21053, Qunts, 1984
21053, Qunts, 1984
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
21053, Qunts, 1984
Proovin ka teha siia siis oma autost teema.
Auto on siis aastast 1984 ja tehase poolt kannab märgiistust vaz 21053 ja enamus auto originaalsusest on säilinud.
Mootoriks oli algupäraselt 1500 mootor.
Proovin siin auto ajalugu kajastada seni kuni seda mäletan ja tean mida tehtud on.
Aastal 1984 ostis selle auto togliatist minu isa (maksis toona 6400 rubla ja 6 pudelit Vanatallinat) ja sõitis sellega kuni aastani 1991 kui andis selle minu vanemale vennale kes kulges sellega aastani 1994 kui soetas omale välismaise auto.
Siis jäi see lihtsalt seisma ja kuna mina olin toona 19 aastane noor poisike kes näitas ülesse huvi tehnika spordi vastu siis otsustas vanem vend, et see auto on vaja edasi pärandada ja nii sattuski see auto minu kätte
Ühesõnaga sain 1994 auto omanikuks ja sellest ajast peale on seda autot edasi arendatud
Kuna noore huljaspeana ei olnud autol piisavalt väänet siis tollel ajal aitas mind vend kes töötas katsetehases Pioneer automaat pinkide seadistajana ja samas oli selle tehase direktor juhuslikult minu onu.
Ja juhuslikult valiti mind noorsportlaseks tehases ja alustati selle originaal mootorile lisa jõu modifitseerimist
Auto sai toona uue hingamise:
Tehti midagi plokikaanega, uus väljalase otsast lõppuni roostevaba, midagi plokkiga ja loomulikult vormel Estonia 4 sisselaske.
Aastatel 1995 - 1997 osalesin ka rahvarallides, aga kahjuks edutult Olini noor ja roheline ja tänu sellele sai kere ka korduvalt kannatada. (kerel vahetatud esimene vasak lanzeron, parempoolsed mõlemad uksed, küljekarp ja tänapäevases mõistes B piilar kuni põhjani.
Ja siis tekkis jälle suur paus kui olin aru saanud, et pean arenema mitte tühja tallama
Auto on siis aastast 1984 ja tehase poolt kannab märgiistust vaz 21053 ja enamus auto originaalsusest on säilinud.
Mootoriks oli algupäraselt 1500 mootor.
Proovin siin auto ajalugu kajastada seni kuni seda mäletan ja tean mida tehtud on.
Aastal 1984 ostis selle auto togliatist minu isa (maksis toona 6400 rubla ja 6 pudelit Vanatallinat) ja sõitis sellega kuni aastani 1991 kui andis selle minu vanemale vennale kes kulges sellega aastani 1994 kui soetas omale välismaise auto.
Siis jäi see lihtsalt seisma ja kuna mina olin toona 19 aastane noor poisike kes näitas ülesse huvi tehnika spordi vastu siis otsustas vanem vend, et see auto on vaja edasi pärandada ja nii sattuski see auto minu kätte
Ühesõnaga sain 1994 auto omanikuks ja sellest ajast peale on seda autot edasi arendatud
Kuna noore huljaspeana ei olnud autol piisavalt väänet siis tollel ajal aitas mind vend kes töötas katsetehases Pioneer automaat pinkide seadistajana ja samas oli selle tehase direktor juhuslikult minu onu.
Ja juhuslikult valiti mind noorsportlaseks tehases ja alustati selle originaal mootorile lisa jõu modifitseerimist
Auto sai toona uue hingamise:
Tehti midagi plokikaanega, uus väljalase otsast lõppuni roostevaba, midagi plokkiga ja loomulikult vormel Estonia 4 sisselaske.
Aastatel 1995 - 1997 osalesin ka rahvarallides, aga kahjuks edutult Olini noor ja roheline ja tänu sellele sai kere ka korduvalt kannatada. (kerel vahetatud esimene vasak lanzeron, parempoolsed mõlemad uksed, küljekarp ja tänapäevases mõistes B piilar kuni põhjani.
Ja siis tekkis jälle suur paus kui olin aru saanud, et pean arenema mitte tühja tallama
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Auto siis seisis mustamäe maa aluses garaazis, väga pimedas ja väga üksinda kuni aastani 2010 kui otsustasin garaazi maha müüa.
Peale pikka müümist leidus ostja ja nii ma ta oma moodsa auto sappa võtsin (proovin ka pildi panna)
Ja nii siis algas jälle selle auto uus katsumuste rada.
Sai natuke teda siis jälle puttitatud, kuna vahepeal oli kaduma läinud jagaja ja karburaatorite rivi.
Otsisin siis välja riiulist uue karbussi markeeringuga 21073 ja panin peale ja veel ühe uue jagaja.
ja sõit läks sõber Hannese juurde kes keeras asjad sünkrooni
Muidugi vahetasin peale selle veel väga palju osi ja kindlasti õlid ja muud ollused
2011 aastal siis võtsin, peale mitmeid aastaid jälle osa rahva spordi üritustest nimega jääraja rallid, kus alguses polnud küll tulemusi aga nendest järgmistes postitustes
Mõni pilt peale seda kui tõin auto ära 2010 aastal garaazist.
Peale pikka müümist leidus ostja ja nii ma ta oma moodsa auto sappa võtsin (proovin ka pildi panna)
Ja nii siis algas jälle selle auto uus katsumuste rada.
Sai natuke teda siis jälle puttitatud, kuna vahepeal oli kaduma läinud jagaja ja karburaatorite rivi.
Otsisin siis välja riiulist uue karbussi markeeringuga 21073 ja panin peale ja veel ühe uue jagaja.
ja sõit läks sõber Hannese juurde kes keeras asjad sünkrooni
Muidugi vahetasin peale selle veel väga palju osi ja kindlasti õlid ja muud ollused
2011 aastal siis võtsin, peale mitmeid aastaid jälle osa rahva spordi üritustest nimega jääraja rallid, kus alguses polnud küll tulemusi aga nendest järgmistes postitustes
Mõni pilt peale seda kui tõin auto ära 2010 aastal garaazist.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Siis saabus päev millal olin stardis ja tuli ka esimene poodiumi koht ( kahjuks II aga see ei jäänud viimaseks)
See oli minu jaoks kõige olulisem ja inniustas mind jätkama selle autoga
Ja samas investeerisin oluliselt garaazi sisutusesse
Ja siis saabus aasta 2012 kui osalesin mingil lada üritusel ja sõidutasin mingeid kodanike ja auto veepump otsustas keset kiiruskatset molekulideks laguneda ja tungida läbi õhufiltri mootori sisse
Peale mida oli kahjustatud mootori plokk ja ühesõnaga kogu mootor hävinenud, kuna hetkega läks keema ja keeras kõveraks ka kaane. ( Korjasin neid pusrunenud veepumba juppe ka karteri põhjast kokku kui asusin defekteerima mootorit.
Panen paar pilti ka sellest üritusest.
See oli minu jaoks kõige olulisem ja inniustas mind jätkama selle autoga
Ja samas investeerisin oluliselt garaazi sisutusesse
Ja siis saabus aasta 2012 kui osalesin mingil lada üritusel ja sõidutasin mingeid kodanike ja auto veepump otsustas keset kiiruskatset molekulideks laguneda ja tungida läbi õhufiltri mootori sisse
Peale mida oli kahjustatud mootori plokk ja ühesõnaga kogu mootor hävinenud, kuna hetkega läks keema ja keeras kõveraks ka kaane. ( Korjasin neid pusrunenud veepumba juppe ka karteri põhjast kokku kui asusin defekteerima mootorit.
Panen paar pilti ka sellest üritusest.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Olin väga löödud ja siis otsustasin, et nüüd teen teistele ÄRA
Olin kaval ja ostsin 2121 originaal mootori
Ladusin asju ümber mis sobisid aga ega seal midagi laduda ei olnudki vahetasin karteri põhja, õlipumba ja veel ninninänni ja siis mõtlesin, et olen jälle tegija ja lähen rajale KRT. no ei olnud enam jõudu
No muidugi oli 2013 aasta parim koht 12 Krt. ei ole mõttet mütsiga lööma minna kui teistel on kõik viimaseni ära lakkutud Paar pilti mälestamiseks neid õnnetuid kaotusi
Õnneks ei olnud see aasta seda talve ja nii saigi jälle oma sõber garaazi surutud ja algas jälle kõik uuesti
Olin kaval ja ostsin 2121 originaal mootori
Ladusin asju ümber mis sobisid aga ega seal midagi laduda ei olnudki vahetasin karteri põhja, õlipumba ja veel ninninänni ja siis mõtlesin, et olen jälle tegija ja lähen rajale KRT. no ei olnud enam jõudu
No muidugi oli 2013 aasta parim koht 12 Krt. ei ole mõttet mütsiga lööma minna kui teistel on kõik viimaseni ära lakkutud Paar pilti mälestamiseks neid õnnetuid kaotusi
Õnneks ei olnud see aasta seda talve ja nii saigi jälle oma sõber garaazi surutud ja algas jälle kõik uuesti
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Kõik algas taas uuesti ja kutsusin vanema venna appi ja samas tahan öelda tänusõnad Olafile ja Dr. Tuhale, kes on mind natuke valgustanud tänaste uuemate teadmistega
Panen pildi kui auto jõudis garaazi.
Siis kui auto loobus oma osadest ja mõned pildid ka mootorist.
NB. Kõik osad mida külge kruvin on uued .
Osadest ka mõni pilt mis vahepeal muutusid suuremaks
Panen pildi kui auto jõudis garaazi.
Siis kui auto loobus oma osadest ja mõned pildid ka mootorist.
NB. Kõik osad mida külge kruvin on uued .
Osadest ka mõni pilt mis vahepeal muutusid suuremaks
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Vänt 21213 Jube raske, ei tea kas mootor veabki ära
Mootori plokk puuritud ja värvitud aga kes seda teab kui suureks ???
Ka kolvid leidsid omale koha mootoris aga kui suured ???
Sai siis vähe klappe reguleeritud ennem esimest käivitust mis toimub küll heal juhul tõsi alles kuu ajapärast.
Ja nii näeb mootor välja ennem sellenädala vahetust kui jälle maale saan
Proovin järgmiste uuendustega ja ajalooga teid kursis hoida !!!
Aga kui kellegil midagi öelda, või teema ei sobi siia siis kustutage see ära.
Mootori plokk puuritud ja värvitud aga kes seda teab kui suureks ???
Ka kolvid leidsid omale koha mootoris aga kui suured ???
Sai siis vähe klappe reguleeritud ennem esimest käivitust mis toimub küll heal juhul tõsi alles kuu ajapärast.
Ja nii näeb mootor välja ennem sellenädala vahetust kui jälle maale saan
Proovin järgmiste uuendustega ja ajalooga teid kursis hoida !!!
Aga kui kellegil midagi öelda, või teema ei sobi siia siis kustutage see ära.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- VäikeMägilane
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 1473
- Liitunud: 06 Sept 2002 20:12
- Asukoht: Mägi-Eesti
- Autod: 2107, Niva, VFTS
- Kontakt:
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Selle ajakohaseid fotosid pole ja kahjuks ka esimene omanik (isa) on lahkunud ja ei saa enam komenteerida.VäikeMägilane kirjutas:Ei miks peaks kustutama, selleks see teema siin ongi.
Ainus mis teha tuleks on liikmeks astuda))
Kuda see Togliattist toomine teil täpsemalt välja nägi, pajata siia ehituse vahele, kui mahti on.
Tõotab kena projekt tulla, edu!
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Sai siis jälle natuke autoga tegeletud ja mootor nüüd koos ja ootab oma kohale asetamist aga sellega seoses tuleb kõvasti vaeva näha ka kapotialusega
Mootoril plaanin veel värvida mõned rihmarattad, et silma ei riivaks
Panen ka mõned pildid sellest nädalavahetusest, et oleksite asjaga kursis
Samas kui kellegil on pakkuda Piduri/siduri vedeliku uut anumat ja ka uut 2105 roolikarpi võib pakkuda U2U
Kohe äkki ei suuda soetada (raha lihtsalt hakkab lõppema) aga olen vähemalt huvitatud ja pakkumistele oodatud
Mootoril plaanin veel värvida mõned rihmarattad, et silma ei riivaks
Panen ka mõned pildid sellest nädalavahetusest, et oleksite asjaga kursis
Samas kui kellegil on pakkuda Piduri/siduri vedeliku uut anumat ja ka uut 2105 roolikarpi võib pakkuda U2U
Kohe äkki ei suuda soetada (raha lihtsalt hakkab lõppema) aga olen vähemalt huvitatud ja pakkumistele oodatud
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Nädalavahetusel sai siis jälle kõvasti nühitud esiosa puhtaks ja KRT kes sinna kunagi pahtlit määris.
Paremal tiival oli nii umbes 5kg pahtlit, et oleks tiiva ennem sirgeks teinud ja siis pahtel aga ei
Kõigest 5 tundi nühkisin terasharjaga aga puhtaks sain.
õhtul käed surisesid aga järgmine päev oli poole hullem! Ei julgenud kusele ka minna, et see kätte värin võib veel lahti nühkida Kuidas pärast räägin tutavatele, et auto nühkis lahti
Lisaks veel lammutasin molekulideks esisilla ja lasin mõningad muudatused teha velding.ee-s ja siis suundusin liivapitsi, peale mida läksid asjad värvimisse kust pidin nad täna kätte saama aga värv oli muidugi vale ja lubasid reedeks vea paranda. Loodan ka siis mõne pildi lisada silla juppidest.
Aga see nädalavahetus proovin esiotsa ära kruntida juhul kui jälle mingi takistus ei sega.
Paremal tiival oli nii umbes 5kg pahtlit, et oleks tiiva ennem sirgeks teinud ja siis pahtel aga ei
Kõigest 5 tundi nühkisin terasharjaga aga puhtaks sain.
õhtul käed surisesid aga järgmine päev oli poole hullem! Ei julgenud kusele ka minna, et see kätte värin võib veel lahti nühkida Kuidas pärast räägin tutavatele, et auto nühkis lahti
Lisaks veel lammutasin molekulideks esisilla ja lasin mõningad muudatused teha velding.ee-s ja siis suundusin liivapitsi, peale mida läksid asjad värvimisse kust pidin nad täna kätte saama aga värv oli muidugi vale ja lubasid reedeks vea paranda. Loodan ka siis mõne pildi lisada silla juppidest.
Aga see nädalavahetus proovin esiotsa ära kruntida juhul kui jälle mingi takistus ei sega.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Sai siis nädalavahetusel jälle auto kallal väheke nokitsetud ja laiendeid külge proovitud.
Ei ole nende laientite kvaliteet kõnelemist väärt (mõni nurk liiast lühike jne). Aga peale pikka pusimist ja juurde kleepimist sain nad enamvähem rahuldavalt sobima.
Lisaks kruntisin kogu esiotsa ära ja nüüd kui aega saab tuleb värvi kord
Eks proovin jälle uuendustega kursis hoida.
Ei ole nende laientite kvaliteet kõnelemist väärt (mõni nurk liiast lühike jne). Aga peale pikka pusimist ja juurde kleepimist sain nad enamvähem rahuldavalt sobima.
Lisaks kruntisin kogu esiotsa ära ja nüüd kui aega saab tuleb värvi kord
Eks proovin jälle uuendustega kursis hoida.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Sai see nädal siis natuke jälle tehtud
Kõigepealt värvitud nina väljast ja seest ning järgmiseks värvisin laiendid.
Siis paigaldasin sillatala ja sillal mõningad juppid (vedrud valmivad luudetavasti järgmiseks nädalaks).
Ning päevalõppuks sai ka laiendid külge poogitud.
Eks pildid räägivad enda eest mis jälle tehtud sai.
Kõigepealt värvitud nina väljast ja seest ning järgmiseks värvisin laiendid.
Siis paigaldasin sillatala ja sillal mõningad juppid (vedrud valmivad luudetavasti järgmiseks nädalaks).
Ning päevalõppuks sai ka laiendid külge poogitud.
Eks pildid räägivad enda eest mis jälle tehtud sai.
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Auto hakkab sõitma tänaval ja heal juhul jäärada aga kunagi ei tea mis pähelööbRLV kirjutas:Oleks võinud sillatala kinnitused ja lansekad ka üle käia.
Või mis radu auto sõitma hakkab ka?
Lansekad on kunagi vahetatud ja need on kuidagi eriti üle keevitatud.
Aga mida mõtled sillatala kinnituste all ?
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....
- Qunts
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 367
- Liitunud: 11 Sept 2012 19:48
- Asukoht: Planeedil MAA; Tallinn.
- Autod: Vaz 2105, 2107 ja Zaz 966
- Kontakt:
Kuna tegemist malm nukkarataga, siis ega seal erilisi jõude vaja rakendada pingutusel pole ju vaja.zerosix kirjutas:Jutu jätkuks küsin ka: Kas reg nukaratta poltide pingutamisel need kummaliselt venima ei jäänud? Ratas tuli 5.8 poltidega? ja peale igat tiiru sai veelkord peale keerata polte. Tuttav soovitas kohe need välja vahetada ja peale katseid need korralikult ära pingutada, ma seda ka tegin.
Malm paisub vähe teistmoodi ja kui panna tugevamad poldid võib tekkida oht, et polt läheb pooleks..
Või olen mina valesti aru saanu???
Targemad võiks komenteerida !
Ei ole nii rikas, et osta odavat ....