21063 1300SL, Tony_2106, 1990

21063 1300SL, Tony_2106, 1990

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#321

Postitus Postitas Tony_2106 » 11 Juul 2018 22:51

Niisiis, pisut on aega möödunud ning sai siis tehtud veidi auto kallal tööd. Esimesel topelt stabilisaatoril said siis puksid vahetatud (punased polyetaan), kronsteinid said kokku keevitatud ning ka stabilisaator auto külge paigaldtud.

Pilt

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#322

Postitus Postitas Tony_2106 » 19 Juul 2018 11:40

Vahepeal, 17-dal juulil, käis masin töökojas, kus vahetati tagumised vardad, õõtsade puksid ning tehti sillastend. Vahepeal mainiti, et peaksin õõtsad ära vahetama, kuna need on suht väsinud ja puksid ei tahtnud sees püsida. Seda viimast asja vaatan siis, kui paigaldan ette uued vedrud. Õhtul sai külastatud Nõmme Turu parkimisplatsi, kus toimus vanade autode näitus, vanatehnika lustisõidu raames. Sai ka oma masinast üks klõps seal tehtud, muidugi jäi mu masin kauni sinise 2103 varju veidi.
Viimati muutis Tony_2106, 06 Apr 2019 12:36, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#323

Postitus Postitas Tony_2106 » 22 Juul 2018 12:06

Vahepeal sai tööde nimekirja taas vähendatud ning vahetatud amortidel puksid ning samuti ka kõik jahutussüsteemi lõdvikud koos klambritega.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#324

Postitus Postitas Tony_2106 » 23 Juul 2018 19:35

Täna sai siis jaotatud töödest järgmine asi läbitud - Esispoiler krunditud, kahe erineva valge tooniga värvitud ning ka lakk otsa lastud. Kuna sai asi kiiruga ette võetud, sest aeg peksis labidaga takka, siis tulemuseks jäi veidi midagi jooksma. Kuid ma pole morn, sest tulemus on suhteliselt hea. Tulevikus ehk ei jäta seda spoilerit külge, vaid vorbin klaasriidest uue ja tugevama. Siis saan korralikumalt värvimistööd ette võtta.

Nüüd on jäänud veel, pikast nimekirjast järgi: pidurid üle vaadata (klotsid + õhutada), sidur võib-olla õhutada või siis töösilinder reguleerida, ning roheline päiksetoonriba esiklaasile paigaldada.

Värvimistööst siis üks klõps ka:

Pilt

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#325

Postitus Postitas Tony_2106 » 31 Juul 2018 06:22

Niisiis, 27-29.juuli.2017 sai viibitud Laitse Ralli Pargis. Enne seda sai ka külastatud Turbas asuvat Eesti Motospordi Muuseumi ning Ämaris olevat pisikest kalmistut, mis jääb Lennubaasi tee peale. Üks klõps ka ürituselt Youngtimer Camp 2018.

Mina siis Sprindi Stardis, minemas esimesena rajale.

Pilt

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#326

Postitus Postitas Tony_2106 » 02 Aug 2018 05:32

Pisike videoklõps ka Youngtimer Camp 2018 üritusest ja toimingutest (19 minutit pikk). Ürituse õhtul avastasin, et esimese topeltstabika kunde poolne ülemine poly.puks, oli oma kohalt välja libisenud. Muid anomaaliaid autol ei tuvastanud. :) Eelmisel aastal, sõitsin vigase masinaga ning täis pagasiruumiga, ajaks oli siis 1:33:40 millegagi. Sel aastal oli masinal kõik korda tehtud, mida enne üritust jõudsin teha, samuti tõstsin ka masina pagasiruumi tühjaks. Nüüd sõitsin ajaks 1:19:02.

Mida videos näeb:
1. Näitusest mõned pildid
2. Sprint + intervjuu päevajuhiga
3. Drifti demosõidu klipid
4. Kardisõit kardirajal koos herilase rünnakuga.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=EnKXH1QyJJs

Sprindi tulemused:
Tumepunased täpid = kellest olin esimeses voorus aeglasem.
Tumerohelised täpid = kellest olin esimeses voorus kiirem.
Helepunased täpid = kellest olin teises voorus aeglasem.
Helerohelised täpid = kellest olin teises voorus kiirem.

Pilt

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#327

Postitus Postitas Tony_2106 » 16 Aug 2018 23:26

Vahepeal sai avastatud, et tagasilla stabikal puudub üks puksiklambri polt ning sai soetatud uus polt ning kinnitatud see taas nõuete kohaselt. Samuti avastasin, et teised poldid ja mutrid olid samuti lõdvalt kinni. Ma ei tea, mida seal töökojas tehti, kus masin käis varraste vahetuses jne. Ka esimese topelt stabika puks, mis nihkus paigast, sai taas omale kohale asetatud ning vooliku klamber stopperiks etta keeratud.

