2106, Kurivaim, 1983
2106, Kurivaim, 1983
Foorumi reeglid
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
Autoteema pealkirja vormistamine:
Auto mudel, kasutajanimi, väljalaskeaasta n: 2107, Revolutsionäär, 1989
Tasuks lisada ka märgend kujul projekt-MUDEL n: projekt-2107
Teemasse palun lisada juttu oma masinast ja lisaks ka pildimaterjali.
Pildimaterjali üleslaadimisel kasutada võimalusel foorumi pakutud funktsionaalsust, sest välistelt saitidelt viidatud pildid kipuvad ajaga kaduma.
- kurivaim
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Sept 2010 18:15
- Asukoht: Kuressaare/Ääsmäe
- Autod: 2106
2106, Kurivaim, 1983
Sain siis selle masina kuskil oktoobri kuus kui õigesti mäletan. Enne seda kui ma selle omale sain oli see kuskilt Tallinnast toodud, mingi vanema meesterahva käest, tehti ülevaatus ära ja sõideti suve jooksul ainult mõni üksik kord. Seisis Kuressaares ühes hoovis niikaua kui ma ta sealt ära lohistasin. Juhipoolne tagumiselt aknal oli tross vända pealt maha tulnud ja aken aina vajus alla poole ning üles seda ei tõstetud, natuke oli polstrit lahti võetud aga nii kaugele, et tross tagasi paika panna ei jõutud. Salong oli kuivanud lehti ja ämblikuid täis, õnneks mitte väga palju niiskust saanud. Sisu on igati korralik hele samet. Mõnes kohas on ka roostet, nagu näiteks tagatiiva peal on väike pahtli tükk ära kukkunud ja esimene kõrvalistuja poolne tiib on väikese auguga ning mõne roosteplekiga, mis on mingi musta värvi või millegiga natuke üle võõbatud. Täiesti läbi koht on kõrvalistuja jalge alune esi koopa tagant, see koliseb seal natuke koos pori lapatsi ja logariga.
Mootorist niipalju, et kui hakkasin õlisid ja filtreid vahetama, siis loopis õlivarda august õli välja ja õhufilter oli üldse ära võetud ning kogu õhupuhasti kopsiku oli karteri tuulutus õli täis visanud. Niikauaks kuni uus mootor valmib, siis saatsin karteri tuulutuse põhja alla. Mõni viga ikka leidub, nagu vana autoga ikka. Näiteks soojalt normaalselt käima minna ei taha ja tühikäik lonkab ning lõpuks kukub ikka alla ja sureb välja.
Auto ise näeb välja selline:
Enne jõule panin mingid vanad katuseraamid katusele mõneks ajaks. Vahepeal oli tükkaega seal ka üks ratas katusel.
Mootori doonori transportimine:
Ja mootor ongi maas ja tali otsas rippumas:
Puhtaks ja plokile kuumakindel värv peale:
Värvitud ja mõni jubin ka küljes:
Vahepeal kui Saaremaalt koju läksin ja tagasi tulin, käisin Laitsest läbi aga sealsed kruusateed on jube auklikud. Läks natuke pahasti ja sattusin ühte löökauku ning lõi rehvi muhklikuks(Rehvid olid niikuinii väga repetanud juba). Sai siis Kuressaares ühes remondi kohas rehvid ära vahetatud:
Ja siis mootor juba enamvähem koos:
Mootoril sai vahetatud suuremosa tihendid ja keti leevendi ning pinguti. Plokikaant ei raatsinud veel lahti võtta.
Ning üks väike küsimus veel siia punktiks, et kuhu peaksid need 2 otsa karburaatoril minema?
Mootorist niipalju, et kui hakkasin õlisid ja filtreid vahetama, siis loopis õlivarda august õli välja ja õhufilter oli üldse ära võetud ning kogu õhupuhasti kopsiku oli karteri tuulutus õli täis visanud. Niikauaks kuni uus mootor valmib, siis saatsin karteri tuulutuse põhja alla. Mõni viga ikka leidub, nagu vana autoga ikka. Näiteks soojalt normaalselt käima minna ei taha ja tühikäik lonkab ning lõpuks kukub ikka alla ja sureb välja.
Auto ise näeb välja selline:
Enne jõule panin mingid vanad katuseraamid katusele mõneks ajaks. Vahepeal oli tükkaega seal ka üks ratas katusel.
Mootori doonori transportimine:
Ja mootor ongi maas ja tali otsas rippumas:
Puhtaks ja plokile kuumakindel värv peale:
Värvitud ja mõni jubin ka küljes:
Vahepeal kui Saaremaalt koju läksin ja tagasi tulin, käisin Laitsest läbi aga sealsed kruusateed on jube auklikud. Läks natuke pahasti ja sattusin ühte löökauku ning lõi rehvi muhklikuks(Rehvid olid niikuinii väga repetanud juba). Sai siis Kuressaares ühes remondi kohas rehvid ära vahetatud:
Ja siis mootor juba enamvähem koos:
Mootoril sai vahetatud suuremosa tihendid ja keti leevendi ning pinguti. Plokikaant ei raatsinud veel lahti võtta.
Ning üks väike küsimus veel siia punktiks, et kuhu peaksid need 2 otsa karburaatoril minema?
Vanematel mudelitel käis sealtkaudu jahutusvedeliku ringlus. Otsene vajadus nende järgi puudub, võib "pimedaks" teha.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- kurivaim
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Sept 2010 18:15
- Asukoht: Kuressaare/Ääsmäe
- Autod: 2106
Üleeile öösel läks siis mootori vahetuseks. Tahtsin panna teise mootori hooratast ka aga sellega juhtus nii, et kui me kaalusime bmw oma, siis võrdlesime seda lada omaga. Bmw oma läks müüki ning kui ma hakkasin lada oma otsima, leidsin ainult bmw oma. Tuli välja, et lada hooratas müüdi bmw oma pähe. lol
Sai tõstuk ka ära testitud, esimene auto mis selle peal oli peale seda kui me selle üles panime:
Vana mootor maas ja uus peal:
Ja kui läks käivitamiseks, tuli välja et starter oli otsad andnud, peale läks vale küttepump, armatuuris tulesid ei olnud ja sädet ka polnud.
Küttepumba ja starteri vahetasime ära ning kohalikud Lada sõbrad tulid aitasid natuke mõistust lahti. Lõpuks tuli välja, et viga oli süüteluku põhjas, õnneks leidus aitajatel kindalaekas üks süüteluku põhi, vahetasime ära ja mootor läks kohe käima.
Nüüd saab juba sõita aga üks jama on veel, nimelt tühikäik hüppab üles alla, natuke pidin tühikäiku peale keerama, et täitsa välja ei sureks. Muidu praegu on nii, et tühikäik lainetab 1000-2000 pöörde vahel. Kas viga võib olla selles, et karpal ei ole korralikku tihendit vahel?
Sai tõstuk ka ära testitud, esimene auto mis selle peal oli peale seda kui me selle üles panime:
Vana mootor maas ja uus peal:
Ja kui läks käivitamiseks, tuli välja et starter oli otsad andnud, peale läks vale küttepump, armatuuris tulesid ei olnud ja sädet ka polnud.
Küttepumba ja starteri vahetasime ära ning kohalikud Lada sõbrad tulid aitasid natuke mõistust lahti. Lõpuks tuli välja, et viga oli süüteluku põhjas, õnneks leidus aitajatel kindalaekas üks süüteluku põhi, vahetasime ära ja mootor läks kohe käima.
Nüüd saab juba sõita aga üks jama on veel, nimelt tühikäik hüppab üles alla, natuke pidin tühikäiku peale keerama, et täitsa välja ei sureks. Muidu praegu on nii, et tühikäik lainetab 1000-2000 pöörde vahel. Kas viga võib olla selles, et karpal ei ole korralikku tihendit vahel?
- veixx1907
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 139
- Liitunud: 04 Jaan 2011 19:25
- Asukoht: harjumaa,maidla kula
- Autod: Lada 2107,Lada 2101 x 2,Lada niva.,Audi a6 x 2,VIS 23464 MADEL.
- Kontakt:
tore näha et said oma pilli ka siia klubisse ülesse riputada ja et juba läks 1.3me asemel 1,5ne aiste vahele:D
selle tühikäigu kohapealt niipalju,et oleneb jah mis seisus see tihend ka on,kuid võib ka mõnes muus asjas viga olla,arvan et katsetamise meedotil proovid:)
Äkki düüsid umbes puhu karpa läbi ehk aitab:spin
Ja veel,tore et tehakse tööd mitte ei magata,koguaeg tegutsetakse
selle tühikäigu kohapealt niipalju,et oleneb jah mis seisus see tihend ka on,kuid võib ka mõnes muus asjas viga olla,arvan et katsetamise meedotil proovid:)
Äkki düüsid umbes puhu karpa läbi ehk aitab:spin
Ja veel,tore et tehakse tööd mitte ei magata,koguaeg tegutsetakse
7 seeria lada
- kurivaim
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Sept 2010 18:15
- Asukoht: Kuressaare/Ääsmäe
- Autod: 2106
ma hetkel vahetasin mehhaanilise karpa välja. panin vana mootori karpa. Toimib ilusti, tühikäiku natuke vaja maha keerata. Ja ma mõtlesin, et miks see gaasipedaal nii kuradima kerge on, aga siis vaatasin, et kollektori küljest on üks polt puudu kuhu vedru külge läheb, panin selle tagasi ja oli kohe poole parem. See mootor on 3 korda vaiksem linna kiirustel. Pole veel maantee peale jõudnud. Praegu keerasin karpasse öko düüsid sisse. Eks siis kui tuju tuleb, viskan vähe suuremad düüsid peale. Palju siin sellise lumega neid suuremaid düüse ikka vaja on, niikuinii käib ratas all tühja.
- kurivaim
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Sept 2010 18:15
- Asukoht: Kuressaare/Ääsmäe
- Autod: 2106
Niii, garaazi nurkadest võib igasuguseid huvitavaid asju leida.
Leidsin Solexi karpa. Räägiti, et sellega oli kunagi ammu Saaremaa Rallit sõidetud. Olevat olnud ühe Vw Golfi peal.
Karpa ise näeb välja selline:
Kas keegi sellise karburaatoriga tegelenud ka on?
Uurisin natuke sisu ka: Mõlema kambri düüsid on 175, need düüsid mis pealt poolt (õhk) käivad on 100 ja gaasi andes avanevad mõlemad klapid korraga.
Mõtlesin homme seda korraks peale panna ja uurida, et mis moodi pill liigub ja kuidas asi toimib.
Leidsin Solexi karpa. Räägiti, et sellega oli kunagi ammu Saaremaa Rallit sõidetud. Olevat olnud ühe Vw Golfi peal.
Karpa ise näeb välja selline:
Kas keegi sellise karburaatoriga tegelenud ka on?
Uurisin natuke sisu ka: Mõlema kambri düüsid on 175, need düüsid mis pealt poolt (õhk) käivad on 100 ja gaasi andes avanevad mõlemad klapid korraga.
Mõtlesin homme seda korraks peale panna ja uurida, et mis moodi pill liigub ja kuidas asi toimib.
- kurivaim
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Sept 2010 18:15
- Asukoht: Kuressaare/Ääsmäe
- Autod: 2106
Vahepeal sai Kuressaarest reis Jõgevale tehtud. Kell 13 hakkasin startima ning kohale jõudsin kuskil 21 aeg. Kella 23 aeg jõudsin koju Tallinna ligidale, seal magasin natuke ning kella poole viiest öösel hakkasin startima Kuressaare poole. Aga kuidagi moodi oli salongi soojenduse kraan poole peale kinni jäänud ning autosse ei puhunud mitte mingit sooja, ainult niipalju, et hoidis aknad enamvähem puhtana. Õnneks võtsin kaasa vatiteki juhuks kui peaks ööseks Virtsusse praami ootama jääma. Kui Kuressaarest virtsu poole sõitsin, siis oli väga külm ning aega polnud seda kraani uurida. Kui praamipealt maha sain, siis viskasin teki üle jalgade ja sõitsin läbi Pärnu Jõgevale, kuuma tee joomise pausi tegin Säreveres, kui sealt autost püsti tõusma hakkasin, siis kartsin, et jalad enam ei kannagi, et äkki on nii ära külmunud aga polnud väga hullu. Peale seda tee joomist hakkas hirmsasti lund sadama. Tagasi tulles Tartumaanteel oli nähtavus nulli ligidal. Kiirust väga ületada ei tahtnud, sest ei teadnud kus seal paksu lume saju taga need kiiruskaamerad asuvad.
Kuskil kella 7-8 aeg hommikul jõudsin Kuressaarde ning läksin kooli erialasele teooria eksamile. Sain sooritatud ning täna oli lõpetamine, nüüd on kooli paberid käes ja peab hakkama töö inimese elu elama kui just ei leia veel mõnda eriala või midagi mis huvitaks, siis läheks edasigi õppima.
Hetkel siis niipalju, et selle reisiga vibreeris pükstest summutiks üle mineva liite klamber lahti mis jäi vahetamata. Praegu löriseb ja paugub nagu vanakurat. Klambri juba ostsin ammu ära kuid vahetada veel ei ole jõudnud. Muidu nende külmadega mis olid/on pole käivitamisega väga probleeme (Loodan et ära ei sõnunud) aga ööläbi seisnud külma mootoriga ei taha alguses korralikult käima jääda. Tükkaega pean gaasiga mängima ja pöördeid üleval hoidma, et ta siis kuskil 5 minuti jooksul jääks ise toorega tiksuma. Kas viga võib olla küünaldes? Ma olen ise suht kindel, sest kui ma ükspäev tegin jääraja peal ühe ringi ja õige teepeale jõudsin, siis kadus 2 pütti tagant ära. Kuskil 10 minutit tõitsin kahe pütiga ning lõpuks tulid need tagasi. Nagu sapikaga oleks sõitnud. hommikuti külmaga töötaks nagu 3 pütiga, et käima ei jää. Sorri, kui natuke kirja vigu sees on, kooli lõpetamise viinaga tuli tahtmine pikemalt kirjutada siia. Loodan, et andestate mõned korduvad laused või mõned vead.
Kuskil kella 7-8 aeg hommikul jõudsin Kuressaarde ning läksin kooli erialasele teooria eksamile. Sain sooritatud ning täna oli lõpetamine, nüüd on kooli paberid käes ja peab hakkama töö inimese elu elama kui just ei leia veel mõnda eriala või midagi mis huvitaks, siis läheks edasigi õppima.
Hetkel siis niipalju, et selle reisiga vibreeris pükstest summutiks üle mineva liite klamber lahti mis jäi vahetamata. Praegu löriseb ja paugub nagu vanakurat. Klambri juba ostsin ammu ära kuid vahetada veel ei ole jõudnud. Muidu nende külmadega mis olid/on pole käivitamisega väga probleeme (Loodan et ära ei sõnunud) aga ööläbi seisnud külma mootoriga ei taha alguses korralikult käima jääda. Tükkaega pean gaasiga mängima ja pöördeid üleval hoidma, et ta siis kuskil 5 minuti jooksul jääks ise toorega tiksuma. Kas viga võib olla küünaldes? Ma olen ise suht kindel, sest kui ma ükspäev tegin jääraja peal ühe ringi ja õige teepeale jõudsin, siis kadus 2 pütti tagant ära. Kuskil 10 minutit tõitsin kahe pütiga ning lõpuks tulid need tagasi. Nagu sapikaga oleks sõitnud. hommikuti külmaga töötaks nagu 3 pütiga, et käima ei jää. Sorri, kui natuke kirja vigu sees on, kooli lõpetamise viinaga tuli tahtmine pikemalt kirjutada siia. Loodan, et andestate mõned korduvad laused või mõned vead.
- kurivaim
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Sept 2010 18:15
- Asukoht: Kuressaare/Ääsmäe
- Autod: 2106
Praegu on ette tiksunud 70000 kilomeetrit. Kui mootor vahetatud sai siis oli kuskil 64000. Ehk siis uue mootoriga 6000 kilomeetrit juba läbi sõidetud ja on tulnud mingid imelikud vead. Vahest süütelukust et anna starterit, siis ühendan kapotialt otse ja teinekord jälle laseb süütelukust starterit käiata... Ma ei oska mitte kusagilt viga leida. Süüteluku põhjasid olen vahetanud, kuid see ei aita midagi. Ja karpaga on ikka jama, soojalt ei taha hästi käivituda, vahest läheb kohe aga teinekord käia lolliks ennast. Peab oma mehhaanilise karpa ikka korda tegema mingiaeg ja ikkagi selle eboniidist vaheplaadi otsima kusagilt.
Näiteks praamipeal tekkis väga loll olukord. Mind saadeti ladaga praami alumisele korrusele ja kui hakkas minek, siis auto ei tahtnud käivituda, tükkaega lasi käivitada ning jälle, lõpuks enam starterit järgi ei lasknud... Kutsuti mingi vend sinna mind välja tõmbama, sest sealt välja lükata ei oleks suutnud, tõmmates läks kohe käima ja kui välja suretasin, siis lubas starterit ka jälle...
Näiteks praamipeal tekkis väga loll olukord. Mind saadeti ladaga praami alumisele korrusele ja kui hakkas minek, siis auto ei tahtnud käivituda, tükkaega lasi käivitada ning jälle, lõpuks enam starterit järgi ei lasknud... Kutsuti mingi vend sinna mind välja tõmbama, sest sealt välja lükata ei oleks suutnud, tõmmates läks kohe käima ja kui välja suretasin, siis lubas starterit ka jälle...
Starter võta laiali ja uuri mis seal toimub. Tõmberelee ehk ära minestanud, lülituskahvliga miskit, harjad kulunud või puksid kulunud.
Karpal pane õhuvõtt külma peale, kui sul talveks sooja peal on ja ära üritagi soojalt ilma esmalt gaasi põhjas hoidmata käivitada. Ozonide eripära, muud midagi. Kontrolli õhulekkeid kah, ehk karpa kinnituskõrvad veidi kõverad, mõni papptihend katkine, vaakumvoolikud katki. Ujuki taset ja nõelklapi pidavust uuriks kah.
Karpal pane õhuvõtt külma peale, kui sul talveks sooja peal on ja ära üritagi soojalt ilma esmalt gaasi põhjas hoidmata käivitada. Ozonide eripära, muud midagi. Kontrolli õhulekkeid kah, ehk karpa kinnituskõrvad veidi kõverad, mõni papptihend katkine, vaakumvoolikud katki. Ujuki taset ja nõelklapi pidavust uuriks kah.
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- kurivaim
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Sept 2010 18:15
- Asukoht: Kuressaare/Ääsmäe
- Autod: 2106
Mis sa temaga siis peale hakkasid? Panid vaheplaadi vahele?MuKi14 kirjutas:Mul oli solex karpagaka sooja käivituse probleem. Tulenes sellest, et kütus läks karpas keema ja segu arude pärast ülirikkaks ja see lihtsaslt ei põle... Edu aparaadiga igaljuhul.
Alles kuu poolteist tagasi ostsin tutika tõmberelee. No ma selle Master Sport firma kohta midagi öelda ka ei oska, äkki selle firma asjad ei ole kõige paremad? Või äkki on tõesti see sooja mootoriga käiamine ta jälle ära tapnud?GTA kirjutas:Starter võta laiali ja uuri mis seal toimub. Tõmberelee ehk ära minestanud, lülituskahvliga miskit, harjad kulunud või puksid kulunud.
Karpal pane õhuvõtt külma peale, kui sul talveks sooja peal on ja ära üritagi soojalt ilma esmalt gaasi põhjas hoidmata käivitada. Ozonide eripära, muud midagi. Kontrolli õhulekkeid kah, ehk karpa kinnituskõrvad veidi kõverad, mõni papptihend katkine, vaakumvoolikud katki. Ujuki taset ja nõelklapi pidavust uuriks kah.
Mul on õhupuhasti terve talvläbi suvise režiimi peal olnud. Aga eks ma võtan selle karpa millalgi lahti ja uurin, ehk on midagi silmaga nähtavat valesti. Kui ise hakkama ei saa, siis ehk mõni kohalik karpatundja oskab kuidagi aidata. Ja kui tõesti muu ei aita selle karpaga, siis tuleb Saaremaal ära käia ja uus karpa tuua.
Aga praegu on siis selline väljanägemine:
- kurivaim
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Sept 2010 18:15
- Asukoht: Kuressaare/Ääsmäe
- Autod: 2106
Kas keegi oskab öelda mis numbrid mul esi ja taga klaasi peal kirjas on. Need on nagu sinna sisse graveeritud või midagi. Kui ma nüüd õieti mäletan siis see number on 0929590.
Keegi pakkus, et on millalgi mingi müügi platsi peal olnud ja seal on ka see number sinna tehtud ja on veel pakutud, et äkki on tehasest mingi number?
Keegi pakkus, et on millalgi mingi müügi platsi peal olnud ja seal on ka see number sinna tehtud ja on veel pakutud, et äkki on tehasest mingi number?
- kurivaim
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 42
- Liitunud: 01 Sept 2010 18:15
- Asukoht: Kuressaare/Ääsmäe
- Autod: 2106
Täna siis mõtlesin, et viskan selle vaakumiga 05-e karpa ümber ja panen peale selle vanematüübi mehhaanilise karpa, sest hakkas juba paha sellest sooja mootoriga pikalt käiamisest. Ei oska seda niimoodi paika ka ajada, et soojalt ilusti käivituks, kuigi mõnesmõttes oleks seda kurb ära visata ka, sest hea öko oli. Kui ehk keegi oskaks natuke instruktsioone anda, sest see mis eelpool mainitud peaks olema normis, tihendid olid terved ja kõik tundus sirge olevat, kuid siiski sama jama. Aga selle mehhaanilise karpaga on jälle selline probleem, et ilma tooreta käivitud, aga ilma tooreta normaalselt käima ei jää ja kui teise karpaga toorest tõmmates pöörded kohe muutusid kiiresti, siis selle karpaga läheb tükkaega aega ennem kui ta aru saab, et tooreklappi on liigutatud. Pöörded kõiguvad kuidagi imelikult ja kui ta siis lõpuks ilma tooreta käima jääb, siis tal jõudu ei ole üldse, sõitma hakates hakkab jubedalt puterdama aga kohe kui siduri alla vajutan ja vedu järel pole siis töötab jälle ilusti. Tahaks auto normaalselt käima saada mitte jälle nii, et ülehomme peaks keegi mind praamipealt maha pukseerima. Ehk on kellegin natukene aimu mis toimub nende karpadega?