ülevaatus
ülevaatus
-
tTegija
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 187
- Liitunud: 05 Okt 2004 22:52
- Asukoht: Viljandi
- Autod: Suzuki Baleno 1.3
- Kontakt:
Näpunäited vanade ja ka forsseeritud autode heitgaaside koostise muutmiseks
Kui süüte- ja toitesüsteem korras ja heigaaside koostis ei mahu normidesse
oleks otstarbekas enne karpa/pritse kallale asumist kontrollida uuesti õhufiltri ja küünalde seisukorda. Kui need korras aga heitgaasid ikka normi piiridesse ei jää, siis aitab küünalde vahetamine "kuumemate" vastu ning elektroodide vahe suurendamine ja ka süütehetke hilisemaks reguleerimine. Liiga hilise süüte korral suureneb HC sisaldus tunduvalt! Muidu hiline süüde soodustab CO/HC järelpõlemist;).
Kui süüte- ja toitesüsteem korras ja heigaaside koostis ei mahu normidesse
oleks otstarbekas enne karpa/pritse kallale asumist kontrollida uuesti õhufiltri ja küünalde seisukorda. Kui need korras aga heitgaasid ikka normi piiridesse ei jää, siis aitab küünalde vahetamine "kuumemate" vastu ning elektroodide vahe suurendamine ja ka süütehetke hilisemaks reguleerimine. Liiga hilise süüte korral suureneb HC sisaldus tunduvalt! Muidu hiline süüde soodustab CO/HC järelpõlemist;).
-
aArdi Soovik
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 839
- Liitunud: 16 Mär 2002 00:20
- Asukoht: Raplamaa
- Autod: LADAd ca 60tk+1
- Kontakt:
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Vana teema aga siiski.Auto peab olema puhas.Kõik tuled mis auto küljes peavad põlema.Lisatuledena prosektorid ja lähi- jakaugtuled peavad kokku andma mingi numbri mitte suurema kui 75.Tuleklaasid peavad olema terved.Aku peab olema kinnitatud.Auto peab olema komplektne.Kui on tagaistme turvavööde jaoks kinnituskohad siis peavad turvavööd ka seal olema.Sumbutaja terve ja kinnitatud.Esiklaas terve.Juhiukse klaas peab käima üles-alla.Kuidas sa muidu pol... dokumente annad(ust ei tohi lahti teha).Tagaklaas toonitud-peeglid peavad olema nii juhiuksel kui ka kunde uksel,eriti siis kui autole paigaldatud haakekonks(õnneks ei vaadata veel EURO serdifikaardi olemasolu)Pidurivoolikud(3tk.üks neist läheb kereküljest tagasilla peale)peavad olema terved.Pidurid peavad toimima.Laske printida piduritesti paber endale kaasa võtmiseks-näete sillakaalud ära,iga ratta veeretakistuse(bensiinikulu,pidur jääb peale,piduriketta viskumine),sildade kokkujooksu näete ära(tagasild näiteks kõver,esisilla kokkujooks vale)ja lõpuks on näha ka pidurite rakendumise kõige suurem erinevus.Amorditestis on paremad tulemused väiksema rõhuga kummide korral.Ohukolmnurk,tõkiskingad ja kehtiv tulekustuti ka autosse.
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Häda selle ülevaatusega.
Sinine on aastast 1977 ja kõik esituled (pool- ja täistuled) on ilma releedeta.Kõik see vool käib läbi roolinülitite.Tuledeks ette pandud Hella H4 pirnidega.Lisatuled Bosch täistuled on läbi relee pandud.
Asi siis selles,et roolinülitid sulavad üles (klemmid ei anna ühendust) ja tuled ei toimi.Olen roolinüliteid vahetanud nii mõnegi korra.Käisin siis poes roolinülitit uurimas,ei olnud hetgel ja hinnaks öeld a`la 390.-?!Olen tavaliselt saanud umbes 150.- eest.
