Talverehvide mustri parendamine.
Talverehvide mustri parendamine.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Talverehvide mustri parendamine.
Enne kui saabus päev ,mil talverehvid auto juures taas kohustuslikuks aksessuaariks muutusid ,mõtlesin ,et peaks enne nende allapanemist kuidagi proovima parandada juba ühe talve üleelanud rehvida pidamist.
Idee rehvilõikuse koduseks proovimiseks andis ühe veoauto juht ,kes oli lasknud oma suksu "klotspastlaid" ,milledel vägev suvemuster ,kuid talvesõiduks täiesti kõlbmatud ,pisut rehvitöökojas lamellide lõikusega parendada.
Ostsingi kipsinoale uue vaheda tera ja töö võis alata.
Kõigepealt vaatame ,kuidas rehvi lamellid ikkagi töötavad. Pöidlaga pisut jõudu rakendades saab tunda ,millist jõudu on tarvis lamelli lahtivenitamiseks rakendada. Need juustud ,mis minu autole alla said on suvega päris kõvaks kuivanud
Idee rehvilõikuse koduseks proovimiseks andis ühe veoauto juht ,kes oli lasknud oma suksu "klotspastlaid" ,milledel vägev suvemuster ,kuid talvesõiduks täiesti kõlbmatud ,pisut rehvitöökojas lamellide lõikusega parendada.
Ostsingi kipsinoale uue vaheda tera ja töö võis alata.
Kõigepealt vaatame ,kuidas rehvi lamellid ikkagi töötavad. Pöidlaga pisut jõudu rakendades saab tunda ,millist jõudu on tarvis lamelli lahtivenitamiseks rakendada. Need juustud ,mis minu autole alla said on suvega päris kõvaks kuivanud
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Loomulikult ei tasu niimoodi hakata lõikuma uusi ,veel garantii alla kuuluvaid rehve.
Kuid sellise tegevusega on võimalik oluliselt parandada klotsiks kuivanud rehvide pidamist. Netilehtedel kolades leidsin ainult positiivseid arvamusi ja seda just maasturiomanikelt Põhja-Ameerikast ,kes sel viisil klotsmustrist lamelle ehitavad ,et külmaga lumel ja jääl parem pidamine oleks.
Mitte mingil juhul ei tohi lõiketera ulatuda mustri põhjast sügavamale ,seda mainiti küll ära.
Ja ise arvan ,et nüüd kuluvad meie lumeta talves paljal asfaltil sõites need rehvid nagu seep. Seega - ei pea kõike alati järgi tegema. Mina tegin siiski. Teatud eesmärgi nimel
http://www.discounttire.com/dtcs/tireSiping.dos
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/sipe/
Video
Kuid sellise tegevusega on võimalik oluliselt parandada klotsiks kuivanud rehvide pidamist. Netilehtedel kolades leidsin ainult positiivseid arvamusi ja seda just maasturiomanikelt Põhja-Ameerikast ,kes sel viisil klotsmustrist lamelle ehitavad ,et külmaga lumel ja jääl parem pidamine oleks.
Mitte mingil juhul ei tohi lõiketera ulatuda mustri põhjast sügavamale ,seda mainiti küll ära.
Ja ise arvan ,et nüüd kuluvad meie lumeta talves paljal asfaltil sõites need rehvid nagu seep. Seega - ei pea kõike alati järgi tegema. Mina tegin siiski. Teatud eesmärgi nimel
http://www.discounttire.com/dtcs/tireSiping.dos
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/sipe/
Video
- motamees
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 2860
- Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
- Asukoht: Saar
- Autod: MetsaNiva
Umbes 25 aastat tagasi sai tehtud kummi "ümberlõikuseks" selline riistapuu. Siis ei olnud veel talvekummegi saada. Suvekumm sai peale lõikust tänapäevase lamellrehvi ilme.
Tegu on tavalise metallifreesiga, mille jaoks on treitud spetsrakis. Rakis käis drelli vahele. See lai äärik on piirajaks.
Usun, et tegemise mõte oli sama, mis Logman'il (talvel lumerajavõistluste jaoks).
Tänavasõiduks sai ise naelkumme tehtud. Mina sain osta Murmanskist päris kumminaelu. Sõber aga tegi kõvasulamotsaga naelad ükshaaval ise.
Tegu on tavalise metallifreesiga, mille jaoks on treitud spetsrakis. Rakis käis drelli vahele. See lai äärik on piirajaks.
Usun, et tegemise mõte oli sama, mis Logman'il (talvel lumerajavõistluste jaoks).
Tänavasõiduks sai ise naelkumme tehtud. Mina sain osta Murmanskist päris kumminaelu. Sõber aga tegi kõvasulamotsaga naelad ükshaaval ise.
C
Lisaks veel niipalju,et kui korviga krossirattale veel piike saada ei olnud
pandi päev enne võistlusi rehvid diisli sisse likku.Pidamine paranes jääl
niipalju et leotatud rehvidega rattad olid esimesed,aga kui oli rajal lund
siis olid tagaotsas.Loomulikult oli neid rehve ainult üheks sõiduks ja
kleepus jää külge päris hästi.
pandi päev enne võistlusi rehvid diisli sisse likku.Pidamine paranes jääl
niipalju et leotatud rehvidega rattad olid esimesed,aga kui oli rajal lund
siis olid tagaotsas.Loomulikult oli neid rehve ainult üheks sõiduks ja
kleepus jää külge päris hästi.
-
lLaada
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 260
- Liitunud: 08 Juul 2003 10:18
- Asukoht: Tallinn
- Autod: Nokia, Nolada.
Kusjuures selle lamelli venitamise juures tasub arvestada ka auto poolt mõjuva koormusega mis ei olegi väga tilluke, samuti kiirendamisel-pidurdamisel tekkivate jõududega, seega sellist kontrollimatut lamellide lõikust ei tahaks kohe kuidagi heaks kiita, suur tõenäosus on sellise töö tulemusel asja hullemaks teha kui midagi parandada. Piltidel on küll pidamist ilusti kujutatud, kuid ntx ekstreemsemal pidurdamisel või (külg-) kiirendamisel ei tarvitse lõigutud rehvi pind üldse nii ilusti ühtlaselt teele jaotuda. Arvestada tuleb ka, et vanad ja kõvad rehvid võivad normaalsest oluliselt rabedamad olla, samuti ei tarvitse selliselt rapitud rehv naelu piisavalt hästi sees hoida. Kui rehvi kummisegu on kõva või muster kulunud ja pidamine seetõttu kehv siis tasuks mõtelda ikkagi rehvide vahetusele, seda enam, et valik korralikke odavaid pruugitud rehve on hämmastavalt suur, odavaima naelutatud protirehvi mõõdus 195/65/15 saab u 500.- eest.
Muidugi jäärajad ja suletud territooriumid või võistlusrehvid on hoopis teine teema.
Muidugi jäärajad ja suletud territooriumid või võistlusrehvid on hoopis teine teema.