2121, rom, 1982
2121, rom, 1982
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
rrom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 67
- Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
- Asukoht: jõgeva
- Autod: vaz 21011, vaz 2121
2121, rom, 1982
Tervist!
Sai sõbraga juba pikemat aega mõeldud niva soetamamisest, et oleks ka üks hobiauto, millega saaks vahepeal ka teepealt maha keerata, nt hea kalal või lihtsalt metsas käia. Eelmine aasta talvel saigi soetatud üks 1996 aasta niva. Auto oli ostes juba suhteliselt nigelas seisus, aga sai esimesed sõidud tehtud lumistel põldudel ja metsavahel. Algne plaan sellest masinast midagi viisakat ja korralikku ehitada ei tulnud midagi välja, kuna auto kere oli ikkagi liiga pehme, et sellest midagi head saaks. Umbes aasta aega seedimist ja leidsimegi omale sobiva auto, Vaz 2121 aastast 1982 punast värvi. Auto seisnud omaniku jutu järgi vähemalt 10 aastat kuuri all ja viimase aasta seisis õues, kuna jäi jalgu. Auto sai treileriga koju toodud, õnneks auto asus naaberkülas ja toomine oli lihtne, kuna vahemaa umbes 5 km. Kodus sai siis esialgu mootor käima aetud, kiire starteri vahetus kuna vana oli aastatega kinni jäänud. Kanistriga kütus kapoti alla,uus õli sisse ja paar uut küünalt ja käima ta läks, siis natuke liigutasime hoovipeal edasi tagasi ja sõitsimegi juba garaaži, et ehitusega alustada. Esialgu tõstsime kogu sisustuse välja, peale armatuuri, siis eemaldasime kõik klaasid luugid ja ka mootori. Hetkel siis seis selline, et auto on küljepeal ja käsil põhja keevitamine. Praeguste plaanide kohaselt tahaks jõuda autoga niikaugele`: Põhja keevitamine lõpetada,sillakinnituste tugevdamine, sillaosa korrastada,keretööd teha ja üle värvida, teha väike tõste (kuskil 5cm), originaalist ivake suuremad rattad (arvatavasti volga velgedele), paigaldada vints, esiistmed välja vahetada paremate vastu jne.
Kojutoomine.
Salong välja võetud ja suurem mastiks eemaldatud.
Kuna auto oli seespoolt korrosiooniõliga üle lastud, siis tundus lihtsam auto treilerile pakkida ja pesulasse minna, kus pesime auto seest,väljast ja pealt.
Vahepeal said alla ka volga veljed.
Pestud!
Eelnevalt sai tehtud sellised rakised , et autot mugavam küljepeale keerata.
Esimene ots põhjast ikka ivake pehme, otseselt auku sees polnud, aga otsustasime välja lõigata.
Kuna auto on plaanis teha metsa ja maastikusuutlikum, siis karbi alumine otsa tegime vinkelrauast ja karbi külje 3mm lehtrauast.Välja vahetasime esimese poolraami ja ka 50 cm (pikkiraami) ja lisaks keskele juurde ühe poolraami.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
Hetkeseis siis niikaugel, selle poolega hakkab varsti valmis saama ja siis teiseltpoolt samakaugele jõuda ja siis teeb jooksvalt edasi.
Pilt ka autost, mille küljest saab vajaminevaid varuosasi võtta.
Lisan ka eelmisest Vaz i projektist pildi, mis hetkel seisab talvekorteris ja millega liikleme suvel.
