Viienda käigu remont

Viienda käigu remont

Käigukasti, vedrustuse, pidurite ja veermikuga seonduv
Kasutaja avatar
GTA
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1316
Liitunud: 03 Dets 2003 21:37

#21

Postitus Postitas GTA » 18 Mai 2011 21:59

Töö juures VIS-il (ls. 115 000) kast undas, ragises väga koledalt, neljandat käiku ei saanud ka jõuga sees hoida. Viisin Bollverki töökotta remonti. Võeti 75.-, vahetati lülituskahvel, kaks otsalaagrit, kõik tihendid. Esmaspäeva õhtul viisin, neljapäeva hommikul sain kätte. Väljastati arve kah. Sünteetiline õli kah nüüdsest sees.

Meil siin kõik tublid mehed ja remondivad ise, aga võtke lihtsalt teadmiseks, mis hinnad ka on.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme

Peep063
Postitusi: 229
Liitunud: 20 Juul 2007 09:27
Asukoht: Vändra / Tallinn
Autod: Vaz 21063 / Vaz 21061

#22

Postitus Postitas Peep063 » 21 Mai 2011 08:30

Ega keegi ei oska öelda kes Tallinna kandis ziguli käigukaste parandaks?

r6mpsik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 76
Liitunud: 05 Sept 2010 19:27
Asukoht: Tallinn, Lasnagorski
Autod: 21063

#23

Postitus Postitas r6mpsik » 21 Mai 2011 23:18

Aga ,mis võib olla 5-nda käigu vilinast?

Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Järvakandi, Pärnu
Autod: [b]2106 1.6 SL[/b], BMW 525d

#24

Postitus Postitas MuKi14 » 13 Jaan 2012 13:44

 
motamees kirjutas:Nüüd tuleb lahti keerata hammasrataste ploki otsapolt ja käikude fiksaatorite hoidja/plaat.
kuidas ma toda võiks lahti keerata kui kruvid ikka korralikult kinni on? kuumutades? löökkruvikeerajat pole võtta kusagilt.

Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Järvakandi, Pärnu
Autod: [b]2106 1.6 SL[/b], BMW 525d

#25

Postitus Postitas MuKi14 » 13 Jaan 2012 16:36

Ja üks küsimus veel, kas kõikidel käigukastidel on see alumine võll(vist vahevõll??) ühesugune, ehk siis kõigil sama palju hambaid?

allah
Foorumi kasutaja
Postitusi: 276
Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
Asukoht: Tallinn
Autod: 02, 013, 083

#26

Postitus Postitas allah » 14 Jaan 2012 09:56

 
MuKi14 kirjutas:... kas kõikidel käigukastidel on see alumine võll(vist vahevõll??) ühesugune, ehk siis kõigil sama palju hambaid?


Kui käikude ülekande suhted on erinevad siis on hammasrataste hammaste arvud ka erinevad. Seega see alumine võll peaks ka erinev olema erinevatel mudelitel.

Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2845
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: saaremaa
Autod: MetsaNiva
Kontakt:

#27

Postitus Postitas motamees » 14 Jaan 2012 21:06

 
MuKi14 kirjutas: kuidas ma toda võiks lahti keerata kui kruvid ikka korralikult kinni on? kuumutades? löökkruvikeerajat pole võtta kusagilt.

Kuumutamist kasutatakse enamuses roostetanud poltide juures.

Seal peaks aitama põrutus. Löögi täpseks andmiseks kasuta torni.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3920
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#28

Postitus Postitas logman » 14 Jaan 2012 21:46

 
motamees kirjutas:Kuumutamist kasutatakse enamuses roostetanud poltide juures.


Pean vajalikuks märkida, et mitte ainult roostetanud poltide-mutrite avamiseks, vaid ka liimitud keermete vabastamiseks ;).
Loctite keermeliimid kaotavad kindlasti mõjuvõimu umbes +300*C juures. Mõni varem, mõni hiljem.
Lahtikeeramise juures pole vaja molutada, mõni kleepub uuesti kinni kah ;).

Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Järvakandi, Pärnu
Autod: [b]2106 1.6 SL[/b], BMW 525d

#29

Postitus Postitas MuKi14 » 02 Veebr 2012 22:48

Sain need kuumutades ja põrutades lahti ilusti, ei tea kumb siis rohkem aitas... Kõik see ainult selleks, et teada saada, et seda plaati polegi vaja lahti keerata. :) Ei plaaninud just laagreid vahetada, vaid 4. käigu sünkronisaatorit ja kahvlit. Loll pea on ihunuhtlus :P

madis1080
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 01 Mär 2010 20:50
Asukoht: Märjamaa
Autod: Et kommenteerida teiste Ladasid ja kunagi mõned juppid Ladale maha müüa.

#30

Postitus Postitas madis1080 » 19 Veebr 2012 19:22

 
r6mpsik kirjutas:Aga ,mis võib olla 5-nda käigu vilinast?


Ehk keegi nüüd oskab vastata? Endal sama jama, välja ei visanud 1km sõidu peale aga undab küll päris mehiselt.

