21063, Veiko, 1985

21063, Veiko, 1985

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

21063, Veiko, 1985

Postitus Postitas veiko »

Tegelikult see auto päris minu oma ei ole, ema maal sõidab sellega, aga eks aeg-ajalt kasutan seda ka ise ning mul tuleb ka hoolduse/remondiga tegeleda. Auto ostetud u. nädal tagasi. Nagu pealkirjas mainitud, 1985 a. väljalase. Üldiselt on eelmine omanik autot hästi hoidnud, praegu on isegi originaalvärv peal.;) Summuti koos kõigi torudega paistis olema hiljuti uus pandud. Spidomeeter näitab 26 000 ning eelmise omaniku (vana mees) sõnul pidi see õige näit olema, ei ytea tõesti kas uskuda?:o Tal oli muidu 2 Zigulit ja see olevat suurema osa ajast garaa?is seisnud, talvel üldse sõitnud pole. Ostmise momendil ülevaatus/kindlustus puudusid, mis näitab ka, et autot pole palju kasutatud. Ülevaatuse sai muidu kohe ilusti läbi, ühtegi riket ei tuvastatud. Aga no ikkagi, 26000 ainult? Mootor muidu tiksub küll nagu kellavärk ja minek tundub ka hea.:rolleyes
Kahjuks seest praegu ühtegi pilti pole panna, väljast mõned ainult.

1. pilt
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

2. pilt

Postitus Postitas veiko »

v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

3. pilt

Postitus Postitas veiko »

v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

4. pilt

Postitus Postitas veiko »

g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

No miks mitte 26 000km sõitnud. Täitsa usutav ju. Kui vanamehe oma oli. Ja nad tavaliselt vähe sõidavad. Ja kui veel vigu ei tuvastanud ega midagi. Siis ju asi võib täitsa õige olla. Ja summuti äkki kah vana. Lihtsalt hästi säilinud. Kui pole talvel sõitnud. Seal soolasees jne.
Aga edu auto korrashoidmisel ja korrastamisel. Aga tagant ilukilp võta küll ära :cool: Sest neid ju ainult 1 ja ega ta ilus kah ole seal.
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Rattad on jah kuidagi kombineeritud, kummid veidi erineva mustriga ja paremalpool on velgedel ümarad läikivad ilukilbid, taga vasakul mingi teine teistsugune kilp, ees vasakul ilma kilbita, ju ta oma 2 ?iguli vahel neid ümber tõstis vist. Aga ei, summuti on ikka vahetatud, seda oli ta ka ise öelnud, see paistab ikka üsna uus. Põhimõtteliselt ma paar väikest viga leidsin, mis õnneks ei takistanud ülevaatusel läbi saamast: parema esiratta juures roolivardaots loksub veidi, kui ratta üles tõstsin ja ratast liigutasin, siis oli veidi näha ja tunda; vasaku esiratta pidur tundub veidi peale jäävat, ülestõstetud ratta korral oli väga raske ratast keerata; mõned pirnid olid läbi (tagumise numbrimärgi valgustus, tahhomeetri valgustus); õlirõhu, bens.näidiku, pagasniku valgustus ka ei tööta, aga seal pole pirni viga, peab veel uurima milles asi; salongi kell ei tööta (kella sees mehhaaniline rike). Aga jah, jõudumööda püüan ikka ka kõige väiksemad vead kõrvaldada.Pilt
o
omega
Foorumi kasutaja
Postitusi: 233
Liitunud: 23 Jaan 2005 19:48
Asukoht: Tallinn
Autod: bemmid
Kontakt:

Postitus Postitas omega »