[Muudetud: 31-10-2008 SexSix]
Asi siis selles,et roolinülitid sulavad üles (klemmid ei anna ühendust) ja tuled ei toimi.Olen roolinüliteid vahetanud nii mõnegi korra.Käisin siis poes roolinülitit uurimas,ei olnud hetgel ja hinnaks öeld a`la 390.-?!Olen tavaliselt saanud umbes 150.- eest.
[Muudetud: 31-10-2008 SexSix]
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Tähelepanek.
Piduritel mõõdetakse pidurtusjõu suurust kiloniutonites. Parem-ja vasak ratas eraldi, esi- ja tagasild eraldi, sõidupidur ja seisupidur eraldi. Ühel sillal mõõdetakse vasaku- ja parema ratta pidurtusjõu erinevust. Ja kokkuvõtteks arvutatakse staatiline aeglustus. Et staatiline aeglustus tuleks võimalikult suur peab auto kaaluma võimalikult vähe! 60 kilost piisas, et saada pidurite andmed korda! St. autost kõik üleliigne välja!
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Altkäemaksuvõtjad lubasid liiklusse kümneid ohtlikke autosid.
http://www.ekspress.ee/news/paevauudise ... d=32769475
http://www.ekspress.ee/news/paevauudise ... d=32769475
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
- arvi100
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 875
- Liitunud: 07 Sept 2004 09:52
- Asukoht: Jõgeva
- Autod: Vaz 2101'73 - Lada 1300 SL'85
Algselt postitas: overspeed
Tuleb ikka ennast tänapäeva asjadega kurssi ka viia, läksin söidukile ülevaatust tegema kuid ei saanud uksest sissegi. Tuli välja selline asi, et vahepeal on seadust muudetud ning mo auto ja tehniline pass ei ole enam kooskölas, seoses musta kapoti ja tagapagaasniku luugiga. Enam ei kehtivat too protsentide värk auto värvi tuvastamisel, vaid kui sul on miskit teisiti värvitud vöi isegi kleepsud pandud, tuleb minna ARK-sse ning paberid ringi vörmistada. Nii ma tegingi ja märkustesse lisati lihtsalt "mitmevärviline". Siis sai ülevaatusele mis laabus edukalt.
Masin on kasin - Grigori Šaakašvili
-
eErx
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 26
- Liitunud: 07 Jaan 2008 19:12
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Autod: 21063
Sõber käis autoga ülevaatusel ning pärast passi uurides märkasime, et järgmine ülevaatus oli märgitud juba 8 kuu pärast. Alguses arvasime et ülevaataja näpukas, aga siis tuli meelde et ülevaatuse aeg on numbrimärgi viimase numbriga kindlaks määratud. Praegu on 9. kuu, numbrimärgi viimane number on 3 ja seega järgmine ülevaatus 05.2011. Muidu ei oleks probleemi tekkinud, aga vahepeal seisis auto ilma ülevaatuseta ja nüüd sai suvalisel ajal uuesti ära tehtud.
Siit ka küsimus, et kui oleks näiteks veebruaris ülevaatusele läinud, kas siis oleks ikka järgmiseks ülevaatuseks 05.2011 märgitud ja öeldud et kohtume kolme kuu pärast? Või ümardatakse siis järgmisesse aastasse?
[Muudetud: 22-9-2010 Erx]
Siit ka küsimus, et kui oleks näiteks veebruaris ülevaatusele läinud, kas siis oleks ikka järgmiseks ülevaatuseks 05.2011 märgitud ja öeldud et kohtume kolme kuu pärast? Või ümardatakse siis järgmisesse aastasse?
[Muudetud: 22-9-2010 Erx]
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 3999
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Sõiduauto ja kaubiku ülevaatusele esitamine toimub sõiduki registreerimismärgi viimase numbri alusel alljärgnevalt:
1 - detsember-märts
2 - jaanuar-aprill
3 - veebruar-mai
4 - märts-juuni
5 - aprill-juuli
6 - mai-august
7 - juuni-september
8 - juuli-oktoober
9 - august-november
0 - september-detsember
Allikas: http://www.tehnoulevaatus.ee/et_EE/hea-teada
1 - detsember-märts
2 - jaanuar-aprill
3 - veebruar-mai
4 - märts-juuni
5 - aprill-juuli
6 - mai-august
7 - juuni-september
8 - juuli-oktoober
9 - august-november
0 - september-detsember
Allikas: http://www.tehnoulevaatus.ee/et_EE/hea-teada
Paar päeva tagasi sai käidud Viljandi RAEL-i ÜV punktis. Ajasin taga CO-d et oleks raamatu järgi (raamat näitab 0.8 - 1.2). Onuke küsis mis aasta auto, ,,-Mis vahet on?,, küsisin mina. Vastus tuli et aastast 1987 ja edasi on CO piir 3.5, vanematel - 1986 ja tagasi on piir 4.5
Ja eelmine aasta sain teada et amortide kontroll pole kohustuslik, aga kui tahad siis nad ajavad auto pukkidele ja teevad seda. Risk on selles et auto andmed on ÜV arvutise juba sisestatud ja amortide test läheb sinna juurde. Ja arva ära kes seda ifot näeb?!
Ja eelmine aasta sain teada et amortide kontroll pole kohustuslik, aga kui tahad siis nad ajavad auto pukkidele ja teevad seda. Risk on selles et auto andmed on ÜV arvutise juba sisestatud ja amortide test läheb sinna juurde. Ja arva ära kes seda ifot näeb?!
Kirjutan suvaliselt, kuulmise järgi!
- SexSix
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
- Asukoht: Viljandimaa
- Autod: 013
Tulekustuti.
Läksin tulekustutile uut kleepsu nõudma. Oi see tulekustuti on kümme aastat vana, sellele ei saa kleepsu! Selle võite jätta tagavara tulekustutiks!?
Ostsin uue.
Ostsin uue.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Selle nädala Autolehes võrdleb Soome ja Eesti ülevaatuseid ja kirjutab ka võimalikest tulevikus lisanduvatest asjadest.
Uuteks nõueteks võib lisanduda: pidurivedelikus vee sisalduse mõõtmine; diagnostika, mis kontrollib tehases ettenähtud elektroonika korrasolekut ja olemasolu (n andurite töö, turvapatjade olemasolu jne).
Soomega võrreldes on meil ka hindade arenguruumi. Soomes ülevaatus kuskil 40€ all, aga eraldi lisandub 15-20€ heitgaaside diagnostika eest ja umbes sama ka OBD pistikust tehtava diagnosti eest.
Uuteks nõueteks võib lisanduda: pidurivedelikus vee sisalduse mõõtmine; diagnostika, mis kontrollib tehases ettenähtud elektroonika korrasolekut ja olemasolu (n andurite töö, turvapatjade olemasolu jne).
Soomega võrreldes on meil ka hindade arenguruumi. Soomes ülevaatus kuskil 40€ all, aga eraldi lisandub 15-20€ heitgaaside diagnostika eest ja umbes sama ka OBD pistikust tehtava diagnosti eest.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Väga tore, kui hakaksid mõõtma vee sisaldust piduri/siduri vedelikus - praegu olen laiskusest iga paari aasta tagant seda lihtsalt vahetanud.
Üldiselt tänaval liigeldes paneb ikka mõtlema küll, kuidas osad 2000+ autod on üv läbinud,tugev suits taga, amorte ilmselgelt pole, piduriketastel näha et klots kannab sentimeetri laiuselt, rehvid kulumisepiirist läbi kulunud, tuled paigast jne.
Amorditest on ju samuti väga kasulik, samaraga viimane kord küsiti, et kas amorte polegi autol küljes, et ainult rehvi peal vetrub..
Üldiselt tänaval liigeldes paneb ikka mõtlema küll, kuidas osad 2000+ autod on üv läbinud,tugev suits taga, amorte ilmselgelt pole, piduriketastel näha et klots kannab sentimeetri laiuselt, rehvid kulumisepiirist läbi kulunud, tuled paigast jne.
Amorditest on ju samuti väga kasulik, samaraga viimane kord küsiti, et kas amorte polegi autol küljes, et ainult rehvi peal vetrub..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."