21061, lada, 1981
21061, lada, 1981
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Mul 3.9 differ ja 5 käiku (2107 kast) 90km/h on pööre 2600-2700rpm 100km/h on 2950-3050rpm. 1.7 mootoriga pole probleemis ellisel pöördel autot vedada, 1.3 jääb vast lahjaks ja kütuse säästmine võib olla küsimärgi all... Mul 1.3 viis mingi 13l/100km - digisolexsiga 1.7 viib praegu 6,5-8l/100km samuti digisolexsiga, oleneb kus ja kuidas sõita.
Arvata võib, et 1.3l mootor jääb sellise kompotiga natuke hätta, see niigi väike kiirendus kaoks ära..
Kõige targem oleks siis ikkagi viiene kast kui sama mootoriga edasi minna, saaks maanteel pöörded alla. Iseasi on see palju see ennast ära tasub kuna igalt poolt olen lugenud, et jälle mingi jama selle kastiga, küll undab ja viskab käike välja jne
Kõige targem oleks siis ikkagi viiene kast kui sama mootoriga edasi minna, saaks maanteel pöörded alla. Iseasi on see palju see ennast ära tasub kuna igalt poolt olen lugenud, et jälle mingi jama selle kastiga, küll undab ja viskab käike välja jne
Hetkel kõige suurem probleem on see, et sooja mootoriga hakkab kohalt minnes raputama jubedalt, rohkem gaasi andes on väheke parem asi aga ikkagi midagi on mööda..
Natuke madalamaks sai ka lastud, eest jäi millegipärast juhipoolne ots 8-9mm madalamaks kui kundepool. Vb tagaotsaga teen veel midagi aga eest rohkem allapoole ei lase.
Natuke madalamaks sai ka lastud, eest jäi millegipärast juhipoolne ots 8-9mm madalamaks kui kundepool. Vb tagaotsaga teen veel midagi aga eest rohkem allapoole ei lase.
- Sander
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 379
- Liitunud: 28 Apr 2011 19:09
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 2101, VAZ 21011
- Kontakt:
Kas olid täna sina Kadaka teel, kütusekanister käes ja valasid kütust? Püüdis pilku päris hästi
www.autokleebised.ee - Läbi minu saab kleepse soodsamalt ja võite saada ka oma kujundatud kleepse jne.
-
eEdel
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 453
- Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
- Asukoht: Lehola
- Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
- Kontakt:
Täna Balti jaamas http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/96475541 Läksin mööda ja ei suutnud näppe fotokast eemal hoida:D
Loodan, et auto omanik mulle selle salaja pildistamise eest peksa ei anna:D
Loodan, et auto omanik mulle selle salaja pildistamise eest peksa ei anna:D
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Njah, ausalt öeldes pildilt tundub küll kuidagi väga mööda ja ega ma seda ei ütlegi, et nad pole koopas aga reaalselt mind küll ei sega. Rehvid on 175 laiad, 5,5" laiale veljele pole nagu eriti palju laiemat mõtet panna ju, max 185 vb.
Kui keegi normaalse hinnaga flantsid kuskilt välja võluks siis loomulikult ära ei ütleks:lol
Kui keegi normaalse hinnaga flantsid kuskilt välja võluks siis loomulikult ära ei ütleks:lol
Millegipärast ei saa Firefoxiga foorumisse, küll aga Internet Exploreriga saab..
Vahepeal ladusin natuke võimsama mootori kokku. Võtsin ühe Niva 1.6l mootori ja lammutasin selle algosadeks, kuna mõõtes erilist kulumist ei olnud silindritel ega väntvõllil siis polnud vaja remontmõõtu puurida ega lihvida ja vahetusse läksid kolvirõngad ning saaled, kõige rohkem jamamist oli selle vahe/jaoturvõlliga mis ajab õlipumpa ja jagajat ringi, see käib kahe saale/puksi peal ringi aga need vaja õigeks töödelda kuna on vales mõõdus ja lopergused juba poest ostes. Kuna mootor oli Niva pealt siis tuli ära vahetada ka õlipumba alumine ots ning karteripõhi koos selle karteri tuulutuse toruga ning õlivarras originaal panna.
