21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz
21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
ggermpz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 55
- Liitunud: 16 Mai 2016 22:37
- Asukoht: Soinaste
- Autod: Lada Samara 21099
Re: 21099, germpz, 2002
Lõpuks on CO normis ja masin omab taas ülevaatust.
Kogu saaga kronoloogia on järgmine:
-auto suri teepeal bensupumba kaitsme läbi põlemise tõttu
-bensupumba vahetus
-taas sama kaitse läbi
-kogemata avastasin, et kaitsme põletas läbi hoopis peale katalüsaatorit olev lambda, mille juhtme isolatsioon vastu kuuma summutit ära kärssas ja lühise põhjustas.
-uus lambda külge ja auto sõitis kuni ülevaatuseni, kust paigast heitgaasidega tagasi saadeti
-diagnostika näitas veakoodi P1035 ehk mittetoimivat lambdat
-esimese lambda vahetus
-taas põrumine ülevaatusel
-prooviks järgmine lambda
-uus diagnostika näitas endiselt rikkis lambdat ja tester väga madalat pinget
-juhtmestike kontroll
-kasutajalt Zerosix sain 110ne aju millele sai õige soft peale loetud ja peale pandud
-CO paigas ja ülevaatus tehtud
-vana aju inspekteerimisel selgus, et tagumise lambda lühis põhjustas massi raja katkemise trükkplaadil
Iagathes on Samara elektriskeem nüüdseks selle pusimise peale pähe kulunud.
PS. Akutule hõõgumist põhjustas katkenud rada näidikute ploki trükkplaadil.
Kogu saaga kronoloogia on järgmine:
-auto suri teepeal bensupumba kaitsme läbi põlemise tõttu
-bensupumba vahetus
-taas sama kaitse läbi
-kogemata avastasin, et kaitsme põletas läbi hoopis peale katalüsaatorit olev lambda, mille juhtme isolatsioon vastu kuuma summutit ära kärssas ja lühise põhjustas.
-uus lambda külge ja auto sõitis kuni ülevaatuseni, kust paigast heitgaasidega tagasi saadeti
-diagnostika näitas veakoodi P1035 ehk mittetoimivat lambdat
-esimese lambda vahetus
-taas põrumine ülevaatusel
-prooviks järgmine lambda
-uus diagnostika näitas endiselt rikkis lambdat ja tester väga madalat pinget
-juhtmestike kontroll
-kasutajalt Zerosix sain 110ne aju millele sai õige soft peale loetud ja peale pandud
-CO paigas ja ülevaatus tehtud
-vana aju inspekteerimisel selgus, et tagumise lambda lühis põhjustas massi raja katkemise trükkplaadil
Iagathes on Samara elektriskeem nüüdseks selle pusimise peale pähe kulunud.
PS. Akutule hõõgumist põhjustas katkenud rada näidikute ploki trükkplaadil.
-
mMikk
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1029
- Liitunud: 13 Mär 2004 11:10
- Asukoht: Harjumaa, Kose vald
- Autod: VIS 23464-10
Re: 21099, germpz, 2002
Tubli, et viitsitakse süveneda, et mis asjad vigu tekitavad. Liiga tavaline on nähtus, kus lüüakse käega ja öeldakse, et uue asjaga ju töötab.
Ja veel parem, et viitsitakse foorumisse ka lahendused hiljem kirja panna. Jätka samas vaimus
Ja veel parem, et viitsitakse foorumisse ka lahendused hiljem kirja panna. Jätka samas vaimus
-
ggermpz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 55
- Liitunud: 16 Mai 2016 22:37
- Asukoht: Soinaste
- Autod: Lada Samara 21099
Re: 21099, germpz, 2002
Rõõmu korras autost ei jätkunud just kauaks. Täna oli üllatus põleva mootori tule näol. Diagnost külge ja koodiks P0141, mis tähendab pärast katalüsaatorit oleva lambda mitte toimimist. Veider, et viga alles nüüd andma hakkas, sest diagnostika ei näidanud tegelikult pinget ka juba varem.
Õnneks sõitu ei sega, aga vigaseid asju auto külge ei taha. Tuleb jälle pusima hakata.
Õnneks sõitu ei sega, aga vigaseid asju auto külge ei taha. Tuleb jälle pusima hakata.
- coprone
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 21
- Liitunud: 11 Juun 2017 02:24
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21099, Volvo 960
Re: 21099, germpz, 2002
Ma juba hetkeks lugesin "üllatus põleva mootori näol" aga paistab, et õnneks nii ka ikka ei läinud! Hea vaadata kuidas veel üks 21099 siin foorumis edeneb.
Huvi pärast küsin, mis sellest pisikesest puitroolist sai?
Huvi pärast küsin, mis sellest pisikesest puitroolist sai?
-
ggermpz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 55
- Liitunud: 16 Mai 2016 22:37
- Asukoht: Soinaste
- Autod: Lada Samara 21099
Re: 21099, germpz, 2002
See rool on endiselt autol küljes ja täidab edukalt oma ülesannet.coprone kirjutas:Ma juba hetkeks lugesin "üllatus põleva mootori näol" aga paistab, et õnneks nii ka ikka ei läinud! Hea vaadata kuidas veel üks 21099 siin foorumis edeneb.
Huvi pärast küsin, mis sellest pisikesest puitroolist sai?
-
ggermpz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 55
- Liitunud: 16 Mai 2016 22:37
- Asukoht: Soinaste
- Autod: Lada Samara 21099
Re: 21099, germpz, 2002
Tagumise lambda vea põhjus peitus pistikus küttejuhtme klemmis. Uus pistik ja korras:
-
ggermpz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 55
- Liitunud: 16 Mai 2016 22:37
- Asukoht: Soinaste
- Autod: Lada Samara 21099
Re: 21099, germpz, 2002
Miski on hakanud koledat kiginat tegema mootoris rihmaratta juures. Mootori soojenedes hääl kaob.
https://youtu.be/KmpCD-OmA6s
https://youtu.be/KmpCD-OmA6s
-
vVazmjorka
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 222
- Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
- Autod: Lada Samara 2109 (снегурочка) ja Vaz 2106 (Vazmjorka)
Re: 21099, germpz, 2002
Mul on ka 099 ja mul umbes sama jama ainult ei ole sellist kriginat vaid nagu midagi käiks vasta plastikut ja kui mootor soe siis pole midagi. Ootan ka huviga vastuseid
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
.. /_________\ BA3 2106-2103
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 257
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: 21099, germpz, 2002
Minu kunagisel 1,3l VAZ-2108 hakkas ka mootor sarnast häält tegema. Siis lendas hammasrihm ja paar väljalaskeklappi läksid kõveraks. Põhjuseks oli kuivaks jäänud veepumba laager - lõpuks kiilus pumba täiesti kinni.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
-
ggermpz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 55
- Liitunud: 16 Mai 2016 22:37
- Asukoht: Soinaste
- Autod: Lada Samara 21099
Re: 21099, germpz, 2002
Nii veepump kui rihm üsna äsja vahetatud. Mis muidugi midagi ei tähenda, sest kvaliteet kohati kipub olema varuosadel ju nigel. Aga kõrv tabab häält rohkem ikkagi nuka otsast. Laagrit ju nukal ei ole?Jass kirjutas:Minu kunagisel 1,3l VAZ-2108 hakkas ka mootor sarnast häält tegema. Siis lendas hammasrihm ja paar väljalaskeklappi läksid kõveraks. Põhjuseks oli kuivaks jäänud veepumba laager - lõpuks kiilus pumba täiesti kinni.
PS. Täna hommikul külmalt oli vaikus. Kigin tuli mõne aja pärast.
-
jJass
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 257
- Liitunud: 26 Sept 2017 15:54
- Asukoht: Harjumaa, Tallinn
- Autod: Supermirafiori 2,0TC; Croma 2,0; Tipo 1,6; Punto 1,2
Re: 21099, germpz, 2002
Kuullaagrit pole, on liugelaager. Hea oleks stetoskoop, siis saab täpsemini lokaliseerida:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/0 ... oskoop&id=
2101 sai ka kunagi veepumpa vahetatud. Laagris praktiliselt määret polnudki ja töötas väga lühikest aega.
Järgmise lõin süstlaga kruviaugust määret täis ja rohkem veepumbaga probleeme polnud.
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/0 ... oskoop&id=
2101 sai ka kunagi veepumpa vahetatud. Laagris praktiliselt määret polnudki ja töötas väga lühikest aega.
Järgmise lõin süstlaga kruviaugust määret täis ja rohkem veepumbaga probleeme polnud.
Newton: mida kergem auto, seda suurem sõidurõõm.
-
ggermpz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 55
- Liitunud: 16 Mai 2016 22:37
- Asukoht: Soinaste
- Autod: Lada Samara 21099
Re: 21099, germpz, 2002
Kägina põhjustas rihma pingutusrullik. Vana hea Master Spordi "kvaliteet". Paraku läks asemele uus MS-i rull, sest etemat kiirelt võtta polnud.
Aga auto on aja jooksul jupphaaval tasapisi täiustusi saanud:
-Õnnestus leida haakekonks ja katusele käiv antitiiva taoline asi. Liivaprits ja pulbervärv ning külge. Konksu veel vaja pole läinud ning tiiva surujõudu tunnetanud ei ole.
-Pagasniku luugi roostetäppide alt tuli välja, et terve sisemise ja välimise pleki liitekoht on täiesti ära söödud. Kuna korralikku luuki lihtne meie maalt leida ei ole, siis sai põlve otsas teostatud lappimine. Plekivahe makrot täis ja aukude täitmine klaasriide ja klaaskiud pahtliga. Selga läks must Raptor ja tulemus minu jaoks OK. Kuna numbrituled enam oma pesades ei püsinud siis kolisid need alla kere külge.
-Roostetõrje ja kerge pahteldus sai ka kapotile, ning selga taas Raptor.
-Talveks hankisin plekkveljed. Liivaprits ja uus värv peale ning rehvideks Cordianti naastud. Tagadi laadalt leidsin ka ilukapslid.
Kuna peale igat sopakihi maha pesemist tulevad uued roostealged nähtavale siis on kevadel oodata taas kere lappimist. Igav ei hakka
Aga auto on aja jooksul jupphaaval tasapisi täiustusi saanud:
-Õnnestus leida haakekonks ja katusele käiv antitiiva taoline asi. Liivaprits ja pulbervärv ning külge. Konksu veel vaja pole läinud ning tiiva surujõudu tunnetanud ei ole.
-Pagasniku luugi roostetäppide alt tuli välja, et terve sisemise ja välimise pleki liitekoht on täiesti ära söödud. Kuna korralikku luuki lihtne meie maalt leida ei ole, siis sai põlve otsas teostatud lappimine. Plekivahe makrot täis ja aukude täitmine klaasriide ja klaaskiud pahtliga. Selga läks must Raptor ja tulemus minu jaoks OK. Kuna numbrituled enam oma pesades ei püsinud siis kolisid need alla kere külge.
-Roostetõrje ja kerge pahteldus sai ka kapotile, ning selga taas Raptor.
-Talveks hankisin plekkveljed. Liivaprits ja uus värv peale ning rehvideks Cordianti naastud. Tagadi laadalt leidsin ka ilukapslid.
Kuna peale igat sopakihi maha pesemist tulevad uued roostealged nähtavale siis on kevadel oodata taas kere lappimist. Igav ei hakka
-
vVazmjorka
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 222
- Liitunud: 05 Mär 2017 19:03
- Autod: Lada Samara 2109 (снегурочка) ja Vaz 2106 (Vazmjorka)
Re: 21099, germpz, 2002
[quote="germpz"]Kägina põhjustas rihma pingutusrullik...
