21051, Madmur, 1982
21051, Madmur, 1982
-
aallah
- Foorumi kasutaja
- Postitusi: 282
- Liitunud: 23 Okt 2003 18:48
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 02, 013, 083
Uued mootoripadjad võiks kontrolli mõttes lahti võtta ja vaadata mis vedrud seal sees on. Osadel on sellised vedrud, mida võib vabalt näppude vahel kokku suruda. Sellise pehme vedruga vajub uus padi kiirelt ära. Õigeid vedrusid ja vedrude sees olevaid kummist pukse saab vanade originaal patjade seest.
Mahub, mahub. Ainuke asi, et ei mäleta enam kas keskmise roolivarda ka lahti lasin. Ilmselt ikkagi lasin, elu lihtsam sedasi ju. Tõstmisel peab ettevaatlik olema, et mootor esipaneelil värvi maha ei kriibiks ja mõlke ei tekitaks ja trossid õigesti kinnitama, et kasti tagumine ots alla rippu jääks.
Fotomälestus:
edit: Reineri jutu kinnituseks: eraldi lihtsam jah, mul jäi estakaad tookord kole kaugele ja ei viitsinud jamada
Fotomälestus:
edit: Reineri jutu kinnituseks: eraldi lihtsam jah, mul jäi estakaad tookord kole kaugele ja ei viitsinud jamada
Meskimeni seadus - Kunagi pole aega teha midagi korralikult aga alati on aega ümber teha
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
VAZ 2105 - "kopika" värskem teised, millele vaid ühe pika joonlauaga varustatud disainerite meeskond püüdis anda veidi nooruslikuma välisilme
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
Tehtud. Autol mootor peal! Häält veel ei tee, aga see pole ka praegu oluline. Hinge puhub sisse juba järgmisel nädalal.
Laupäeval sai varakult alustatud ja intalleersime pidurid, uued piduritorud ja voolikud (va. pea magistraal). Külge läks uus pikk käsipiduritross. Nendele lihtsatele töödele kulutasime rohkem aega kui julgen tunnistada. Küll läksid alguses esimestele piduritele liugurid valet pidi külge, siis panin jällegi kässari trossi allapoole vardaid jne. Piduritele uusi klotse ei pannud, sest olemasolevad olid korras.
Alles õhtul nelja ajal, kui meel juba parajalt must oli alustasime mootori paigaldamist, mis läks võrdlemisi kiiresti.
Otsustasime mootori ja käigukasti eraldi paigaldamise kasuks. Õigete tööriistade (loe: ajasime küla kõik padruni pikendused kokku) olemasolul sujus töö kiirelt.
Sidurile läks uus töösilinder, padi ja siduriketas. Kardaan sai uue tugilaagri ja keskele ka uue risti.
Homme annan uute amortide tellimuse sisse, siis peaks põhja alt kõik tööd selleks aastaks tehtud olema.
Laupäeval sai varakult alustatud ja intalleersime pidurid, uued piduritorud ja voolikud (va. pea magistraal). Külge läks uus pikk käsipiduritross. Nendele lihtsatele töödele kulutasime rohkem aega kui julgen tunnistada. Küll läksid alguses esimestele piduritele liugurid valet pidi külge, siis panin jällegi kässari trossi allapoole vardaid jne. Piduritele uusi klotse ei pannud, sest olemasolevad olid korras.
Alles õhtul nelja ajal, kui meel juba parajalt must oli alustasime mootori paigaldamist, mis läks võrdlemisi kiiresti.
Otsustasime mootori ja käigukasti eraldi paigaldamise kasuks. Õigete tööriistade (loe: ajasime küla kõik padruni pikendused kokku) olemasolul sujus töö kiirelt.
Sidurile läks uus töösilinder, padi ja siduriketas. Kardaan sai uue tugilaagri ja keskele ka uue risti.
Homme annan uute amortide tellimuse sisse, siis peaks põhja alt kõik tööd selleks aastaks tehtud olema.
