01 ja 05 karburaatorite erinevus?
01 ja 05 karburaatorite erinevus?
- kristokao
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 7
- Liitunud: 04 Mai 2016 21:35
- Asukoht: Tartu
- Autod: 21013 1983
01 ja 05 karburaatorite erinevus?
Mul on 1983 21013 (1200s). Ostsin 01 karburaatori remontkomplekti ja panin puhastamise käigus sealt komplektist uued tihendid, kiirenduspumba membraani, mõned düüsid ja vedrud. Hiljem, kui karbuss oli juba koos, nägin selle küljes silti "2105". Sõitsin rahulikult maalt linna tagasi (35 km) ja kõik paistis ilusti toimivat. Paremini kui varem. Kodus võtsin raamatu lahti ja vaatasin, et 05-l on mõnede düüside mõõdud teised. Huvitav, kas peaksin kõik uuesti lahti võtma ja vanad düüsid tagasi panema? Millised on 01 ja 05 karbusside olulised erinevused?
- kristokao
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 7
- Liitunud: 04 Mai 2016 21:35
- Asukoht: Tartu
- Autod: 21013 1983
Re: 01 ja 05 karburaatorite erinevus?
Vahepeal lugesin, et 1200 mootorile pandi nii 2101 kui 2105 markeeringuga karburaatoreid. Erinevusi on mitmeid, aga üldiselt on muudatuste suund olnud heitgaaside vähendamise ja ökonoomsuse suunas. Üsna palju sain targemaks seda lõime lugedes: http://vaz2101.com/index.php?/topic/444 ... vit/page-2
Endale kokkuvõtteks: Düüsid tuleb loomulikult panna õige mõõduga. Praegu sattus mul ilmselt peadüüs oluliselt suurema läbilaskeavaga ja tulemuseks peaks olema liiga rikas segu. Selle väljenduseks võiks muuhulgas olla paukumine ja tavalisest tahmasem ning suurema Co sisaldusega heitgaas. Kuna silma ja kõrva järgi ma praegu kumbagi ei tuvasta, siis sõidan veidi aega ja vaatan eksperimendi korras, mis kütusekulu teeb ja kuidas küünlad mõne aja pärast välja näevad. Kuna kiirendus ja käivitus on nüüd väga head, siis ei kipu torkima
Endale kokkuvõtteks: Düüsid tuleb loomulikult panna õige mõõduga. Praegu sattus mul ilmselt peadüüs oluliselt suurema läbilaskeavaga ja tulemuseks peaks olema liiga rikas segu. Selle väljenduseks võiks muuhulgas olla paukumine ja tavalisest tahmasem ning suurema Co sisaldusega heitgaas. Kuna silma ja kõrva järgi ma praegu kumbagi ei tuvasta, siis sõidan veidi aega ja vaatan eksperimendi korras, mis kütusekulu teeb ja kuidas küünlad mõne aja pärast välja näevad. Kuna kiirendus ja käivitus on nüüd väga head, siis ei kipu torkima
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: 01 ja 05 karburaatorite erinevus?
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
- kristokao
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 7
- Liitunud: 04 Mai 2016 21:35
- Asukoht: Tartu
- Autod: 21013 1983
Re: 01 ja 05 karburaatorite erinevus?
Niisiis, minu karbussi täpne mudel on 2105-1107010-20 ja mõlemad õhudüüsid peavad olema 1.70mm (olin pannud 1.70 ja 1.90). Kütusedüüsid peavad olema 1.07mm (peakamber) ja 1.62mm (abikamber), olin pannud mõlemad 1.25. Sellele, miks mu 2101 rem. komplektis mõlemad 1.25-sed olid, ma tabelitest seletust ei leidnud.
Valede düüsidega oli kütusekulu 14-15l/100km. Sõitsin niimoodi u. 200 km. Ujukikamber oli mingit sadet jälle täis, kuigi olin vahetanud karbussi sõelfiltri uue vastu ja puhastanud ka bensupumba filtri. Vaja vist kuulata targemaid ja panna mingi kaasaegsem filter vahele (kuhu? lõikan sissetuleva bensu vooliku katki ja panen lihtsalt sinna?).
Nüüd on õiged düüsid tagasi, aga sõitmas pole veel käinud.
Valede düüsidega oli kütusekulu 14-15l/100km. Sõitsin niimoodi u. 200 km. Ujukikamber oli mingit sadet jälle täis, kuigi olin vahetanud karbussi sõelfiltri uue vastu ja puhastanud ka bensupumba filtri. Vaja vist kuulata targemaid ja panna mingi kaasaegsem filter vahele (kuhu? lõikan sissetuleva bensu vooliku katki ja panen lihtsalt sinna?).
Nüüd on õiged düüsid tagasi, aga sõitmas pole veel käinud.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: 01 ja 05 karburaatorite erinevus?
Puhasta paak ka ära – see on väga oluline eriti enne külmade tulekut. Filtri paned pumba ja karburaatori vahele.
Mul on olemas kontrollitud kõige esimene 2101 karburaator, millel on segukoonuse soojendus ja debalansseerimisklapp. Esimene on hea talvel, eriti kui sõita lühikesi otsi, ja teine suvel kuuma ilmaga käivitades.
Mul oli talvel lühikeste otstega 2106-Weber ja 2107- Ozon karburaatorite kütusekulu erinevus 2l Weberi kasuks, minekust ma ei räägigi
Mul on olemas kontrollitud kõige esimene 2101 karburaator, millel on segukoonuse soojendus ja debalansseerimisklapp. Esimene on hea talvel, eriti kui sõita lühikesi otsi, ja teine suvel kuuma ilmaga käivitades.
Mul oli talvel lühikeste otstega 2106-Weber ja 2107- Ozon karburaatorite kütusekulu erinevus 2l Weberi kasuks, minekust ma ei räägigi
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
- martin13
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 163
- Liitunud: 28 Aug 2013 17:58
- Asukoht: Haapsalu
- Autod: 2105 rallikas, 2105, 2106, BMW e30
Re: 01 ja 05 karburaatorite erinevus?
Mõistlik filter ikka enne pumpa panna, muidu tõmbab pumba umbe. Mul rallikal kaks filtrit, üks kohe peale paaki ja teine enne pumpa.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 258
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: 01 ja 05 karburaatorite erinevus?
Ohutustehniliselt on tõesti parem, kui filter on imemise pool – s.t. enne pumpa.
Karburaatori ja pumba vaheline osa koos filtriga jääb korras pumbaklappide ja karburaatori nõelklapi korral rõhu alla. Filtri või ühenduste lekke korral võib tekkida tuleoht.
Mul oli vana pump, mille klapid polnud enam esimeses nooruses ja sobis paremini peale pumpa.
Käivitus paremini pärast pikemat seismist.
Karburaatori ja pumba vaheline osa koos filtriga jääb korras pumbaklappide ja karburaatori nõelklapi korral rõhu alla. Filtri või ühenduste lekke korral võib tekkida tuleoht.
Mul oli vana pump, mille klapid polnud enam esimeses nooruses ja sobis paremini peale pumpa.
Käivitus paremini pärast pikemat seismist.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.