2106 Turbo, zerosix, 1983

2106 Turbo, zerosix, 1983

Võimalus foorumi külastajatel oma Ladat lähemalt tutvustada
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107

Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.

Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Lahendus probleemle:

* MS II v3
* 4bar MAP
* Wasted spark koos 2x2 coilpack'iga
* 788 cc MSD pihustid
* 36-1 Trigger
* VR sensor

Pilt

Üks pilt kevadest ka

Pilt
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

päris hea lock. :cool:
a
aff
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 15 Juul 2014 10:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102 160kw/332nm @1.4bar

Postitus Postitas aff »

mis tagasillaga teed? Jätad originaaliks või volvo sild alla?
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Locki poole pealt - Keerab küll nurga taha, aga oleks vaja vedru ja amorti ka mis maas hoiaks nina. Kas aitab ainult amordi vahetus (bilstein b*) või on vaja mingi suurema masina paksemaid vedrusid? Endal mõtteid palju, ei orienteeru enam.

Tagasild läheb vahetusse varem või hiljem, uurin maad mis veel peale volvo silla oleks alternatiivid. Kui palju volvo sild üldse väänet talub?

Replacement for displacement: Tulevikuplaanid. :P

Pilt
l
likoor
Foorumi kasutaja
Postitusi: 27
Liitunud: 01 Sept 2008 14:31
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Postitus Postitas likoor »

Amort on ikka see, mida vaja on. Jäigem vedru üldiselt ei tee head. Kuigi Moskvichi esivedrusid on vist kolme-nelja erinevat kangust saada - kui on kõige pehmemad, siis soovitaks hankida jäigemad (sälgud vedrul tähistavad jäikust). Moskvichi omadest kõige jäigemad on põllumajanduslik variant, aga see on ilmselt juba liig. Amordiks B6 või mõni analoog (neid on palju, soodsamad kui B6) ja peaks hea saama.
a
aff
Foorumi kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 15 Juul 2014 10:12
Asukoht: Tartu
Autod: 2102 160kw/332nm @1.4bar

Postitus Postitas aff »

Volvo sild pidi 600hp kannatama.. Mul endal mingi 150kw kapoti all ja otsin ka võimalusi mida tagasilla asemele panna.
Räägiti et e30 sild pidi ka alla istuma
Kasutaja avatar
reiner
Ladaklubi Liige
Postitusi: 2371
Liitunud: 12 Dets 2005 17:55
Asukoht: Keila
Autod: 4 x Lada

Postitus Postitas reiner »

 
aff kirjutas:Räägiti et e30 sild pidi ka alla istuma
E30 silda on paigaldatud Ladale, aga alla ta niisama ei istu. Ise paigaldanud ei ole, aga vaja on ikka omajagu mõõta, lõigata, keevitada, sobitada jne..
Nagu Tambeti drifti null-viie teemast näha võib, siis ka E39 sild "istub" Ladale alla :)
Lower your standards and you'll never be disappointed!
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Viimasel ajal autoga võrdlemisi vähe tegelenud. Tehtud aju juhtmestik ja esmasel käivitusel selgus et sädet pole kuskil. Veaks osutusid vigased süütekivid mis olid pärit kehvast partiist. Hetkel ootangi kuna aju uuesti minuni jõuab. Tegelikult vaja ka uut väljalaske kollektorit kuna vanal puudub WG port ja turbo rõhku ei saa päris täpselt juhtida. Vanal turbol suured lõtkud ka. Ilma blow offita sõitmine kulutab pukse kiirelt. Niiet ehitus venib aga ei seisa.

Komplekteerin samaaegselt juba ka uut mootorit. 1.6 millel 2.2 mm plokist maha freesitud. Prognoositav surveaste ~10

Üki kaki kommi nommi:

Pilt

Pilt

* blokist 2,2 mm maas
* std vänt
* std saaled
* 79,4 india kolvid (kaalu aetud)
* SM rõngad
* sama 256 nukk mis varem + reg ratas
* kaane põlemiskambri väike mod + lihv

Uus väljalaske kollektor tuleb mustast materjalist equal length ehk siis samapikkuste torudega. Pildil veel WG port puudu.

Pilt
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Ei teagi kust alustada

Postitus Postitas zerosix »

2015

Sai auto enamvähem kokku laotud ja esimesed katsetused Megasquirt II V3 ajuga võisid alata. Kusjuures esimesel käivitusel läks auto ka tööle. :o Süüde tundus küll veidi hiline kuid süütetabeli järgi tühikäigul u 30 kraadi enne ÜSS... Edasisel tuuritamisel ja testimisel selgus, et ikka hiline. Pöördesse minekul paugub ja sõites kohe 1 bar ülerõhku (aktuaator muidu peaks 0,5 juures piirama)
Saigi siis süütetabelid veel 15-20 kraadi varajasemaks timmitud ja sai juba viisakamalt tööle. Siiani ei ole päris selge kus peitub viga, sest 45-50 kraadi EÜSS ei tohiks säde kohe mitte toimuda. Trigger wheeli puuduv hammas on 90 kraadi peale sensorit nagu igalpool kirjandusest lugeda võib. Seda siis ÜSS'is.

Toimusid katsetused erinevate süütekaartide ja segukaartidega ja enamvähem sai mingid turvalised seadistused ära salvestatud. Vända otsamutter oli halvasti kinnitatud ja keeras end veidi lahti. Selle tagajärjel viskas sõidu ajal geneka rihma maha ja lõpuks suutis ära lõhkuda VR sensori mis sealsamas läheduses pöördeid loeb. See oli ostetud koos trigger wheeliga ja asendust sellele nii lihtsalt ja kiirelt ei leia. Proovisin lada 2112 mootori oma ja hetkel sellega töötab. Mingil ajal sai veidike nina juurde ruumi tehtud, et paigaldada kõikide radikate ette ja võre taha jahutuse vent. Toimetab väga hästi.

2016

Nädal enne kohalikku jäärajavõistlust tegin seadistamise eesmärgil sõidu mis oli alles järjekorras 3 või 4's ja pidin saama kurva sündmuse osaliseks. Nimelt turbo ajas liialt õli otse väljalaskesse ja suitsupilv sumbutajast väljas. Õlileket maas polnud ja õlivarras ei küündinud enam õlini. To be continued...

Pilt

Sooviti paar klõpsu veel ka sillast ja käändmiku mod'ist.
Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
whistle
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 31 Jaan 2010 20:13
Asukoht: Võrumaa
Autod: 2106

Postitus Postitas whistle »

The Gods must be crazy!


Peatükk I: The Turbo Gods

Algab kõik ühel nädalavahetusel (khmm eelmisel siis) kui lahkus meie hulgast vana hea T25 turbiina, järjekordse testisõidu ajal. Oli teine kaua teeninud meid ja truult sõitnud palju kilomeetreid kahe erineva kere peal.
Minu vana 2101 peal 1.2l ja 1.3l mootoriga ja nüüd zerosixi 06 kerepeal 1.6l ja 1.3l mootoriga Kogu järgnev ebaõnn hakkas sellel õhtul pihta. Lisaks ka lakkas töötamast TPS (throttle Position Sensor, gaasiasendi andur) ja läbi puterdamise sai tagasi veeretud garagepoole. Turbost väljuva lõdviku eemaldamisel oli selge, õli täis pritsinud ja edasisel kontrollimisel oli tunda suur ristilõtk. Ka pikkilõtk oli juba ebanormaalselt suur, ja kõrvaga kolksumist kuulda. Puksid läbi ja õli käib kodadesse sarnast asja oleme ka varem näinud punase 2106T teemas Garrett T3 turboga. Matuseid pidada ei jõudnud laipa ka mõnitama ei hakanud ning tuli kiire otsus, otsime mantlipärija ehk samasuguse turbo mille vahetus läheks kiirelt ja valutult…

Peatükk II: A new hope

Samal pühapäevasel õhtul (10.01) hakkasime erinevaid foorumeid kammima ja erinevaid teemasi läbi vaatama. Kõik oli veel palju lubav eelmisel nädalal siis juba esmaspäeval võeti ühendust ja sarnane turbo täitsa olemas. Korralik ja sõitva autopealt, lõtkud normaalsed. Kahjuks küll Saab 2.0 mootori pealt millel tiba erinev kuumakoja sisend flantsi ava kuid mõõt sama ehk T25 polt Patern. Külm koda sammuti erinev disainilt ( filtri ava polt ühendusega mitte lõdvikuga nagu ka CA18DET T25 turbol) kuid sama a/r ja sama tiivikuga kui praegune varalahkunud 2.3 Saab turbo. Ilma pikema mõtlemiseta sai tehtud diil ja lubati saata juba kolmapäevaks mis oleks ideaalne olnud…

Peatükk III: Tõenäosus teooria

Päevad mööduvad ja lõpuks jõudis kohale reedel (15.01) Sellest veel midagi polnud oleme ka varem ületundidega ja napi ajavaruga masina jooksma saanud. Külmakoja õhuvõtu toru eemaldamisel aga selgus halb tõsiasi, prahti täis ja ringi turbiina ei käi. Ka oli ühe laba nurk murdunud. Õli ega vee stutse sees polnud ja olukord turbol halb, lõtkud polnud kiita kuid sellega olin arvestanud juba. Tegime kiire mõttepausi ja panime pead kokku, eelnevatel päevadel oli veel üks samasuguse turbo pakkuja, ja tehtud mõned kõned ja algas pikk sõit Pärnu poole 8-9 ajal õhtul. Teeolud olid väga halvad, libe, halb nähtavus ja nii vaikselt kulgedes me kohale jõudsime..
Kirjeldus Turbo kohta jällegi palju lubav, ja see kord peab olema korralik, kaks korda läbiläinud turbo otsa sattuda oleks ebareaalne tõesti. Turbo nägi paljulubav välja, ilus kena hoolitsetud nagu saaks asja, kuid pikkilõtk oli väga väga suur. Kindlasti rohkem kui sellel mis peal oli, kuid vanaturbo kojas pole käinud. Ristilõtk oli minimaalne ja õli süüa see ei tohiks.
Arutasime pikilõtku teemal, miks selline nähtus juhtub pealtnäha korraliku turboga. Lühidalt öeldes võib peituda põhjus umbes katalüsaatori tekitatud positiivse vasturõhu ja umbes õhufiltri tekitatud negatiivse vaakumi tulemusel hakkab rõhu tekkides ja kadudes lükkama Kogu keskvõlli edasi-tagasi ja seda nii vaikselt kulutades läheb pikkilõtk käest. Odava hinnaga sai kodu toodud lootuses, et ehk pole kojas veel! Käinud ja saab sõita selle läheneva rally ära.

Peatükk IV: The Gods Are Angry

Päev algas varakult, Zerosix korjas mu peale sai kiire kohvi tehtud ja suund garage poole. Kui veel jõuab täna ehk 1 päev ennem rallyt tööle ja kiire seadistus teha ja testi sõidud harjumaks uue vedrustusega pole veel kõik kadunud. Hakkame turbosi lammutama, võtame vana lahti ja see järel pärnust toodud turbo. Vähemalt käib ilusti ringi, ristilõtk väike. Sisemistel labadel ääred murdunud-saab panna meie vana tiiviku ja võtame lahti. Vastu vaatas valus vaatepilt, tiivik juba kojaga esimesed tutvused teinud ja on söönud üksteist juba isuga. Seega kaks kasutut turbot sebitud, pool päeva läinud…

Peatükk V: Viimane jõupingutus..

Garagest silmadega tiiru pealetegemisest jäi silma üks õnnetu üksik BMW 2.5TDS turbiina, ja tegime radikaalse otsuse vahetada Turbo täielikult ehk: flants kollektoril, downpipel, keskkoda pöörata, õlitus ringi teha, vesijahutus ära kaotada (tds turbol pole) ja seda kõike veel ühepäeva sees, mis üsna varsti sai selgeks, et ei vea välja.
Teoreetiliselt võibolla oleks hommikuks valmis saanud, kuid auto seadistus liiga toores veel, külmalt tühikäiku pole, AE (accel Enricment) puudulik, süüdet tahab veel timmida. Akualus teha/kinnitada, kustuti kinnitused, rihmad pingutada jne väiksemaid töid veel jagus ja jagub. Lisaks auto proovimine kuidas käitub. Käisime rallil kaks kätt taskus, teistele kaasa elamas.

Peatükk VI: The Force Awakens

Tänapäev, turbo istub vahel juba, päev ennem rallyt sai kollektori flants ära vahetatud. Downpipe ka valmis. Vaja veel turbot keerata ja cooleri torustik sobitada. Kuna ellu ärkab ei oska öelda see nädal juba uued rallid peal.
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Teaser

Postitus Postitas zerosix »

Pilt

More info soon.
Kasutaja avatar
Hulkur
Foorumi kasutaja
Postitusi: 697
Liitunud: 14 Juun 2006 11:43
Asukoht: V-Maarja Vald
Autod: Uaz,Gaz ja Lada + Lugematul hulgal läänekaid.
Kontakt:

Postitus Postitas Hulkur »

Kuda sellise sillaga üldse sõita on? Nagu spiidermann käed laiali! :D

Palju kraadi keerab?
Palju järeljooks?

Aeglased tagasipöörded suht piin vist.


Mis rehv ja mis aeg?
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Uus turbo vahel. Üksjagu pusimist uute flantsidega, aga valmis ta on. Peale selle sai veel vabamaks tehtud väljalaset ja viimanegi pütt asendatud sirge toruga. Uskumatu kui palju vabamalt ja erksamalt mootor vastab gaasipedaalile kui igasugune takistus peale turbot puudub. Nii imelik kui see ka pole, oli teinegi soetatud TPS andur omadega õhtal. Endiselt otsin sierra 2.0 dohc gaasiasendi andurit. Kui kellelgi on, võib pakkuda. Reede õhtul pool üksteist sai auto jooksma ja laupäeva hommikuks võistlustulle, kus saavutasin kauaoodatud poodiumikoha. Võrumaa talvekarika Rõuge etapi III koht. Stressi all suvalistel hetkedel rikas ja paugub, kuna hetkel küljes suvaline TPS mis jääb omavalmistatud vahetüki tõttu kinni. Pühapäeval käidud teiselgi jääraja võistlusel (sealt ka teaser pilt), kus samuti saavutasin kolmanda koha. Hetkeseades 1 bar ülerõhku ja puhuma hakkab päris alt. Täpsustan hiljem. :)

Sellise sillaga sõita on alguses jube, aga vaikselt harjub. Pole veel kokkujooksu ka paika saanud. Kui mitu kraadi keerab, ei tea ja järeljooksu kohta peab ka kuskilt tootjapoolsetest andmetest uurima. Vene keelt ei mõista. Tagasipöördeid aitab sooritada roolivõim. :) Rehv - goodyear ultra grip ice arctic.

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
whistle
Foorumi kasutaja
Postitusi: 37
Liitunud: 31 Jaan 2010 20:13
Asukoht: Võrumaa
Autod: 2106

Postitus Postitas whistle »

Väike klipp laupäevast (20.02.16) monteerib ka pikema video lähiajal, materjali kogunud juba kokku.

https://youtu.be/7Lozu6TyeQ4
Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Pärnu
Autod: 2106

Postitus Postitas MuKi14 »

Ülbe :cool:
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Tänud :rolleyes

See 1300 mootor on ikka üks vintske vana. Seda pole lahti võetud sellest ajast kui veel karpadega turbotamine käis. On üle elanud mehhaanilise pritse ja turbo kombinatsiooni. Peale seda elektrooniline digifant ja nüüd MS+1bar rõhku. On erinevatel aegadel saanud kõvasti detonatsiooni tunda ja temperatuuride vahemikust millega sõidetud on... ma parem ei räägi. Hiljuti lõhkes kapotiall tosooli lõdvik. Seda siis ise tehtud väljavõtte kohast. Tagajärg oli kõvasti puterdav ja totaalselt mittetöötav mootor. Miks? Sest jahutusvedelik juhib üli hästi elektrit ja süütepool koos pistikutega sai ka seda maitsta. Mootor hakkas rõhu tekkides julmalt vahele jätma ja vahel käis säde lausa vales silindris. Tühikäigul töötas. Algul ei saanud aru mis viga ja sai kohe süüte/kütuse kaartide modimise juurde mindud, mis tegi asja vaid hullemaks.

Kamba peale juurutleti kas viga võib olla seotud tosooli intsidendiga. Peale kapotialust pesu, pistikute puhastamist ja kuivamist laadisime ECU-le jaanuari kuu seadistuse mis toona ei töötanud ka kõige puhtamalt ja puterdas veidi. Sõitma minnes töötas mootor laitmatult ilma ühegi vahele jätuta! Järelikult olid tosooliga seotud ülijuhtivuse probleemid juba varem ja kes ütleb, et mitte juba eelmise digifant ajuga mis lõpu otsas ei tahtnud normaalselt töötada. Jahutusvedelik ju ei kuiva täielikult ja kui ei pese veega - jääbki voolu juhtima. Hoidke seda kõrvataga. Nüüdseks see 1.3 moto juba ajab sinist, aga alla andnud veel pole. :cool:
Kasutaja avatar
zerosix
Foorumi kasutaja
Postitusi: 155
Liitunud: 18 Veebr 2009 13:07
Asukoht: Võrumaa Kõrgepalu
Autod: 2106 Turbo, Audi A6 C5 TDI

Postitus Postitas zerosix »

Tigase kevadralli (loe:mudaralli) Mellistes I koht. 200 km edasi tagasi + ralli ja 20 liitrit bensiini. PS. videomaterjali veel kogutakse.
Pilt
s
Silver063
Foorumi kasutaja
Postitusi: 38
Liitunud: 05 Mär 2016 11:06
Asukoht: Koeru vald
Autod: Vaz 21063

Postitus Postitas Silver063 »

Kapoti kiirkinnitused pole ju tavaliiklises lubatud. Või on?
Kasutaja avatar
indrek56
Foorumi kasutaja
Postitusi: 68
Liitunud: 19 Juun 2015 21:23
Asukoht: Tartu
Autod: Lada Samara 21083
Kontakt:

Postitus Postitas indrek56 »

Tigase rada tundus kõrvalt vaadates veidi liiga aeglane sellele püssile :)
Vasta