Ilmselt pean väga palju pilte tegema ka enne paigaldust - endale juhenditeks. Ei tunne ennast traadipuntras nii koduselt kui muu raua ligidal. Muidu originaaljuhtmestikust võtan pistikud ja ajuga kaasa tuli ka mingi käkerdis. Neist kahest peaks kokku asja saama küll.Algselt postitas: jaanus
MS-i paigaldusest tee väga palju pilte ja lisa juttu:D
2107 1.7i "Opentracker", Moss, ("Tehtud!") 1985
2107 1.7i "Opentracker", Moss, ("Tehtud!") 1985
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
- PuZuP
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1734
- Liitunud: 08 Aug 2002 23:52
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Autod: 2106 '79
- Kontakt:
Niikaua kui mõlema üksuse ühendusskeemid olemas on, ei ole probleemi.
Hendu variant on samas väga hea, kuid mida rohkem on liikuvaid ühendusi (klemmid), seda suurem on tõenäosus mingi asja ära katkemiseks...
Seega õige asja tegemiseks ainult vajalikud tarvikud ning mitte midagi üleliigset.
Ning kus vaja jätkata midagi, kindlasti joota juhtmed omavahel ning kasutada näiteks "termokahanevat" rüüzi.
Hendu variant on samas väga hea, kuid mida rohkem on liikuvaid ühendusi (klemmid), seda suurem on tõenäosus mingi asja ära katkemiseks...
Seega õige asja tegemiseks ainult vajalikud tarvikud ning mitte midagi üleliigset.
Ning kus vaja jätkata midagi, kindlasti joota juhtmed omavahel ning kasutada näiteks "termokahanevat" rüüzi.
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Alguses panen üldse ilma.Algselt postitas: jaanus
Turbo paned originaal sisuga tööle?
Või oli plaan miskit vahetada/asendada?
Välja vahetan nii palju kui vaja ja nii vähe kui võimalik. Loodan, et niikaua kui T25 turbot kasutan, pole tugevamaid kolbe-kepse tarvis. Erinevaid mõõte muidugi olen kõrvutanud ja alternatiive leidub. Praegu pelgan kõige enam siduriprobleeme.
Üldiselt olen ka oma võimsuse sihi natuke allapoole lasknud. Kui alguses hindasin selle "lego" suutlikust ca 230hj lävele väntvõllilt siis nüüd olen päris rahul kui 190hj ümbrusse tuleb, seda siis mitte kõrgemal kui 6500 pöördel. Võrdluses Audi või BMW mootoritega on see number muidugi tagasihoidlik kuid Lada peale tühjaksloopimist on nimetet sakslastest vähemalt 200kg kergem.
Lisaks jäävad esimesel suvel muutmata ka pidurid. Uued voolikud, Brembo B-osa pidurikettad, Ferodo DS2500 või DS3000 klots ette ja kõrgemat kuumust taluv piduriõli sisse. Rohkemaks ei jätku rahagi, tahaks suvel SÕITA KA vähemalt kolmel-neljal üritusel mis ka ei ole odav. Korra kiirendada, korra lõppkiirusvõistlusele ja Opentrack'id juunis/septembris.
[Muudetud: 2-2-2009 Moss]
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
See oligi üks põhjus miks väiksema velje peale läksin. 15" slikke kasutatud peast kergem leida kui 16". Jooks uusi Toyo rehve ca 10tuh, BF-Goodridge/Michelini rõngad 20tuh lähedale. Kuigi jooksuga peaks hooaja üle elama - no ei ole seda plönni paraku.Algselt postitas: doris
paned sinna veel rehvid otsa ja tuleb päris ebameeldivalt suur summa...
EDIT: Plus normaalsed tugevad ja kerged veljed, kui joppab siis peetudpeast 6tuh, uuena ka vähemalt 10 tõshi.
[Muudetud: 2-2-2009 Moss]
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Eile õhtul jõudsin lõpuks niikaugele, et oli põhjust starterit anda ja.... mittemidagi. Natuke käiasin, ei lubanud ka. Noh, polnud väga üllatunud ka selle üle. Natuke nukraks tegi see, et sädet polnud ning küünlad ka kuivad. Pooleldi laetud aku sai tühjaks, seejärel ronisin tusasena koju ja võtsin uuesti manuaali ette. Vähemasti luges väntvõllilt signaali - seegi hea näitaja.