Sai sõbraga juba pikemat aega mõeldud niva soetamamisest, et oleks ka üks hobiauto, millega saaks vahepeal ka teepealt maha keerata, nt hea kalal või lihtsalt metsas käia. Eelmine aasta talvel saigi soetatud üks 1996 aasta niva. Auto oli ostes juba suhteliselt nigelas seisus, aga sai esimesed sõidud tehtud lumistel põldudel ja metsavahel. Algne plaan sellest masinast midagi viisakat ja korralikku ehitada ei tulnud midagi välja, kuna auto kere oli ikkagi liiga pehme, et sellest midagi head saaks. Umbes aasta aega seedimist ja leidsimegi omale sobiva auto, Vaz 2121 aastast 1982 punast värvi. Auto seisnud omaniku jutu järgi vähemalt 10 aastat kuuri all ja viimase aasta seisis õues, kuna jäi jalgu. Auto sai treileriga koju toodud, õnneks auto asus naaberkülas ja toomine oli lihtne, kuna vahemaa umbes 5 km. Kodus sai siis esialgu mootor käima aetud, kiire starteri vahetus kuna vana oli aastatega kinni jäänud. Kanistriga kütus kapoti alla,uus õli sisse ja paar uut küünalt ja käima ta läks, siis natuke liigutasime hoovipeal edasi tagasi ja sõitsimegi juba garaaži, et ehitusega alustada. Esialgu tõstsime kogu sisustuse välja, peale armatuuri, siis eemaldasime kõik klaasid luugid ja ka mootori. Hetkel siis seis selline, et auto on küljepeal ja käsil põhja keevitamine. Praeguste plaanide kohaselt tahaks jõuda autoga niikaugele`: Põhja keevitamine lõpetada,sillakinnituste tugevdamine, sillaosa korrastada,keretööd teha ja üle värvida, teha väike tõste (kuskil 5cm), originaalist ivake suuremad rattad (arvatavasti volga velgedele), paigaldada vints, esiistmed välja vahetada paremate vastu jne.
Kojutoomine.
Salong välja võetud ja suurem mastiks eemaldatud.
Kuna auto oli seespoolt korrosiooniõliga üle lastud, siis tundus lihtsam auto treilerile pakkida ja pesulasse minna, kus pesime auto seest,väljast ja pealt.
Vahepeal said alla ka volga veljed.
Pestud!
Eelnevalt sai tehtud sellised rakised , et autot mugavam küljepeale keerata.
Esimene ots põhjast ikka ivake pehme, otseselt auku sees polnud, aga otsustasime välja lõigata.
Kuna auto on plaanis teha metsa ja maastikusuutlikum, siis karbi alumine otsa tegime vinkelrauast ja karbi külje 3mm lehtrauast.Välja vahetasime esimese poolraami ja ka 50 cm (pikkiraami) ja lisaks keskele juurde ühe poolraami.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
Sillakinnituse tugevdamiseks sai tehtud plaat 2mm plekist.
Hetkeseis siis niikaugel, selle poolega hakkab varsti valmis saama ja siis teiseltpoolt samakaugele jõuda ja siis teeb jooksvalt edasi.
Pilt ka autost, mille küljest saab vajaminevaid varuosasi võtta.
Lisan ka eelmisest Vaz i projektist pildi, mis hetkel seisab talvekorteris ja millega liikleme suvel.
-
rrom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 67
- Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
- Asukoht: jõgeva
- Autod: vaz 21011, vaz 2121
ei tea kas niisuurelt hakkab tegema, praegu sai volga velgedele prooviks peale pandud 235/75/15 rehvid. veel ei oska öelda kuidas nad sinna istuvad kuna auto küljepeal, kui alla laseb siis vaataks kuidas sobivad. esialgse plaani järgi äkki osta sellise mustriga rehvid.
Aga kõik soovitused ja mõtted on väga teretulnud.
Aga kõik soovitused ja mõtted on väga teretulnud.
-
rrom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 67
- Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
- Asukoht: jõgeva
- Autod: vaz 21011, vaz 2121
Korra sai proovitud. praegu ei hakanaud väga süvenema ratastesse, hiljem võtab vedrud alt ära ,siis täpsemalt näha kuhu võivad vastu käija.Arvan et ilma tiivaääri ivake lõikamatta hakkavad ikka kuhugi vastu käima.-lada07- kirjutas:Oled rehve alla proovinud ? Kuidas mahuvad ja egas lõhkuma midagi ei hakka ?
Enda omal 205/75R15 kui plaan oleks vähe käredamaid alla panna.
-
sSimmos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 07 Veebr 2016 21:54
- Asukoht: Harjumaa
- Autod: Lada Niva 1,7i 2003, Volvo v40 1,9D 2000, Chrysler Stratus Cabrio 1998 2,0, Mercedes-Benz W123 200D (1985)
Endal 215/75R15 all ja probleeme pole - https://www.flickr.com/photos/135910114 ... 2344551866 . Samas olen kuulnud, et sealt edasi tuleb hakata juba tõste peale mõtlema (endal standardkõrgusel).
