21053, AndreasS, 1994
21053, AndreasS, 1994
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
aAndreasS
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
- Asukoht: Järva-Jaani
- Autod: Vaz 21053
21053, AndreasS, 1994
Tere kõigile
Eelmisel nädalal sain õnnelikuks Lada omanikuks. Vaatamata sellele, et olen otsinud pikalt 02-te, soetasin endale hoopis aastaid tagasi Soomest toodud 05-e. Toon välja, siis mõned näitajad, kuigi eks targemad juba pilti vaadates vb teavad neid. Autol on 1,5 l mootor, 5-ne kast, plokisoojendus, mootoritööd peaks juhtima isegi mingi aju, sisu on üsna korralik, kere tahab veidi järgi aitamist.
Esmamulje on päri hea. Auto oli seisnud paar aastat õues, kuid vaatamata sellele läks käima poolest pöördest ja mootor tegi ka ilusat häält.
Eelmine omanik oli enne auto seisma jäämist üsna palju osi ära vahetanud. Nt kõik amordid, kütusepump, tagasillas kap remont jne, kuid kuna kat oli läbi ja tänu sellel ÜV ei läbinud, siis kadus huvi ja auto jäi seisma.
Seismisest on esipidurid kinni ja siduri töö on ka häiritud.
Tänaseks olen esipidurid lahti võtnud, siduri töösilindri ja peasilindri maha võtnud. Homme saan mõned vajaminevad jupid, et uuesti kokku monteerida.
Loodetavasti saab tulevikus autost üks pilkupüüdev pühapäevaauto.
Eelmisel nädalal sain õnnelikuks Lada omanikuks. Vaatamata sellele, et olen otsinud pikalt 02-te, soetasin endale hoopis aastaid tagasi Soomest toodud 05-e. Toon välja, siis mõned näitajad, kuigi eks targemad juba pilti vaadates vb teavad neid. Autol on 1,5 l mootor, 5-ne kast, plokisoojendus, mootoritööd peaks juhtima isegi mingi aju, sisu on üsna korralik, kere tahab veidi järgi aitamist.
Esmamulje on päri hea. Auto oli seisnud paar aastat õues, kuid vaatamata sellele läks käima poolest pöördest ja mootor tegi ka ilusat häält.
Eelmine omanik oli enne auto seisma jäämist üsna palju osi ära vahetanud. Nt kõik amordid, kütusepump, tagasillas kap remont jne, kuid kuna kat oli läbi ja tänu sellel ÜV ei läbinud, siis kadus huvi ja auto jäi seisma.
Seismisest on esipidurid kinni ja siduri töö on ka häiritud.
Tänaseks olen esipidurid lahti võtnud, siduri töösilindri ja peasilindri maha võtnud. Homme saan mõned vajaminevad jupid, et uuesti kokku monteerida.
Loodetavasti saab tulevikus autost üks pilkupüüdev pühapäevaauto.
-
aAndreasS
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
- Asukoht: Järva-Jaani
- Autod: Vaz 21053
Täna käisin Aravete autopoes ja tõin uue siduri töösilindri ja peasilindri, mis juba külge ka sai, samuti uued piduriosad ette. Kahjuks ühte töösilindrit ei saanud, nii et lähipäevil saan alles parempoolse piduri ka komplekseks.
Kahjuks pildilaadimine millegi pärast ei õnnestunud, aga eks siis panen siia lingi: http://fotoalbum.ee/photos/sapas/107815927/
Kahjuks pildilaadimine millegi pärast ei õnnestunud, aga eks siis panen siia lingi: http://fotoalbum.ee/photos/sapas/107815927/
- kristjan92
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 836
- Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
- Asukoht: Tamsalu
- Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'
-
aAndreasS
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
- Asukoht: Järva-Jaani
- Autod: Vaz 21053
Vot seda piduriklotside firmat ma küll ei mäleta.
Aga päeval sattusin Rakveresse ja leidsin Lepna tee äärest ühe kaarhalli, kus müüakse Lada osi. Kus juure tädike ütles, et kevade poole teevad lõpumüüki.Seega hinnad veel odavamad kui praegu. Sain sealt puudu oleva piduri silindri, nii et nüüd pidurdab ja sidurdab päris hästi. Lisaks vahetasin klaasipesuri ja tulepesuri voolikud ära ja silikoonisin ühe tuleklaasi ära.
Päeva lõpuks tegin proovisõidu ka. Kui kat ära vahetada, siis peaks isegi ülevaatuselt läbi minema
Aga päeval sattusin Rakveresse ja leidsin Lepna tee äärest ühe kaarhalli, kus müüakse Lada osi. Kus juure tädike ütles, et kevade poole teevad lõpumüüki.Seega hinnad veel odavamad kui praegu. Sain sealt puudu oleva piduri silindri, nii et nüüd pidurdab ja sidurdab päris hästi. Lisaks vahetasin klaasipesuri ja tulepesuri voolikud ära ja silikoonisin ühe tuleklaasi ära.