Kütusega oli lihtne kaubale saada, pilk el. skeemile ja nägin vea ära. Süütepool sai korraks maha võetud, torgitud erinevate poolustega kordamööda ning tunnistasin toimivaks. Kiire kõne ECU't korrastanud kodanikule ning sain kinnitust, et selles osas oligi kõik õigesti. Siis ei jäänd muud üle, kui veel korra manuaal ette võtta ning jätkata lugemist sealt, kus uni eelmine õhtu vahele sekkus. Jahutusvedeliku andur näitas temperatuuriks 8 kraadi niiet väga lõbus seal garaazis liikumatult arvutitaga passida ei ole. Nipet-näpet sai ECU's ka paar asja ümber kirjutatud, uuesti starterit.... ja käima läks kuramus Käivitus teisel korral kuna esimesel katsel ehmatasin ise niivõrd et lasin võtme järgi kohe kui lubama hakkas. Põhjuseks 30cm pikkune "summuti".
Aga tundus et vähemasti tühikäigu osas saime kaubale ja potsus kõigi nelja potiga. Sõitmiseni on muidugi veel tükkmaad aga andis kõvasti innustust juurde.
EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=v7yr7Qmncag
[Muudetud: 22-3-2009 Moss]
Kütusega oli lihtne kaubale saada, pilk el. skeemile ja nägin vea ära. Süütepool sai korraks maha võetud, torgitud erinevate poolustega kordamööda ning tunnistasin toimivaks. Kiire kõne ECU't korrastanud kodanikule ning sain kinnitust, et selles osas oligi kõik õigesti. Siis ei jäänd muud üle, kui veel korra manuaal ette võtta ning jätkata lugemist sealt, kus uni eelmine õhtu vahele sekkus. Jahutusvedeliku andur näitas temperatuuriks 8 kraadi niiet väga lõbus seal garaazis liikumatult arvutitaga passida ei ole. Nipet-näpet sai ECU's ka paar asja ümber kirjutatud, uuesti starterit.... ja käima läks kuramus Käivitus teisel korral kuna esimesel katsel ehmatasin ise niivõrd et lasin võtme järgi kohe kui lubama hakkas. Põhjuseks 30cm pikkune "summuti".
Aga tundus et vähemasti tühikäigu osas saime kaubale ja potsus kõigi nelja potiga. Sõitmiseni on muidugi veel tükkmaad aga andis kõvasti innustust juurde.
EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=v7yr7Qmncag
[Muudetud: 22-3-2009 Moss]
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Täna hommikul tekkisid mu töölaua kõrvale Brembo B-osa pidurikettad. Ei miskit erilist, lihtsalt loodan et ehk on materjal veidi etem kui Venemaal tehtud jupil, sedaenam et hinnapoolest väga meeletult kallimad ei olnudki. Meeldiva lisana on kulumislohud kettal.
Aga muusosas on seis kergelt öeldes sitt. Sellesama töölaua peale tekkis lõunapaiku ka tükk paberit, mille järgi järgmise nädala kolmapäevast ei ole ma enam Veho Eesti Laagri osakonna töötajate nimekirjas Võiks öelda, et tuli nagu välk selgest taevast, ka paljud teised olid hämmingus aga laokunnid Kadaka majas olid oma otsuse teinud. Kartsin et nii võib minna aga mõtlesin et suvi ja puhkused tulemas, ehk on sügiseks seis paranenud jne... Novembris ju tööjõu paremaks jaotumiseks panin juba mutrivõtmed kappi ja asusin laomehe ametikohale, jõudsin vaevalt sisse elada.
Niiet selles valguses tuleb nentida, et nüüdsest jääb selle projekti ehitus seisma kuni asi veidi paraneb. Kas selleks kulub paar kuud või aasta, näitab aeg. Tuju on täitsa null praegu.... Katsun vähemalt pilli niipalju kokku panna, et sõita saab.