Kaunitar, läks ka peale seda ülevaatlusele, kus sai puhtalt läbi, tagasilla põikivarras oli mutritest lahti ning CO oli 5.8, mis keerati alla :), põikivarras keerati ka kinni. Õnneks ÜV tüübid olid normaalsed ja tegid pisivead korda.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#328

Postitus Postitas Tony_2106 » 23 Aug 2018 01:08

Sai käidud 21.08.2018 Vanatehnika Lustisõidu nimelisel üritusel, mille raames külastati Kloostrimetsa Talu, mis oli kunagi Konstantin Pätsi kodu. Paar pilti sealt:

Pilt

Pilt

Vahepeal, poseeris Pontiaci seltskonnast üks ilusa naeratusega neidis valge Lada kõrval:

Pilt

Neidis pildistatud, juhtus seline asi - must Ameerika raud Pontiac ei tahtnud käivituda, seoses mingi elektri kalaga, ning Valge Lada (Remondirõõm :) ), osutas Pontiac-ile kunstlikku hingamist, mis äratas ta uuesti ellu:

Pilt

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#329

Postitus Postitas Tony_2106 » 18 Sept 2018 19:39

Täna sai siis soetatud 063-le kärukonks. Lisaks nii igaks juhuks ostsin uue pistiku ning poldid, seibid ja mutrid.

DSC_06-konks1.jpg
DSC_06-konks1.jpg (134.56 KiB) Vaadatud 3259 korda


DSC_06-konks2.jpg
DSC_06-konks2.jpg (60.8 KiB) Vaadatud 3259 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#330

Postitus Postitas Tony_2106 » 20 Sept 2018 08:20

Nüüd sai ka konks auto külge virutatud, paigaldatud ka uus haagisepistik ning testitud pistiku töökorda. Konksu kronsteini paigaldusel avastasin, et tagumine udutuli jääb veidi ette. Konks paigaldatud, mõtlesin, mida teha ja lahendusena panin pikemad poldid udutule konnitamiseks ja paar mutrit põrkeraua ja udutule kinnitusplaadi vahele, et udutuli veidi allappoole tuua.

DSC_konks3.jpg
DSC_konks3.jpg (71.48 KiB) Vaadatud 3130 korda
Viimati muutis Tony_2106, 20 Sept 2018 08:25, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#331

Postitus Postitas Tony_2106 » 06 Dets 2018 18:58

Täna sain kätte juba kaua igatsetud esimene stange, mida masin nuttes vajas. Juhuslikult sattusin peale täiskompleksele esimesele stangele. Ega kaua ei mõelnudki, vaid ostsin ära. Vähemalt on nüüd lootus, et hambad alles jäävad, kui stanget vaja eemaldada :) . Vanal oli üks stange poolne toetusplaat keevitusest lahti.

21063_esistange_uus.jpg
21063_esistange_uus.jpg (188.84 KiB) Vaadatud 2696 korda

Kasutaja avatar
kristjan92
Ladaklubi Liige
Postitusi: 763
Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
Asukoht: Tamsalu
Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#332

Postitus Postitas kristjan92 » 06 Dets 2018 20:48

Sisemine pool stangel määri rooste vastase määrdega kokku.
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#333

Postitus Postitas Tony_2106 » 06 Dets 2018 21:31

kristjan92 kirjutas:Sisemine pool stangel määri rooste vastase määrdega kokku.


:) Stange on veidi teistsugune, kui originaal, mis enne küljes oli. Numbrimärgi kinnitusaugud olid veidi nihkes ja ülemine serv pole korralikult vastu masina kere. Aga muidu ilus korraliku kroomiga :)

DSC_0287-1.jpg
DSC_0287-1.jpg (49.62 KiB) Vaadatud 2626 korda


DSC_0286-1.jpg
DSC_0286-1.jpg (45 KiB) Vaadatud 2626 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#334

Postitus Postitas Tony_2106 » 08 Veebr 2019 07:24

Pisike äpardus, hommikul oli vaja auto eest ära ajada, et traktor saaks lund lükata ja põrutasin kogemata vastu suurt prügikasti.

tiib1pauk.jpg
tiib1pauk.jpg (33.11 KiB) Vaadatud 2067 korda


tiib2pauk.jpg
tiib2pauk.jpg (28.27 KiB) Vaadatud 2067 korda

hevi
Foorumi kasutaja
Postitusi: 98
Liitunud: 03 Mai 2010 21:07
Asukoht: Pärnu
Autod: vaz 21063`85, zaz 968A`77, azlk 408`67 + igapäeva autod.

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#335

Postitus Postitas hevi » 08 Veebr 2019 10:58

Kuna tundub et kasutad autot praegu niikuinii aastaringselt siis ei tasu väga selle mõlgi pärast põdeda. Talvise soola tõttu oleks tulevikus korraliku roostevaba välimuse jaoks keretööd vaja niikuinii teha ning selle raames saaks selle tiiva ka korralikult tehtud.

Küll aga soovitaks samuti uusi kroomstangesid rooste eest kaitsta seestpoolt kui ka pealtpoolt määrides/vahatades. On olnud juhus kus ilma hooldamata on tutikas VAZ poestange ühe talvega roostetäpiliseks muutunud.

Aga igal juhul edu!

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#336

Postitus Postitas Tony_2106 » 10 Mär 2019 21:35

Märkasin mõnda aega juba masina mootoriruumist tulemas suitsu ning seda tulede vihus, radiaatorivõre vahelt. Täna siis lõpuks tuvastasin, et 2 võimalust (punase ringiga märgitud kohtades), võib olla tosooli leke. Märkasin sinise ringiga kohas tosooli ning suitsu tundus tulevat just veepumba piirkonnast.

(Pilt on illustratiivne)

Veep1.jpg
Veep1.jpg (46.67 KiB) Vaadatud 1695 korda

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#337

Postitus Postitas Tony_2106 » 06 Apr 2019 11:28

Pingutasin vahepeal mootoribloki küljes oleva jahutuskolmiku muttreid, kuna see lekkis veidi tihendi vahelt. Õnnetuseks, pingutasin liiga palju, kuna oli vist jõudu palju. pildil märgitud, punasega kohta, lõi mõra sisse. Seoses sellega tekkis suurem jahutusvedeliku leke. Mis seal ikka, sai taas võetud sammud Lada kaupluse poole ja sealt soetatud uus detail, koos tihendiga.

DSCN4389kolmik2.jpg
DSCN4389kolmik2.jpg (248.84 KiB) Vaadatud 1366 korda


Nüüdseks on ka see detail vahetatud. Üks tuttav tuli masina juurde, kui ajasin õhku jahutussüsteemist välja. Kuulas natuke ja lausus, et sul üks pütt ei tööta korralikult. Nojah, nüüd peab seda viga otsima hakkama, kui vaba aeg sigineb.

Kontrollimise Kava:

1. Panen mootori tööle ning siis võtan küünlapiibud ükshaaval maha. Juhul, kui ühe eemaldamisel miskit ei muutu
mootori hääles ja töötsüklis, on vigane silinder käes.
2. Järgmiseks võtan küünla maha ja kontrollin, kas antud silindril säde on või ei ole. Kui on, siis pean kompressiooni ära mõõtma. Õnneks on mul selle mõõtmise jaoks soetatud komplekt olemas.
3. Järgmisena, kui sädet pole, siis otsin viga jagajast - kontaktid, rootor, jagaja ise jne...

Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2331
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#338

Postitus Postitas SexSix » 06 Apr 2019 11:33

Jahutusvedeliku kolmik purunes? Miks küll? Ploki pind kõver? Kolmiku pind kõver? Kahtlustan viimast. Mõõda uus kolmik üle. Muidu jälle puruneb.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#339

Postitus Postitas Tony_2106 » 06 Apr 2019 12:22

SexSix kirjutas:Jahutusvedeliku kolmik purunes? Miks küll? Ploki pind kõver? Kolmiku pind kõver? Kahtlustan viimast. Mõõda uus kolmik üle. Muidu jälle puruneb.


Pingutasin liiga kõvasti mutrit, mille tulemusena habras alumiinium lõi mõra sisse. Seekord ei kasutanud ma nii palju jõudu ning hetkel on asi kontrolli all.

Täna kontrollisin üle ka töötava mootoriga, kõik silindrid, eemaldades küünlajuhtmeid. Sain särtsu kah :D Nüüd vaja veel kompressiooni mõõta, millega arvatavasti tegelen homme.

Kasutaja avatar
Tony_2106
Foorumi kasutaja
Postitusi: 563
Liitunud: 06 Dets 2011 20:36
Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Autod: VAZ 21063 ja VAZ 21053
Kontakt:

Re: 21063 1300SL, Tony_2106, 1990

#340

Postitus Postitas Tony_2106 » 07 Apr 2019 16:47

Niisiis surveaste jagunes 063-el järgnevalt:

Silinder 1: 10,5 kg/cm3
Silinder 2: 10,0 kg/cm3
Silinder 3: 10,0 kg/cm3
Silinder 4: 9,5 kg/cm3

Järelikult on viga kas süüteküünaldes või jagaja töös.


Mine “Külastajate autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 7 külalist