21074, andre.palang, 1988
21074, andre.palang, 1988
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
21074, andre.palang, 1988
Tere!
Aastal 2011 sai minust lada omanik. Tegu on 1988. aastal välja lastud vaz 21074-ga. Autot veab edasi 56KW 1.6 mootor ja viiene käigukast. Tehniline seisund autol on väga hea. Tehnika kõik töötab. Ise olen vahetanud mootoripadjad, kõik piduriklotsid, termostaadi, hoolduste käigus kõik õlid ning ka jahutusvedeliku. Veermikus sai ära vahetada enamus rooli liigendeid. Kerel esineb tagumises vasakus nurgas mõni roostetäpp, kuna kodu õuepeal tagurdati autole otsa. Mujal roostet ei ole.
Auto on mind ligi kaks aastat kenasti teeninud, teepeale ei ole jätnud. Enam ei ole auto igapäevakasutuses.
Masina tõi eelmine omanik rootsist. Kuna eelmine omanik on peretuttav. siis tean auto ajaloost niipalju, et autot on alati korralikult hooldatud ja hoitud, seda teen ka mina. Veel olen kuulnud sellist juttu, et kui masin laevaga rootsist eestisse jõudis, siis olevat sellel merekonteiner katuse mõlki vajutanud, sellest tingituna jäänud ka selged märgid remonttöödest värvi tooni erinevuse näol.
Autot plaanin hoida niikaua kui võimalik. Praegune tegevuskava näeb ette vaid värvkatte uuendamist, kuid sellega niipea tegelema ei hakka.
Pilt0035.jpg-thumb.jpg
Pilt0036.jpg-thumb.jpg
Pilt0037.jpg-thumb.jpg
Pilt0039.jpg-thumb.jpg
Aastal 2011 sai minust lada omanik. Tegu on 1988. aastal välja lastud vaz 21074-ga. Autot veab edasi 56KW 1.6 mootor ja viiene käigukast. Tehniline seisund autol on väga hea. Tehnika kõik töötab. Ise olen vahetanud mootoripadjad, kõik piduriklotsid, termostaadi, hoolduste käigus kõik õlid ning ka jahutusvedeliku. Veermikus sai ära vahetada enamus rooli liigendeid. Kerel esineb tagumises vasakus nurgas mõni roostetäpp, kuna kodu õuepeal tagurdati autole otsa. Mujal roostet ei ole.
Auto on mind ligi kaks aastat kenasti teeninud, teepeale ei ole jätnud. Enam ei ole auto igapäevakasutuses.
Masina tõi eelmine omanik rootsist. Kuna eelmine omanik on peretuttav. siis tean auto ajaloost niipalju, et autot on alati korralikult hooldatud ja hoitud, seda teen ka mina. Veel olen kuulnud sellist juttu, et kui masin laevaga rootsist eestisse jõudis, siis olevat sellel merekonteiner katuse mõlki vajutanud, sellest tingituna jäänud ka selged märgid remonttöödest värvi tooni erinevuse näol.
Autot plaanin hoida niikaua kui võimalik. Praegune tegevuskava näeb ette vaid värvkatte uuendamist, kuid sellega niipea tegelema ei hakka.
Pilt0035.jpg-thumb.jpg
Pilt0036.jpg-thumb.jpg
Pilt0037.jpg-thumb.jpg
Pilt0039.jpg-thumb.jpg
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Kuna märts on ülevaatuskuu, siis tuleb autole väike ülevaatuseelne remont teha. Käega loksutades oli selgelt tunda, et vahetamist vajab vasakpoolne ülemine šarniir. Kiskusin ma siis ratta alt, šarniiri küljest ja siis selgus, et ka alumisel šarniiril on kaitsekumm purunenud. Kiire kõne isale ja poole tunniga oli uus šarniir olemas. Ära seda küll vahetada ei jõudnud, kuna selle kättesaamisega on natuke probleeme - nimelt ei taha ta koonusest välja tulla. Sama oli ka ülemisega aga selle sai pika ja pideva peksmisega kätte. Lasin šarniiri roostesurmaga üle ja keerasin ratta alla tagasi. Homme ka päev.
Paar pilti ka:
Pilt0057.jpg-thumb.jpg
Pilt0058.jpg-thumb.jpg
Pilt0059.jpg-thumb.jpg
Pilt0060.jpg-thumb.jpg
Paar pilti ka:
Pilt0057.jpg-thumb.jpg
Pilt0058.jpg-thumb.jpg
Pilt0059.jpg-thumb.jpg
Pilt0060.jpg-thumb.jpg
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Täna sai siis teist šarniiri vahetada. Suure haamrite ja eeblitega mässamise peale lõin käega ja tirisin kohale gaasipitsi ja balloonid. Pole veel näinud lada šarniiri mis nii kinni on. Toetasin piduriketta pakule lasin tungrauast väikse pinge peale siis ajasin metalli punaseks, lasin haamrid käiku ja lahti ma ta lõpuks sain. Nüüd uus varuosa küljes. Järgmine nädal tõstukipeale ajama ja altpoolt veel vaatama mis teha vaja, ning kui kõik korras võib ülevaatusele sõita.
Tekkis plaan ka see aasta kevadekuulutamisele jõuda aga eks aeg näitab kuidas aeg ja muud vahendid klapivad.
Selline küsimus ka, et mis tehnilist kontrolli teostavad inimesed ütlevad üleni valgete esitulede kohta? Sellise nagu allpool kuskil pildil.
Pilt0063.jpg-thumb.jpg
Pilt0062.jpg-thumb.jpg
Pilt0061.jpg-thumb.jpg
Tekkis plaan ka see aasta kevadekuulutamisele jõuda aga eks aeg näitab kuidas aeg ja muud vahendid klapivad.
Selline küsimus ka, et mis tehnilist kontrolli teostavad inimesed ütlevad üleni valgete esitulede kohta? Sellise nagu allpool kuskil pildil.
Pilt0063.jpg-thumb.jpg
Pilt0062.jpg-thumb.jpg
Pilt0061.jpg-thumb.jpg
Midagi ei ütle, käisin mitmeid kordi sellistega ülevaatusel. Peaasi, et oranz pirn ikka sees oleks ja vilguksid ka
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Siin foorumis päris palju selliseid 04/05/07 milledel esituledest need oranžid plastikud eemaldatud ning paigaldatud oranžid pirnid. TÜV mehed ja ka politsei tee ääres ei oska isegi vaadata sellist asja
Mis liimi kasutasid tuleklaasi tagasi liimimisel?
Mis liimi kasutasid tuleklaasi tagasi liimimisel?
Lower your standards and you'll never be disappointed!
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Olen minagi šarniire lahti peksnud-kangutanud... kuni hakkasin kasutama poldist ja jätkumutrist kasutatavat tõmmitsat (pikem tõukurit). M8 (või M10, kuidas kätte juhtunud on) poldist ja jätkumutrist (selline pikemat sorti mutter) koosneva vidina keeran ülemise ja alumise šarniiri mutrite vahele, pingutan ta laiali ja äigan siis poolekilose haamriga koonuse pihta. Mõnikord olen poldiotsa kergelt kaussi käianud, püsib paremini vahel. Oluline on täpne ja tugev löök õigesse kohta. Kõik šarniirid olen valutult lahti saanud.
Mis huvitav karburaator autol peal on? Eeldan trossi järgi, et toorest tuleb ikka käsitsi tõmmata?
Mis huvitav karburaator autol peal on? Eeldan trossi järgi, et toorest tuleb ikka käsitsi tõmmata?
Teeme tööd aeglaselt, aga see-eest sitasti...
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Sedamoodi tööriist on ja kaval asi šarniiride avamiseks, aga näe ise ei tulnud selle peale.
Toorest tuleb tal ja ise käsitsi tõmmata. Tundub, et tegu on mingi algelise EGR süsteemiga, kuna väljalaske kollektorist läheb välja kaks toru, mis suunduvad otsaga õhupuhastisse. Lisaks on sel peal veel terve posu peenikesi vaakumvoolikuid.
Tänastest tegudest niipalju, et sai aku peale tõstetud, garaaši uksed hingedepealt maha tõstetud, lada käima pandud ja külavahel paar tiiru tehtud. Seejärel koristasin auto seest tolmuimejaga ära.
Ja loomulikult tulevad nüüd pildid:
Toorest tuleb tal ja ise käsitsi tõmmata. Tundub, et tegu on mingi algelise EGR süsteemiga, kuna väljalaske kollektorist läheb välja kaks toru, mis suunduvad otsaga õhupuhastisse. Lisaks on sel peal veel terve posu peenikesi vaakumvoolikuid.
Tänastest tegudest niipalju, et sai aku peale tõstetud, garaaši uksed hingedepealt maha tõstetud, lada käima pandud ja külavahel paar tiiru tehtud. Seejärel koristasin auto seest tolmuimejaga ära.
Ja loomulikult tulevad nüüd pildid:
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Käisin ma siis täna ülevaatusel. Selgus, et tagumine parem pidur natuke lahja ja summuti pisut ebatihe, kuid muud asjad olid korras. Midagi hullu ei olnud, seega ülevaatus edukalt läbitud. Enne ÜV-d kasutasin siis ka Rakvere Ametikooli garaaši edevaid seadmeid ja tööriistu. Tõstsin auto tõstukiga üles, logistasin, kolistasin, siis vahetasin ära käikukasti padja mis oli täiesti läbi vajunud, seejärel tegin heitgaasi testi ja sõitsin ka üle piduri- ja amordistendi. Amortide tulemused olid päris head, ees 75 ja 73% ja taga 50 ja 54%. Käigukasti padja sain muidugi vale aga see sai kähku poes uue vastu ümber vahetatud.
Kui ülevaatus tehtud oli siis vahetasin veel ära mootori õli ja filtri.
Ja kuna hommikul ärkasin enne kui äratuskell kirema hakkas, siis oli natuke rohkem aega mille sisustasin supaka ja maki ühest autost teisse tõstmisega, nimelt sai need nissanist ladasse tõsta. Päris huvitav on vaadata, kuidas inimesed oma pilgu ladapoole keeravad kui see vaikselt mööda müdiseb!
Kui ülevaatus tehtud oli siis vahetasin veel ära mootori õli ja filtri.
Ja kuna hommikul ärkasin enne kui äratuskell kirema hakkas, siis oli natuke rohkem aega mille sisustasin supaka ja maki ühest autost teisse tõstmisega, nimelt sai need nissanist ladasse tõsta. Päris huvitav on vaadata, kuidas inimesed oma pilgu ladapoole keeravad kui see vaikselt mööda müdiseb!
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Kasutaja kapa küsis karbussi kohta. Tegin mõned pilid. Viimasel on siis õhupuhaastaja all olev kopsik kuhu jooksevad väljalaske kollektorist tulevad torud.
Pilt0088.jpg-thumb.jpg
Pilt0089.jpg-thumb.jpg
Pilt0088.jpg-thumb.jpg
Pilt0089.jpg-thumb.jpg
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Auto on juba paar nädalat liikumatult seisnud. Kuid unustatud ta siiski ei ole. Nimelt andsin talle enne suve tulekut natuke värskema ilme. Kiskusin ära esituled, värvisin üle liimi, millega tuleklaasid ees olid ja ka valge rest sai omale uue, musta värvi kuue. Jälle näeb natuke viisakam välja.
Pilt0102.jpg-thumb.jpg
Pilt0103.jpg-thumb.jpg
Pilt0104.jpg-thumb.jpg
Pilt0110.jpg-thumb.jpg
Pilt0102.jpg-thumb.jpg
Pilt0103.jpg-thumb.jpg
Pilt0104.jpg-thumb.jpg
Pilt0110.jpg-thumb.jpg
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Lasin paar nädalat tagasi autol ka suveõhku hingata. Lada on ikka üks omamoodi naljakas asi millega ringi liikuda.
Masin siis nimelt seisis juba mitu kuud. Käivitus aga kergelt. Mõne ringi jõudis starter ringi käia ja juba mootor käivitus. Muidu oli kõik kena, aga osa jahutusvedelikku oli radikast jalga lasnud.
Pesin siis masina kenasti puhtaks, koristasin ära ämblikuvõrgud ja loomulikult tegin ka telefoniga paar klõpsu.
Sooja suve ja külma õlut klubilistele!
Pilt0191.jpg-thumb.jpg
Masin siis nimelt seisis juba mitu kuud. Käivitus aga kergelt. Mõne ringi jõudis starter ringi käia ja juba mootor käivitus. Muidu oli kõik kena, aga osa jahutusvedelikku oli radikast jalga lasnud.
Pesin siis masina kenasti puhtaks, koristasin ära ämblikuvõrgud ja loomulikult tegin ka telefoniga paar klõpsu.
Sooja suve ja külma õlut klubilistele!
Pilt0191.jpg-thumb.jpg
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Kuna summercamp meeletu hooga läheneb ja plaanis on ka sealt see aasta läbi hüpata, siis tegin ladal ära kindlustuse ja kulgesin natuke ringi. Salongi sai ka uued istmekatted pandud. Jõudsin ma siis kohaliku lukoili ette, plaaniga pesulast läbi käia. Pesu eest makstud, istusin ma autosse. Käia mis sa käiad, auto käima ei lähe. Seda nii tooreklapp kinni kui tooreklapp lahti, gaasipedaal põhjas ja gaasi andmata. Sellist asja varem juhtunud ei ole. Pumpasin bensiini, pump lööb, bensiin olemas, kiskusin maha ühe küünlajuhtme, säde olemas. Egas midagi. sõbrad tagaistmelt autot lükkama. Nii kui siduri päästsin, auto käis. Sõitsin pesula. Peale pesu sama jama. Lükates läks käima aga plödises. Ei tea mis sellel hakkas. Külmast peast käivitub ilusti, aga sooja mootoriga käima ei lähe. Ei ole see seismine autole ikka üldse hea.
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Nooo niii.
Täna siis tegin ladaga paar kiiremat ringi enne kui pealinna õpinguid alustama suundun.
Igatahes, tõstin aku peale panin auto käima. Ökonomaiset ei liikunud mitte mikromeetritki, ei pööranud väga tähelepanu. Sõitsin ma siis garaaši, et paigaldada massilüliti. Kui see tehtud heitsin ka siis kiire pilgu ökonomaiseri vaakumvoolikule. Karbussi pool oli kõik OK. Liikusin mööda voolikut edasi ja avastasin, et kahjurid on mu autosse jänest sõitma pugenud. Nimelt on hiired, kurat, ökonomaiseri vooliku, tulede reguleerimis toru ja mõne juhtme läbi närinud. Samuti ei ole armu antud ka kapoti tihendile. Egas midagi. Parandasin juhtmed ja vooliku ning kõik jälle korras. Samas tõstsin üles ka tagumise istme, kuna sinna alla armastavad nad miskipärast pesa teha. Seekord oli plats puhas. Panin siis "sõpradele" närimiseks natuke mürki ja ajasin lada kenasti garašeerimis paika.
Mõningaid pilte ka kahudest ning massilülitist.
Pilt0209.jpg-thumb.jpg
Pilt0210.jpg-thumb.jpg
Pilt0213.jpg-thumb.jpg
Pilt0212.jpg-thumb.jpg
Pilt0211.jpg-thumb.jpg
Täna siis tegin ladaga paar kiiremat ringi enne kui pealinna õpinguid alustama suundun.
Igatahes, tõstin aku peale panin auto käima. Ökonomaiset ei liikunud mitte mikromeetritki, ei pööranud väga tähelepanu. Sõitsin ma siis garaaši, et paigaldada massilüliti. Kui see tehtud heitsin ka siis kiire pilgu ökonomaiseri vaakumvoolikule. Karbussi pool oli kõik OK. Liikusin mööda voolikut edasi ja avastasin, et kahjurid on mu autosse jänest sõitma pugenud. Nimelt on hiired, kurat, ökonomaiseri vooliku, tulede reguleerimis toru ja mõne juhtme läbi närinud. Samuti ei ole armu antud ka kapoti tihendile. Egas midagi. Parandasin juhtmed ja vooliku ning kõik jälle korras. Samas tõstsin üles ka tagumise istme, kuna sinna alla armastavad nad miskipärast pesa teha. Seekord oli plats puhas. Panin siis "sõpradele" närimiseks natuke mürki ja ajasin lada kenasti garašeerimis paika.
Mõningaid pilte ka kahudest ning massilülitist.
Pilt0209.jpg-thumb.jpg
Pilt0210.jpg-thumb.jpg
Pilt0213.jpg-thumb.jpg
Pilt0212.jpg-thumb.jpg
Pilt0211.jpg-thumb.jpg
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
Täna oli igapäeva autost pisut kõrgema kliirensiga autot vaja. Kuna lada veel ühes tükis siis vedasin sellega jaanilõkke materjali.
Aga varsti tuleb ketti hakata vahetama. Enamus osad juba olemas aga mootori otsakaane tihend läks poes käies meelest maha Lisaks keti vahetamisele tuleb ka radiaator ära vahetada, mis alt otsast lekkima on hakanud.
Paar kuud tagasi pumppüssi räpiklippi tehes hakkas sidur põhjast võtma. Kapotialla vaadates nägin , et siduri ja pidurivoolikud mis paagist väljuvad olid lekkima hakanud. Need sai ka vahetatud.
IMG043.jpg-thumb.jpg
Aga varsti tuleb ketti hakata vahetama. Enamus osad juba olemas aga mootori otsakaane tihend läks poes käies meelest maha Lisaks keti vahetamisele tuleb ka radiaator ära vahetada, mis alt otsast lekkima on hakanud.
Paar kuud tagasi pumppüssi räpiklippi tehes hakkas sidur põhjast võtma. Kapotialla vaadates nägin , et siduri ja pidurivoolikud mis paagist väljuvad olid lekkima hakanud. Need sai ka vahetatud.
IMG043.jpg-thumb.jpg
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10
PS! Kellel huvi viimase foto servas oleva kollase nullkuue vastu võib kontakteeruda: 53877476, andrepalang@hotmail.com või u2u.
-
aandre.palang
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 66
- Liitunud: 03 Okt 2011 13:17
- Asukoht: kadrina
- Autod: Vaz 21074; primera p10