1. leht 3-st

Tehnilise kontrolli ja võistlus klasside uuendus???

Postitatud: 20 Sept 2012 01:39
Postitas Walter
Pakuks välja mõtlemisainet alates järgmisest aastast võistlusklassides muudatus sisse viia. Eesmärgiks võrtsustada võistlusklasse. Pakun välja sellise variandi, mida sai arutatud kunagi kuskil:cool: . Teha 1 klass juurde. 66, 80, sport, PRO, FWD.

66 ja 80 klassi jäävad sellised masinad nagu klassikalised ladad tehase poolt tehnilise poole pealt välja tulid. Kõik lahendused, mis teevad autot võimsamaks, kiiremaks ja kurvis paremini läbitavaks on keelatud.

Sportklassi kuuluvad ülejäänud tagaveolised klassikud, mis ei vasta 66 ja 80 reeglitele. Näiteks: Sportrehvid, muudetud esi- ja tagasild, muudetud sisse- ja väljalaskesüsteem (kuni väljalaskekollektrorini) diferentsiaali lukustus, muudetud nukkvõll, turvapuur jne.

Pro klassis on Lada kerel teise margi tehnikaga masin.

Ja tuleks viia sisse ka sõna Protest. Kui kellegil võistlejal on kahtlus mingi masina vastu, siis tal on võimalus anda sisse protest. Tuleb määrata mingi summa eelnevalt. Kui summa on lauale pandud ja protest esitatud plommitakse kasvõi kapott kinni ja kokkulepitud ajal kontrollitakse protesti põhjust. Kaotaja jääb rahast ilma. Sellisel juhul peaks ´´ausajutu mehed´´ kiiresti välja tulema auto raja ääres. :lol

Kindlasti osadele ei meeldi selline klasside laiali peksmine ja et lisaklass on lisakulutus auhinna näol. Ehk elame üle selle.
Ja see kui keegi mõtleb et mul on nt. ´´kemppi´´ lukk ja muud ei midagi, et miks mina pean võistlema nüüd E rühma masinaga võidu, aga ise sa ju ütlesid peale kemppi paigaldust et nüüd on ikka hoopis teine tera minekul. Järelikult ei ole see masin enam originaalmasina vääriline.

Selline mõttevälgatus, jagage arvamusi, poolt ja vastu häält.

Postitatud: 20 Sept 2012 08:36
Postitas Qunts
Poolt

Postitatud: 20 Sept 2012 08:46
Postitas Mikk
Mainin, et eelneval aasta kokkuvõttel võtsime vastu otsuse, kus korraldaja ei pea välja panema rahalisi auhindu. Seega kui korraldaja näeb, et ei tule piisavalt võistlejaid võib ta osalejatele ainult diplomid anda, mistõttu ei too uus klass kaasa rahalisi väljaminekuid.
Ülejäänud asjade kohta olen oma arvamust juba aastaid kõva ja selge häälega välja öelnud ja sellel teemal enam sõna ei võta.

Postitatud: 20 Sept 2012 10:03
Postitas olaaf
Poolt.

Postitatud: 20 Sept 2012 11:32
Postitas logman
Minu poolthäälega võite ka arvestada.
Klassikute osas siis.
Moditud- vs. tehasekonditsioonis esiveoliste peale aga pole siin järjekordselt mõeldud?
Miks?
Vähe osalejaid?
- "Ja mis sellest?!", on minu vastulause.
________________________
Kui teha, siis juba ükskord ja põhjalikult, mõeldes ka tulevikule ;)

Postitatud: 20 Sept 2012 11:34
Postitas RLV
Pole küll ladaklubi liige, kuid paarkorda ikka osa võtnud, aga mõtteid võib vast ikka jagada.
Arvan et siis kuivavad 66 ja 80 klass kokku. Originaal amort, rehv, väljalase jne, palju neid autosid üldse on, nii on lõpuks enamus rahvas sport klassis.
Ja ega nö rahvaralli autod ka ikka e-ryhma omadega ei konkureeri. Olgugi et on blokeeringud, amordid ja välimuselt kapotiall kõik originaal.
Lõpuks võib juhtuda, et saate rohkem nende meeste masinaid lahata, kes oma autosid sport klassi ei taha tunnistada.
Parimat, Kristjan.

Postitatud: 20 Sept 2012 11:34
Postitas LandDragon
Poolt.

