Niva sõiduomadused

Niva sõiduomadused

Kõik 4x4 seonduv
Kasutaja avatar
tafffguy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 26 Okt 2012 17:22
Asukoht: Türi/Tallinn
Autod: Lada 21051

Niva sõiduomadused

#1

Postitus Postitas tafffguy » 20 Nov 2014 15:24

Tere, võib olla selline loll küsimus, kuid küsin ikka. Müüsin enda auto just maha, järgmiseks valikuks on suure tõenäosusega jaapanlane, subaru või honda, 2005 üles poole, kuid kuna palga number ei ole veel nii suur, et täie kindlusega uuemat autot ülal pidada ning kuna mulle on niva alati väga meeldinud, siis tahtsin küsida, kuidas on niva sõiduomadused, räägin praegu uuema tüübi nivast, sissepritsega jne, ehk siis umbes 2003a. Mõte on muidugi, et sõita sellega mingi aeg, näiteks kevadeni, kuna neil hinnad on sellised, et väga ei kuku, ainult lahti on ilmselt raske saada, siis väga suurt muret ei ole. Kuna sõidan nii linnas kui maanteel, siis ilmselt võib nivaga sõitmine kiirelt üle visata. Arvata võib, et vanade nivadega kannatab enamasti ainult metsa vahel sõita, kuid kas uutematega on äkki teine lugu?
Tean, et see oleks väga imelik valik võrreldes teistega, aga kuna huvi tõesti on, siis ootan natuke infot selle kohta, vene masinad ei ole võõrad ka, oman muidu teiseks autoks 05´te. Võis tulla kergelt segane jutt, aga küsija suu pihta ei lööda :)


Ette tänades!

Taavi

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#2

Postitus Postitas Mel » 21 Nov 2014 09:57

Niva sõiduomadused sõltuvad väga palju sellest, mis seisukorras see on. Võrreldes tagaveolisega on ülekande vibratsioonid oluliselt kergemini tekkivad. Alla 2000€ maksvad asjad on rohkemal või vähemal määral vigased. Mis ei tähenda, et kallimad seda ei pruugi olla.
Võrreldes tänapäeva autoga on müra palju rohkem, nii mootorimüra kui ka ülekande töö on sisse kuulda. 1,7 pritsega mootor on mõnusalt paindlik, madalatel pööretel jõuline, võrreldes karpa versioonidest ja 1,6st oluliselt tummisema muljega. Minu jaoks võimendita rool probleemiks pole, kuid viimasel Nival oli võim peal ja linnas liikumine väga mõnus. Samas hüdrauliline rool ei olnud ülevõimendatud.
Vedrustus on pigem pehme, kuid lühikese teljevahega auto ikka raputab. Teravad löökaugud, servad jms on tunda. Samas sujuvamad (ka sügavad) ebatasasused läbib Niva väga mõnusalt ja pehmelt. Linnas manööverdamise ja nähtavuse mõttes ideaalne. Salong läheb väga kiiresti soojaks. Maanteel hoiab suunda hästi ja võib täiesti pingevabalt roolis tunda. Samas kurvides kaldub ikka korralikult. Paika rihitud jõuülekandega pole 130 km/h probleemiks. Kui muidugi mürast ei lase häirida. Samaradelt pärit esiistmed on kohutavalt halva vastupidamisega. Iste ise päris mugav, kuid külgtuge pole. Samas minu enam kui 100 kg juures väändub seljatugi juba 10000 km jooksul kindlasti. Tehnika poolest on mul kõik päris hästi kestnud. Kuid rooste on Niva suurim sõber, mis isuga närib autot.

Üldiselt on selles autos ikka ehe vanakool ja teatav robustsus. Samas viimast ei saa võrrelda näiteks UAZiga, mis ikka kordades hullem. Niva on siiski omasse aega jäänud, kuid tollal oli džiipide hulgas paljude arvates vaid üks auto sõiduomadustelt parem – Range Rover. Veidi võrdluseks enam-vähem samasse suurusklassi kuuluvaid džiipe, millega mul kogemust. Olen sõitnud pea uue kolmeukselise ja lühikese Defenderifga. Niva on sellest pehmemate/mugavamate sõiduomadustega, juhikohal on ruumi oluliselt rohkem ja müra umbes võrdselt. Olen Niva ostmise kõrvale teinud proovisõitu ka Jimnyga. Võrreldes Nivaga liiga jäik ja raputav pukats. Linnasõidu ja maantee omaduste poolest Nivast oluliselt parem on kindlasti eelmise põlve Grand Vitara (kolmeukselise kogemus).

Müük ei ole raske, kui auto korras. Olen selle aastal müünud maha 2 Nivat (2003 ja 2008a) müügiperioodiks 2-3 nädalat. Peamine probleem oli, et enamus huvilisi oli vähemalt 200 km kaugusel Tallinnast, mis muudab auto näitamise keeruliseks.

Seega kui meeldib, siis kannatab ka otsekohesed sõiduomadused ära:) Niva on Niva…

Samas kui vaja ikkagi lihtsalt autot punktist A-B sõitmiseks, siis 500-600ga saab 11x seeria Lada või Samara, mis linnaliiklusesse Nivast oluliselt etemad ja võtavad bensu ka 2 korda vähem.