Kellel mingit suvalistki tööjuppi pakkuda, siis esimesest aprillist olen vaba mees ja avatud kõigele.
Aga muusosas on seis kergelt öeldes sitt. Sellesama töölaua peale tekkis lõunapaiku ka tükk paberit, mille järgi järgmise nädala kolmapäevast ei ole ma enam Veho Eesti Laagri osakonna töötajate nimekirjas Võiks öelda, et tuli nagu välk selgest taevast, ka paljud teised olid hämmingus aga laokunnid Kadaka majas olid oma otsuse teinud. Kartsin et nii võib minna aga mõtlesin et suvi ja puhkused tulemas, ehk on sügiseks seis paranenud jne... Novembris ju tööjõu paremaks jaotumiseks panin juba mutrivõtmed kappi ja asusin laomehe ametikohale, jõudsin vaevalt sisse elada.
Niiet selles valguses tuleb nentida, et nüüdsest jääb selle projekti ehitus seisma kuni asi veidi paraneb. Kas selleks kulub paar kuud või aasta, näitab aeg. Tuju on täitsa null praegu.... Katsun vähemalt pilli niipalju kokku panna, et sõita saab.
Kellel mingit suvalistki tööjuppi pakkuda, siis esimesest aprillist olen vaba mees ja avatud kõigele.
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1471
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
nooh, arvan, et sa ei ole ainuke klubis
endalgi käivad tööotsingud, piltlikult öeldes on hetkel iga pakutava töökohale ca 600 tahtjat...
Harjumaal muidugi kergem mingitki tööotsa leida kui lõunas, siin hoiavad kõik 11küünega oma töökohast kinni ja palvetavad iga õhtu:)
ei ole muudkui cv online lahti ja;)
endalgi käivad tööotsingud, piltlikult öeldes on hetkel iga pakutava töökohale ca 600 tahtjat...
Harjumaal muidugi kergem mingitki tööotsa leida kui lõunas, siin hoiavad kõik 11küünega oma töökohast kinni ja palvetavad iga õhtu:)
ei ole muudkui cv online lahti ja;)
Festina lente!
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3998
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Jääb soovida ainult pikka kannatlikku meelt minu poolt kah.
Elu kisub vägagi julmaks kätte.
Tänasest istun minagi kodus, silme ees sillerdamas suur segadus.
Lõunanaabrid panivad töödele kuni teede kordasaamiseni veto, edasi ei tea keegi mis saab. Kas maikuust jälle Lätti (sedakorda juba sandikopika eest) või hoopiselt le'frääntz la'tuluu ja tuulemurdu rookima.
Kui Prantsusmaale minek, siis jääb kindlasti pooleli ka kodune ehitustöö ning ladad ussitavad edasi. Samuti on sel juhul suure küsimärgi all osalus maikuuse vigurürituse organiseerimisel.
Elame - näeme!
A päikest ikka kõigile kõigile simadesse! See ei kao kuhugile!
Elu kisub vägagi julmaks kätte.
Tänasest istun minagi kodus, silme ees sillerdamas suur segadus.
Lõunanaabrid panivad töödele kuni teede kordasaamiseni veto, edasi ei tea keegi mis saab. Kas maikuust jälle Lätti (sedakorda juba sandikopika eest) või hoopiselt le'frääntz la'tuluu ja tuulemurdu rookima.
Kui Prantsusmaale minek, siis jääb kindlasti pooleli ka kodune ehitustöö ning ladad ussitavad edasi. Samuti on sel juhul suure küsimärgi all osalus maikuuse vigurürituse organiseerimisel.
Elame - näeme!
A päikest ikka kõigile kõigile simadesse! See ei kao kuhugile!
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Tahaks oma postituse algusesse panna ühe vanema tekstijupi foorumi sügavustest kuid kõik mis leidsin, oli see viitav killuke kunagi eksisteerinud teema kohta:
Auto ise muidugi oli suht pooleli ning mootori kohta teadsin vaid niipalju et käivitub.
Aga kui hakkasin vaikselt asju ette valmistama, tuli välja, et kui pöörded 3200 lähedale jõudsid, läks ajul lugemine totaalselt sassi. Ainult paukus summutisse. Hea uudis reede õhtusse.
