2105, martin13, 1990

2105, martin13, 1990

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Vasta
Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1085
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Auris hybrid

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas zajetz »

Arvos kirjutas:
zajetz kirjutas:Sild hakkab lekkima sest õli läheb liiga kuumaks või keema. Päästab tuulutuse ümbertegemine. Korralik w140 õli ka muidugi.
Oleks huvitav kuulda tuulutuse ümbertegemisest. Mida ja mismoodi.

Tänan!
Lihtlabane oli catch tank.
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Viisin rallika dirfi remonti ja selgus et uut ülekannet vaja- mõrad sees. Hetkel veel panen selle sama ülekande alla aga vaja kiiremaskorras uus soetada.
Käisin nädalavahetusel Saaremaal rallisportlaste suvepäeval Smurfi ja skifiga. Tööriistakomplekt kaasa ja ainukese varuosa mis pagassi poetasin oli genekarihm :D õnneks pidas selle pika tripi niimoodi vastu et ei pidanud mitte midagi remontima teel. Küll aga sõites olen tundnud vingu haisu toas, mõtlesin et ju see tuul kuidagi sisse keerutab seda. Saarde sõites sain aru, et asi hullemaks läind.
Kohapeal toimus suur võistlus aja peale- LADA käigukasti vahetamise MM. kolmene tiim ja etteantud võtmetega pidi hakkama saama, sigull ise lükati küljele ja siis läks aeg käima ning kui kõik 4 ratast maad puudutasid, läks aeg kinni. Minu tiimil läks vahetusega aega 7 minutit ja 43 sekundit ning saavutasime sellega esikoha 8-)
Saarest pühapäeval tagasi sõites juba tundsin kuidas mul hakkab vähk tekkima, kuna teadsin et alates pükstest uus tihend siis ainuke mis lekkida saab on kolle tihend. Täna hakkasin siis tihendeid vahetama, kolled võis näpuga lahti keerata :D ja tihendid olid väga katki. Uued küljes ja mure murtud, saab jälle mõne aasta kauem elada.
Pilt
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Ahoi.
Vahepeal oli kodulinn Haapsalu nagu kõige paremas unenäos, terve linn oli nõukogude masinaid ja melu täis :P Reedel toimus siis nostalgiapäevade avamine ja öösõit, kus ka ise vurasin. Neljapäeval eelnes kiire auto pesemine ja kontroll, mille käigus vaatasin ka rehve ja nägin sealt mulle vastu vaatavaid traate :yllatunud
Pilt
Laupäeval enne ja peale paraadi sai väga uudistatud ka kaaskannatajate masinaid ning ilastatud mõne mehe sõiduvahendi peale. Lausa lust on näha kuidas mõned on näinud tõsist vaeva masina taastamisel. Hakkas ikka natuke häbi küll, kui mõni tuli Smurfi lähemalt vaatama ja igast vigu avastas :cry: Kõigerohkem jääb silma muidugi teistvärvi põllelisa. Aga selle vea proovin likvideerida enne uut hooaega. Pilti laupäevast kah.
Pilt
Käisin ka nostalgia orjenteerumisel autoga ja mingi hetk avastasin et gennu ei taha laadida enam. Liigutasin igaksjuhuks juhtmeid ja vahetasin releed aga ikka ei midagi. Okei, meie jaoks orjenteerumine läbi ja viime sigulli ära. Ennäeimet hakkas uuesti laadima kuid mitte enam nii võimsalt kui enne. Samas küünaldele särtsu andis ja supakat lammutas pagassis, sõit võis jätkuda 8-)
Õhtul kui pidulik osa läbi ja oli aeg keelekastet tarbima hakata, panin sõbranna essat korda sigulli kainekaks ja ise neljakesi hakkasime latva paigast jooma. Essa kohalt võtt ja juhi suust kostus "issand kui imelik see gaas on". 10meetrit hiljem asfaldist lamav ment mu maja ees ja me jäime sinna põhjapeale kinni korra :D seejärel esimene kurv "MIDAAAAA MIKS SEE ROOL NII RASKE ON" ja jäime diagonaalis keset teed seisma :D seejärel hakkas operatsioon tagurpidi käigu leidmine käigukastist. Proovisin tagant pingist seletada ja naerda samal ajal :D Ja kusjuures, kõik kiidavad kui hea pehme on tagumine pink sigullis, proovisingi mina teist korda enda autos taga istuda ja pean tõdema, et tõesti hea on. Ma ise küll kartsin, et sigull läheb kiirelt parkla tagasi ja teekonda jätkame lääne autoga aga kussasellega. Meid visati mingihetk klubisse ja sõbranna oli miski kella kolmeni öösel sellega ringi sõitnud kuni lõpuks gennu totaalselt otsustas elektrit enam mitte toota.
Sõbranna tegi ühe ilusa klõpsu ka
Pilt
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Eelmine laupäev toimus Läänemaa rahvaralli. Viimasest võistlusest oli 3 kuud möödas, mõtlesime kaardilugejaga et lähme sõidame üle tükiaja (tema luges viimati talvel mulle kaarti, ajateenistuse tõttu ei saanud see aasta rohkem lugeda). Vaatasin auto üle, tegin mõne kiirema kilomeetri külavahel ja kõik tundus toimivat.
SS1. Kuskil suht alguses kadus juba kaardilugejal järg ära aga aitasin ta uuesti järjepeale :D Katse keskel suht kiire läbimisega heinapallidest sikaan, keeran sikaani sisse ja näen rööpas pea suurust kivi. Välkkiirelt mõistan et ma ei saa midagi teha ega ümber põigata sellest, tuleb valmistuda kiviga kontaktiks. Ja teisalt näen et kohtunik seisab seal samas ja näeb seda f*king kivi ja noo ei või ära võtta v?? Krt jään seisma ja annan tohlakat sulle v? See selleks, kivist sain korraliku laksu, tabas siis juhipoolt esisilda. Viskas korraks kergelt ninagi taeva poole, rooli jummala pahupidi kätte. Ja ohhsapoiss kus läks rooliga aerutamiseks sirgel. Mõtlesin et üks ratas vaatab raudselt vasakule ja teine paremale. Järgmises kurvis pidurdades jääb gaas peale, mis pull nüüd on?
Ülesõidul maanteel auto ei uju, rool küll jummala pahupidi aga ei pea aerutama sellega
SS2. Jälle räme roolimine käib, gaas ikka jääb peale.
Ülesõidul auto jälle käitub ilusti.
SS3. Ei midagi uut, sama mis SS2.
Pärast kolmandat katset servis paus, ca 10 min aega et servisesse minna omal ajal. Mõtlesin et teen tiiru ümber auto ja vaatan kas ühel katsel tagumikuga riivatud heinapall liiga ka tegi? Ja siis märkan (mul esirattad natuke lääpa lastud) et juhiratas teistpidi lääpas. Tohohh, pilk auto alla ja :o :o Sillatala juhipoolt poolraami küljest lahti rebinud sellest samas essa katse kivist, mootor poolviltu aiste vahel mis siis seletas ka gaasi peale jäämist. Mis valemiga sa siiani vastu pidasid?? Servises ühe koormarihmaga sild ümber ülemise õõtsa kinni ja teise koormarihmaga kapotialt sild kinni. (Kõrvalistuja poolt olen ilusti silla pikkade poltidega läbi poolraami kinnitanud aga miks ma seda juhipoolt pole teinud??)
ss4. Poolel katsel sikaanist välja kiirendades 6tuhande pöördepealt vrõnnnnnnn hakkas mootor piiraja käima nagu mingi sikkel. Ja katkestasime kolmanda koha pealt.