Aga sel juhul oleks kindlasti vaja kogu seda 'asja' eeskirjana või seadusena, kus on punkt-punkti haaval kirjas, mis tohib olla ja mis ei tohi. Näiteks kui on nüüd esisilda niimoodi tuunitud, et on topelt stabikas, siis noh, olgem ausad, ega see midagi väga juurde ei anna, isegi kurvides mitte minu arvates. Lisaks on minu tagasillal ketaspidurid, see võib osutuda nii eeliseks, aga arvestades lada trumli suurust, siis isegi puuduseks.

Lisaks veel selline mõte, et kui on kiirendus üritus, siis teisiti klassid jaotada. Sest kui sul ongi seal esisilda isegi ettepoole viidud, siis see nagu midagi juurde ei anna, vist.
Viimast mõtet silmas pidades, peaks koostama kaks kategooriat nõuetest Lada 66 ja 80 masinatele. Jõudlus nõuded, st mis ei tohi olla muudetud ja mis tohib ning 'handling' nõuded samamoodi. Kuna lada klubi üritused on ikkagi enamjaolt temaatlised, siis enne igat üritust ürituse kirjelduses teada anda, et nii, masinad peavad vastama performance' ja 'handling' nõuetele. Nagunii peab seda teada hakkama andma, sest iga mees ei tea kohe, et tema auto ei ole lada enam.

Lisaks, mainisid turvapuuri olemasolu ka. Mitte et mul oleks turvapuur, aga see nagu kiirusele ja asjadele juurde midagi ei anna, pigem peaks olema üks reegel, et auto ei tohi olla vaipadest ja müraisolatsioonist ja uksesisudest tühjaks veetud.

Postitatud: 20 Sept 2012 12:42
Postitas Kytt
Mina pooldan igatepidi RLV mõttekäiku. Lisaks huvitab mind, et miks mina oma tänavalegaalse kuuega, mis kohe kindlasti läheb sport klassi(esisild, vahetevahel töötav sillablokeering ning sportnukk kohvi mootori otsas) pean sõitma võidu puuristatud spetsiaalselt vaid sportsõitudeks valmistatud masinatega. Kurvis kus mina pidurdan et vältida riski, annab puurimees gaasi juurde(tal on pohh kui auto katusele keerab, niikuinii puur kaitseb ja treila või kolmnurk on juba kohapeal olemas), trampliinil, kus mina hoo maha võtan, peas vasardamas mõte, et selle sama autoga pean ma ka koju sõitma(vahel lausa sadu kilomeetreid), annab puurimees hoogu juurde, sest koos puuriga on tõenäoliselt tugevdatud ka ülejäänud auto kere ja kui ka midagi juhtub, siis pole hullu, sest auto veeti võistlustele niikuinii kolmnurga või treilaga.
Samas olen ma korduvalt öelnud, et niikaua kuni mina juhatuses figureerin, klasside muutusi ei tule, järgmine aasta ma juhatusse kandideerida ei kavatse, samuti ei ole mul plaanis korraldada ühtegi võistlust. Taoliste klassimuudatuste korral hakkan oma lõbuks sõitma hoopis SU klassis, sai ju see klass loodud täpselt selleks et need, keda LK punktiarvestus ei huvita ka sõita saaksid.


EDIT:
Avasin viimase rapla osavõtjate nimekirja 66 ja 80 klassis, tulemus siis selline:
66:
Sansa - tagastabikas, järgmisest aasast Sport
Fred - originaal, järgmisel aastal võistlustest hetkeseisuga osa ei võta
Rain ja Olavi - tolle 06 liigitamine jääb autole tehnilist teinud meeste öelda, mina seda ei tea
80:
Kytt - esisild, tagastabikas jne, Sport
Reiner - piisavalt ümberehitusi, et Sporti minna
Rojev - minuteada samuti Sport
Priidic - vististi jääb 80 klassi, kui tehniline kontroll masina läbi laseb

seega Raplas oleks nii 66 ja 80 klassis olnud üks või kaks autot

Summer2012:
66:
Fred- 66, aga järgmine aasta hetkeseisuga ei võistle
Sansa- sport
Tarts- jääb 66, kui ta selle masinaga üldse plaanib veel mõnest üritusest osa võtta

80:
Atzkarik- sport
Reiner- sport
Kytt- sport
Elts- kas ka mitte sport
Eneerias- 80
Rojev- sport
Natalja- sport
Ando- 80
Hunter- 80
Raldo- 80
Via- 80
Priidic- 80
Dasf- 80
Mel- 80

Lahterdus ei pruugi vastata absoluutsele tõele ning täpsemalt teavad seda nii autode omanikud kui härrased, kes tehnilist tegid