Paar päeva tagasi sain ka endal teada. Minu põhjuseks oli liiga lõdva rihm mis käis vasta seda plastikut ja gaasi andes tagus vasta ühte kronsteini. Pingutasin rihma ära ja asi enamvähem korras aga nüüd peaks rihma ära vahetama, sest see liiga välja veninud ja pingutada enam ei anna
Paar päeva tagasi sain ka endal teada. Minu põhjuseks oli liiga lõdva rihm mis käis vasta seda plastikut ja gaasi andes tagus vasta ühte kronsteini. Pingutasin rihma ära ja asi enamvähem korras aga nüüd peaks rihma ära vahetama, sest see liiga välja veninud ja pingutada enam ei anna
.... ________
.. /_________\ BA3 2106-2103
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
.. /_________\ BA3 2106-2103
. (OOIIIIIIOO)
. U...............U
-
ggermpz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 55
- Liitunud: 16 Mai 2016 22:37
- Asukoht: Soinaste
- Autod: Lada Samara 21099
Re: 21099, germpz, 2002
Kuna originaal vedrud olid üsna vedelad ja auto kõrgem kui mõni moodne maastur siis said alla pandud -50mm madaldusvedrud. Tulemus:
Enne
delete my linkedin account
Pärast
delete my linkedin account
Enne
delete my linkedin account
Pärast
delete my linkedin account
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Re: 21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz
Soovitan kontrollida tagastange kinnitusi. Ja pikkade varraste kerekinnitust. Ja karbi otsasid. Ja rattakoobaste otsasid. Ja vahekasti ning käigukasti kinnitusi. Ja üle kere jooksva keevitatud tala plekki altpoolt. Ja kindlasti midagi veel milleni ma ise pole veel jõudnud...
Kuidas uksed alt ja ka väljast on?
Kuidas uksed alt ja ka väljast on?
Jõud taga, peab minema.
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1390
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Re: 21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz
Ando loetelu on alustuseks täitsa piisav Mu Nifkinil said kõik need kohad uue metalli.
Samas seda, et tagumised koopad roostetavad nagu eesoleval pildilt näha, näen mina esimest korda. Ka mu kõige mädamal Nival on sealt kõik kõva ja korralik olnud.
Samas seda, et tagumised koopad roostetavad nagu eesoleval pildilt näha, näen mina esimest korda. Ka mu kõige mädamal Nival on sealt kõik kõva ja korralik olnud.
-
ggermpz
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 55
- Liitunud: 16 Mai 2016 22:37
- Asukoht: Soinaste
- Autod: Lada Samara 21099
Re: 21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz
Tänan nõuannete eest! Tegelesin probleemide kaardistamisega:
sisu väljas:
Juhiuks:
Kaasõitja poolne korras.
Tagumine parem ratta tagune nurk:
Tagumine parem karbi nurk:
Tagumine parem tõstekoht:
Parem esimene nurk:
Gaasi mulgu ümbris:
Auguke põrandas:
Nüüd seisab ees kõige raskem ülesanne: leida meister kes kõik selle korda teeks.
sisu väljas:
Juhiuks:
Kaasõitja poolne korras.
Tagumine parem ratta tagune nurk:
Tagumine parem karbi nurk:
Tagumine parem tõstekoht:
Parem esimene nurk:
Gaasi mulgu ümbris:
Auguke põrandas:
Nüüd seisab ees kõige raskem ülesanne: leida meister kes kõik selle korda teeks.
-
aando
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1166
- Liitunud: 07 Dets 2005 22:12
- Asukoht: Tartu
- Autod: 2101, 2102, 2108, Niva; Skif
Re: 21099, 2002 ja 4x4, 2008, germpz
Ei ole üldse nii hull kui minu '95 aasta Niva. Aga tööd tundub sellegipoolest olema omajagu.
Arvan, et praegu leitud probleemsed kohad sellel autol ära teha läheb nii mõnedki päevad tööd. Kõik oleneb pildist, mis avaneb pärast roostekohtade avamist.. Mis auto eesmärk saab olema?
Ma võtsin endal eest ka bensiinipaagi, kuna suutsin näppude vahel ära murda ka tehase tõstekohad (tungikohtadest tagapool). Gaasipaak põhja all?
Arvan, et praegu leitud probleemsed kohad sellel autol ära teha läheb nii mõnedki päevad tööd. Kõik oleneb pildist, mis avaneb pärast roostekohtade avamist.. Mis auto eesmärk saab olema?
Ma võtsin endal eest ka bensiinipaagi, kuna suutsin näppude vahel ära murda ka tehase tõstekohad (tungikohtadest tagapool). Gaasipaak põhja all?
Jõud taga, peab minema.