21051, Madmur, 1982

21051, Madmur, 1982

Eesti Ladaklubi liikmete autod
Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#81

Postitus Postitas madmur » 01 Okt 2018 14:01

Peale mõningast puhastamist leidsin kolbidelt järgmised hieroglüüfid. Kui õigesti aru saan, siis tegemist Mahle kolbidega aastast '86 (d 78,96)?
78-96 sp0-04 100 286.jpg
78-96 sp0-04 100 286.jpg (101.66 KiB) Vaadatud 5312 korda


Väntvõll:
2103-1005020.jpg
2103-1005020.jpg (84.99 KiB) Vaadatud 5312 korda


Saaled:
saaled 1.jpg
saaled 1.jpg (113.17 KiB) Vaadatud 5312 korda


Kui eelmises postituses hõikasin, et tikud tulid kergelt lahti, siis ma ei olnud väljalaske kollektorini veel jõudnud. Pealelastud immutusõli mingid effekti ei andnud. Kui kellelegi midagi soovitada oskaks, siis andke kuuma - palju kuuma!
kollektor v.jpg
kollektor v.jpg (37.71 KiB) Vaadatud 5312 korda


On keegi katsetanud väljalaske kollektori ja pükste värimist kuumakindla värviga ja kas seda tegevust saatis edu?
Poelettidelt laiatarbe kaubana saadaval 800°C taluvad spreivärvid, veidi otsides võimalik leida ka <1000°C. Kirjanduses väidetakse väljalaskegaaside temp jäävat vahemikku 850-1000°C ja kollektori pinnatemperatuuriks vähemgi. Temperatuuri vaheldumine toimub muidugi vähe kiiremini/tihedamini, kui ahjudel, milleks tarbeks need värvid reeglina on.

Ajaloo anaalidesse mõned pildid:
► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#82

Postitus Postitas madmur » 12 Okt 2018 14:17

Suurt pajatada pole. Puhastamine, kogu oma lihtsuses, võtab ka omajagu aega ning muud meelierutavat pole toimunud.
Lähipäevil lasen uue värvi peale.

Las pildid räägivad:
plokk.jpg
plokk.jpg (70.28 KiB) Vaadatud 5158 korda

numbrid.jpg
numbrid.jpg (50.69 KiB) Vaadatud 5158 korda

plokk enne.jpg
plokk enne.jpg (70.77 KiB) Vaadatud 5158 korda

veepumba korpus 2101-1307015 AK12M2.jpg
veepumba korpus 2101-1307015 AK12M2.jpg (47.54 KiB) Vaadatud 5158 korda

hooratas.jpg
hooratas.jpg (37.3 KiB) Vaadatud 5158 korda


Hooratas sai mõistagi täiel määral puhastatud.
Alumiiniumdetaile peale traatharjaga puhastamist naljalt enam matiks ei saa, nii et valisin mõningal juhul järgmise äärmuse ja käisin detaili poleerotsiku ning rohelise pastaga kiirelt üle.

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#83

Postitus Postitas madmur » 17 Okt 2018 16:37

Plokk nüüdseks lõpliku värvi all ja kõik muu krunditud (Plokk krunti alla ei saanud)
Kuna plokk oli puhastamise järgselt õliga üle lastud, puhastasin ta värvieelselt break cleaneri ja survepesuriga nii seest kui väljast ning kuivatasin kanalid jm suruõhuga.
Hakkas korralik võidujooks ajaga, sest roostekirme oli kärme tekkima.

Kruntvärvina kasutasin 4CR-i epokrunti 4520. Plokil kõige lihtsam pinnakas ja tooniks võtsin esimese sinise, mis meeldis (koodiga Ral 5019).
Mootoripadja kronsteinid, karteripõhi ja mootori ning hooratta vaheline plekk said töödeldud roostemuunduriga ning seejärel krunditud.
Värvi töösegu kulus kruntimiseks 150g ja plokile 80g - Sai mitu ringi peale tehtud ja usun, et kihipaksus jäi piisav.
Musta värviga tuleb veel krunditud detailid üle lasta aga see kiire töö ja aega planeerides sellega väga arvestama ei pea )

Kambrikaanega tuleb veidi "uurimistööd" teha. Riiulil seismas üks trossiga gaasipedaal ja üritan aru saada, kas selle kasutamiseks tuleb kaan ümberteha või saab ilma?
Muudetud-kambrikaas.png
Muudetud-kambrikaas.png (215.25 KiB) Vaadatud 5015 korda


Edasiste tööde nimekirjas klappide lihv, klapisääre tihendite vahetus ja siis loodetavasti kokkupanek, milleks peaks vajalikud detailid ja kõik uued tihendid olemas olema. Puudu veel mõned tikkpoldid, milled loodan Balti poldist leida.
Manused
varv-58.jpg
varv-58.jpg (80.93 KiB) Vaadatud 5015 korda
Roostemuundur.jpg
Roostemuundur.jpg (36.71 KiB) Vaadatud 5015 korda
2.jpg
2.jpg (48.13 KiB) Vaadatud 5015 korda
1.jpg
1.jpg (34.9 KiB) Vaadatud 5015 korda

Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2347
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 6 x Lada

Re: 21051, Madmur, 1982

#84

Postitus Postitas reiner » 17 Okt 2018 18:10

madmur kirjutas:Kambrikaanega tuleb veidi "uurimistööd" teha. Riiulil seismas üks trossiga gaasipedaal ja üritan aru saada, kas selle kasutamiseks tuleb kaan ümberteha või saab ilma?
Muudetud-kambrikaas.png


Pilt on kuidagi tuttav ;)

Sellise variandi käiku laskmisel tuleb olla ettevaatlik. Nimelt kui see süvis, nagu pildil, liiga sügav, siis see läheb vastu nukaraami ja klapikambrikaane servad ei lähe piisavalt plokikaane vastu. Mul võttis ikka pisut aega, et aru saada, miks klapikambrikaane tihendi vahelt leemendab..
Lower your standards and you'll never be disappointed!

Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 260
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Re: 21051, Madmur, 1982

#85

Postitus Postitas teitur » 17 Okt 2018 18:20

OZOONi kohta ei tea aga SOLEX karbussi kasutamisel pole süvendit kaande vaja. Piisab kinnituskõrva lisamisest kaane peale.

kollanejänku
Foorumi kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 04 Mär 2018 18:11
Autod: VAZ 2103

Re: 21051, Madmur, 1982

#86

Postitus Postitas kollanejänku » 18 Okt 2018 00:54

Tere! Lugesin su teema läbi, väga ilus viiene käsil. Kas auto värvikoodi saad siia kirkutada või privaati visata? Enda 03 ka kollane, ja vajab täielikult värvimist väljast.

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#87

Postitus Postitas madmur » 18 Okt 2018 10:26

kollanejänku kirjutas:Tere! Lugesin su teema läbi, väga ilus viiene käsil. Kas auto värvikoodi saad siia kirkutada või privaati visata? Enda 03 ka kollane, ja vajab täielikult värvimist väljast.


Minu 05 pole värvitud lada originaalvärvi - kataloogist sai valitud meeldimise järgi. Koodi pole siin teemas kajastanud ja sellest endalgi kahju, sest järgmisel aastal tuleb osaline ülevärvimine ette võtta ja oleks abiks.

Kui sul plaan originaalvärvi värvida, siis siit viewtopic.php?f=18&t=6112 leiad erinevaid värvikoode.
Kui osaline parandamine plaanis, siis värvikoodi järgi ostes ei pruugi saada 100% vastet, sest ajas värv ikka pleekub ja kulub. Sellisel juhul peaksid mõne pisema detaili, mida poodi kaasa saab võtta, ära poleerima ja laskma värvidega tegelevas poes spektromeeteriga tooni määrata.

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#88

Postitus Postitas madmur » 13 Veebr 2019 00:38

Mootor sai eelmisel nädalavahtusel kokku laotud. Enamus detailid läksid sama targalt külge tagasi, küll veidi puhatamalt. Tihendid kõik uued. Veepump sai uue otsa. Ajutisel augutäiteks peale pandud vana jagaja, kontaktivaba ootab oma aega. Õlirõhu manomeeter tuleb teiselt mootorilt maha keerata. Õlirõhu tule andur läks uus. Temperatuuri andur uus küll olemas aga hetkel läks külge vana.

Saab nüüd kogu krempli nurka lükata oma aega ootama ja pole vaja karta, et mõni detail kaotsi läheb.
Enne pealepanekut vaja veel klapivahed reguleerida.

Mootor-35.jpg
Mootor-35.jpg (78.24 KiB) Vaadatud 4251 korda


► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1034
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Re: 21051, Madmur, 1982

#89

Postitus Postitas ToM » 14 Veebr 2019 00:14

Kui lai klappide tööpind jäi, ehk oleks pidanud juba pesad üle lõikama? :cul
m'kay

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#90

Postitus Postitas madmur » 20 Veebr 2019 16:44

ToM kirjutas:Kui lai klappide tööpind jäi, ehk oleks pidanud juba pesad üle lõikama? :cul


Ausaltöeldes lihvides seda parameetrit pingsalt ei jälginud. Vaatasin, et tööpind ja klapp saaksid "puhtaks", et kõikidel pesadel saaks ühtlase tulemuse ning, et klapp päris ära ei upuks. Markeriga kontaktpinda ei kontrollinud. Pidamist kontrollisin töö lõpus.

Parema resolutsiooniga pilte vaadates pakuks, et eks ta jäi sinna 2,5-3,5 mm juurde. Ehk igaljuhul rohkem, kui üldiselt normaalseks peetakse (kui allikaid usaldada) ja sinu soovitus igati asjakohane :idea: aga eks siin on natukene süüdi ka sepa agarus.

Hetkel motivatsiooni ümber teha ei ole, kui just keegi ei väida, et esimene sõit Tallinna piiril seetõttu lõppeb :lol:

Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1034
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Re: 21051, Madmur, 1982

#91

Postitus Postitas ToM » 21 Veebr 2019 19:55

madmur kirjutas:Parema resolutsiooniga pilte vaadates pakuks, et eks ta jäi sinna 2,5-3,5 mm juurde. Ehk igaljuhul rohkem, kui üldiselt normaalseks peetakse (kui allikaid usaldada) ja sinu soovitus igati asjakohane :idea: aga eks siin on natukene süüdi ka sepa agarus.
Raamat pakub sisselaskele 1.9-2mm, välja 1,6-1.7mm. Reaalses elus lõigatakse need remondi käigus isegi kitsamaks, sõites kulub tööpind laiemaks niikuinii. Aga esimene sõit vast sellepärast ei lõppe. :rolleyes

Wide seats cause the following problems: Seating pressure drops as seat width increases; Less force is available to crush carbon particles that stick to the seats; Valves run cooler, allowing deposits to build up on them.
m'kay

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#92

Postitus Postitas madmur » 05 Mär 2019 15:15

madmur kirjutas:Kambrikaanega tuleb veidi "uurimistööd" teha. Riiulil seismas üks trossiga gaasipedaal ja üritan aru saada, kas selle kasutamiseks tuleb kaan ümberteha või saab ilma?


Et sai siin teemas uuritud teiste gaasitrossi lahenduse kohta, oleks igati sünnis ka enda (testimata) lahendust kajastada...

Kaane peale kõrva teha ei õnnestunud, sest karpa küljes olev vaakum aktuaator jäi trossi trajektorile ette. Aktuaatorita karburaatori puhul, kus on otsenähtavus olemas, oleks see ilmselt parim variant.

Lõplikus lahenduses paigaldasin trossi kinnituse kaanel olemas olnud kõrva külge poltidega, sest tundus, et muidu ei saa tulevikus kaant pealt võtta karburaatorit eemaldamata. Loodetavasti on see kõrv piisavalt tugev ja peab ratsile vastu - vanal moootori peal oleval kaanel see kõrv igatahes logises korralikult :?

Praeguse lahenduse puhul nurk ideaalne ei saanud aga olukordada saab veidi parandada kõri keermestatud osa lühemaks lõigates.
Manused
kinnitus.jpg
kinnitus.jpg (65.4 KiB) Vaadatud 3641 korda

Kasutaja avatar
robi
Ladaklubi Liige
Postitusi: 488
Liitunud: 10 Sept 2003 21:43
Asukoht: Tallinn
Autod: 2107 1992
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#93

Postitus Postitas robi » 05 Mär 2019 17:40

Ilus töö. Soovitan ka väljalaskekollektori üle värvida. Ise olen kasutanud Tikkurila Termal värvi. Tasub panna mitu kihti, ühe õhukese kihi puhul tuleb varsti rooste läbi.

Tikkurila-termal.JPG
Tikkurila-termal.JPG (41.05 KiB) Vaadatud 3599 korda

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#94

Postitus Postitas madmur » 18 Mär 2019 16:12

Et mootori pealepanek ootab aega, millal autot ümberitsev olev mätas oleks piisavalt kuiv, et kohe põlvili mutta ei vajuks, tegelen praegu auto salongi korrastamisega.

Salong.jpg
Salong.jpg (102.32 KiB) Vaadatud 3324 korda


Uksepolstrid ajaga propelleriks tõmmanud, istmetelt ja polstritelt leiab rohkelt hallitust. Autol olid enne seismajäämist ka mõned elektrilised "iseärasused", millede parandamiseks hetkel hea võimalus on.
Probleemideks siis, et salongiventilaator töötas ainult ühel kiirusel, näidikute taustavalgus hõõgus vaevunähtavalt (reostaadiga ilmselt midagi), käsipiduri kontrolllamp ei töötanud (pirn läbi), raadio unustas kanaleid ära (oli eraldi lüliti all ja ei saanud pidevat voolu), signa lüliti, mis oli eraldi nupu alla toodud ei töötanud korralikult (tahab ilmselt releed vahele) ja küllap midagi veel, mis kohe meelde ei tule.

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#95

Postitus Postitas madmur » 04 Apr 2019 15:35

Vedasin auto aianurgast garaaži ette, et kapotialune tühjaks vista. Kevadpäike on armutu ja igast nurgast näha, et ma pole piisavalt armastust üles näidanud - Pidurid oli kinni, sidur vajus alla, põhjapoolsed küljed roheliseks tõmmanud ning tagumise rattakoopa ääres auk, kapotialune ämblikevõrke, tolmu ja lehti täis.
Ei taha üldse mõelda, mis vaiba või põhja all toimub.

Lähen aga sama plaanimööda edasi ja teen esmalt kapotialuse korda, et puki otsas seisva mootori eest saaks. Siis veermik ja äkki jõuab mõnel kenal päeval keretöödeni.

Tahaks varsti mõne "after" pildi ka panna aga seniks veel üks "before" :)
Manused
kevadest.jpg
kevadest.jpg (60.66 KiB) Vaadatud 3094 korda

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#96

Postitus Postitas madmur » 21 Mai 2019 14:24

Mul ikka jagub neid "before" pilte. Panen siis mõned veel - Endal hea pärast vaadata.

Millalgi aprillis juhtus see, et mootor sai maha tõstetud ja eest ära pandud.
Mootor-maas.jpg
Mootor-maas.jpg (140.56 KiB) Vaadatud 2625 korda


Sõitjaruumist eemaldasin kõik detailid, millele näpud taha sain sh. originaalistmete kinnitused, mis olid eelmise omaniku poolt pooleks istutud ja piisavalt hästi parandatud, et toimiks aga ilusad nad polnud. Tagaistujate jalgealt sai ka pigimatt olukorra kontrollimiseks eemaldatud. Midagi õudset ei olnud. Juhiistme kinnituse all vaja umbes 20x20 cm tükk plekki välja vahetada. Punktkeevituste lahtipuurimise tagajärjel ka mõni auk rohkem, kui võiks.
Muus osas on salongi põhi hetkel veel üsna rahuldavas seisukorras, lihtsalt jube aktiivne ja tahab puhastamist ning stabiliseerimist - Seekord üritaks vähe korralikumalt ja laiaulatuslikumalt teha.
pohi.jpg
pohi.jpg (75.17 KiB) Vaadatud 2625 korda


07 lagi ei jätnud ka väga muud varianti, et selle kättesaamiseks ja vähegi mugavaks toimetamiseks tuli emb-kumb tuuleklaas eemaldada. Sain õnneks mõlemad tervelt kätte.

Pagasiruumis uss sees klassikalistes kohtades st. varuratta- ja bensiinipaagi all.

Eraldi teema on suure osa tsingitud detailidega. Tea, kas sai nende tsingikiht viimase suure puhastuse käigus niivõrd palju kannatada.
korrosioon tsingitud detailidel.jpg
korrosioon tsingitud detailidel.jpg (70.73 KiB) Vaadatud 2625 korda


Suuremad tükkidest veel küljes käigukast, summuti, kardaan ja sillad.
Põhja alla pole saanud veel piiluda aga paari nädala pärast peaksin taas auto kallale jõudma, viskan ta siis korra külili ja kaen üle.
Kere.jpg
Kere.jpg (112.77 KiB) Vaadatud 2625 korda


Ühtlasi, kui keegi teab Keila või Tallinna lähiümbruses kedagi, kes liivapritsi välja rendib, siis võib soovitusi jagada.

► Näita Spoilerit

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#97

Postitus Postitas madmur » 14 Juun 2019 15:05

Et ilm ei olnud liialt soodne, tegin veel tubast tööd.
vihm.jpg
vihm.jpg (100.77 KiB) Vaadatud 2239 korda


Starteri ja generaatori võtsin osadeks, et puhastada ja nende tervislikku seisundit hinnata.
Starteri seisund tundus rahuldav. Rootori kontaktrõngal sooni polnud, pendiks sai minu teada eelmine kord vahetatud. Harjad tuleb uued panna ja leida ka katkisele plastik detailile (kood 2101-3708355) asendus.
starter.jpg
starter.jpg (122.57 KiB) Vaadatud 2239 korda

starter2.jpg
starter2.jpg (63.69 KiB) Vaadatud 2239 korda


Generaatoriks mul siis G221.
generaator G221.jpg
generaator G221.jpg (46.48 KiB) Vaadatud 2239 korda


Sellegi kontaktrõngad paistsid kenad ja rootori seisund paistis hea. Dioodisilla vahetaks juba südamerahu saamiseks ära, ühes sellega ka laagrid, harjad ja kondeka.
Mähise seisund tundub aga visuaalsel vaatlusel kahtlane, mis paneb kogu geneka taastamisprojekti mõttekuse küsimärgi alla eeldades, et uue mähise hind või taastamine on umbes pool uue geneka hinnast.

Odava multimeetriga mõõtes juskui oleks ühe mähisepooli ja staatoriplekkide vahel väike kontakt, mis omakorda paistab viitavat, et lakikiht kusagil kahjustunud (numbrid korra vilksatavad ja siis näitab küll juskui ühendust ei ole).
Staator.jpg
Staator.jpg (72.41 KiB) Vaadatud 2239 korda


Vannitatud sai ka kumm ja plastik detaile, et aru saada, mida kannatab uuesti kasutada ja mida uutega asendada.
kumm_plastik.jpg
kumm_plastik.jpg (114.99 KiB) Vaadatud 2239 korda

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

Re: 21051, Madmur, 1982

#98

Postitus Postitas olaaf » 15 Juun 2019 10:33

Proovi mähist jadamisi 220v pirniga, korpusele neutraal ja faas läbi pirni mähisele.. Kui pirn hõõgub on sul probleem...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."

Kasutaja avatar
madmur
Foorumi haldaja
Postitusi: 156
Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
Asukoht: Tallinn
Autod: 2105
Kontakt:

Re: 21051, Madmur, 1982

#99

Postitus Postitas madmur » 26 Juun 2019 23:51

olaaf kirjutas:Proovi mähist jadamisi 220v pirniga...


Tänud nõuande eest! Katsetan, kui järjega taas generaatori juures olen.

Jaanide eel aga õnnestus kere kallal toimetada. Sai teine küllili aetud ja toimetasin kõrvalistujapoolse külje parandustöödega.
Külili.jpg
Külili.jpg (147.06 KiB) Vaadatud 1849 korda


Mõned kohad paistsid kohe välja
Nähtavad-roostekohad.jpg
Nähtavad-roostekohad.jpg (139.16 KiB) Vaadatud 1849 korda


Teised olid rohkem peidetud, kuid ei olnud liialt suureks üllatuseks. Vahetamisse läks ka bensiinipaagi alune plekk, kuid võimalik, et töö tuleb uuesti ette võtta (saaks ilma aga tiba korralikumalt), kui õnnestub uus 05 tagapaneel hankida ja see vahetusse läheb.
Peidetud.jpg
Peidetud.jpg (51.97 KiB) Vaadatud 1849 korda


Karbi äär ise on veel selline tugev koolipoisi 3. Roostes ja terasharjaga raskesti puhastatav aga aukudetta ja kannatab kruvikeerajaga toksimist. Loodan seekord veel korraliku puhastuse ja keemiaga pääseda.

Karbiäär.jpg
Karbiäär.jpg (77.63 KiB) Vaadatud 1849 korda


Materjalideks olin varunud veidi keemiat ja 1mm, 1,5mm ning 3mm plekki.
Kirevat brändivalik tuleneb sellest, et mõned asjad ostsin netist ette ära ja mõned asjad haarasin Veerennis ja Automaailmas osteldes kaasa. Pildilt jäi välja kerehermeetik.
Töö käigus kandsin happekrundi ja epo esialgu pintsliga peale. Pisematele kohtadele läks suvaline spreivärv. Üritasin ka ülekattega keevitamise korral zinc krunti alla lasta aga tõttöelda, ei jätnud selle korrosioonivastane toime erilist muljet.
Plaan on tööde lõppedes (enne mastiksi pealekandmist) krunditud kohad korra veel põhjalikult ära puhastad ning uuesti kruntida.
Kiusatus on kasutada ka roostemuundurit, kuid mõningates kohtades väidetakse, et liialt palju "keemiat" võib värvi alla reageerima jääda? Või äkki mastiksi all ei mängi see rolli?
Materjalid.jpg
Materjalid.jpg (62.36 KiB) Vaadatud 1849 korda


Kaassõitja jalgealgust sai väikeste tükkide haaval eemaldatud, kuniks arvestavav osa põhjaplekist kadunud oli.
Samm-haaval.jpg
Samm-haaval.jpg (40.65 KiB) Vaadatud 1849 korda


Lõpptulemus ei jäänud ilus aga arvestades, et olen oma pika elu jooksul suutnud keevitamist suurepäraselt vältida, olen tulemusega rahul.
Külg.jpg
Külg.jpg (86.65 KiB) Vaadatud 1849 korda


Küljekarbi esimese nurga parandamisel üritasin lihtsamalt pääseda st. vahetada välja võimalikult pisike osa ja teadmisega, et nigel plekitööd tuleb hiljem pahtliga parandada.
Esimene-nurk.jpg
Esimene-nurk.jpg (37.27 KiB) Vaadatud 1849 korda


Taha oli mul uus plekk olemas ning üritasin korralikumalt, kuid sealgi ei pääsenud ma vahekoha täiskeevitamisest (Vasakpoolsel pildil nähtud väljalõigatud koht sai ka uue pleki).
Tore oli ka näha, et tagumise koopa siseäär on tugev ja tehasekrundi alt tuli korralik plekk vastu.
Puhastamise käigus tõmbasin küljekarbi tagumisest otsast välja ka sinna kuidagi sattunud läbivettinud papitükid - Sealt ilmselt ka selle nurga niivõrd kehv seis.
Tagumine-nurk.jpg
Tagumine-nurk.jpg (47.03 KiB) Vaadatud 1849 korda


Päikese käest varju otsides, sai vahepeal ka salongis toimetatud ja kardaani kinnitamiseks mõeldud poltidele lisaplekk alla lisatud.
Kardaani-tala-polt.jpg
Kardaani-tala-polt.jpg (64.22 KiB) Vaadatud 1849 korda


Tagumise tungraua koha punktkeevitused sai sai barbari kombel salongipoolt välja puuritud ja mõned mu enda tekitatud pisemad augud (istmekinnituste eemaldamise käigus) lappidega kaetud.
Kas tungraua alusel "kastil" on mõni konstruktsiooniline eesmärk ka?
Pisemad-augud-tagumine-tungraud.jpg
Pisemad-augud-tagumine-tungraud.jpg (56.42 KiB) Vaadatud 1849 korda


Poolraami juures vaatas mulle vastu selline pilt.
Kas tuleks suurema vooluga kinni keevitada või suisa materjali juurde lisada?
poolraam.jpg
poolraam.jpg (42.76 KiB) Vaadatud 1849 korda

Kasutaja avatar
zajetz
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1050
Liitunud: 14 Nov 2002 15:31
Asukoht: Tallinn, Nõmme(Pääsküla)
Autod: 4x 2101x ; 626 ; Grand c-max

Re: 21051, Madmur, 1982

#100

Postitus Postitas zajetz » 29 Juun 2019 09:19

Kindlasti lisaksin tugevdusplaadi. Aga teisele poole.Isegi tehase raamatus olemas tugevdusplaadi joonis. Roolikarp läheb paigast ära kui sellele poolele paksust lisad.
Manused
bbb.JPG
bbb.JPG (58.77 KiB) Vaadatud 1644 korda


Mine “Ladaklubi liikmete autod”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist