2106 Turbo, zerosix, 1983

2106 Turbo, zerosix, 1983

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
ToM
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1068
Liitunud: 26 Juun 2007 00:24
Asukoht: Kohila/Tallinn
Autod: 2107, 2101

Postitus Postitas ToM »

 
Silver063 kirjutas:Kapoti kiirkinnitused pole ju tavaliiklises lubatud. Või on?
Need on vist kõige väiksem mure turbo, iseehitatud roolisüsteemi jne kõrval:D
m'kay
Kasutaja avatar
whistle
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 31 Jaan 2010 20:13
Asukoht: Võrumaa
Autod: 2106

Postitus Postitas whistle »

Tänud filmimeestele kes laheda video kokku monteerisid Tigase rallist.

https://youtu.be/vuT3oteo9JQ
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

 
Silver063 kirjutas:Kapoti kiirkinnitused pole ju tavaliiklises lubatud. Või on?
Tean vaid seda, et tavaliikluses osalemisel hakatakse esimese asjana huvi tundma miks esirattad nii lääpas on ning tagatiib liiga terav...:puzzled

Jah, rada oli tõesti aeglane ja väga libe. Sain alles kolmandaks vooruks enamvähem tunnetuse kätte. Esimene voor ei raatsinud norm rehve ka alla kruttida.

Muidu tehnika poole pealt on autole paigaldatud BOV, kuna nii säästab turbot ja plaan veidi rõhku ka juurde keerata. Samuti on tehtud diy oil catch can. Nüüd pole enam kapotialune õline. Töödejärjekorras seisab tagasillaga seonduvate pukside üle vaatamine - miskit seal õhtal on. Tühikäigu mootori mittetöötamisse süvenemine ja väljalaske üle kontrollimine - salongi ajab veidi vingu.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Omad vitsad peksavad...

Postitus Postitas zerosix »

... või siis tuul rahakotis. Nimelt uurisin kuu aega tagasi iriidium küünalde hindu, et poleks tulevikus sädemega jamasid. Kuna 4 tk oleks maksma läinud ~65 € jäid need tookord võtmata. Viimane kord kui masin sõitis sai veidi ka rõhku tõstetud. Umbes 1,3 bari all hakkas auto paukuma ja sidur ka enam kinni ei pidanud. + 0,3 bar rõhku andis hämmastavalt palju juurde. Üsna pea hakkas summutitorust eriti paksu sinist tulema, aga ükski silinder tagant ei kadunud. Koju jõudes küünlad maha ja avanes selline vaatepilt:

Pilt

Niiet mehed kes te hakkate 1bar ja + ringi paugutama. Iriidium küünlad!! Kompressioon ka kahes silindris läinud (3,5 ja 4,5 bar)
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

miks ometi kasutad sa ülelaadimisel küünlaid mis isegi kõrgema surveastme korral jänni jäävad??
bp8es oleks justkui miinimum suure koormusega.
bpr8eix võiks veel parem olla, ja ehk põsib ka kauem elus.

päris õige oleks ikkagi b9egv!!!
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
l
lada
Foorumi kasutaja
Postitusi: 496
Liitunud: 24 Veebr 2008 20:23
Asukoht: Tallinn
Autod: 2106

Postitus Postitas lada »

Ise kasutan BP7ES ja 1.4 bariga töötas normaalselt, kuigi sellise rõhuga normaalse seguga ei olnud võimalik liikuda sest lambda kell üle 10 eriti näidata ei tohtinud ilma, et detoneerima hakkaks ja süüde pidi ka üsna hiline olema, selle tõttu tõusis jällegi väljalaske temperatuur liiga kõrgele.
Aga isegi BP8ES on ainult paar euri tk niiet ei pea mingit ulme summat kulutama.
Kasutaja avatar
teitur
Aasta Projekt
Postitusi: 261
Liitunud: 09 Mär 2008 00:10
Asukoht: Kärdla
Autod: 2105,2107

Postitus Postitas teitur »

 
olaaf kirjutas:miks ometi kasutad sa ülelaadimisel küünlaid mis isegi kõrgema surveastme korral jänni jäävad??
bp8es oleks justkui miinimum suure koormusega.
bpr8eix võiks veel parem olla, ja ehk põsib ka kauem elus.