Pilt
Õnneks tal niipalju austust mu vastu oli et tuppa ei tulnud, jäi ilusti omakohale.
Pilt
Teravam silm juba näeb siin pildil sillakahjustust ka.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas SexSix »

Sild ripub neh :cry:
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas Hulkur »

Hookettale lisaks poltidele tuleb 2 tifti panna. Vändal on augud olemas. Treial peab lihtsalt puurima hoorattale kaks lisauku. :)
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Vahepeal ikka midagi toimund ka. Rallikale sai uute poltidega hooratas omakohale tagasi sobitatud ja hooaja viimane võistlus ka sõidetud. Õnneks sai rehvi valikuga eksitud ja võistlus kulges nagu jäärajal. Pilt

Ükspäev koristasin garaasi ja enne kui rallika sisse ajasin, käisin köhisin torud ka ämblikutest puhtaks ja sättisin lisatuled puulatvadelt teed valgustama.
Pilt

Kuu algul avastasin ka, et Smurfil esimene ratas altpoolt natuke tühi. Esirehvidest traadid väljas, ju sealt vahelt lekib. Esimene öökülm tuli ka väga ootamatult, kell oli hiline ja linnas hakkasin ringteele lähenema. Lõin käigu alla ja nii kui siduri vabastasin oligi kohe minek. Auto tegi mis tahtis- keerasin pidurdasin karjusin eii midagi. Pisar silmis külje aknast vaatasin seda lähenevat äärekivi ja mõtlesin kas ongi kõik?? :cry: Kuid jumal ikka hoiab lolle ja joodikuid, sain jälle Smurfi kontrolli alla. Järgmise päeva hommikul tegin tasakesi veel viimase tiiru ja suundusin juba garaasi mootorit eemaldama (lekib nagu kevadine mahlakask ja õlikulu oli juba võrdne kütusekuluga). Ikka väga kole õline oli see elu seal, kaane vahelt lekib vihaga.
Pilt
Pärast seda viisin Smurfi juba talle tuttavasse kohta talvituma.
Pilt


Ükspäev tuli töökaaslane ja pakkus oma sigulli mulle. Kuna ma teadsin, et tal väga korralik see ja ilmselt tahab päris krõbedat hinda, siis ei olnud huvitatud. Aga ütles, et andis autot sõbrale kasutada. See muidugi tormas kohe Läänemaa kurikuulsale auto mahakandmis kruusateele oma ralliannet otsima, valis endale meelepärase puu välja ja rehkendas sigulli sinna kõveraks.
Pilt
5 originaal valuvelge, 2 omanikku olnud autol, väidetavalt pole oma eluajal lund näinud, istmed tutikad sest koguaeg olnud punased katted peal, ma ei ole varem vist korralikumat põhja sigullil näinud, kere nii tugev.

Näitas pilti ja ütles et äkki tahan midagi enne kui kaalule viib. Leppisime hinna kokku ja lõime käed. Nv oli ees, mõtlesin et teen kiirelt juppideks, mõned asjad endale ja ülejäänud turgu. Kiirelt ostsin, kiirelt juppideks ja unustatud, ei hakka isegi proovima seda taastada, niigi aega vähe ja milleks endale veel ühte nuhtlust kaela? Lohistasin garaasi ette ja siis kergelt siuke sportlik huvi ET ÄKKI MA KORRA IKKA NATUKENE PROOVIKS seda sirgemaks saada, saaks talvepeetri endale. Meenus mulle, et kusagil peaks mul veel üks 06 kuskil kaugel äianurgas mädanema, sealt saaks kõik vajalikud jupid. Ja nii palju siis varuosadeks tegemisest jah? :puzzled Hakkas see trall pihta, mädanevalt masinalt võtsin tiiva ja kapoti ja tuled, kõverale valgele makaronile panin nööri külge ja hakkasin sikutama. Päris palju tuli välja. Nüüd veel proovin keretungiga möllama hakata. Parem poolraam kortsus nagu lõõts, esiosa kõrvalistuja poole ära löönud, kõrvalistuja poolne lansekas tundub ka olevat natuke kõrgemal kui peaks, kõrvalistuja jalgealune kortsus. Kaks ust käivad nagu lääne masinal, üks tahab tänu kõverale küljekarbile natukene tugevamat hoopi saada ja üks uks veel täpselt ei saa aru kus ta koht on. Imestan et katusel pole ühtegi mõlki, kere ikka hämmastavalt tugev. Tuleval nädalavahetusel proovin jälle natukene arstida. Tahaks ta esialgu kiirelt kiirelt talveks teha. Kui õnnestub siis suvel ehk teeks põhjalikumalt, aga kui ei õnnestu siis läheb ikkagi juppideks.
Pilt
Täna ka üks sõber avaldas ostusoovi, kui peaksin ta sirgeks saama.
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Nii palju siis kiiresti juppideks tegemisest...

