Algselt postitas: k2ssar
Viimati kui sinu töökojas sai käidud, oli masin pea tipp-topp korras. Pajata, mis ära tegid kõike seal.
Mõtlesin,et ootan sellega veel aga kui juba küsiti...
Tänavu veebruari alul sõidutasin Lada linna remondikohta. Alul oli mõte mootoril plokikaas maha võtta ja klapid soveldada,sääretihendud vahetada ning uus plokikaane tihend panna aga üllatused mis sealt leidsin,tekkis tahtmine lõhkuda laiali kogu Lada jõuagrekaat. Tõstsin siis moto ja käigukasti maha ja lammutasin laiali.
Leidsin siis sellised vead:
Nukkvõll ja nookurid olid ära sööbinud. Tõenäoline põhjus oli õlis mis viimaste sõidu kuudel oli muutunud väga vedelaks sinna imbunud bensiinist (tõenäoline põhjus);
Teise silindri kolb loksus imelikult;
Kolmandal silindril olid kepsusaaled kriibitud (väntvõllil kõik vändakaelad olid muidu korras);
Neljandal silindri kolvil üks kolvirõngas pooleks;
Plokil oli näha ebatihedust neljanda silindri kohal jahutusärgi juures. Seesama koht,kus enne lahtivõtmist oli väljastpoolt leket näha ja seal olnud plokikaane kinnituspolt lahtivõttes kuidagi lõtv. Sealtkaudu siis pääses surve jahutusärki mis vedeliku radikakorgist välja pressis;
Siduri korv defektiga;
Käigukastil üks nässus sünkronisaator oli esimese käigu mittelülitumise põhjuseks;
Summutaja murdus maha võttes pooleks. Tuli välja,et tagasilla kohal toru oli hõredaks ja auguliseks roostetanud.
Seni,kuni mootorit ja käigukasti peal polnud,sai tehtud järgmised tööd:
Kapotialune puhastatud ja värvitud;
Roolikarp maha võetud,puhastatud ja kontrollitud ja vahetatud lekkiv simmerling. Rohkem ei leidnud temal ühtegi viga ja läks peale tagasi;
Logarid eemaldatud ja tiivakoopad seest puhtaks tehtud,roostesurmaga üle käidud,krunt ja 2 kihti mastiks peale kantud;
Kere põhi suuremas osas puhtaks tehtud,roostesurma ja krundiga üle käidud ning 3 kihti mastiksit peale kantud;
Kere alumine osa kogu ringi ulatuses puhastatud,roostesurmaga üle käidud ja värvitud;
Vahetusse läksid kõik ?arniirid ja pendelhoova puksid;
Tagumistel piduri töösilindritel läksid vahetusse mansetid, pidurivoolik ja käsipiduri tross ja reguleerimine;
Esiklaas vahetatud. Enne klaasi paigaldust tihendialune pind korrastatud roostesurmaga ja värvitud;
Näidikuploki paneelil oli puitimitatsioon nii koledaks kulunud,et värvisin ta mustaks;
Vahepeal kasutasin juhust ja värskendasin stangesid halli värviga ning sama tegin esivõrega. See viimane oli väga koledaks läinud;
Mootori leidsin teise,1500-ne ja sellel vahetasin ketileevendi ning pinguti. Hiljem peale proovitöötamist vahetatud plokikaane tihend ja gaasijaotusmehhanismil klapid soveldatud ja sääretihendid vahetatud. Leidsin ka päris korraliku nukkvõlli mis läks sammuti vahetusse;
Uus termostaat ja õhufilter läksid külge,karburaator lahti võetud,läbi puhutud ja puhastatud;
Õhufilter vahetatud,filtrikopsiku ja klapikambrikaane tõmbasin musta värviga üle;
Mootorile tegin sisepesu ja panin uue õli;
Siduril läks vahetusse korv ja survelaager (eelmine sai vett kasti survepesuriga pestes), ketas oli korralik ja läks tagasi külge;
Käigukas läks vahetusse. See 2103,samade ülekannetega oli ka eelmine kast;
Kardaani elastne muhv läks vahetusse. Vana pudenes lahti võttes kaheks;
Summutaja kõige tagumise osa panin uue. Pükse kollektoril päris pidama ei saanudki,painded valed. Lõin küll ühte toru pisut mõlki aga vaatamata sellele on ta ikka vastu starterit ja ei istu korralikult kolle otsa;
Vedasin juhtmed ja panin lüliti lisatulede/udukate ühedamiseks. Prooviks sättisin ühed tuled ka ette.
Üht teist pisitöid sai veel tehtud. Mis häirib,on mootoril madal õlirõhk mis on külmalt keskmistel pööretel 2,5. Suve jooksul lakkas töötamast bensiinitaseme andur. Paak oli talvest saati tühi ja mootori töötamiseks sai bensiini võetud kanistrist. Nüüd on uus andur olemas vaid vaja külge installida.
Veel on roolirattal vabakäik nagu liiga suur. Õõtsa kummipukse selles süüdistada ei saa,need korralikud ja rooliotsad on sõitnud max. 6 kuud,ei usu,et need juba läbi hakkavad saama.
Mootoril on CO ka ilmselt väga paigast ära. Kui soojaks läheb,hakkab hullu vingu tulema.
Ongi peale loetud vigade veel vaid ülevaatus puudu. Hetkel pole eriti aega Lada kallal nokitseda. Detsembris vaatab,mis mootori õlirõhuga on. Kui saaled siis kas otsin teise mootori või läheb vänt lihvi ning uued saaled sisse.
Kui otsustan teise mootori kasuks,ostan selle mingi töötava Lada pealt. Eelmine sai ostetud nii "põrsas kotis" ja omaniku sõnadel "ei kolise" toel.
Kui muud kasu ei saanud siis vähemalt õppisin Ladat "seestpoolt" tundma.
Alati peale autot ostes ei ole ma enne rahul,kui olen auto laiali lammutanud ja siis ta uuesti kokku tagasi pannud. Varem olen seda teinud Moskvitsiga ja nüüd on see ka Lada peal ära tehtud. Kui läheb jälle mootorivahetuseks,läheb ka töö libedamalt. Ka seekord panin mootori peale koos käigukastiga ihuüksi. Tunnistajaid selle juures polnud kui välja arvata mõned enda tehtud pildid.
Pilte sai vorbitud omajagu ja sobiks alustada sellest pildist
http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija//64662571
[Muudetud: 6-11-2010 EdR]