Näidikute taustavalgus
Näidikute taustavalgus
-
hHannes12334
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 124
- Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21061
Näidikute taustavalgus
Probleem selline, et näidikute taustavalgus ei tööta. Töötab ainult õlirõhu näidikul. Vahetasin reostaadi ära, aga kui valgust tugevamaks kruttida lööb kaitsme läbi. Kütusenäidik on ainuke, mis üldse ei toimi. Milles asi võib olla?
-
hHannes12334
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 124
- Liitunud: 01 Nov 2014 08:04
- Asukoht: Tallinn
- Autod: VAZ 21061
Re: Näidikute taustavalgus
Elektriskeemilt vaatasin, et näidikute valgused on jadaühenduses seega kui kuskilt saavad kaablid massi, puutuvad kerega kokku vms siis ei põleks ükski tuli? Ja kui pirnid läbi oleks, siis reostaati keerates kaitse lihtsalt läbi ei läheks. Ja noh, neli pirni korraga läbi, mis on tõenäosus. Kas olen asjast õigesti aru saanud?
- Viin
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 849
- Liitunud: 22 Aug 2008 21:35
- Asukoht: Pärnumaa/Tallinn
- Autod: BA3 2105 & Riva Junior
- Kontakt:
Re: Näidikute taustavalgus
Tegelikult on valgustus igas näidikus eraldi ja omavahel rööpühenduses. Kui tõötavas süsteemis eemaldada üks pirn siis teised jäävad põlema. Mitte nagu vanemates jõulutuledes, kus pirni eemaldamisega jadaühendusest kustuvad kõik ülejäänud pirnid.
Nagu autoteemast järeldada võib on untsus seal armatuuriga ka näidikud. Nagu teemas ka soovitatud, tuleks puhtaks teha kõik auto ja miinus klemmide puutepinnad. Sest pirn vajab põlemiseks "+" juhet (mis tuleb akust läbi kaitsme süütelukku, süütelukust reostaati ja reostaadist igasse pirni) ja "-" juhet (mis ühendab pirni auto kerega, kuna miinus on akul ühendatud auto kerega), et tekiks VOOLURING (aku/patarei "+" poolus -> tarbija -> ja sama aku/patarei "-").
Tallinna piires võin pilgu peale visata.
Nagu autoteemast järeldada võib on untsus seal armatuuriga ka näidikud. Nagu teemas ka soovitatud, tuleks puhtaks teha kõik auto ja miinus klemmide puutepinnad. Sest pirn vajab põlemiseks "+" juhet (mis tuleb akust läbi kaitsme süütelukku, süütelukust reostaati ja reostaadist igasse pirni) ja "-" juhet (mis ühendab pirni auto kerega, kuna miinus on akul ühendatud auto kerega), et tekiks VOOLURING (aku/patarei "+" poolus -> tarbija -> ja sama aku/patarei "-").
Tallinna piires võin pilgu peale visata.