- Manused
-
- IMG_3831.JPG (95.21 KiB) Vaadatud 23086 korda
-
- IMG_3821.JPG (96.04 KiB) Vaadatud 23086 korda
Ja ma mõtlesin, et miks kõik pikendused garaažis lauale ritta on seatud.
Oleks ma teadnud või oleksid sa osanud küsida, siis on mul sellise töö jaoks spets tööriist ka olemas.
Nüüd pead tooma vähe toru ning reso ja lõpupüti, teeme korraliku paugutoru ka alla.
Viiendal pildil on näha ühte "tala" (käigukastitalast tagapool), see on valepidi all..
Oleks ma teadnud või oleksid sa osanud küsida, siis on mul sellise töö jaoks spets tööriist ka olemas.
Nüüd pead tooma vähe toru ning reso ja lõpupüti, teeme korraliku paugutoru ka alla.
Viiendal pildil on näha ühte "tala" (käigukastitalast tagapool), see on valepidi all..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
Õhufiltriga on mul eraldi plaan. Mõnel vihmasel sügisõhtul teen ära.
Külge panemata veel uus õlifilter, mis teemakohaselt sinine.
Reiner: Spets tool oli teil kusagil ulapeal
Millal sa muidu aega leiaksid keevitamiseks? Mul vaja ka aku raam teha. Mul selleks materjal ja mõte valmis. Selle peal võiks isegi ise keevitamist katsetada. Motivatsioonipakett sisaldab vähemalt ühte six-pakki ja paar tundi kõva tööd.
Keegi oskab väljalaske loomise "teadusest" paar sõna pajatada. Kas originaal pütid võin vanarauda viia ja milline on optimaalne torude läbimõõt, milled muretsema pean ?
Külge panemata veel uus õlifilter, mis teemakohaselt sinine.
Reiner: Spets tool oli teil kusagil ulapeal
Millal sa muidu aega leiaksid keevitamiseks? Mul vaja ka aku raam teha. Mul selleks materjal ja mõte valmis. Selle peal võiks isegi ise keevitamist katsetada. Motivatsioonipakett sisaldab vähemalt ühte six-pakki ja paar tundi kõva tööd.
Keegi oskab väljalaske loomise "teadusest" paar sõna pajatada. Kas originaal pütid võin vanarauda viia ja milline on optimaalne torude läbimõõt, milled muretsema pean ?
Vist kõige konkreetsemad mõõdud, mis siin foorumis välja käidud on.VäikeMägilane kirjutas:Siiani on olnud üldine tava, et väljalasked ehitatakse vastavalt mootori kubatuurile ja väljalaske kanalite suurusele nõnda, et summuti toru diam. on olnud kuni 1500-1800cc 51mm; 1800-2100cc 54mm 2100-....... 60mm
Vabalthingavatele soovitatakse ka resonaator vahele panna, kuid kuhu täpselt ja mismoodi....ei oska öelda
Stock 1.5 või 1.6 mootorile 2" toru koos otseläbi lõpupüti ja resoga tänavasõiduks on overkill, minu arvates. Rääkimata 1.2 mootorile, mis siis antud juhul selle masina mootoriruumis asub.-lada- kirjutas:Kui mootor on originaal pole mingit erilist teadust vaja. Toru tee u 50mm võimalikult otse ja reso ka vahele( kui paned uue jämema toru pead ka reso uue panema) Tagumise pütt pane otse läbi siis on vähe mõnusamad hääled ka.
Kui vähe kõvemat pauku peaks välja puhuma siis tuleks panna torukolle jne:P
Spets tööriist on tõesti kuskil kellegi käes..madmur kirjutas: Reiner: Spets tool oli teil kusagil ulapeal
Millal sa muidu aega leiaksid keevitamiseks? Mul vaja ka aku raam teha. Mul selleks materjal ja mõte valmis. Selle peal võiks isegi ise keevitamist katsetada. Motivatsioonipakett sisaldab vähemalt ühte six-pakki ja paar tundi kõva tööd.
Akuraami keevitamine ei võta palju aega. 30minutit max. Ma neid juba päris palju teinud
Sumpsi tegemine võtab vähe rohkem aega. Kui kõik vajalikud materjalid olemas, siis ühe õhtuga teeb ära. Vähemalt enda masinale tegin. Kahekesi lihtsam muidugi..
Lower your standards and you'll never be disappointed!
- madmur
- Foorumi haldaja
- Postitusi: 191
- Liitunud: 07 Dets 2010 15:02
- Asukoht: Tallinn
- Autod: 2105
- Kontakt:
Amordi küljes. Kohal ka summuti jaoks vajalikud jupid. Amortiteks valisin Sachsi gaasikad. Summuti tegemiseks ostsin Fennost 2m 44mm toru, mõned põlved ja resonaatori. Laki Autost ostsin lõpupüti.
Suvel leidsin juhipoolsest karbist augu. Eelmine nädalavahetus käisin sellest lamellkettaga üle ning leidsin paraku, et karpi vaja veidi lappida. Pildilt on näha, et seda ka varem lapitud.
Täna otsustasin uurida, mis esimeste mattide all peidus on. Pilt oli üpris kena.
-
ttuhajuhe
- Ladaklubi Auliige
- Postitusi: 859
- Liitunud: 11 Mai 2002 21:41
- Asukoht: türi
- Autod: Auto puudub
Originaalis oli sumpa toru 42mm ,kui õieti mäletan.Sellest 42 mm jooksutati läbi nii 1,2- 1,6L mootorid ja jooksid küll.Oma 05 toru mädanes ja pudenes ka hiljuti alt,tegin uue.Ka 42mm torust,ei hakanud resodega mässama.Tulemus sitt!!!Toru on selle 1,2 jaoks liiga jäme.Tegin kiire tuuningu tagapüti lõpu torule ja tuli ka jämedamad düüsid panna.
Ennustan et selle 44mm toruga,3 käigu ja 6500 pöörde juures saab vääne otsa.Edasine punnitamine on tarbetu mootori piin :)Sõltub millise tagapüti paned,natuke saab nedega asja siluda.
Ennustan et selle 44mm toruga,3 käigu ja 6500 pöörde juures saab vääne otsa.Edasine punnitamine on tarbetu mootori piin :)Sõltub millise tagapüti paned,natuke saab nedega asja siluda.
56506878
Ei see masin vast see aasta jooksma hakka. Loodame rohkem järgmise peale.
Täna jõudsin nii kaugele, et tegin pagasiruumi põhja läbivatele sumpa kinnitustele lapid ära ning keerasin mõõdulindi järgi kokkujooksu paika, et jõuaks üksi seda elukat liigutada.
Hakkasin vaikselt seda küljekarpi nokkima. Türimaeivõi, eelmine "tegija" kes seda lappinud oli, on ikka paras vandersell. Tegelikult karbil läbivat auku ei olnudki, lihtsalt oli mõlki sõidetud ja et siledaks saada oli lapp kuidagi peale situtud ning pahtliga silutud. Tegin kiirelt abinõu, et mõlk välja tõmmata. Sai päris hea, aga kohati oli juba originaal karp ka juba suht pude ja otsustasin tüki välja lõigata.
Vähemalt juhipoolset karpi on ikka mehiselt õlitatud. Seest on viimasepeal korras.
Täna jõudsin nii kaugele, et tegin pagasiruumi põhja läbivatele sumpa kinnitustele lapid ära ning keerasin mõõdulindi järgi kokkujooksu paika, et jõuaks üksi seda elukat liigutada.
Hakkasin vaikselt seda küljekarpi nokkima. Türimaeivõi, eelmine "tegija" kes seda lappinud oli, on ikka paras vandersell. Tegelikult karbil läbivat auku ei olnudki, lihtsalt oli mõlki sõidetud ja et siledaks saada oli lapp kuidagi peale situtud ning pahtliga silutud. Tegin kiirelt abinõu, et mõlk välja tõmmata. Sai päris hea, aga kohati oli juba originaal karp ka juba suht pude ja otsustasin tüki välja lõigata.
Vähemalt juhipoolset karpi on ikka mehiselt õlitatud. Seest on viimasepeal korras.
Lower your standards and you'll never be disappointed!