Ls 26000km ? Vaevalt, pigem ikka 126000(226000?). Vanamees ajas sulle pada :P. Näiteks vaata milline näeb välja minu 166000km sõitnud 06 (orig. värvi all):
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=9308
On vahet?
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Aga ega iseenesest see läbisõit ju nagu kerele eriti ei tohiks mõjuda, rohkem ikka millistes oludes/tingimustes seisnud on (suurema osa ajast ju niikuinii auto seisab). Kui suurema osa ajast väljas või niiskes garaa?is ning peale sõitu mustana seisma jäetuna seisab, siis arvatavasti näeb ka 5 km sõitnud auto kere palju hullem välja näha. No väidetavalt oli ikka garaa?is seisnud, aga ei tea kuidas seal temperatuuri/niiskusega lood olid, aga õues või täiesti külmas/niiskes plekkgaraa?is seistes ilmselt oleks ikka 21 aastat vana auto üsna ussitanud olnud.:P
Ma täpselt ei mäleta, aga justkui kunagi mingit veneaegset autodealast raamatut sirvides lugesin midagi mootori kap.remondi kohta ja oli vist midagi 100 000 km-ga see vahemik? Et kui ta 126 000 oleks sõitnud, siis peaks mootor juba remonti vajama või isegi juba remonditud olema?
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

Postitus Postitas GTA »

Mul mootor 350 000km läbinud, siiani kapremondita, ehk alles suvel võtan selles suhtes midagi ette. 100 000km on lada mootorile alles esimene noorus:D Ühesõnaga, 126kkm sõitnud mootor ei pruugi kindlalt minna kapremonti. Aga lase kusagil mõõta mootori silindrisurved, kui need on 11,5-12 või rohkem, on isegi usutav, et läbisõit alla 100 000 on. Kuid see rehvide asi on küll kahtlane.
Auto ise on tegelt üsna korralik, vahet pole palju see läbisõit on. Nagu öeldakse, Lada puhul pole vanus mitte miinus vaid uhkuse asi ja hinda ei määra mitte läbisõit vaid seisukord. Nii et mõnusaid kilomeetreid!
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Või isegi nii palju on võimalik ilma kap.remondita sõita?:o
Eks huvipärast võiks surved ära mõõta küll, momendil küll ei tea (pole uurinud) kus seda Pärnus teha saaks, ju vist enam-vähem igas korralikus autoremonditöökojas.
g
grimes
Foorumi kasutaja
Postitusi: 910
Liitunud: 14 Jaan 2005 15:15
Asukoht: Tallinn
Autod: Lada 2105 83a. Ford scorpio 4x4 2.8
Kontakt:

Postitus Postitas grimes »

Pildilt tundub et on natuke roostet kah. Vaata et nendele küüned sisse lööd:D Muidu lööb se uss sixile küüned sisse. ET siis saaks sellest kergema vaevaga ilusa masina :cool:
Tee mõni ilus pilt ka salongist ja kapotialusest. :rolleyes
Et on ka mõningaid plaane tehtud autoga. :P
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Kerget roostet on kohati ikka näha jah. Pole tegelikult nagu üldse kogemusi selliste töödega, aga eks peab vist uurima (võibolla siit foorumist) ja proovima, muidu läheb asi kontrolli alt välja.:puzzled
Eks millagi püüan jah sisemusest ka mõne pildi teha.
Momendil mingeid muid erilisi plaane pole kui et olemasolevad pisivead kõrvaldada. Vaatasin, et pagasniku valgustus, õlirõhu ja bensiininäidiku valgustus ning uste sees olevad punased tulukesed (kui ukse avad) ei põle, kuid seal pole tegu mitte katkise pirniga, vaid sinna lihtsalt elekter ei jõua. Siit foorumist leidsin ka 06 el.skeemi, arvatavasti see kehtib ka 063 kohta ja saan selle järgi vähe kergema vaevaga asjale jälile. No ja siis roolivarda ots ka vaja vahetada ja vaadata miks ühe esiratta pidur veidi peale jääb. Ja siis peab vist hakkama roosteplekke vähe kurjema pilguga vaatama.:flaming :D
Ja muuseas kui ma mõned päevad tagasi üle pika aja (viimati 12-13 tagasi) ?iguliga sõitsin, siis oli harjumatu, et paremal pool peeglit pole, linnas ikka harjunud sinna vaatama, eriti enne ja pärast möödasõite.:P
v
veiko
Suletud kasutaja
Postitusi: 150
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas veiko »