Laupäeval esimese asjana siis küünlad maha. 1. ja 4. küünal nagu tutikad, 2. ja 3. olid paksult tahma täis. Pilt selge, esimene süütepool ei toimeta. Tuligi välja et olin ühe juhtmega eksinud ja helekollase valgeks lugenud. Väike näputöö ja nüüd olid 2 silku asemel ikka tõesti 4 neid toimimas. Pöörete jama see ei likvideerinud. Katsetasin veel pööreteanduri juhtmete ümber tõstmisega, harutasin selle juhtme veel igaksjuhuks kimbust välja (muu "müra" vahel hägustab selle signaali). Muutsin ajus ka pihustite eeldatavaid parameetreid suuremaks kuid mootor töötas sama ebamääraselt edasi.
Lõin kahtlema ja helistasin sõbrale, et äkki nad leiavad minu asemel kellegi teise.
Pühapäeva lõuna veedsin sõpradega rõõmsalt Rapla rajal aga vandid ei jätnud mu hinge ikka rahule ja lõpuks sõitsin õhtul ikka Oomi poodi ning ostsin sealt mõned meetrid varjestusega juhtmeid ning laekusin 19:30 paiku garaazi. Ikkagi ~16 tundi oli ju veel aega laborini Umbes kella 22 ajal võtsin uuesti süüteosa ette ja keskööks sain masina kenasti pöördeid lugema. Ei teagi, kas aitas juhtmevahetus või Fordi andur, mis ajuga ostes kaasa tuli. Emotsioonid kõikusid kuskil eufooria ja meeleheite vahel.
Paigaldada oli vaja veel lairiba lambdaandur, kontrollida ja õhutada pidurisüsteem, korrastada juhtmesikku salongis, vedada SL kollektori rõhu voolik, lõigata parajaks 8 rattapolti, mõelda välja ja valmistada aku kinnitus pagassi, kinnitada kütusepump, täiustada ja paigaldada tagatulede plaadid, paigaldada armatuurlaud, vahetada mootoriõli, magada, süüa ja pesta.
Esmaspäeva kella 13ks ei olnud ma seda kolme viimast veel jõudnud teha. Õlivahetuse järel kähku auto ratastele, garaaz enamvähem kärmelt koristada ning kooli sõita.
Nüüd küsimus suurele ringile: mis te arvate, millist segu mulle segukell näitas?
Sõit Keilast Sauele oli juba nii vaevaline, et loobusin edasisest. Katsun täna õhtul läppari sebida ja siis proovin selle asjaga edasi liikuda.
Laupäeval on Haapsalus võimalik 1/4 miili aega mõõta lasta. Ehk saab selleks ajaks asja....
EDIT: Kuupäeva viga.
[Muudetud: 14-4-2009 Moss]
Aga alustame siis algusest. Umbes nädalake või vähem tagasi helistas vana kursakaaslane ja küsis kas mul oleks huvi anda oma masinat 13. aprilliks magistrantidele "labori rotiks", nad otsisid masinaid, millel saab ECU't ehk pritse juhtaju seadistada. Mõtlesin et vabalthingavana - miks ka mitte. Saab ehk tasuta rullidel pool päeva põristada ja äkki seadessegi. Vabalthingav vähemasti talub natuke väärkohtlemist enne kui kepsu heitma hakkab.Algselt postitas: motamees
Vastukaja..aja..ja..a
Heitgaasid ei riku mootori tööd nii oluliselt kui õli seest eralduv bensiiniaur. See aur teeb küttesegu liiga rikkaks ja tulemuseks mittetöötav mootor.
Loe teemast "overmota" Overspeedi seiklusi #kuda maamees Tallinnas oma Ladaga seikles#:D
Auto ise muidugi oli suht pooleli ning mootori kohta teadsin vaid niipalju et käivitub.
Aga kui hakkasin vaikselt asju ette valmistama, tuli välja, et kui pöörded 3200 lähedale jõudsid, läks ajul lugemine totaalselt sassi. Ainult paukus summutisse. Hea uudis reede õhtusse.
