Kui sul mõlemad silindrid olemas, saad teha vajalikud mõõtmised ja ruumalad välja arvutada. Meenutad nats põhikooli füüsika programmi ja pilt selge.Algselt postitas: pedrox
Kas Vazi siduri peasilinder hakkab tööle bmw töösilindriga või mitte?
21061, pedrox, 1983 2.0 R6
21061, pedrox, 1983 2.0 R6
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Ruumaladest üksi on jah vähe kasu. Tarvis teada lisaks kolbide käigu pikkusi ja silindrite diameetreid (et saaks ikkagi ruumalad/mahud välja arvutada).
Rõhk määrab vaid edaspidise pedaalile rakendatava jõu määra, mida saab hoovastikuga loomulikult muuta.
Hoovastikuga saab muuta ka siduri lahutatavust.
Põhiline, et peasilindri maht ei oleks väiksem töösilindri mahust ehk siis ikkagi ruumalad on tähtsad.
[Muudetud: 1-10-2010 logman]
Rõhk määrab vaid edaspidise pedaalile rakendatava jõu määra, mida saab hoovastikuga loomulikult muuta.
Hoovastikuga saab muuta ka siduri lahutatavust.
Põhiline, et peasilindri maht ei oleks väiksem töösilindri mahust ehk siis ikkagi ruumalad on tähtsad.
[Muudetud: 1-10-2010 logman]
Tööle saab ikka orig. mootorijuhtmestikuga. Kolm juhet vaja ära ühendada ja auto saab käima. Paar juhet veel ära ühendada ja saab ka näidikud tööle.
Laadimistulele tuleks relee vahele panna. Sinna sinisele juhtmesse tuleks korra voolu saada ja siis hakkab laadima. Hakkab ka ilma releeta laadima, kuid siis enne laadima ei hakka, kui pöördesse laseb korra. Nii vähemalt m40 genekaga, ei tea, kuidas m50-l on.
Laadimistulele tuleks relee vahele panna. Sinna sinisele juhtmesse tuleks korra voolu saada ja siis hakkab laadima. Hakkab ka ilma releeta laadima, kuid siis enne laadima ei hakka, kui pöördesse laseb korra. Nii vähemalt m40 genekaga, ei tea, kuidas m50-l on.
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
Mõlemate mootorite juhtmetega tegelenud mitmeid korgi;)Algselt postitas: -grazy-
Nu nii lihtne se ka pole nagu sa just seletasid, esiteks on m40 ja m50 mootoritel süütesüsteem kapitaalselt erinev ja samuti on m50-mnel dajooba rohkem juhtmeid
M40 mootor siksil peak ja m50 e30-l (tegelt kahele paigaldatud).
Ja täpselt nii lihtne see ongi;) Värvidki juhtmetel 90%samad m40-l ja m50-l. Üks jämedam juhe lülitab pearelee sisse, mis omakorda pumba ja lamda soojenduse, teine starteri ja kolmas pumba. No tegelt paar juhet käib massi ja üks plussi ka. Akujuhe ka:P
Näidikutele: sinine laadimisele, must-valge tahhokas, pruun- roheline temp., pruun-lilla õlirõhutuli. Vist oli nii, rohkem nagu meelde ei tule, et siksile vaja oleks. Bmw-l vaja muidugi neid rohkem ühendada.
http://www.e30.de/m50.htm ( http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f01128.htm )
Skeeme netis hunnikute kaupa.
Ei taha teise teemat ära reostada, kui ei sobi siia, siis võiks ära kustutada.
[Muudetud: 16-10-2010 hautz]
.._____
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
./_____\ -KOPIKAS
(OIIIIIIO)
.U........U
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Kaks kuud pole aega olnud autoga tegeleda, nüüd ühe õhtu lõpuks leidsin. Salongi õhu süsteem on praktiliselt valmis, mõned augud teha/torud vedada.
Eks ma vahepeal jõudsin erinevaid asendeid ja asupaiku kõvasti proovida kuid lõpuks jäi ainult üks koht, kuhu süsteem monteerida. Igatahes scoopi ei tule nagu kunagi viimse häda korral mõeldud sai ning ka kerenumber jääb oma kohale
Kui asi valmis siis lisan ka pilte..
Eks ma vahepeal jõudsin erinevaid asendeid ja asupaiku kõvasti proovida kuid lõpuks jäi ainult üks koht, kuhu süsteem monteerida. Igatahes scoopi ei tule nagu kunagi viimse häda korral mõeldud sai ning ka kerenumber jääb oma kohale
Kui asi valmis siis lisan ka pilte..
- pedrox
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 586
- Liitunud: 04 Sept 2005 15:07
- Asukoht: Pärnu
- Autod: Vaz 21061, Vaz 21063, Audi A2 1.4, Audi A6 Allroad 2.7 Biturbo
Kuna mingeid spets kujuga detaile ma lammaritest küll otsima ei viitsi hakata siis otsustasin ventilatsioonis kasutatava painduva alumiinium toru kasuks. Leidsin poest 80nese läbimõõduga isendi ning minu lahendusega sobis väga hästi.
Täna sain peale tuleva õhu teekonna praktiliselt valmis (st. ahju korpuse kaane koos torule üleminekuga). Vaja veel klapp vahele panna ning ongi olemas. Hiljem veel korpusest väljavõte teha ja siis saab juba teiste asjade kallale asuda.
Sõber juba surub pikemat aega tagant, et teeme elektri/mootori juhtimise ära, aga mõned asjad vajavad veel eelnevalt paigaldamist.
Tahtsin täna mõned pildid ka teha, aga selgus, et elukaaslane digikaga just ühel üritusel parajasti. Nii et peate ootama veel.
Täna sain peale tuleva õhu teekonna praktiliselt valmis (st. ahju korpuse kaane koos torule üleminekuga). Vaja veel klapp vahele panna ning ongi olemas. Hiljem veel korpusest väljavõte teha ja siis saab juba teiste asjade kallale asuda.
Sõber juba surub pikemat aega tagant, et teeme elektri/mootori juhtimise ära, aga mõned asjad vajavad veel eelnevalt paigaldamist.
Tahtsin täna mõned pildid ka teha, aga selgus, et elukaaslane digikaga just ühel üritusel parajasti. Nii et peate ootama veel.