päris õige oleks ikkagi b9egv!!!
Kas samad soovitused kehtivad ka vabalthingavatele või on need rohkem ülelaetutele?
BP6E küünaldel liikusid mul ka paar elektroodi ca mm jagu sissepoole.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

bp6e ja bp6es küünlad on erinevad, ei saa mina aru miks inimesed neid pidevalt sassi ajavad..
Kõrgema surveastme korral 10,2... ja edasi võiks ikka bp7es kasutada ja alates 11,2 bp8es - kuumade ilmadega ringrajal, krossirajal ikkagi bp9es
Kallimaks alternatiiviks bpr7eix ja bpr8eix..

Kahe karburaatoriga võidusõidumootor b8egv, b9egv -kuid need küünlad on väga kapriissed = külma ilmaga tuleks enne bp7 kasutada ja mootor soojaks ajada...

peale sõitu tuleks küünlad üle vaadata, kui küünal pole ennast ilusti puhtaks põletanud on kas küünal liiga külm või liiga palju õli põlemiskambris..
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Tuleb saba jalge vahele tõmmata ja nõustuda olaafiga, kellel on taas õigus. Kogu ehitamisprotsessi vältel on jäänud küünlad kahe silma vahele. Eriti kurb, et toimiv lahendus (bp8es) maksis tõesti paar euri tk. Aga hei, ehe näide miks turbotada just lada mootorit. Uued kolvid rõngad ei maksa tervet varandust.
o
olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4924
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 1119

Postitus Postitas olaaf »

Kolvid on tõesti odavad - ja kohati ka puhas pask!

Tavalise valukolvi puuduseks on piiratud termotsükklite arv, lisaks sellele ka mehhaanilise tugevuse puudumine..
siseindikaatoriga mõõda kepsu kolvisõrme ava - mõnel kõrge pöörde kihutamise mootoril 3-4 sajandikku ellips seal olnud meil...
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."
v
Valdz
Aasta Projekt
Postitusi: 612
Liitunud: 04 Mai 2002 17:33
Asukoht: Jüri
Autod: 1971 BA3-2101
Kontakt:

Postitus Postitas Valdz »

Iriidiumid tuleks kohe ära unustada, see raha ja aja raiskamine, sest need väga pirtsud ja vähegi vale seade korral võib need kohe prügikasti visata.

Ma proovisin kunagi 6-9 ära, sh ka Racing asju, aga lõpuks sõitsin BPR7ES-idega. (Progetavate) ajudega ei soovita ilma takistuseta (R-ta) küünlaid kasutada ja samuti tuleb alati küünlavahed paika ajada ja üle kontrollida.

Minu kogemus 8 ja 9 küünaldega oli see, et käivitamine / tühikäik / madalatel pööretel mootori käitumine läks halvemaks, midagi positiivset aga juurde ei tulnud. Täpsustan küll, et minu Fiati mootoril oli surveaste ~7, aga rõhku üle 2 bari.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Iriidiumite kohapealt on palju eri arvamusi. Mõned räägivad, et jama, mõned väidavad, et ega neis muud erilist pole kui peavad kauem valule vastu. Poest kust lõpuks bp8es ära tellisin, öeldi et nad on müünud järgi aidatud turbo volvodele ja subarutele bp7es küünlaid. Muidu hinnaks öeldi kaheksatele alla kolme euri veidi. Kui kaup kohal, tuli välja et neil laos polnud NGK-d ja saadeti analoogsed boschi küünlad. Boschi "kuumusindeksil" jooksevad numbrid vastupidi. Mida väiksem number koodis, seda külmemad küünlad. Sain siis bosch w5.... miskit, hetkel peast ei mäleta. Kui kellelgi huvi võin kirjutada täpse küünla nime. Vaheks jätsin 0,7 mm.

Mootori sisemusest rääkides, siis kõik kolvid olid katki. Need siis samad kolvid mis mu avataril. Teenisid igati hästi. Firmaks oli vist miski TK. Kõikidel kolbidel rõngavahed katki ja kahel jooksid mõrad õlirõnga juurest kolvipõhja alla. Pealt olid kolvid samasugused nagu sisse pannes - ilma väliste defektideta.

Suvi tulekul. Soovitage suuremat radiaatorit. Mis analooge keegi kasutanud on? Ventikas on mul kohe iluvõre taga, seega see ei pea enam sinna kitsikkusse mahtuma.

Edit: Bosch WR5DC+
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Piiraja 8000 rpm'i juurde viimisel purunes klapitaldrik. Ilmselt põhjuseks valvespring float. Hea et klapp alla ei kukkunud. Vedrud olid ka väsinud ja asendasin kõik u 1,5-2 mm pikemate stock vedrudega + duralumiinium klapitaldrikud.

Pilt

Pilt

Põhja all ka selline vaatepilt:

Pilt
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Niisiis, klapitaldrikute ja vedrude vahetamise protsessi käigus said installitud ka klapisääre tihendid. Sõita sain ~10 km kui jälle sinine suits summutist järel. Teooria kohaselt siis klapijuhtpuksid juba liialt kulunud, et klapid loksuvad. Juhtpuksid ju kanalitest eemaldatud. Kuna ressurssi ei taha praegu üldse kaanele raisata, said paigaldatud uued klapisääred ja nende peale vanad 01 kaane seest tulnud mütsid. Mütse hoiab pesas sisemine klapivedru ja nüüd ei saa klapisääretihend oma kohast enam ka lahkuda nagu varem. Hetkel probleem lahendatud ja ei suitse.

Pilt

Kuna ka sidur libises, võtsin kasti alt. Siduriketas paistis rapitud nagu oli ka arvata, aga imestama pani hoopis see, et korv kõver on. Korvil näha kolm sinist laiku mis siis tundusid ainsana olevat kõrgemad kontaktpinnad sidurikettaga. Samad laigud on peal ka hoorattal ja lähemal vaatlusel hooratta kontaktpind üleni väikeseid mõrasid täis.

Pilt

Pilt

Kas kellelgi äkki kogemusi läti plazabaltic tüüpide siduritega?
http://race-parts.eu/en/?Lada___Lada_21 ... Clutch_kit
Kasutaja avatar
SexSix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 2510
Liitunud: 22 Juul 2007 17:18
Asukoht: Viljandimaa
Autod: 013

Postitus Postitas SexSix »

Sidur siis tohutult kuuma saanud, kõik kõver.
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Minul kogemus nii oma kolmel ralliautol kasutamises kui ka müünud neid Eestis viimase aasta jooksul 30-35 ketast nii Ladale, Evole, Opelile kui ka 300hp vabalthingavale Civic Type-R'le. Mitte ühtegi probleemi siiani.
v
v2ikek8lm
Foorumi kasutaja
Postitusi: 21
Liitunud: 18 Mai 2016 16:25
Asukoht: Tartumaa, Tartu
Autod: Vaz 21063

Postitus Postitas v2ikek8lm »

See oli sul originaal vaz korv ?
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

 
ccve kirjutas:Minul kogemus nii oma kolmel ralliautol kasutamises kui ka müünud neid Eestis viimase aasta jooksul 30-35 ketast nii Ladale, Evole, Opelile kui ka 300hp vabalthingavale Civic Type-R'le. Mitte ühtegi probleemi siiani.
Kas jutt ainult siduriketastest või ka mõnest komplektist? Ei usu et endal vaid kettast aitaks kui korv kinni hoida ei suuda. Kui jõu maha saaks, tahaks ka kuskil dünos käia.

Komplekt mis alla andis oli väga väikese läbisõiduga SACHS toodang.
c
ccve
Foorumi kasutaja
Postitusi: 656
Liitunud: 01 Apr 2006 16:07
Asukoht: Viljandimaa
Autod: Lada Samara Carlota, Lada Samara S1600, Lada VFTS

Postitus Postitas ccve »

Jutt on ketastest. Tema pakub samuti ainult Sachsi korve mida ka enamus kasutanud.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Üks pikk video ka sellest kuidas enne rallit katkist klapitaldrikut ja klapisääri vahetati. Vaadakem kerge huumoriga. Filmikaadrid ja montaaz kasutaja _Artsu_

https://www.youtube.com/watch?v=T2LoYDsQxHI
Vasta