Kiskusin põhjavaiba välja et hakata poolraami välja tungima ja ohh mis ma leidsin mati alt
Pilt
erinevaid kopikaid oli ka terve hunnik.
Puu on täpselt tabanud poolraami. Algul proovisin auto tungrauaga tungida. Midagi sain aga need auto õlitungid ei tööta pikali asendis. Laenasin tuttavalt õige keretungi ja oipoiss kus siis hakkas tungimine pihta, ragin taga ja asjad läksid sirgemaks. Kõrvalistuja poolraam ja kõik mis jäi lansekast ette poole, oli ikka lootusetult kõver. Õnneks tuli meelde, et kuskil teisel korrusel laos üks 05 pooleks lõigatud ja sealt saab poolraami ja jupi lansekale. Kohalikust autopoest hulgi rellaka kettaid ja läks tuletööks.
Pilt
Pilt
05 esiots ja tiib küljes, proovisin sillatala alla. EI LÄHE :oops: maailm varises juba vaikselt kokku, hakkasin juba hirmuga vaatama et kust raami lahti peab lõikama et sild alla panna. Kuklas väike mõte et äkki sild ise ka kõver. Läksin ronisin lattu, seal uus/kasutatud sillatala ja voilaa sobis ilusti alla, huhh joppas seekord. Ja oligi sillatala natuke nagu kokku löönud ja kõrvalistuja poole taha poole löönd.
Teise korruse isiklikust varuosalaost leidsin veel parempoole tuledekinnituse ka. Ainuke asi mis kiirelt saada ei õnnestunud oli esipõll, sirgest plekist klopsisin kokku miskit. Täna hommikul hommiku kohvi kõrvale vahetasin ka juhipoolse küljekarbi. Eelnev päev proovisin seda välja pinnida ja toksida aga ei õnnestunud. Õnneks laos oli karp olemas.
Pilt
Homme kiire pilguga vaatan kas midagi vaja veel keevitada, kui ei siis pahtel ja värv. Ilmad juba muutuvad vaikselt lumiseks, hea kui pühapäevaks peetri sõitma saaks.
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Esimesed sada kilomeetrit sai ka eile läbitud bordelliga (punase sisu tõttu nimetus bordell). Miski asi tahab timmimist saada, maanteel ühtlaselt sõites nõksutab, nagu ei saaks kätte kütet või jätab vahele või miski siuke pull, kiirendades ka viskab vahest tühjad augud sisse. Öösel maanteel sõites oli küll vahepeal siuke tunne nagu istuks paarituva koera seljas. Kel miskit head nõu anda millest alustada siis andke tuld. Midagi veel näppinud ise pole autoga, homme see päev kui vaatan. Ilmselt kojameeste relee ka läbi, eelmise omaniku sõnul oli enne pauku lakanud töötamast, sisselülitades intervall asendis nagu miski plõksu teeb. Ja täna sõidu ajal näppisin kaitsmeid et äkki saan kojamehed tööle, nüüd kadusid suunad ka ära. Neid ka enam kaitsmete liigutamisega tagasi ei saand. Jätsin ta hetk tagasi garaasi ette, homme uurin ja puurin.
Kui kellelgi leidub kasvõi ühte ukse ja pagassi lukkugi koos võtmega siis oleks huvitatud.
Kaks klõpsu kah kuusepuuga
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