Postitatud: 20 Sept 2012 13:27
Postitas Walter
Kui salong ei ole komplektne: istmed, polstrid vaip puudu siis läheb sport klassi. Muudetud piduri süsteemiga puhtalt ülevaatust ei läbi Eestis niisiis oled sport klassis. Stabikas ei anna minu ja teiste proovitulemustel eriti midagi juurde kui on korralik amort all. Võib ültse ilma sõita, aga mitte originaal klassis. Juba pikkaaega on rahva spordi üritustel keelatud jõuallika modifitseerimine, aga reegleid rikutakse ikka. Paljudel seal ikka originaal masinad on :lol Mõne rahvaralluri masinalt on tehnilise poolepealt puudu ainult korralik toitesüsteem aga mõni on originaal stüsteemi paremini käima saanud kui mõne mehe weberid. Originaal amorti ei saa nõuda originaal klassis kuna tänapäeva originaal õli amort ei kõlba isegi poe riiulisse, juba seal lekivad. Niisiis seal võiks lubada amordi vahetust ilma amordi ja kerepoolse kinnituse ringi tegematta. Väljalaske süsteemi võib ringi ehitada alates pükstest ehk plokikaanest kuni põhjaalla minek peab olema originaal Rehvi võib ikka muuta kuna originaal rehviga ei saa ülevaatuseltki läbi, aga ei tohi olla spetsiaalseid sport rehve (kruus, asfaldi slikk)
Protesti näide: Kui Pets kahtleb, et Peetril on suureks puuritud mootor ja kõver nukkvõll :) siis maksab Pets nt. 300 euri ja eelnevalt algirjastatud paber Peetri poolt nõustub protesti tingimustega ja kohustub maksma summa kaotuse puhul. Kui Peeter on oma tehtud tööga vales klassis ise seda teades saab Pets makstud raha tagasi ja maksab Peeter ise selle summa mootori diagnoosimise eest. Sellisel juhul võiks enamus rahvast vabatahtlikult minna vastavalt õigese klassi.
Ei usu mina et rajal roolis olles silmad ruutus keegi kurvis nüüd sellepärast tagasi hoiab et ma ei tulnud siia võistlustele kärupeal. Minumäletamist mööda on puuriga masinaid üle katuse läinud 2 aga ilma puurita :) Kõik on järgmine kord uuesti rajal enamasti isegi sama masinaga. Transport leitakse kiirelt kui midagi juhtunud on. Esiveolisi poolitada ei ole mõtet kui võistlejaid on alla 3. Kui mõlemas klassis oleks 3 sõitjat siis oleks mõtet ja tekiksid ka vaidlused.

Postitatud: 20 Sept 2012 13:32
Postitas reiner
Walter poolt pakutud varianti oleme juba arutanud minu teada. Mõte on õige, aga arvestades seda kui vähe meil masinaid keskmiselt võistlemas käib ja kui palju neist on originaal seades... Campidel oleks võistlejate arv igas klassis vast isegi normaalne, aga ülejäänud üritused?
Ja ikkagi iga pisiasja eest sportklassi paigutada teiste "elukate" juurde on natuke karm. Siin kohal oleks vaja seda klassidesse paigutamise punktisüsteemi mida Via välja on pakkunud.
Ühe mehe torukollektor pole pooltki nii mõjutav kui teise mehe ketaslukk.. Samas selle ketaslukuga paigutada PRO klassi on ka liiga ränk. Seega ikkagi Sport klassi oleks vaja, aga mitte päris nii, et stock auto + gaasamort = Sport.. Pigem tagasilla lukk, gaasamort, muudetud esisild, muudetud väljalase, tuunitud mootor (ka ühe karpaga) = Sport
See ei olnud nüüd mingi mõõdupuu edaspidiseks vaid näide :)
Vaja on vaadata üle mis masinad meil sõidavad praegu tänavaklassides ja Pro klassis. Mõlemas klassis on masinaid mis võiksid sõita kuskil vahepealses klassis.

 
Kytt kirjutas:, annab puurimees gaasi juurde(tal on pohh kui auto katusele keerab, niikuinii puur kaitseb...


Ole nüüd. Sa tahad öelda, et sul oleks pohh autot üle katuse keerata, kui sa sõidaksid masinaga millel puur sees? Selline mõtlemine on ikka "natuke" mööda.

Postitatud: 20 Sept 2012 13:47
Postitas Kytt
 
reiner kirjutas:
 
Kytt kirjutas:, annab puurimees gaasi juurde(tal on pohh kui auto katusele keerab, niikuinii puur kaitseb...


Ole nüüd. Sa tahad öelda, et sul oleks pohh autot üle katuse keerata, kui sa sõidaksid masinaga millel puur sees? Selline mõtlemine on ikka "natuke" mööda.


