd ja praegu sinna sisse ei keera, siis järgmist juhust pean ootama jälle mitu aastat, ehk.

Võtaks seda SexSix'i ja tema Mulhouse'i :P !!!

Kuus tundi ringimüramist ja tulemus siis säärane:

Album täieneb... :)
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Pilt.

Postitus Postitas SexSix »

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

Topelt-tsitaat, aga nats vajalik:

 
logman kirjutas: 
SexSix kirjutas: Bensiin on kõige odavam Poolas, ka kõige parem- 5,2 liitrit sajale.
Lisan juurde, et paagis pikaltkestvat diislit saab (aga võib-olla et sai :puzzled ) Leedust.
Ma tegin nüüd statistikat
... ja üsna põhjalikult omast arust, võtmaks kokku natuke reisikulusid ja jälgimaks erinevates riikides müüdava diislikütuse praktilisi omadusi
ehk selgitamaks, kui kaua miski moos paagis kestab.
Samuti selleks, et saada teada, kas auto kõri diameeter peale mootori remonti miskises suunas muutus. Etteruttavalt võin öelda, et muutus küll - kitsamaks võrreldes kevadise, remondieelse diameetriga.
Sajale joob nüüd laias laastus 0,2 liitri võrra vähem :D.

Kuiv tulemus arvude keeles...

Kodust paak täis... ehk 28,19 l ostetud juurde.
Leedus 553 km, juurde 30 l.
Poolas 740 km, juurde 36,32 l.
Saksas spido 666 km, tankisin juurde 15,07 l, spido jätsin nullimata.
Fra's 902 km, juurde 35 l.
Fra's 694 km, juurde 35 l.
Kohale jõudes spido 239 km.

Valem:
Kui sõidetud kilomeetrile läheb tangitud kogus, siis
sajale läheb x kogus.
Sellest - sada korrutad tangituga ja tulemuse jagad sõidetuga = reaalselt sajale kulunud kütus.
------------------------------------------------------------------------------------
*Eesti-Läti-Leedu, eesti kütus Centrumi Uno-X (Alexela):
Täiesti rahulik kulgemine, max. lubatud kiiruse juures 90-100 km/h.
Ei mingeid tõmblemisi ega möödasõite.

100 x 30 = 3000 /553 = 5,42 l sajale


*Leedu-Poola, leedu kütus Kalvarija Statoil:
Poolas täielik košmaar. Varssavit läbisin poolteist tundi, keskpäev, tipptund.
Palju kiirendamisi (möödasõidud) ja mahapidurdamisi, teeremondid, fooride taga tühikäigul
tiksumised jne... Üliagressiivne stiil.

100 x 36,32 =3632 / 740 = 4,91 sajale

*Poola-Saksa-Fra, poola kütus Statoil + saksa kütus Esso:
Kiirteel 120-130 km/h, põhjagaasiga kiirendamised. Agressiivne stiil.
Saksas tankisin vaid 15,07 liitrit (hind!), spidokat ei nullinud.

100 x (15,07 + 35) = 5007 / 902 = 5,55 sajale

*Prantsusmaal, fra kütus mingi suva supermarketi tankla:
Üsnagi agressiivne sõit, põhjagaasiga kiirendused, möödasõidud, kiirteedel 120km/h
100 x 35 = 3500 / 694 = 5,04 sajale

--------------------------------------------------------------------------------------
Kokku tangitud 144,52 liitrit,
millega läbitud 2889 km, keskmiseks kuluks - 5,00 liitrit sajale.

Niisam infoks, et lisaks tankisin enne Bordeaux'd...
*Prantsusmaal, fra kütus Total 35 l, millest maha sai sõidetud 239 km.
Et siis kodust Dax'i on 3128 km Polo spidomeetri järgi :)
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Raamatupidaja!

Postitus Postitas SexSix »

Kutsun Su tööle meie firmasse raamatupidajaks! Sobib sulle hästi. Mõtle nüüd natuke, 4,91 kulu on vaid ühe tankimise puhul, aga üle 5 on mitme tankimise kulu. Arvude põhjal tuleb 5, 24 L sajale.
Ja Poolas kõik kütused odavamad kui Leedus.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

See on jah arvude põhjal, aga kui nüüd oleks polokese paaki mahtunud 144,52 liitrit märjukest, siis masin oleks seiskunud peale 2889 kilomeetri läbimist :P. Ja see kulu on 5 liitrit sajale.
Need on ju kõigest numbrid.
Ja see on kõigest kilomeeter/liiter arvestus.
Lisaks segavad kulu jälgimist sellised faktorid nagu -
* A
Arvestamata on tankimisel tehtavad kogusevead. (alati ei viitsi ju paaki silmini täis niristada - hirmus piin on viimaseid tilkasid sisse saada :P)
* B
Arvestamata on kolm tundi frangimaal tühikäigul tiksutud öö (et soojem magada oleks).

A viga sees jah. 151, 39 liitrit peaks olema õige kulunumber selle reisi juures ehk siis liinil Viljandi - 2889 km lõunasse....
Keskmine 5,24 sajale nagu SexSix märkis.
Ei viitsi teha parandusi, las jääb ajalukku ka midagi :)

Noo ja rahaline külg huvitab siis kindlasti kah paljusid, et mis siis sellise sõidutralli eest ka välja käima pidi :D.
Arvele laekus kütusele kulunud summana 238,50 €.
Ei tankinud tuimalt ettejuhtuvatest tanklatest v.a. Saksamaal.
Ja ei kasutanud tasuliste kiirteede võimalust. Just rahalistel kaalutlustel jäi see viimane tegemata. Ajas võidad, rahas kaotad. Siin frangis saan teedemaksuks kuluva summa eest osta rohkem kui paagitäie diislit ja sõita sellega u. tuhatkond kilomeetrit. Vaat nii! :cool:
Vasta