küünlad vahetatud, küünlajuhtmed vahetatud, jagaja kaas vahetatud, karpa läbi pestud ja ikka ei midagi. Panin igaksjuhuks rallika vana karpa peale ja läksin testima. Jättis vahele ikka aga testsõit metsavahel tõi naeratuse suule küll, 1,3 mootoriga läks vägevalt pöörde ja sai isegi kolmandat käiku kasutada külg ees. Lõppudelõpuks vahetasin jagaja terves tükis ära ja voilaaa. Täna sain fööni ka, saan süüte ilusti paika panna. Vaja veel probleem otsida, et mis elukas see ööga aku voolu ära tarbib. Ja vahepeal sai natuke tulesi moditud :)
Pilt
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Rallikale sai vahepeal uued rohelised kaikad tahasilda ostetud ning samamoodi roolisambale see vahejupp millega saab rooli nurka muuta. Läks palju mugavamaks, rool rohkem süles.
Talvel pidin smurfi mootoril kaane tihendi ära vahetama. Kuna pole ühtegi mootorit ise teinud siis mõtlesin et hea hetk harjutada, kui raske see ikka olla saab. Tõmbasin mootori molekulideks.
Pilt
Kellamovilt tellisin kõik tihendid, saaled, rõngad, ketitalla ja pinguti. Lugesin foorumis mootorite kohta ja youtubest videosi, samuti sai tuttavatelt uuritud kes on siguli mootoreid teinud. Mootori siseorganid said korralikult pestud ja kolvid/kepsud kaalu aetud. Klapid ja klapipesad said samuti ülekäidud. Korraks tekkis mõte miski vägevam sisu panna aga siis läheks rallimiseks ära- see auto pole selleks mõeldud. Tööpinnad olid mootoris väga ilusad. Uus värv ja uued jupid külge ning ladusin kokku tagasi.
Pilt
Pilt
Facebookist soetasin ka torukolde, mis minule üllatuseks üli täpselt mahtus suure starteriga külge. Olen kuulnud, et torukolle läheb ainult väikse starteriga külge.
Enne esimest käivitust oli ikka korralik ärevus ka sees. Kas sai kõik ilusti kokku? Kas läheb käima üldse? Samas teadsin, et kõik on tehtud täpselt nii nagu peab. Ja läkski kohe ilusti käima.
Pilt
Tunne oli muidugi väga väga hea. Polnudki see mootori tegemine nii raske.
Täna hommikul tegin kindlustuse, asendasin kaks väsind rehvi ka uutega ja siis tiirutasin ringi.
Pilt
Minek igatahes parem kui enne.
n
n6ps
Foorumi kasutaja
Postitusi: 50
Liitunud: 08 Juul 2019 20:14
Asukoht: Tartumaa
Autod: VAZ 2106

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas n6ps »

Millise torukolde tellisid?
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Feissbuukis keegi pakkus ladagrupis sellist Pilt
Aga jah üli täpselt mahtus, starteri ja kolde vahelt ei mahu isegi õhk vist läbi :D
Kasutaja avatar
Viin
Foorumi kasutaja
Postitusi: 849
Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
Autod: BA3 2105 & Riva Junior
Kontakt:

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas Viin »

Starter sedasi kaua ei kesta. Siis saad peagi uue väiksema osta. Kuumakaitse plekk peaks starteri ja kolle vahele mahtuma.
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Ahsoo okei. Kuskil peaks pisike starter ka olema, mõistlik siis vist oleks see juba eos üles otsida :)
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Noniii, kõvasti õlut vahepeal joodud jälle.

Ptui-ptui-ptui mootor käib siiani väga hästi. Mõnus on sõita, kui vajutad siis ikka läheb ka. Sai vahepeal ka teine lõpupütt pandud, nüüd siuke mõnus, ei ole vali ega vaikne vaid täpselt paras. Käes ülevaatuse aeg, igakord läinud nii et pidurid pärast talvepuhkust ülekäinud igaksjuhuks. Seekord ei viitsind. Vaatasin et kast ainult õline. Kasti tihendid olid ainukesed asjad mis vahetamata jäid (kast oli ikka totaalselt õline ja must, pimedas ei leidnud garaasist ülesegi). Pesin enne ülevaatust puhtaks ja läksin kohe ülevaatusele. Aga ai kurja, tõmbas ikka tilgakese alla. Kõik muu oli üli timm. Läksin siis poodi, ostsin simmerid ja suundusin garaasi. Kast alt ära ja hakkasin simmereid ja tihendeid vahetama. Aga avastasin et need küll ei leki. Hakkasin edasi vaatama, siduri silinder jube õline. Pesin puhatks ja pumpasin aga see ei lekkind. Sõitsin linna ja uuesti tilk all. WTF?? Tükkaega uurisin ja puurisin kui lõpuks avastasin et õlirõhu anduri vahelt tuleb (mootori õli oli nii puhas ja lihtsalt ei näinud leket mootoril, ise veel mitu mitu korda vaatasin et äkki mootor lekib). Keerasin suure võtmega kinni ja voilaa ülevaatus peal.
Vahepeal sai kaks sarniiri ära vahetatud ning ka sumpat rohkem vastu kere tõstetud. Hakkas lamavate mentide peal vastu asfalti kriipima.
Vahetasin ka gennu harjad ja pingeregulaatori ära. Pärast seda on makk plõksuma hakanud. Ilmselt viga pingeregulaatoris ma arvan. Vana vene selle suure elektrikapi pingeregulaatoriga sellist pulli ei teinud. Ei ole viitsind ümber ka veel vahetada ja veenduda probleemis.
Muus osas on ainult kalla ja talla masin. Hetkel rohkem masinaga mingeid plaane pole va jooksev remont. Garaasis on käsil teine prohekt mille plaanin järgmiseks suveks valmis saada, siis saab Smurfi puhkusele ära saata.
Ootan juba millal saaks skifi järgi haakida ja loodust nautima minna.
Aga et lugemisest silme ees kirjuks ei läheks siis lisan ka mõne pildi (ma selle arvutiga pole väga sinapeal, siia pilte pannes praegu tõmbab kvaliteedi kuidagi kehvaks. Tegelt olid head pildid).
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Nonii, viimasest postitusest jupp aega möödas. Jaanidel sain skifi rõõme nautida. Kas ikka sain? Esiteks oli nii palav ja skifis ei kannatanud olla, teiseks olid jalad juba nii pehmeks joodud ja see skifi ronimine oli omaette protsess. Aga pilti sai ikka teha
Pilt
Pilt

Mul tavaliselt sõites muusika nii vali et isegi omi mõtteid ei kuule. Aga ükspäev, kui kahe loo vahel pisike paus oli, siis kuulsin et mingi tiks mootoris. Õnneks hakkas kohe uus lugu ja ma ei pidanud seda tiksumist kauem kuulma. Hiljem ikka kuulasin ja tuli see klapikambri kaane alt. Ju see mõni klapp on. Ah nv vaatan täpsemalt.
Läänemaa ka nüüd arenenud ja meil samuti neljapäeviti kogunemised ja rehvitoksimised. Mõtlesin minagi, et laseks vähe ketsi kuna need tagumised rehvid juba niigi otsas on. Läksin igaksjuhuks ja proovisin ikka kas teeb ketsi. No miks ei tee. Tagavara rattad pagassi ja neljapäevakule tuld.
Esmalt siis proovisin kohe linnas kolonnis rehvi põletada jah oh imet, järsku jõud nagu otsas, vaevaliselt teeb ja lükkab nina kohapealt minema. Kohe tuli tagumisest autost video ja sealt nägin et mõlemad rattad veavad. Ahh??? (mul ju lahtine differ) Ristmikule jõudes ja sealt ära keerates, sain juba aru et enam see pole lahtine :D No mis seal ikka, võiduka lõpuni siis. Lasin siis korraliult kuni mootor hakkas lagisema nagu vana diisel mersu. Igaks kümneks juhuks jätsin toimingu pooleni.
Pilt
Pilt

Diffrit lahates avastasin, sateliidil oli üks hammakas ära murdunud ja see tekitaski mulle plokkdiffri. Alla läks LSD nüüd. Mootorit ei viitsinud veel näppida, las seisab seal garaasis.
Kaks päeva enne Lada 50 juublit hakkas ikka kripeldama et tahaks ka nagu tulla. Mõeldud tehtud. Reede õhtul kaas maha. Ketitald puruks. Kett lõdva ja ilmselt üle visanud sest mootor polnud märkis. Kaks klappi kõverad. Uued klapid ja tihendid ning enne kella kahteteist öösel sain valmis.
Pilt
Läksin veel linna ja tegin väikse prooviringi igaksjuhuks. Linn tühi, mõtlesin ma siis fooride all paugu sidurisse lüüa ja plokiga proovida. Tegin kohe väikse spinni :D
Aga nädalavahetuse üritus oli tore. Kahjuks ilm polnud meie poolt aga siiski oli väga väga tore näha nii palju sigulle koos. Muidugi ideaalis oleks võinud kuskile ladaklubiga ööseks ka minna. Oli see siiski minu esimene nö ladaklubi üritus. Varem olen lubanud aga pole saanud tulla. Haapsalust sünnipäevale ja koju tagasi kogunes 615km. Teepeal oli muidugi huvitav sigulliga lääne autosi kottida ning seejärel nende juhtide nägu näha :D
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Teretere.
See aasta ei ole kuidagi üldse aktiivne postitaja olnud. Aga mõne jutu ikka panen kirja. Augustis käisime jälle sõbraga sigullidega tripil. Seekorda võtsime suuna hiiumaale ja tegime ringi peale. Käisime kõik tuletornid läbi, paljudes sõjaväe rajatistes ja muudes turismi ja vaatamisväärtustel. Kilometraasi kogunes 293km. Loomulikult käisin mina oma skifiga. Ilmaga vedas täiega. Tehnika pidas ilusti vastu, ühtegi tõrget ei tekkinud.
Ausaltöeldes kalla ja talla pill. Olen vahetanud suvel vist üks või kaks sarniiri aga muid probleeme pole küll olnud. Keera aga võtit ja sõida kuhu hing ihkab.
111.jpg
111.jpg (57.44 KiB) Vaadatud 9951 korda
112.jpg
112.jpg (63.62 KiB) Vaadatud 9951 korda
113.jpg
113.jpg (110.23 KiB) Vaadatud 9951 korda
114.jpg
114.jpg (34.89 KiB) Vaadatud 9951 korda
115.jpg
115.jpg (80.25 KiB) Vaadatud 9951 korda
17 okt korraldasin oma klubiga Ahli rahvasprindi. Kuna see aasta polnud ühelgi võistlusel ise osalenud, siis oli kindel soov sinna minna. Nädal enne võistlust võtsin rallikal veel talvest alla jäänud naelrehvid ära, panin käima ja läksin proovima- ei mäletanud ju kas või mis rallikal viga oli üldse. Vaikse hooga proovisin- keerab ja pidurdab. Mis seal ikka, põldude vahele ja lutt põhja. Esimene vasak täisnurkne kurv, pidurdan aga auto väga kiirust ei vähenda ja kisub paremale- ilusa lauluga põllule kohe. Tagumisi pidureid polnud. Õhutasin kõik pidurid üle ja tundus et enamvähem.
Võistluspäeva esimene voor ja ootan stardi järjekorras- süda läks adrekast täiega pahaks (viimati oli selline adrekas 2012 aasta kui alustasin ralliga). Nooo pidurid ikka pole päris need ja auto madal ning pehme. Eelviimane sikaan ja siduri pedaal jääb põhja aga saan varbaga üles tõmmata ja toimib. Viimane sikaan, sidur jääb uuesti põhja ja varbaga ülestõmmates käib tühja. Selge mõtlesin ma, ju on sama viga mis ükskord onu autoga saaremaal (tema oma autoga ei vajutanud sidurit lõpuni põhja ja sinna silidrile oli tekkinud rooste kiht ja kui mina pedaali lõpuni vajutasin siis jäi ta rooste tõttu kinni). Kahtlustasin sama probleeme ja nii ma 50m enne finishit teeäärde jäingi. Kapotti avades avanes aga järgmine vaatepilt: siduri silinder polnud enam kasti küljes kinni vaid rippus vooliku otsas. Mõlemad poldid olid kadunud. Uued poldid külge ja teise vooru minek.
Teise vooru lõpetasin ära. Mõnus tagaveolise rada :D
Kolmas voor ja kuskil poolel katsel kiirendan sikaanist välja ja pole jõudu. Turtsub ja nagu poleks ühte pütti taga. Järsku vaatasin et rallikast on saanud auruvedur, kergitasin pilku näidikutele ja pidin tõdema et mootor keeb. Geneka rihma polnud enam. Ja nii ma jälle teeäärde jäin. Mahlad segi pole õnneks aga sügavamalt pole süübinud veel kas sai haiget või ei saanud. Siit ka järeldus, pean muutma märgutulede asukohti, kuna istun suht madalal siis jäävad ka märgutuled natukese rooli taha peitu. Ja lisaks vaja uusi vedrusi autole, vaja natukene kõrgemaks tõsta.
116.jpg
116.jpg (53.45 KiB) Vaadatud 9951 korda
Smurfi aeg saab ka läbi. Esmase planeerigu järgi läheb järgmise nädala jooksul talveunne. Kõigi eelduste kohaselt ma oma teist projektikat suveks valmis ei saa, nii et pean veel smurfiga järgmise suve vastu võtma. Väike plaan on proovida rallika vana nukka selle mootori peal. Alguse minek kuidagi uimane ja nagu natukese poob, ehk muudab midagi. Lisaks vist tahaks esimesed volga vedrud ära vahetada sigulli omade vastu, on ikkagi liiga jäigad. Ning vahelduse mõtteks prooviks ehk teist velge alla. Aga eks näha kuidas teise projektiga läheb.
Lisaks vaja ka veel rallikat arstida, välimus 5a jooksul haiget saanud ja mõni ukse plekk tahab ka vahetust. Eks proovin ikka järgemööda teid kursis hoida. Tänud ka kasutajale Madmur, kes tegi lollile selgeks kuidas foorumi pilte lisada.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas Hulkur »

Vedru peabki pehme olema. Tema ülesanne on hoida lihtsalt distantsi. Jäikusetöö peab tegema ära amort.(seade kruusale)
Nukkadest nõnda, et olen niimõndagi lada võlli keerutanud siia/sinna... õige ajastus annab rohkem kui teadmine, et on lihtsalt RACING! Kõige kangem asi :D
Kasutaja avatar
martin13
Foorumi kasutaja
Postitusi: 163
Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
Asukoht: Haapsalu
Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30

Re: 2105, martin13, 1990

Postitus Postitas martin13 »

Vedrud niikuinii lühikesed ka. Konkurentide autod palju kõrgemad. Lisaks need vedrud on ilmselt tehasest seal all :puzzled
Nuka koha pealt ütlen et pole ausalt seda täpseks ajanud. Regullitav nukaratas peal, pole ausaltöeldes uurinud kus see nö hea koht tal on. Hetkel on ta täpselt märkis aga kiirendades poob nagu. Ja külg ees sõites vahepeal gaasi vabastades ja siis uuesti vajutades on hing kinni. Aga kui juba pööre üleval siis liigub. Uueks hooajaks uurimaja puurima ja asja korda saama
Vasta