Kasutaja avatar
tafffguy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 26 Okt 2012 17:22
Asukoht: Türi/Tallinn
Autod: Lada 21051

#3

Postitus Postitas tafffguy » 21 Nov 2014 15:06

Jah, kõige pealt suur tänu nii põhjaliku vastuse eest, loen välja, et sõiduomadusi on minu jaoks piisavalt, see auto pigem olekski ajutiselt, kuna mulle on niva pikka aega väga meeldinud, kuid 2 autot on juba pidevalt ülal pidada olnud, siis mõtlesin, et nüüd oleks see võimalus, et sõidaks nivaga nii kaua kui leian mõne väga hea pakkumise oma teiste valikute peale. Endal jäi muidu silm peale sellele http://auto.motors24.ee/vehicles/435964 ... &sort=paid ja sellele http://www.auto24.ee/used/1737809

Mel
Ladaklubi Liige
Postitusi: 1370
Liitunud: 15 Juun 2002 11:54
Asukoht: Tallinn
Autod: 3x fwd, 5x rwd

#4

Postitus Postitas Mel » 21 Nov 2014 15:32

Need mõlemad tunduvad kuulutuste järgi olevat suht sõidetavad. Vaadates auto24 kuulutse Nival all olevaid "mururulle" ja samas on ka logarid all, siis oleks ime, kui see ratas kõrgemast äärekivist üles sõites juba koopasse ei käiks. Lisaks pritsib vastikult terve auto sopaseks.

Ma viskaks veel pilgu peale sellele: http://www.auto24.ee/used/1879875
See oli vist põlevkivi kaevandusest pärit auto. Kui tehnika korras, siis kerged keretööd ja sõitu. Pole tänaval liigelnud ja soola saanud, seega peaks olema suht roostest vaba. (siiski hinda peaks kauplema veel alla;)

Kasutaja avatar
tafffguy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 26 Okt 2012 17:22
Asukoht: Türi/Tallinn
Autod: Lada 21051

#5

Postitus Postitas tafffguy » 23 Nov 2014 00:52

http://www.auto24.ee/used/1737809, see jäi ka veel silma, näeb kergelt n.ö edevam välja, kuid hind on päris kõrge.. Tahtsin veel kütusekulu kohta küsida, tean, et võtavad kõvasti, kuid kas alla 10ne ka ikka saab või lõpuks maksan kütte pealt nii palju, et jään lihtsalt kahjumisse

Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2007
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102, 2106 & Mazda6
Kontakt:

#6

Postitus Postitas Kytt » 23 Nov 2014 05:09

Alla 10 saab ikka, seda muidugi maanteel. Tehas annab 21214-le linnakuluks üle 11 ja maanteekuluks üle 8 liitri sajale.
Samas pole ma just väga tihti bensiinimootoriga autodega linnas keskmist kulu alla 10 saanud, seega see Niva 11+ sajale polegi nii hirmus.
Iseasi on see, kas ma julgeks Nivat igapäevaautoks soovitada, pigem vaataks 100 seeria poole kui on tõesti tõsine soov venelasega igapäevaselt sõita.

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3916
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#7

Postitus Postitas logman » 23 Nov 2014 10:13

Nivaga olen sõitnud vähe. Umbes saja kilomeetri jagu ise roolinud. Ja tol perioodil oli tegemist selle vanemaga, tavalise, nullkuuelt päritud mootoriga varustatud isendiga. Sõidab - ütleme nii. Maastikul oli vahva. Anti ta mõneks päevaks Lätimaal ühe kohaliku nossovi poolt tagumiku alla, sest oma masinatega me seal olevaist mülgastest läbi pooleks pääsenud ja mets, milles toimetasime, kuulus just tollele nossovile. Kokkuvõttes: töö oli tarvis ära teha.
Muljetest pluss: piisav läbivus.
Miinus: suur kütusekulu ja müra. Treipingiga olete proovinud sõita?

Nüüd siis mõne aasta eest sai ka siin frangiriigi edela-oblastis uut modifikatsiooni proovitud. Õnneks või kahjuks mitte roolis olnuna. Ulgus samamoodi või tegelikult tuppa kostus küll vähem, kui vanal masinal, aga kõrvadele hakkas ikkagi. Suureks plussiks on siinsetel jahindusega tegelevatel ättidel soetatud nihvikutel vabrikust kaasatulev gaasiseade. Kui seda poleks, siis oleks vist venelastel siinkandis niivamüügiga suht kesised tulemused ka. Bentsuliiter maksab hetkel pooleteise rubla tuuri ja seda nii janusel autol kasutatakse vaid käivitamiseks. Kohalikud pässid on kokkuhoidlik rahvas, bentsukaid näeb üliharva. Õnnelikumad sellid liiguvad diislite toel, a diiselmootoriga niva on täna suur haruldus ning maksab seetõttu juba raha ka ;). Leboncoini lehel hetkel Akvitaanias diisli pakkumist ei leiagi...
...sorry, üks isegi on :)
http://www.leboncoin.fr/voitures/offres ... h=1&q=Niva

Hinnad on ägedad :D

Kui on vajadus (niisama pulli pärast igapäeva-linnasõidukiks mina niivat ei ostaks iialgi), tasub mõelda gaasitatud niiva leidmisele.

Kuna teema algatajal niivahuvi paistab olevat, siis lisan siinkohal ühe vahva pildilingi, mis võiks justkui kah tiba kasuks olla. Erinevaid mootoreid siis jutualuse masina kapoti all:
http://nivaventure.free.fr/Texte/Divers ... e_Niva.htm

Kasutaja avatar
tafffguy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 24
Liitunud: 26 Okt 2012 17:22
Asukoht: Türi/Tallinn
Autod: Lada 21051

#8

Postitus Postitas tafffguy » 24 Nov 2014 12:23

Väga kasuliku infot jagasite ikka, otsustasin seega, et igapäeva sõiduks nivat ei võta, meeldib või mitte, aga tuleb vaadata vaadata siiski tänapäevaste autode poole, aga tulevikus lisa autona kindlasti


Mine “Niva ja 4x4”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist