Jevgeni Travnikov

Jevgeni Travnikov

Leidsid netis mõne huvitava pildi? Tahad teistega seda jagada. tee seda siin!
Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3920
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

Jevgeni Travnikov

#1

Postitus Postitas logman » 27 Nov 2012 21:51

Sattusin juhuslikult taas selle mehe viimase aja tegemistele ja avastasin ühe abipalvena kõlava video.

http://youtu.be/HDyryLtNjjw

Lühidalt tõlkes tähendab too paariminutiline lõik, et tüüp palub abi leidmaks mootori plokki, millega eksperimenteerida. Eksperimenteerida on mu arust sellise tegevuse kohta ülipehmelt öeldud. Tegelikkuses, kui asi õnnestub, siis on tegemist lausa revolutsioonilise pöördega mootori ehitamise ajaloos.
Sest...
...Venemaal elab üks aretaja või leidur, kel nimeks Ibadullajev.
See mees töötas välja meetodi(d), kuidas viia 21083 mootor sellisele tasandile, et 20 ja ülespoole surveastme juures saaks kasutada tavalist jaevõrgust ostetavat bensiini. Skeptikud peavad seda võimatuks...
Videol kompressioon 35 atm.

http://youtu.be/2nqEocFoyxo

...Ja nüüd on Travnikov valmis klassiku mootori peal tõestama, et sellise püssi ehitamine on tõepoolest võimalik.
Jevgeni on teinud ühe katseeksemplari surveastmega 13:1, aga tahab Ibadullajevile järele jõuda.

http://youtu.be/kE9IWWEUhv8

Elame - näeme :)

twist
Foorumi kasutaja
Postitusi: 508
Liitunud: 20 Dets 2008 15:44
Asukoht: Raplamaa
Autod: 2101

#2

Postitus Postitas twist » 27 Nov 2012 22:16

Väga kahju, et ma ei ole veel kodus tehnilises vene keeles, seega videode teksti ei mõista.

Iseenesest klassik oma poolkiilukujuliste põlemiskambritega on juba eos üpris detonatsioonikindel disain. Siiski on selliste eesmärkide täitmine võimalik vaid otsepritse kasutamisel, töötades täielikult ümber nii plokikaas kui kolb.
Minnes ekstreemsustesse(mida 20:1 surveaste tegelikult on), võiks juba rakendada otsepritse diislitelt tuttavat kütuse korduvat eelpritsimist enne ÜSS-i, hoides töösegu plahvatuse piiril.

Kasutaja avatar
MuKi14
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1149
Liitunud: 01 Veebr 2007 21:41
Asukoht: Järvakandi, Pärnu
Autod: [b]2106 1.6 SL[/b], BMW 525d

#3

Postitus Postitas MuKi14 » 27 Nov 2012 22:57

Tõesti väga huvitav, vaatasin ka videod ära, aga kahjuks ei saa pm midagi peale numbrite aru. :( Palju ta plokist maha võtis palju kaanest? Kus keps niiviisi kokku pressida saaks? :P

Kasutaja avatar
logman
Ladaklubi Liige
Postitusi: 3920
Liitunud: 29 Nov 2004 23:46
Asukoht: Mulgi ja Sakala vahel vibreerin
Autod: 1,3 "vasmjorka", 1,2 "kopeika", 1,4d vollwaagen
Kontakt:

#4

Postitus Postitas logman » 27 Nov 2012 23:22

 
MuKi14 kirjutas: Kus keps niiviisi kokku pressida saaks? :P


:D :lol
Kui ma seda viimast vidikut vaatasin, siis oli juba esimene postitus tehtud.
Niikui nägin seda kokkumuljutud kepsu, jahmatsin, et tra ma sellest postituse nii vara (ilma filmi nägemata) ära tegin :sein, et nagunii keegi hakkab selliseid igatsema :lol.

*Hülss mõõdus 76,0.
*Plokist oli algul 25 sajandikku maha võetud, et pind oleks sile.
*Hooratas 4,8 kilogrammiseks treitud.
*Väntvõll 2103 originaalmõõdus, kasutatud.
*Kepsud pikkusega 129mm, kokkupressimise teel tavalistest seeriakepsudest lühendatud. Kepsud grammipealt üldkaalus võrdsed, raskuskeskmed samuti grammipealt kõigil võrdsed. Raskuskeskmed pole vist õige termin :puzzled. Kepsu ülemise osa kaalumise tulemused olid võrdsed, ütleme siis sedamoodi :P. Kepsud on samuti kasutatud, mitte uued.
*Kolvid töödeldud töötamaks lühikese kepsuga. Jäetud on alles kõrgust 53mm mõõdetuna kolvi põhjast sõrme ava all allesjääva osani (et v.võlli vastukaalud mahuksid mööda käima).
Seelikut töödeldud nii, et allesjääv osa on 26mm laiune.
*Mootorit koostades avastati, et kolb jääb ploki pinnast ÜSS-s u.2,1mm allapoole (kuigi eelarvutuste ja ploki raamatuandmete järgi seda ei oleks tohtinud olla - kolvid oleksid pidanud ploki servaga ühele tasapinnale jääma). Sellepärast lihviti plokki veel 2,1mm madalamaks.
*Plokikaas 2101 markeeringuga, suurte jahutusavadega.
Kolm mm õhemaks lihvitud. Põlemiskambris sisselaske klapi ümbruses surnud tsooni vähendatud.
Väljalaskeklapi pesa 28, sisselaskeklapi pesa 33, kanalid samad. Juhtpukside materjal pronks.
Klapi "nööbid" treitud T-kujuliseks.

Enamus jubinaid on kingitud ja saabunud Travnikovi fännidelt projekti toetava kingitusena Venemaa eri paigust.

Kaks videot leidsin, kus vaatluse all on Ibadullajevi mootoriga varustet katsemasina dünaamilised omadused:
http://video.yandex.ru/users/stran06/vi ... n06&cid=2#
http://video.yandex.ru/users/stran06/vi ... n06&cid=2#

olaaf
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 4897
Liitunud: 12 Juun 2002 09:16
Asukoht: nõmme
Autod: 2105 s1300, 21083r

#5

Postitus Postitas olaaf » 28 Nov 2012 10:07

Täpsustaks veel veidi, et hooratas on treitud vastavalt Singurindi raamatus "Avtoralli" avaldatud joonisele.
Kui kasutada 129mm kepsudega 21213 väntvõlli (täisvastukaalustatud) siis ei pidanud kolbe ringi tegema, et asi ringi käima mahuks.

Lisada võiks veel seda, et tema kõrge surveastmega 01 mootor mis 95 bensiini peal sõitis oli väga kiire putukas, Kiievi linnas oli järgi hoidmiseks ikka tükk tegemist :)

 
MuKi14 kirjutas:Kus keps niiviisi kokku pressida saaks? :P

Kirjuta Skaharile, venest saab normaalse hinnaga tellida 129mm kepse, ei pea porri tegema. Lühemaks löömisega kaasneb rida probleeme pärast.
Männiku laiali Garage
"90 percent of carb problems are ignition related.."


Mine “Flash”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline