2106, Psycho, 1980

2106, Psycho, 1980

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

2106, Psycho, 1980

Postitus Postitas Psycho »

Tere.
Lisan ka enda 06'e siia. Tema lugu on siis selline, et olnud on ta algusest peale mu vanaisa oma, kes kahjuks eelmisel kevadel siit ilmast lahkus, lubas küll alati auto endaga kaasa võtta, kuid siia see siiski jäi. Viimastel aastatel auto kuigi palju ei sõitnud, enamasti käis vanaisa temaga vaid linnas, kuhu on nii 1-2 kilomeetrit. Seisma jäi ta 2012 aasta detsembris, kui temaga käidi ülevaatusel. Esmane registreerimine on aastal 1980. Üldiselt on teda hästi hoitud, kuid kaks aastat garaazis seisu on oma töö teinud.
Eelmisel sügisel tõime isaga auto esimest korda garaazist välja ja tegime väikse sõidu, käisime tankimas ja kanali peal, kus selgus, et põhi on väga kurvas seisus ja tagasillas on veesegune õli. Hakkasime tagasi sõitma ja järsku hakkas kapoti alt suitsu tulema. Ilmselt oli see õli, aga peale selle oli kuulda ka keti lõgisemist. Tookord viisime auto garaazi tagasi ja seal ta seisis selle kevadeni, kui ta jälle välja tõime.
Kasutaja arvi100 abiga selgus, et keti lõgina viga oli ketipingutis, mis oli kinni kiilunud, saime selle siis kuidagi tööle ja auto jälle garaazi. Mõni aeg hiljem panime jälle hääled sisse, et ülevaatusele minna ja kolin algas taas. Õnnestus kohalikust poest uus ketipinguti osta (6 euri) ja samal õhtul panime selle ka peale, vanal ketipingutil oli pikendus otsa pandud, panime selle ka uuele. Algul ei tahtnud otsa mahtuda aga käiaga natuke tööd ja sobis nagu valatult. Võib öelda, et mootor tegi, pärast pinguti vahetust isegi paremat häält kui pärast eelmist parandust. Eelmisel nädalal sai vahetatud ka tagasilla tihend, kuna õli tilkus ja sai ka õli ära vahetatud ning uus tad-17 sisse, kahjuks tilgub õli endiselt, kuid mitte häirivalt. Pärast seda olen põhimõtteliselt tegelenud ainult välimusega. Pesnud ja suunatule katted ära vahetanud. Auto katus on kergelt pleekinud ja värv on üsna matistunud, hetkel läigib ainult tagumine parempoolne uks, kuna see on millalgi ära vahetatud. Tänu millele on sellel uksel ka plastmassotsadega liist, mille soovin õige vastu vahetada. Vahetada soovin ka veljed, ei tea kahjuks öelda mis mudeli veljed hetkel all on ja miks nad vahetatud on, aga 06 veljed on täiesti olemas, vajavad vaid iluravi ja ilukilpe.
Üleeile käisime ülevaatusel, kus läks päris kenasti läbi ja kiideti veel takkagi. Paar viga muidugi oli. Nimelt tuleb piduritorustik ja rooliotsad ära vahetada, aga muidu öeldi, et on üsna heas seisus. Roostet ei mainitud, aga seda seal ikka leidub.
Enda lähiajaplaanideks on:
1. väliselt korralikult ära pesta. Kõik õli-, pigi- jms plekid maha ja leida moodus, et auto jälle läikima saaks.
2. Seest kõik ära pesta. Istmed, kõrvalistuja peatugi, polstrid jms korda teha/ ära õmmelda.
3. Muidugi roostetõrje











Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

Tere jälle. Vahepeal sai põhikool lõpetanud ja pole auto jaoks väga aega olnud. Küll aga laenas õde autot paariks päevaks. Mootoriga mingeid probleeme ei esinenud, kuid juhiuks hakkas streikima. eks vajab õlitamist. Iseenesest vajavad kõik need uksed õlitamist, lihtsalt juhiuks vajab kohe erilist hoolt, kuna temaga on/oli ka teisigi probleeme. Juhipoolne turvavöö läks samuti läbi. Õigemini murdus seal sees vedru ära. Pole probleemi, saab korda. Seoses turvavöödega tekkiski mul üks küsimus. Nimelt on autos kolm ühtmoodi turvavööd ja üks on teistsugune. Tagumised ja juhi turvavöö on sisselükatava nupuga, kuid kõrvalistujal on allatõmmatava kangiga/nupuga
Pilt

Siit ka küsimus, et kumb neist originaalis 06'e oma on? Loogiliselt järeldan, et need mida rohkem on, ehk siis sisselükatavad, mida kahjuks pildil väga näha ei ole (võin vajadusel uue teha). Leidsin vanaisa asjades kolades terve komplekti neid niiöelda kangiga turvavöösid. Praegu mõtlengi, et kas vahetada nad ära või parandada juhipoolne ja leida kõrvale ka selline.
Teiseks tahaksin siit targematelt veel nõu küsida, et mis ainega soovitate autolt õliplekke maha küürida? Katsetasin sellise asjaga nagu Viva Clean (mis, kui ma ei eksi, oli tegelikkuses mõeldud maja seinte puhastamiseks vms) . Väga ilusti ja ruttu tuli tuli õli maha, kuid pärast lappi vaadates oli ta värvi ka kaasa võtnud.
Kolmandaks, mis ainega soovitate uuesti auto läikima saada? Ülevaatusel soovitati miskest head ainet (mille nimi kahjuks ei meenu, mingi 3m.. kui ma ei eksi), millega hõõruti lapiga autole ja juba läikis, kuid pudel maksis 35 euri liiter, seega sooviksin natuke odavamat moodust. Garaazist leidsin kaks tuubi nõukaaegset autovaha, mõtlesin seda katsetada, kuid enne vaatan, mis targemad ütlevad.
Kasutaja avatar
Kytt
Ladaklubi Juhatus
Postitusi: 2074
Liitunud: 29 Okt 2002 11:32
Asukoht: Tallinn
Autod: 2x2102,21013 & Toyota

Postitus Postitas Kytt »

 
Psycho kirjutas: Siit ka küsimus, et kumb neist originaalis 06'e oma on? Loogiliselt järeldan, et need mida rohkem on
Õigesti järeldad.

 
Psycho kirjutas: Teiseks tahaksin siit targematelt veel nõu küsida, et mis ainega soovitate autolt õliplekke maha küürida? Katsetasin sellise asjaga nagu Viva Clean (mis, kui ma ei eksi, oli tegelikkuses mõeldud maja seinte puhastamiseks vms) . Väga ilusti ja ruttu tuli tuli õli maha, kuid pärast lappi vaadates oli ta värvi ka kaasa võtnud.
brake cleaner, pigiplekkide eemaldusvahend
vivaclean on mõeldud lahjendatult kasutamiseks ja ka siis ei läheks ma sellega auto värvi kallale ;)
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

Suur tänu. Viimast kartsin isegi. Sellepärast seda pärast ühte lapitõmmet polegi enam kasutanud ;)
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

Kerge update. Vahepeal sai vahetatud juhipoolsed uksepolstri papid, teised ei näinud nii hullud välja, aga kindlasti vaatan millalgi ka need üle. Ütleme nii, et pärast polstri maha kiskumist nägid need papid päris jubedad välja. Esimene mädanes ja pudenes ja tagumisel kasvasid juba mingid seenelaadsed asjad küljes :D Kuid pärast uute papide väljalõikamist, polstri peale tagasi kleepimist ja uksele kinnitamist nägid polstrid päris head välja. Ei mingit lotendamist enam. Esiuksel sai vahetatud ka vedru, mis ust lahti hoiab, kuna uks vajus koguaeg kinni.
Põhjus, miks polster nii mäda oli, oli selles, et akna tihend oli paar millimeetrit pikem, kui oleks pidanud, mistõttu voolas vesi sisse. Sellised olid kõik uksed peale kõrvalistuja oma. Mure sai lahendatud nii, et tihendeid natuke lühemaks lõigatud ja must silikoon vahele, kahjuks sai juhiukse aknaraam selle käigus veidike kannatada.
Paigaldasin autosse ka maki ja mingid väiksed kõlarid, mille heli ei ole just suurem asi, aga samas ei tahagi sellisesse autosse mingit suuremat tümakat sisse, need väiksed kõlarid ajavad ka asja ära ja tekitavad isegi oma heliga natuke retro tunde.
Eelmisel nädalal nühkisin ka auto läikima ja ta näeb nüüd kõvasti parem välja. Huvitav on see, et raiskasin algul 10 eurot pigi ja õliplekkide eemaldile ja mingisugusele auto vahale, mis pidi värvi taastama ja läikima lööma, kuid kummagist polnud kasu ja siis käisin Tartus Ülo äris ja ostsin 2-3 euro eest kollase autovaha, millega sain nii auto läikima, kui õliplekid välja.
Siin on ka mõned pildid. Vabandan ette, et mõned on pildistatud telefoniga ja mu telefonil on üsna udune kaamera.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

Oskab ehk keegi öelda, mis see värvikood olla võiks?
Tänud
i
indrek1000
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 07 Veebr 2012 11:28

Postitus Postitas indrek1000 »

 
printskykitab kirjutas:Sai natuke vene foorumites ringi kolatud, et oma 02 värvikoodis veenduda. Leidsin ühe tabeli aastate lõikes... ehk on kellelegi teisele ka tulevikus abiks.

Pilt
208?
Üldiselt värvipoes, kui küsisin lada värvi, visati lada kataloog ette ja neid valikuid seal vägapalju polnud. Niiet äraarvamismängu tegema ei pidanud ja värv oligi olemas.

PS.
Sakslased teevad lada värve ka, mipa vist oli nimi. Kaob segamise vaev ja lisakulu ka ära.
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

Suur tänu. Vahtisin isegi seda tabelit, aga tahtsin ikka üle küsida.

Auto kohta uut niipalju, et garaazist tõime originaal veljed ära, rehvid maha ja lähiajal laseb liivapritsiga üle. Kuid siit järgmine küsimus. Mis edasi? Krunt peale, uus värv peale ja lakiga üle? Ja mis värviga peaks värvima, et mõne aja pärast kooruma ei hakkaks? Plaan on värvida kas valgeks või autoga sama tooni.
0
06VAZ
Foorumi kasutaja
Postitusi: 196
Liitunud: 07 Sept 2009 00:37
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas 06VAZ »

Peale liivapritsi krunt peale ja siis veoautovärviga üle.
Jääb ehk veidi tugevam kui see tavaline, sõiduautodele mõeldud pinnavärv.

Värv tuleb veljepinna küljest lahti siis, kui on kas kehvasti matistatud aluspind või siis kiviga löögi saanud.
Seda viimast tuleb võtta kui paratamatut nähtust.
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

Palju on vahepeal juhtunud. Autoga seevastu väga midagi. Pisidetailid jms. vahetatud. Sügisel sain lõpuks vahtralehe omanikuks, aga kohe pärast seda läks masin talvekorterisse. Vähemalt saab nüüd autoga rohkem tegeleda, kuna ei pea enam jhuilubade omanikest sõltuma.
Selle nädala algul sai ta lõpuks tagasi tuua. Talvega oli üks rehvidest lõpuks alla andnud. Oli ka aeg! Järgmisel nädalal vaheaeg tulemas ja siis olekski plaanis lõpuks ratastega tegelema hakata. Plaan ikkagi kuue veljed alla panna, kuid enne on vaja need pritsida ja värvida, siis saab ka uued rehvid peale. Kui ratastega ühel pool, siis võtan kiiremas korras nii mootori- kui ka käigukastipatjade vahetuse ette, kuna need on omadega täiesti läbi. Ehk oskab mõni targem siin ka selle alaselt nõu anda, kuna ise võtan selle tegevuse esmakordselt ette.

Siin siis Tibu pärast koju jõudmist

Pilt

Vahepeal lisandus meie perekonda veel selline imeloom

Pilt

Samuti seoses Klassikokkutuleku filmiga paluti gümnasistidel teha filmi jaoks 90ndate stiilis klassipilt. Sai siis ka oma klassiga katsetatud. Kasutusele see kahjuks ei läinud, aga mõtlesin, et võib ehk jagada siin seda sellegipoolest. Mina olen see tanksaabastega punkar siksi kapotil.

Pilt

Eile jõudsid kohale turvavööd. Tegemist siis nõuka ajast pärit NORMA toodanguga ning kasutusjuhendist võis lugeda et just klassikalisele ladale mõeldud. Kuid tundub, et mõlemad on lukustunud. Seega küsimus siis selline, et kas ostsin prügi, või annab need siiski kuidagi töökorda saada. Pilt on veidikene halb.

Pilt
e
Edel
Foorumi kasutaja
Postitusi: 453
Liitunud: 28 Dets 2007 22:28
Asukoht: Lehola
Autod: VAZ-21061`84, Moskvits-2140`81, Audi A4 1.8 `99
Kontakt:

Postitus Postitas Edel »

Hoia rullikut otseasendis (tööasend auto kere küljes) ja meelita vöö sealt seest välja.
Minul on Ziguli, aga mis on sinul?
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

Igatpidi teisi proovitud, aga kohe kuidagi ei tule sindrid sealt välja.
u
ubja47
Foorumi kasutaja
Postitusi: 115
Liitunud: 31 Juul 2015 11:06
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106 21011

Postitus Postitas ubja47 »

pane autole külge ja küll ta siis tuleb. Tuleb rahulikult meelitada.
Ise ka algul ei taibanud :D
kahe käega kapoti all
u
ubja47
Foorumi kasutaja
Postitusi: 115
Liitunud: 31 Juul 2015 11:06
Asukoht: Rakvere
Autod: 2106 21011

Postitus Postitas ubja47 »

Aga kuidas ukse polstrid eest said? lihtsalt tõmmates? Endal ootab sama töö ees.
kahe käega kapoti all
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

Algul tuleb käetoed emmaldada, siis ukselingi kroom ümbris, mis tuleb kergelt kruvikeerajaga, kuna ta on vaid kahe nagaga kinni. Keerulisem osa on akna rullikuga. Seal tuleb plastiku vahele pugeda ning üks väike splint lahti meelitada (tagasi saab lihtsalt lükates). Kui see tehtud siis lihtsalt polstrit ettevaatlikul üles tõsta, kuna ta asub väikeste plastik tüüblite pealt. Või lihtsalt kruvariga koos tüüblitega välja naksata, aga sel juhul tuleb ka tüübleid varuda, kuna need võivad puruneda väga kergelt. Igal juhul võiks nad välja vahetada, kuna nõrgaks on nad ajaga ikkagi muutunud. Neid tüübleid leidub vast igas autopoes. Vähemalt siin Jõgeval.
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3998
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Postitus Postitas logman »

 
Psycho kirjutas:Igatpidi teisi proovitud, aga kohe kuidagi ei tule sindrid sealt välja.
Tulevad ikka, kui hoiad sellises asendis nagu nad auto külge monteerituna on.
Loksutada ei tohi, sest seal sees asub ripats, mis loksumisele ja kõikumisele reageerides rulli lukustab.
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

Täitsa huvitav. Saigi niiviisi korda. Poleks arvanud, et ta nii tundlik on. Sai ka käes proovitud ning enda arust sirges tööasendis, aga lukus. Kruvisin kinni ja kohe liikus. Suur tänu!
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

Väike uuendus siis. Ratastega on viimaks asjad ühel pool. Sai toda pritsi ikka taga aetud, kuid lõpuks tuli otsustada valida antud teenust teostava firma kasuks. Viisin siis veljed kohale ning nädal hiljem sain kõne, milles teatati, et lisaks pritsimisele sai kogemata veljed ka ära värvitud. No mis seal ikka. Läksin siis oma velgedele järgi ning mind ootasid ees sellised hõbedased veljed:

Pilt

Sai nad siis ära toodud. (Kusjuures maksma pidin siiski vaid pritsimise eest). Tagasi jõudes hakkasin liivapaberiga velgi matistama, et õige värv peale lasta. Töö ei olnud kõige hullem, kuna mul oli värvi vaid välimise osa jaoks.
Pärast matistamist:

Pilt

Pärast esimest värvimist:

Pilt

Kokkuvõttes jäi lõpptulemus kõvasti parem, kui lugu enne oli:

Pilt

Alla sai pandud ka uued tagumised porilapatsid, kuna vanad olid juba üsna päevi näinud ning parempoolne oli sootuks küljest ära kukkunud:

Pilt

Ka patjade vahetus sai nüüd viimaks ette võetud. Algust tegime siis käigukastiga. Asi oli üllatavalt lihtne ning padi polnudki nüüd nii hullus seisus kui eeldasin, kuid uuega on siiski omajagu vaiksem sõita. Mootoripadjad tuleb ka lähiajal ära vahetada, kuid nendega paistab asi tiba keerulisem.

Pilt

Kui kõik paistis viimaks korras olema, muutus auto aga ootamatult elektriautoks või hübriidiks :D
Nimelt kahel korral lõi auto poole sõidu pealt maki vait ning suunatule asemel kostis vaid miskine põrin. Seisma jäädes aga auto enam ei käivitunud. Esimesel korral mõtlesin, et aku ilmselt lihtsalt üsna tühi ja nüüd siis andis otsad, kui liialt energiat röövisin. Iseenesest ei tundunud see loogiline. Sai ta siis täis laetud ning paar päeva sõitsin jälle muretult ringi kuni juhtus sama asi uuesti. Siis oli selge, et asi ei saa olla akus vaid tõenäoline murelaps oli hoopis generaator. Proovisime siis kõige lihtsamat moodust: auto käima ning aku maha. Tulemuseks suri auto välja. Siis oli kindel, et generaatoriga on miskit lahti. Uurisin alustuseks kaitset, mis oli korralikult korrodeerunud, kuid vahetusel ei hakanud asi ikkagi tööle. Järelikult tuli generaator ära kiskuda. Oli teine ikka korralikult määrdunud ning sodi täis. Kiskusime ka harjad välja ning neist oli üks rohkem kulunud kui teine. Igatahes sai genekas puhastatud ning harjad vahetatud ja asi hakkas viimaks tööle. Lähitulevikus on siis vaja vahetada veel mootoripadjad ja muud pisividinad, kuid kaugemas tulevikus paistab, et tuleb tasapisi raha ikkagi keretöödele kõrvale panna. Iseenesest pole põhi kõige hullem (olen kohanud hullemaid), kuid näiteks koobastest on kohati alles vaid pudi. Samuti on ka vana värv juba oma elu ära elanud ning roostet ikka leiab.
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2501
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Jälgi siis, kui kaua uus käigukastipadi ja mootoripadjad vastu peavad.
Kasutaja avatar
Psycho
Foorumi kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 16 Okt 2013 20:18
Asukoht: Jõgeva
Autod: VAZ 2106 (1980) , BMW 524TD (1995)

Postitus Postitas Psycho »

 
SexSix kirjutas:Jälgi siis, kui kaua uus käigukastipadi ja mootoripadjad vastu peavad.
Tunnistan, et ega mul käigukastipatja erilist usku pole. Mootoripadjad on nõukaaegsed, kuid käigukasti oma sai ostetud hiljuti ning see on pehme nagu sült. Käigukastipadi ongi tiba pehmem, kuid Kusagil nägin müügil siksi oma ja see oli tunduval jäigem kui minu oma. Eks aeg näitab.
Vasta