Vahepeal räägiks, mida peale viimast postitust siin teha olen jõudnud, midagi eriti suurt pole õnneks vaja olnud:


  • uus kell (vanal oli mehhaaniline viga)
  • uus starter (vanal sisemine mähistega seotud probleem)
  • mõned läbipõlenud pirnid vahetatud: õlirõhunäidiku, bensiininäidiku ja tahhomeetri taustavalgustus, gabariittulede signaallamp, numbritulede pirnid (2 tk)
  • esiuste lahtioluku indikaatortuled tööle pandud: ühel oli juhe puruks, teisel pirn läbi ja pirnipesa paksu roostekihi all
  • kõik roolivardad ja pendelhoovasüsteem (pandud laagriga variant) uus kuna mõni liigend loksus ja samuti pendelhoova telg.
  • uued esimesed piduriklotsid
  • mootor pesuõliga läbi pestud ja poolsünt sisse pandud, loomulikult ka uus filter.
  • rehvid ja veljed vahetatud, kasutatud. (rehvid vahetatud kuna olid erinevat tüüpi, osad suve, osad M+S ja ka erinevate laiuste/kõrgustega ning veljed vahetatud kuna oli tahtmine ilma õhukummita rehvid panna.)
    Veljed värvisin kõik üle, eelnevalt drelli otsa käiva traatharjaga puhtaks tehes, kuna olid veidi roostes väljanägemisega
  • esirataste pidurite pealejäämine kõrvaldatud. Mõlemad jäid peale, aitas mitmekordne pikakäiguline "trenn" kolbidele (heebliga sügavale sisse lükata ja piduripedaali abil välja)
Sellised väikesed asjad siis, praegu lähemal ajal tegemist vajavad tööd:
*ohutuled ei tööta
* kõik pidurivoolikud vahetada, samas vist peaks ka piduriõli vahetama kuna ei tea kaua see juba sees on olnud.
* jahutusvedelik vahetada (kuna ei tea kaua see sees on olnud )
* käigukastis ja tagasillas õli vahetada
* suvel võibolla võtan ka sellise töö ette, et vahetaks kõik esi- ja tagasillas olevad kummipuksid ära, paljud paistavad juba ajahamba poolt puretuna mõranenud olema (tundub, et seni 21 aasta jooksul neid vahetatud ei ole) ja mõned lihtsalt kulunud.

Kere vajaks muidugi ka tööd ja see võibolla oleks isegi kõige kiiremat reageerimist vajav kuna rooste ju närib muidu edasi pidevalt, aga kuna momendil pole sellisest tööst eriti ettekujutust, siis ei julge seda plaanida veel. Ja samas nagu päris tervet keret ei tahaks hakata üle värvima.:puzzled

Üks pilt praegustest velgedest, sellised on taga, ees veidi teistsugused.
v
Veiko_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 25 Aug 2011 18:08

5 aastat hiljem!

Postitus Postitas Veiko_ »