Laupäeval esimese asjana siis küünlad maha. 1. ja 4. küünal nagu tutikad, 2. ja 3. olid paksult tahma täis. Pilt selge, esimene süütepool ei toimeta. Tuligi välja et olin ühe juhtmega eksinud ja helekollase valgeks lugenud. Väike näputöö ja nüüd olid 2 silku asemel ikka tõesti 4 neid toimimas. Pöörete jama see ei likvideerinud. Katsetasin veel pööreteanduri juhtmete ümber tõstmisega, harutasin selle juhtme veel igaksjuhuks kimbust välja (muu "müra" vahel hägustab selle signaali). Muutsin ajus ka pihustite eeldatavaid parameetreid suuremaks kuid mootor töötas sama ebamääraselt edasi.
Lõin kahtlema ja helistasin sõbrale, et äkki nad leiavad minu asemel kellegi teise.
Pühapäeva lõuna veedsin sõpradega rõõmsalt Rapla rajal aga vandid ei jätnud mu hinge ikka rahule ja lõpuks sõitsin õhtul ikka Oomi poodi ning ostsin sealt mõned meetrid varjestusega juhtmeid ning laekusin 19:30 paiku garaazi. Ikkagi ~16 tundi oli ju veel aega laborini Umbes kella 22 ajal võtsin uuesti süüteosa ette ja keskööks sain masina kenasti pöördeid lugema. Ei teagi, kas aitas juhtmevahetus või Fordi andur, mis ajuga ostes kaasa tuli. Emotsioonid kõikusid kuskil eufooria ja meeleheite vahel.
Paigaldada oli vaja veel lairiba lambdaandur, kontrollida ja õhutada pidurisüsteem, korrastada juhtmesikku salongis, vedada SL kollektori rõhu voolik, lõigata parajaks 8 rattapolti, mõelda välja ja valmistada aku kinnitus pagassi, kinnitada kütusepump, täiustada ja paigaldada tagatulede plaadid, paigaldada armatuurlaud, vahetada mootoriõli, magada, süüa ja pesta.
Esmaspäeva kella 13ks ei olnud ma seda kolme viimast veel jõudnud teha. Õlivahetuse järel kähku auto ratastele, garaaz enamvähem kärmelt koristada ning kooli sõita.
Nüüd küsimus suurele ringile: mis te arvate, millist segu mulle segukell näitas?
Sõit Keilast Sauele oli juba nii vaevaline, et loobusin edasisest. Katsun täna õhtul läppari sebida ja siis proovin selle asjaga edasi liikuda.
Laupäeval on Haapsalus võimalik 1/4 miili aega mõõta lasta. Ehk saab selleks ajaks asja....
EDIT: Kuupäeva viga.
[Muudetud: 14-4-2009 Moss]
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Nüüd on vahepeal veel juhtmetega mässatud ja veel ühte andurit proovitud. Seekord läks külge BMW oma ja seda siis ajutise endameisterdatud kinnituse külge. Läheb järjest paremaks kuid ei tahaks midagi ära sõnuda. Üksikuid mittesüttimisi veel on kõrgematel pööretel kuid see võib ka vabalt seadistusest olla millele ma pole seni suuremat tähelepanu pööranud (süüde jäigalt 10* e.ü.s.s.) kuna pööretelugemine hetkel tähtsam.
Haapsalus mind homme sellega siis ei näe paraku. Nädalavahetusel väga autojaoks aega pole, esmaspäeval uurin, kuidas selle läptopi autosse korraldan ja siis juba võiks mõned proovisõidud ära logida. Per aspera ad astra
[Muudetud: 17-4-2009 Moss]
Haapsalus mind homme sellega siis ei näe paraku. Nädalavahetusel väga autojaoks aega pole, esmaspäeval uurin, kuidas selle läptopi autosse korraldan ja siis juba võiks mõned proovisõidud ära logida. Per aspera ad astra
[Muudetud: 17-4-2009 Moss]
- Moss
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1069
- Liitunud: 25 Mär 2003 15:06
- Asukoht: Siuntio, Soome
- Autod: erinevad illegaalid
- Kontakt:
Soetasin endale ükspäev läpaka tarvis inverteri. Tollega oli selline vigur, et toimis laitmatult neil hetkedel kui auto mootor seisis.