Kuna originaalis on surveaste natuke madal siis lasin plokikaanest 1mm maha võtta, et mootor väheke efektiivsem oleks, nüüd peaks surveaste 9.5 olema. Kaanes ning kollektorites uuristasin freesiga kanaleid suuremaks ja ajasin augud selliseks, et kaanes oleks sisselase natuke suurem kui kolles ning väljalaskes vastupidi. Tihendite augud tuli ka vastavalt suuremaks ajada. Põlemiskambrid ja väljalaske kanalid nii kaanes kui ka kolles üritasin ära poleerida nii palju kui viitsimist oli. Klapid ja klapipesad tuli üle freesida ning soveldada ja klapisääretihendid said uued. Loomulikult sai terve mootor uue tihendikomplekti - 17€ Kett, ketitald ja ketileevendi panin ka uued.
Üleeile tuli vana mootor maha ja uus läks peale, eile sai kõik ülejäänud asjad mootorile külge kruvitud.
Ahjaa siduriketta ostsin ka uue kuna vana oli propelleris vist...kohalt võttes eelmise mootoriga hakkas tõmblema hullult ja seda just soojaks sõidetud mootoriga millegipärast. Ketast maha võttes oli tegelikult näha ka kuidas see keskmine osa vedrudega oli loperguselt kinni, tundus nagu need needid seal keskel olid lahti.
Mingi kasu ikka asjast oli sest võrdluse mõttes mõõtsin vana mootoriga 3 käiguga teatud pööretevahemiku kiirenduse sekundites ning nüüd selle mootoriga kulus sama pööretevahemiku läbimiseks täpselt pool sellest ajast ja seda veel sama karburaatoriga mis on tegelikult 2105e 1.3 liitrisele mootorile mõeldud.
Vahepeal ladusin natuke võimsama mootori kokku. Võtsin ühe Niva 1.6l mootori ja lammutasin selle algosadeks, kuna mõõtes erilist kulumist ei olnud silindritel ega väntvõllil siis polnud vaja remontmõõtu puurida ega lihvida ja vahetusse läksid kolvirõngad ning saaled, kõige rohkem jamamist oli selle vahe/jaoturvõlliga mis ajab õlipumpa ja jagajat ringi, see käib kahe saale/puksi peal ringi aga need vaja õigeks töödelda kuna on vales mõõdus ja lopergused juba poest ostes. Kuna mootor oli Niva pealt siis tuli ära vahetada ka õlipumba alumine ots ning karteripõhi koos selle karteri tuulutuse toruga ning õlivarras originaal panna.
Kuna originaalis on surveaste natuke madal siis lasin plokikaanest 1mm maha võtta, et mootor väheke efektiivsem oleks, nüüd peaks surveaste 9.5 olema. Kaanes ning kollektorites uuristasin freesiga kanaleid suuremaks ja ajasin augud selliseks, et kaanes oleks sisselase natuke suurem kui kolles ning väljalaskes vastupidi. Tihendite augud tuli ka vastavalt suuremaks ajada. Põlemiskambrid ja väljalaske kanalid nii kaanes kui ka kolles üritasin ära poleerida nii palju kui viitsimist oli. Klapid ja klapipesad tuli üle freesida ning soveldada ja klapisääretihendid said uued. Loomulikult sai terve mootor uue tihendikomplekti - 17€ Kett, ketitald ja ketileevendi panin ka uued.
Üleeile tuli vana mootor maha ja uus läks peale, eile sai kõik ülejäänud asjad mootorile külge kruvitud.
Ahjaa siduriketta ostsin ka uue kuna vana oli propelleris vist...kohalt võttes eelmise mootoriga hakkas tõmblema hullult ja seda just soojaks sõidetud mootoriga millegipärast. Ketast maha võttes oli tegelikult näha ka kuidas see keskmine osa vedrudega oli loperguselt kinni, tundus nagu need needid seal keskel olid lahti.
Mingi kasu ikka asjast oli sest võrdluse mõttes mõõtsin vana mootoriga 3 käiguga teatud pööretevahemiku kiirenduse sekundites ning nüüd selle mootoriga kulus sama pööretevahemiku läbimiseks täpselt pool sellest ajast ja seda veel sama karburaatoriga mis on tegelikult 2105e 1.3 liitrisele mootorile mõeldud.
Panin 2101 karburaatori külge ja liikuma hakkas juba palju mõnusamalt. Kuid arvatavasti on düüsid liiga väikesed sest see ikkagi mõeldud 1.2 mootorile ja vähestel pööretel ei saa järsult kiirendada sest võtab nagu hinge kinni. Nüüd olekski küsimus kellegile kes natuke targem on sellel alal, et mis suuruses düüsid tuleks sisse keerata?
Mingi hääl on ka tekkinud sisse peale mootorivahetust, maanteel ca 90ga sõites on umbes sekundilise vahega pulseeriv undamine mootori kandist kuulda mis läheb aina tihedamaks sealt edasi kiirust tõstes, proovisin ka samadel pööretel kolmanda käiguga aga siis seda häält ei olnud. Summuti sees käriseb midagi umbes 1500-1700 pöörde vahel kas siis kiirendades või pidurdades, ehk on sellel ka midagi undamisega pistmist?
Mingi hääl on ka tekkinud sisse peale mootorivahetust, maanteel ca 90ga sõites on umbes sekundilise vahega pulseeriv undamine mootori kandist kuulda mis läheb aina tihedamaks sealt edasi kiirust tõstes, proovisin ka samadel pööretel kolmanda käiguga aga siis seda häält ei olnud. Summuti sees käriseb midagi umbes 1500-1700 pöörde vahel kas siis kiirendades või pidurdades, ehk on sellel ka midagi undamisega pistmist?
Kui 32/32 lõõridega 01 karpa siis minu soovitus oleks:
Kütus 140/150.
Õhk 170/190.
Tänavamootorile peaks hea olema, madalatel pööretel öko, aga peaks suht hästi liikuma. Ja kui paremat tõmmet tahad, võid teise kambrisse ka 162 kütusedüüsi pista. Kiirenduspumba tila võiks ka vast pisut suuremaks teha. Või siis vähemalt 50 markeeringuga tila otsida. Segukoonused 4,0/4,5.
Kui madalatel pööretel võtab hingest kinni, võib olla probleem ka tühikäigu reguleeringus.
Kütus 140/150.
Õhk 170/190.
Tänavamootorile peaks hea olema, madalatel pööretel öko, aga peaks suht hästi liikuma. Ja kui paremat tõmmet tahad, võid teise kambrisse ka 162 kütusedüüsi pista. Kiirenduspumba tila võiks ka vast pisut suuremaks teha. Või siis vähemalt 50 markeeringuga tila otsida. Segukoonused 4,0/4,5.
Kui madalatel pööretel võtab hingest kinni, võib olla probleem ka tühikäigu reguleeringus.
Peaks olema see 32/32 lõõridega. ülejäänust saan aru aga kas segukoonuste all mõeldakse neid vidinaid? http://s019.radikal.ru/i609/1203/06/2f091c017acb.jpg
Tühikäigu reguleering võib ka mööda olla, alguses ei saanud kuidagi pöördeid maha kuna siibrid ei sulgunud õigesti.
Ikkagi huvitab see pulseeriva undamise hääle põhjus, kas mootor ise saab ka selle hääle põhjuseks olla? Ikkagi esimene kord mootorit nii suures mahus remontida:P
Tühikäigu reguleering võib ka mööda olla, alguses ei saanud kuidagi pöördeid maha kuna siibrid ei sulgunud õigesti.
Ikkagi huvitab see pulseeriva undamise hääle põhjus, kas mootor ise saab ka selle hääle põhjuseks olla? Ikkagi esimene kord mootorit nii suures mahus remontida:P