Auto ikka alles, kuid viimasel ajal on palju seisnud. Viimase aasta pole üldse sõitnud, ainult mõne korra käivitatud ja mootor soojaks lastud. Nüüd peale u. 4-5 kuulist seismist sai jälle käivitatud (käivitus väga hästi) peale aku laadijaga täis laadimist. Nüüd tahaks enne sügist auto sõidukorda saada ja ülevaatuse ära teha. Siduri peasilinder viskas õli seest välja, ei hakanud enam remontima, sest korra on juba uued kummirõngad sisse läinud, seekord läks siis peale uus silinder. Vahetusse läks ka piduri peasilinder. Polnud nii palju piduriõli, et oleks saanud õhutada, eks peale õhutamist saab siis proovida, arvatavasti peale sellist seismist jääb ka mõne ratta pidur peale (kunagi oli probleem ühe esimesega peale pikka seismist). Vaja panna ka uus jahutusvedelik ja loomulikult mootoriõli ja filter. Kütusefilter sai juba vahetatud, on vaja vahetada ka mõranenud kütusevoolikud. Pidurivoolikud pole veel vaadanud, karta on, et ega needki ilusad välja ei näe.
Üks küsimus ka:
kas jahutusvedelikuna peaks kasutama sinist või võib ka punast? Punane on pikema kasutusajaga, aga äkki võivad ka mingid probleemid sellega esineda (süsteemi peseks ikka enne korralikult läbi enne punase sisse panemist).
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Ei juhtu midagi, peaasi, et antifriizi ei pane.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
v
Veiko_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 25 Aug 2011 18:08

Postitus Postitas Veiko_ »

Antifriis ongi ju jahutusvedeliku inglise keelest pärinev samatähenduslik sõna.:P
v
Veiko_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 25 Aug 2011 18:08

Postitus Postitas Veiko_ »

Vaatasin ka palju siis 5 a jooksul sõitnud on, 5 a tagasi oli ees 26 000, praegu 32 000, seega siis 5 a jooksul sõitnud 6000 km. Tuleb välja, et läbisõit on kasvanud täpselt sellise tempoga, mis algusest saadik on olnud (kui uskuda seda algset 26000), u. 1200 km aastas. :D
Hetkeseisuga on kõik tööd tehtud, mis võiks takistada ülevaatuselt läbi saamast, vähemalt ise midagi tegemist vajavat ei märganud.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

 
Veiko_ kirjutas:Antifriis ongi ju jahutusvedeliku inglise keelest pärinev samatähenduslik sõna.:P
Alumiinium ei kannata antifriizi. Otse loomulikult on ta jahutusvedelik nagu tosool ja ka vesi võib olla jahutusvedelik. Samamoodi on PSK; NEVA; DOT-4; DOT-5 kõik samatähenduslikud - pidurivedelikud. Eks sa pane pidurivedelik lihtsalt sisse, sõltumata markeeringust ja/või katsu neid segada. Vaata mis juhtub.
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
v
Veiko_
Foorumi kasutaja
Postitusi: 67
Liitunud: 25 Aug 2011 18:08

Postitus Postitas Veiko_ »

 
Arvos kirjutas:
Alumiinium ei kannata antifriizi. Otse loomulikult on ta jahutusvedelik nagu tosool ja ka vesi võib olla jahutusvedelik. Samamoodi on PSK; NEVA; DOT-4; DOT-5 kõik samatähenduslikud - pidurivedelikud. Eks sa pane pidurivedelik lihtsalt sisse, sõltumata markeeringust ja/või katsu neid segada. Vaata mis juhtub.
Ei saa aru mida sa "antifriiz"-i all mõtled, nii sinine, roheline kui punane jahutusvedelik on antifriis (eestipärases sõnas siis lõpus "s", mitte "z"). Alumiiniumplokkidele on parim punane, rohelist vist võib ka panna, aga sinist ei või.
a
Arvos
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1103
Liitunud: 31 Jaan 2010 22:57
Asukoht: Tallinn, Saue
Autod: 2105, Volvo V70, Mazda 6 BMW 740Individual, mõned Transitid, mõned JAWA-d ja MF70-d ja ZIL-131

Postitus Postitas Arvos »

Antifriizi kasutati Ikarus-bussidel, neil polnud pea alumiiniumist. Jahutusvedelikega oled sa aga täielikult puusse pannud. Neid kõiki võib kasutada. Sinist vahetad iga aasta tagant, rohelist iga kolme aasta ja punast iga viie aasta tagant. Määrimisomadused....
Üks VAZ peab autopargi hulgas alati olema.
Vasta