Täna panin uue õli ka sisse(tap15 vms). See oli omaette seiklus..
Aga undas ikka edasi. Lugesin kuskilt, et mõistlik oleks masin kaldu ajada ja veel sisse pressida õli just 5ese kasti puhul

Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Järvakandi, Pärnu
Autod: [b]2106 1.6 SL[/b], BMW 525d

#31

Postitus Postitas MuKi14 » 19 Veebr 2012 21:52

Kui kast alt ära on pole probleemi sinna 2l sisse panna. Kui peale mingi maa läbimist hakkab undama, siis ütleks õli on vähevõitu. On see kast muidu remonditud või ise hakkas nüüd järsku hääli tegema?

madis1080
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 01 Mär 2010 20:50
Asukoht: Märjamaa
Autod: Et kommenteerida teiste Ladasid ja kunagi mõned juppid Ladale maha müüa.

#32

Postitus Postitas madis1080 » 19 Veebr 2012 22:28

Ostsin selle, aga polnud aega sõita saanud, ei tea mis olukord seal valitses. Õli oli ka vähe sees ennem kui vahetama hakkasin.
Ennem nagu huilgasid teised käigud ka natuke(kui õli vähe oli), uue õliga see probleem kadus, nüüd ainult 5käik. Aga õli sai selle külje punni ääreni.

Peaks ehk tungiga külje ülesse ajama ja veidi veel peale pressima õli?

madis1080
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 01 Mär 2010 20:50
Asukoht: Märjamaa
Autod: Et kommenteerida teiste Ladasid ja kunagi mõned juppid Ladale maha müüa.

#33

Postitus Postitas madis1080 » 28 Mai 2012 00:41

Nii panin õli juurde, noh oma pool liitrit võibolla natuke peale. Viies käik ikka undab, kuid kui natuke sõita siis jääb vait...
Peaks veel õli lisama või on mõtet mõnda teist viga otsida?

loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 139
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

#34

Postitus Postitas loonik » 15 Nov 2012 22:46

Ei aita see õli lisamine. Viienda käigu hammasrattad või mõni laager teeb seda häält.

tuhajuhe
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 859
Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
Asukoht: türi
Autod: Auto puudub

#35

Postitus Postitas tuhajuhe » 16 Nov 2012 01:33

Ei aita jah.Kulunud laagrid või hammasrattapaari häält ei vähenda õli lisamine.
56506878

madis1080
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 01 Mär 2010 20:50
Asukoht: Märjamaa
Autod: Et kommenteerida teiste Ladasid ja kunagi mõned juppid Ladale maha müüa.

#36

Postitus Postitas madis1080 » 16 Nov 2012 14:48

Nüüd juba kast ammu maas, nimelt ei hoidnud enam esimest ega kolmandat käiku sees, tundus et sünkron on pealt sile, ning käigu hammasrattas oli otstest teravaks kulunud.
Kolmandat tegelt hoidis veel nibin nabin ise, aga esimest ei hoidnud siis ka kui ise peale surusid.

loonik
Foorumi kasutaja
Postitusi: 139
Liitunud: 30 Dets 2011 20:33
Asukoht: Aruküla, Harjumaa
Autod: Vaz 21013

#37

Postitus Postitas loonik » 17 Nov 2012 22:01

Osad hammasrattad peavadki olema "otstest teravad". See hõlbustab nende liitmist ja lahutamist (käiguvahetust).
Kui käike sees ei hoia, siis tuleb üle vaadata kahvlite, fiksaatorite ja tööpindade olukord.

Sünkronisaator peab olema pealt tugevalt sooneline, et vahetusmuhvi koonusesse haakuda. Kui on sile siis läheb vahetamisele.

Oma SRÜ-s valmistatud 5-ses kastis sai vahetatud ka enamus laagritest. Paaril neist oli veerepinnal väikesed urbsus-avad sees. Need kipuvadki häält tegema. Kui CCCP-s toodetud laagrid olid üsna hea kvaliteetiga, siis SRÜ omad sellist renomeed ei oma.

kalle666
Foorumi kasutaja
Postitusi: 40
Liitunud: 18 Mär 2010 17:38
Asukoht: Läänemaa
Autod: Oman ka VAZ tüüpi autosid.

#38

Postitus Postitas kalle666 » 07 Apr 2013 20:27

kas kõigil 5 kastidel on3 ja 5 käigu vahel tühi auk

Walter
Ladaklubi Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 03 Veebr 2006 18:39
Asukoht: Tallinn, Kohila
Autod: 2x2105,Y60,Paskaak.

#39

Postitus Postitas Walter » 07 Apr 2013 20:40

Ei seal peaks ikka 4. käik olema. Äkki seletad oma küsimust paremini.
MännikuLaiali.

Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Järvakandi, Pärnu
Autod: [b]2106 1.6 SL[/b], BMW 525d

#40

Postitus Postitas MuKi14 » 07 Apr 2013 22:26

kui käigukang lükata oletatava 3. ja 5. vahele siis seal on veel üks vabakäik? :P


Mine “Käigukast ja alusvanker”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist