Oktaankorrektor
Oktaankorrektor
- kristjan92
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 838
- Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
- Asukoht: Tamsalu
- Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'
Oktaankorrektor
Keegi oskab ehk seletada milleks selline seade välja mõeldi omal ajal ?
https://www.osta.ee/vazgazuazzazmoskvic ... 05287.html
https://www.osta.ee/vazgazuazzazmoskvic ... 05287.html
- Manused
-
- 1_1_57104645.jpg (46.08 KiB) Vaadatud 4390 korda
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4001
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Re: OSTA.ee-s
See pilt selgitab kõik.
Ehk siis selleks, et saaks kasutada odavamat, A76 bensiini.
Aga kui vaadata ajastut, mil teda toodeti, siis tol ajal valmistati ja paisati müüki palju teisigi kasutuid vidinaid ja õige vastus on - et müügiga raha teenida. Kooperatiivide werk, you know
Ehk siis selleks, et saaks kasutada odavamat, A76 bensiini.
Aga kui vaadata ajastut, mil teda toodeti, siis tol ajal valmistati ja paisati müüki palju teisigi kasutuid vidinaid ja õige vastus on - et müügiga raha teenida. Kooperatiivide werk, you know
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: OSTA.ee-s
https://patentdb.ru/patent/1836585
https://www.google.com/search?biw=1280& ... Di0XSY6yJ0
90-datel toodeti mitmesuguseid oktaankorrektoreid – nii tööstuslikke kui ka kooperatiivide variante. Mul oli näiteks selline, millel sai muuta süütenurka hilisemaks ja milliste pööreteni. 2 potekaga sai „välja lõigata“ detonatsiooni ala madalamatel pööretel ja keskmistel ning suurematel oli süütenurk optimaalne e. endine. Eriti efektiivne oli see Mossede puhul, mis klõbistasid klappe isegi 93 bensiiniga. Töötas suurepäraselt surveastet vähendamata 76 bensiiniga ja kütusekulu jäi endiseks.
Tänapäeval pole seadmel enam mõtet, sest on saada suurema oktaanarvuga bensiine ja ei esine selliseid oktaanarvu kõikumisi kui nõukaajal. Tänapäeval toimub firmades ka täpsem kütusearvestus ja vasakule läheb vähem
Paljud tollased veoautod töötasid A76 bensiiniga (ZIL 130, GAZ 53jne.) Nõukaajal toimus ju tööautodel ja bussidel spidomeetrite km kerimine.
Oli selline ütlus – 1km sõidad, 3 läheb sõidulehele kirja ja 2 jätad meelde. Lisaks sai osta autojuhtidelt ka odavamalt riiklikke bensiinitalonge.
https://www.google.com/search?biw=1280& ... Di0XSY6yJ0
90-datel toodeti mitmesuguseid oktaankorrektoreid – nii tööstuslikke kui ka kooperatiivide variante. Mul oli näiteks selline, millel sai muuta süütenurka hilisemaks ja milliste pööreteni. 2 potekaga sai „välja lõigata“ detonatsiooni ala madalamatel pööretel ja keskmistel ning suurematel oli süütenurk optimaalne e. endine. Eriti efektiivne oli see Mossede puhul, mis klõbistasid klappe isegi 93 bensiiniga. Töötas suurepäraselt surveastet vähendamata 76 bensiiniga ja kütusekulu jäi endiseks.
Tänapäeval pole seadmel enam mõtet, sest on saada suurema oktaanarvuga bensiine ja ei esine selliseid oktaanarvu kõikumisi kui nõukaajal. Tänapäeval toimub firmades ka täpsem kütusearvestus ja vasakule läheb vähem
Paljud tollased veoautod töötasid A76 bensiiniga (ZIL 130, GAZ 53jne.) Nõukaajal toimus ju tööautodel ja bussidel spidomeetrite km kerimine.
Oli selline ütlus – 1km sõidad, 3 läheb sõidulehele kirja ja 2 jätad meelde. Lisaks sai osta autojuhtidelt ka odavamalt riiklikke bensiinitalonge.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
-
aaresh
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 4
- Liitunud: 21 Juun 2016 15:24
- Asukoht: Tartu
- Autod: Lada 2102, Rover Mini, VW Passat
Re: Oktaankorrektor
Suht kasulik jubin kui peaksid lisaks bensiinile kasutama veel ka vedelgaasi, millel on eelistus hilisema süüte järgi.
- logman
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 4001
- Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
- Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
- Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
- Kontakt:
Re: Oktaankorrektor
LPG igatseb kõrgemat surveastet, mitte hilisemat süüdet. Tegelikult.
Vennad Tšehhis ja Poolas on just seda teed läinudki, et sõidavad LPG peal. Kaaned-plokid muidugi vastavaks moditud.
Vennad Tšehhis ja Poolas on just seda teed läinudki, et sõidavad LPG peal. Kaaned-plokid muidugi vastavaks moditud.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: Oktaankorrektor
LPG tahab jah suuremat surveastet- vähemalt 14. Ma olen paar mootorit ringi teinud- mootor kuumeneb rohkem ja väljalaskelkapid kipuvad pikapeale ära põlema. Aitab suurem radikas ja paremast materjalist väljalaskeklapid. Vajalik on hoopis varajasem süüde. Eriti siis, kui surveaste jäi endiseks.
Kulu on ka suurem võrreldes bensiiniga - ca 20%..25%. Kui segu ajada liiga lahjaks, siis on raskusi kiirendusega ja mootori detailide eluiga väheneb. Talvel töötab käivitades pikemalt bensiinil ja lühikeste sõitude korral on mõttetu. Pikal trassil on OK.
Kulu on ka suurem võrreldes bensiiniga - ca 20%..25%. Kui segu ajada liiga lahjaks, siis on raskusi kiirendusega ja mootori detailide eluiga väheneb. Talvel töötab käivitades pikemalt bensiinil ja lühikeste sõitude korral on mõttetu. Pikal trassil on OK.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.