-
sSimmos
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 43
- Liitunud: 07 Veebr 2016 21:54
- Asukoht: Harjumaa
- Autod: Lada Niva 1,7i 2003, Volvo v40 1,9D 2000, Chrysler Stratus Cabrio 1998 2,0, Mercedes-Benz W123 200D (1985)
Niva tõstmisest on kirjutanud üks entusiastist britt - info leiad http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... erLift.htm .
-
rrom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 67
- Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
- Asukoht: jõgeva
- Autod: vaz 21011, vaz 2121
Tänud selle lingi eest, pole ise sinna sattunud ennem. Väga huvitav lugemine ja tuleb kindlasti kasuksSimmos kirjutas:Niva tõstmisest on kirjutanud üks entusiastist britt - info leiad http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resour ... erLift.htm .
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1473
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
Nivadele olemas spets tõste komplektid (alates 50mm).
Lisaks võimalik tugevamaid pooltelgesid saada nii ette kui ka tagumisi (rumm-telg eraldi elik sõltumatu poolass, kaherealine laager jms.), ketas või trummelpidurile. Kannatab päris suuri rattaid.
Samuti saada snorkleid, vahekasti ja reduktorite kaitseid, aeglasid k.kaste ning muudetud vahekaste jms. lisavarustust metsa/mutta
Lisaks võimalik tugevamaid pooltelgesid saada nii ette kui ka tagumisi (rumm-telg eraldi elik sõltumatu poolass, kaherealine laager jms.), ketas või trummelpidurile. Kannatab päris suuri rattaid.
Samuti saada snorkleid, vahekasti ja reduktorite kaitseid, aeglasid k.kaste ning muudetud vahekaste jms. lisavarustust metsa/mutta
Festina lente!
-
--lada07-
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 50
- Liitunud: 24 Dets 2015 00:31
- Asukoht: Karinu küla
- Autod: 2107
http://www.ladapower.com siit leiab midagi kaVäikeMägilane kirjutas:Nivadele olemas spets tõste komplektid (alates 50mm).
Lisaks võimalik tugevamaid pooltelgesid saada nii ette kui ka tagumisi (rumm-telg eraldi elik sõltumatu poolass, kaherealine laager jms.), ketas või trummelpidurile. Kannatab päris suuri rattaid.
Samuti saada snorkleid, vahekasti ja reduktorite kaitseid, aeglasid k.kaste ning muudetud vahekaste jms. lisavarustust metsa/mutta
-
rrom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 67
- Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
- Asukoht: jõgeva
- Autod: vaz 21011, vaz 2121
Nende laienditega on tõesti veits pahasti. Tiivakaarte lahendus on hetkel täitsa lahtine veel , karbi otsad jätab ka praegu kinni keevitamatta . Teeb tõste ära ja siis vaatab kuidas need rattad sinna jäävad.Marek504 kirjutas:Pildilt tundub, et nende laienditega ei saa koobast juurde lõigata? Kui tahad suuremat ratast siis hakkad laiendit ka lõikama?
-
rrom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 67
- Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
- Asukoht: jõgeva
- Autod: vaz 21011, vaz 2121
Küljekarp sai jah natuke kerele lähemale. Sillakinnituse tugevndus plaadid läksid jah olemasolevatale peale. Alguses oli plaan karbid teha nelikanttorust, aga nagu ei istunud kuidagi ja mõtlesime teise lahenduse.ando kirjutas:Kas pilt petab või tõstsite küljekarbi ka kerele lähemale? Kas tagasillakinnituste tugevdused kere külge panite lihtsalt olemasolevate peale?
Meeldib entusiasm, kuigi küljekarbi oleksite võinud siis juba võtta korraliku U tala...
-
rrom
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 67
- Liitunud: 16 Dets 2013 07:41
- Asukoht: jõgeva
- Autod: vaz 21011, vaz 2121
Tere. Vahepeal sai natuke jälle nivat tehtud. Põhja- ja karbikeevitusega sai ühelepoole.
Sai tellitud 4 vahekasti kinnituspatja.
Sai siis vahekasti kinnitama hakata nelja padja peale.
Hetkel veel asi pooleli, vaja kronsad nelikanttoru külge keevitada ja põhjakülge tulevad tugevndusplaadid patjade kinnituste alla.
Sai tellitud 4 vahekasti kinnituspatja.
Sai siis vahekasti kinnitama hakata nelja padja peale.
Hetkel veel asi pooleli, vaja kronsad nelikanttoru külge keevitada ja põhjakülge tulevad tugevndusplaadid patjade kinnituste alla.