Päeva lõpuks tegin proovisõidu ka. Kui kat ära vahetada, siis peaks isegi ülevaatuselt läbi minema
-
aAndreasS
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
- Asukoht: Järva-Jaani
- Autod: Vaz 21053
Külastasin ÜVpunkt ja lasin kontrollida, kas läheks ÜV läbi. Kõik muu oli väga hea, kuid heitgaaside näitajad olid kõrged.
Nimelt auto on soomest toodud. Küljes on kat, lambda, aju moodi asi, vaakum. Esmasel testimisel tudus, et lambda ei tööta. Pistiku lahti ühendamisel jäid näitajad samaks. Küsisin Aravete autopoest lambdat, kuid nemad ütlesid, et universaalne sinna ei sobi ja õiget ka pakkuda ei ole.
Siinkohal küsiksin Teilt abi. Kas kellelgi on töötavat lambdaandurit või oskab keegi soovitada, kus kohast seda võiks veel küsida? Lisaks sellele lekib tühikäiguklapp(vähemalt ma arvan, et see on see, pildil punane ring ümber)ja seda oleks ka uut vaja.
Ideed ja soovitused on teretulnud!!!
Nimelt auto on soomest toodud. Küljes on kat, lambda, aju moodi asi, vaakum. Esmasel testimisel tudus, et lambda ei tööta. Pistiku lahti ühendamisel jäid näitajad samaks. Küsisin Aravete autopoest lambdat, kuid nemad ütlesid, et universaalne sinna ei sobi ja õiget ka pakkuda ei ole.
Siinkohal küsiksin Teilt abi. Kas kellelgi on töötavat lambdaandurit või oskab keegi soovitada, kus kohast seda võiks veel küsida? Lisaks sellele lekib tühikäiguklapp(vähemalt ma arvan, et see on see, pildil punane ring ümber)ja seda oleks ka uut vaja.
Ideed ja soovitused on teretulnud!!!
- kristjan92
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 836
- Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
- Asukoht: Tamsalu
- Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'
Oeh seda peavalu ... digi-solex , lambda , katalüsaator ja muu vaakumvoolikutemeri seal.
Parim soovitus minu poolt oleks see ,et ARK-i minna ning vormistada mootori vahetus , et paigaldaksid vanakooli sisselaske- ja väljalaske süsteemis , see peaks su passis KAT-i märke ara kaotama ning hoopis hõlpsamalt oleks sul CO käes kuna siis ka lubatud CO on suurem. (Ahula ülevaatuspunktis soovitati mul seda teed minna ).
Parim soovitus minu poolt oleks see ,et ARK-i minna ning vormistada mootori vahetus , et paigaldaksid vanakooli sisselaske- ja väljalaske süsteemis , see peaks su passis KAT-i märke ara kaotama ning hoopis hõlpsamalt oleks sul CO käes kuna siis ka lubatud CO on suurem. (Ahula ülevaatuspunktis soovitati mul seda teed minna ).
Tehnika lolli käes on vanaraud!
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
Autosõit on nagu keeleoskus – seda tuleb praktiseerida; lõputult praktiseerida.
- kristjan92
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 836
- Liitunud: 08 Jaan 2007 22:14
- Asukoht: Tamsalu
- Autod: Lada Nova 21053 92' , Seat Cordoba 01'
-
mMel
- Ladaklubi Liige
- Postitusi: 1391
- Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 3x fwd, 5x rwd
Kui passis kirjas KAT märge, siis on muutmine keerulisem. Kui pole, ei pea pea midagi vormistama minema. Sobib täiesti tavaline karpa peale ja minekut. Mul 95 aasta Niva oli sedasi "modifitseeritud". Ülevaatusel täitis kõik normid.
KAT märke puhul olen aru saanud, et ARK sellest kergekäeliselt ei lase loobuda.
KAT märke puhul olen aru saanud, et ARK sellest kergekäeliselt ei lase loobuda.
-
aAndreasS
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
- Asukoht: Järva-Jaani
- Autod: Vaz 21053
Täna vahetasin ära küünlad, piibujuhtmed, tühikäigu solenoidi, lambdaanduri ja paar vaakumi voolikut ning käisin uuesti ÜVpunktis. CO oli nibinnabin paigas aga põlemisjäägid(vist HC oli selle märge) oli tühikäigul 10 korda lubatust suurem, kõrgetel pööretel veidi üle normi. Kusjuures mootor käib tühikäigul veidi ebaühtlaselt võib olla, et need probleemid on kuidagi omavahel seotud. Eks ma proovin edasi, kuidagi peab ju saama.
Kui jõuab, siis uurin homme ARKist kas oleks võimalik kati passist ära saada, aga ma selle jätaksin viimaseks võimaluseks.
Kui jõuab, siis uurin homme ARKist kas oleks võimalik kati passist ära saada, aga ma selle jätaksin viimaseks võimaluseks.
-
oolaaf
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 4924
- Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
- Asukoht: nõmme
- Autod: 2105 s1300, 1119
Kas segukruvi proovisid keerata - see on aku poolt lähenedes karpa jala sees.
Kas karpast sisse vaadates tühikäigul tilgub esimesest kambrist segusiibri peale?
Enamasti on digisolex süsteemide suureks hädaks vaakumlekked ja/või vale reguleering. Samuti oskamatu remont, düüsid aetakse sassi jne...
Vaakumvoolikud on tihti segi nagu pudru ja kapsad..
Peaks kontrollima, kas keegi pole eelnevalt kat-i tühjaks seest teinud..
Kas karpast sisse vaadates tühikäigul tilgub esimesest kambrist segusiibri peale?
Enamasti on digisolex süsteemide suureks hädaks vaakumlekked ja/või vale reguleering. Samuti oskamatu remont, düüsid aetakse sassi jne...
Vaakumvoolikud on tihti segi nagu pudru ja kapsad..
Peaks kontrollima, kas keegi pole eelnevalt kat-i tühjaks seest teinud..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
"90 percent of carb problems are ignition related.."
-
aAndreasS
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
- Asukoht: Järva-Jaani
- Autod: Vaz 21053
Veidi jälle arengut.
Kõigepealt karpa osas nii palju, et hetkel vale tühikäigu tüüs. Printisin välja pildi, mille leidsin klubist ja seal oli siis vaakumi joonis.
Hetkel valmistun keretöödeks. Auto lahti võtmise käigus tekkis ka üks küsimus.
Pildil tuleb aju küljest üks lahtine pistik, kas keegi oskab öelda mille jaoks see on?
Ja kui kellelgi huvi on, siis mul üle kärukonks
Aga auto on osadeks võtmise staadiumis. Kui alguses tundus, et peale karpide ja ukse väga hullu midagi ei ole, siis nüüd mastiksi kihi alt on tulnud välja palju põnevat.
paar väiksemat roostetäppi proovisin puhastada ka. Kasutasin viltketast trelli otsas.
Kõigepealt karpa osas nii palju, et hetkel vale tühikäigu tüüs. Printisin välja pildi, mille leidsin klubist ja seal oli siis vaakumi joonis.
Hetkel valmistun keretöödeks. Auto lahti võtmise käigus tekkis ka üks küsimus.
Pildil tuleb aju küljest üks lahtine pistik, kas keegi oskab öelda mille jaoks see on?
Ja kui kellelgi huvi on, siis mul üle kärukonks
Aga auto on osadeks võtmise staadiumis. Kui alguses tundus, et peale karpide ja ukse väga hullu midagi ei ole, siis nüüd mastiksi kihi alt on tulnud välja palju põnevat.
paar väiksemat roostetäppi proovisin puhastada ka. Kasutasin viltketast trelli otsas.
-
aAndreasS
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 71
- Liitunud: 19 Nov 2014 21:43
- Asukoht: Järva-Jaani
- Autod: Vaz 21053
Saatsin mnt-sse kirja, et kas saab kat passist ära. Kirjavahetus allpool.
Tere,
taastan hetkel Vaz 21053-e, millel on passis Bensiin kat. Kahjuks on mootril palju osi puudu, mida ei ole võimalik enam saada. Nt soomes pandud vaakumiga karburaator, mida juhib aju.
Küsimus järgmine- kui ma vahetan mootori ära vanema tüübi vastu, kus ei ole elektroonikat, kas siis on võimalik sõiduk ümber vormistada ilma kati tähiseta?
Ette tänades
Andreas Sapas
56951880
Tere
Te olete õigesti aru saanud. Kui paigaldate mootori, mille valmistaja ei ole ette näinud katalüsaatori kasutamist, siis ei tule ka Teil seda paigaldada.
Lugupidamisega
Alar Hansov
Peaspetsialist
Tehnoosakond/Tüübikinnituse talitus
Tere,
taastan hetkel Vaz 21053-e, millel on passis Bensiin kat. Kahjuks on mootril palju osi puudu, mida ei ole võimalik enam saada. Nt soomes pandud vaakumiga karburaator, mida juhib aju.
Küsimus järgmine- kui ma vahetan mootori ära vanema tüübi vastu, kus ei ole elektroonikat, kas siis on võimalik sõiduk ümber vormistada ilma kati tähiseta?
Ette tänades
Andreas Sapas
56951880
Tere
Te olete õigesti aru saanud. Kui paigaldate mootori, mille valmistaja ei ole ette näinud katalüsaatori kasutamist, siis ei tule ka Teil seda paigaldada.
Lugupidamisega
Alar Hansov
Peaspetsialist
Tehnoosakond/Tüübikinnituse talitus