Zajetz käis üksõhtu garaazis uurimas ja soovitas mul igaksjuhuks inverteri infolehte sirvida. Seal muidugi rasvaselt kirjas, et antud seade ei sobi läppareid laadima. Tuju läks "heaks" kohe.
Ei andnud siiski veel loobumisvõitu ja vedasin täna muundurile toite otse akult. Ei teagi kas mu teooria pidas paika või mis oli, kuid nüüd saab sõiduajal ka arvutiga toimetada. Saab hakata lõpuks segu kohendama. Peale eelmist lahja seguga sõitmist muutsin programmis pihustite suuruse uuesti mulle teadaoleva originaalväärtuseni ja lasin arvutil mulle uue baas-kaardi ette manada. See on aga nii algeline, et arvutab pihusti lahtioleku ajad segule 14,7:1 kuid arvab kogu pööretevahemiku ja drosseliasendite kohta mootori täiteasteks 100%. Ilmselgelt ta reaalses elus seda ei ole ja nõnda ma siis kruisingi 10,5 ja 11,0 seguga hetkel. Vahepeal üksikud kokutamised veel pöörete lugemisel aga väga hull pole.
Nüüd oleks vaja sellist stroboskoopi, mis displeil näitaks ka süütenurka. Saaks võrrelda kas reaalne ning programmis olev väärtus ühtivad. Anduri asend rihmaratta suhtes on oluline, mul hetkel aga andur endatehtud ajutise kronsteini küljes ja võib olla siia-sinna mööda 5...10 kraadi.
EDIT: Täna küsiti, palju ma sinna raha olen sisse pannud. Ei osanudki kohe vastata sellele. Nüüd tegin kiire kalkulli palju meelde tuli ja ilma auto oma maksumuseta läheneb grand total 40kEEKile Sellest veerand küll veel ootab riiulis kuid siiski... Sisse pole arvestatud ka bensiini ja garaazi üüri ning tööriistu ja muud väiksemat pudipadi. Mõistus, tule koju!
[Muudetud: 23-4-2009 Moss]
Zajetz käis üksõhtu garaazis uurimas ja soovitas mul igaksjuhuks inverteri infolehte sirvida. Seal muidugi rasvaselt kirjas, et antud seade ei sobi läppareid laadima. Tuju läks "heaks" kohe.
Ei andnud siiski veel loobumisvõitu ja vedasin täna muundurile toite otse akult. Ei teagi kas mu teooria pidas paika või mis oli, kuid nüüd saab sõiduajal ka arvutiga toimetada. Saab hakata lõpuks segu kohendama. Peale eelmist lahja seguga sõitmist muutsin programmis pihustite suuruse uuesti mulle teadaoleva originaalväärtuseni ja lasin arvutil mulle uue baas-kaardi ette manada. See on aga nii algeline, et arvutab pihusti lahtioleku ajad segule 14,7:1 kuid arvab kogu pööretevahemiku ja drosseliasendite kohta mootori täiteasteks 100%. Ilmselgelt ta reaalses elus seda ei ole ja nõnda ma siis kruisingi 10,5 ja 11,0 seguga hetkel. Vahepeal üksikud kokutamised veel pöörete lugemisel aga väga hull pole.
Nüüd oleks vaja sellist stroboskoopi, mis displeil näitaks ka süütenurka. Saaks võrrelda kas reaalne ning programmis olev väärtus ühtivad. Anduri asend rihmaratta suhtes on oluline, mul hetkel aga andur endatehtud ajutise kronsteini küljes ja võib olla siia-sinna mööda 5...10 kraadi.
EDIT: Täna küsiti, palju ma sinna raha olen sisse pannud. Ei osanudki kohe vastata sellele. Nüüd tegin kiire kalkulli palju meelde tuli ja ilma auto oma maksumuseta läheneb grand total 40kEEKile Sellest veerand küll veel ootab riiulis kuid siiski... Sisse pole arvestatud ka bensiini ja garaazi üüri ning tööriistu ja muud väiksemat pudipadi. Mõistus, tule koju!
[Muudetud: 23-4-2009 Moss]