Mis ma selle lausega mõtlesin, oli et puuristatud autoga sõites saab endale lubada suuremaid riske, kuna sõitja ohutus on suuremas ulatuses tagatud ning auto katki mineku korral on transport niikuinii raja äärest kohe võtta.


Ja üldiselt kas suures muutmistuhinas selle peale ka mõeldud on, et mitu autot PRO klassis sõitma hakkab. Ronn enda omaga rajale ei tule, seega jääb vaid kaks masinat Sass ja Hautz.

Postitatud: 20 Sept 2012 13:59
Postitas Walter
Vahest töölt koju sõites panen ma ka kiivri pähe ja eelpingestan turvavöö, sest äkki ma riskin ja lasen küljekarbi kurvis vastu maad.:cool:

Postitatud: 20 Sept 2012 15:32
Postitas LandDragon
 
Walter kirjutas: Muudetud piduri süsteemiga puhtalt ülevaatust ei läbi Eestis niisiis oled sport klassis.

Pole tõsi. Olen ilusti läbi saanud. Ütlesin ülevaatajale, et tegemist on fiati analoog tagasillaga, mis on oma olemuselt sama, mis lada tagasild, ainult ketaspiduritega ja sellega on siiani rahule jäädud.

Lisaks teemasse. Kust tõmmatakse amortide/vedrustuse piir. Teada on, et madalama ja jäigema vedrustusega saab kurve kiiremini läbida. Teada on ka veel see, et õige vedrustusseadega saab kiiremini kiirendada.

Omakorda olen veel nõus sellega, et tõenäoliselt ei jää lada 66/80 klassi mõistlikkul arvul sõitjaid ning selle asemel, et meil on ebavõrdne 66/80 klass, on meil ebavõrne sport klass, kus on rahvarallitajad vs sportrooliga mehed/naised.

Postitatud: 20 Sept 2012 16:35
Postitas zajetz
jaaniussil ka ju fiati kone

Postitatud: 20 Sept 2012 18:25
Postitas atzkarik
Mina igati poolt, et tuleks uus klass. Kuna tegu on ikkagi ladaklubiga siis inimesed kes tahavad ladat ehitada võiksid olla ühes klassis, ning siis võiks ka olla ladade vahel võistlemist.

Mitte seda nagu praegu, et tee palju tahad autoga (välja arvatud istmed ja sisselase mida muuta ei tohi) ikka võistled 80-nes koos originaalidega (mis on originaaliga sõitja suhtes väga ebaaus). Kui neid kahte asja muudad võistled koheselt fiati, opeli, bmw-ga jne........(mis on lada mootori ehitaja suhtes väga ebaaus). Ning kui tahatgi panna teisi istmeid (mitte kiirelt sõidu mõtte vaid mugavuse pärast) siis ei ole enam mõtet lada mootorit ehitada.

Ning minu arust võiksid olla selles lada sport klassis ka sport esiveolised. Ehk kõik järele aidatud ladad. Ja ülevaatusega seda siduda ei saa (sinna klassi panekut) kuna suurem osa klubilistel on olemas nurgas ülevaatus mootor.

Postitatud: 20 Sept 2012 19:35
Postitas Walter
Originaal klassi jätaks masinad millel on mitteoriginaalne rool, istmed. Taga stabika jätaks ka vabaks(mina pole vahet tundnud ei esi ja taga varda olemasolul või puudumisel). Pole pehme amordiga proovinud. Aga see minu testi tulemus.
Vedrustuse käigu muutmise jätaks ka originaal klassis vabaks. Sellisel juhul jääb piisavalt sõitjaid igasse klassi. Minuarust on Kyti masinal juba piisavalt muudetud et paigutada ta sport klassi, hõre mootor ei ole piisav põhjus et keelduda sellest. Tulevikus paned korralikult tihedale mootorile selle nuka ja liigud kiiremini kui mõni puuriga kere. Ja kuna SU klass jääb alles siis väga hea võimalus sõita seal ajapeale. Kindlasti on sellel vaidlusel kaotajaid ja võitjaid aga masinad arenevad edasi ja nõudlus uue klassi vastu on kasvanud. Nüüd peab valima inimene kes on alles hiljuti lisanud oma esimese või mitmenda tuuning jubina kas võtab selle ära ja teeb masina originaal klassi vääriliseks või jätab masina nii nagu on ja sõidab omasugustega edasi teises klassis. See, et mul on ainult nt. torukolle mis eriti midagi juurde ei andnud ja nüüd pean sõitma ´´kollidega´´ koos, no selle kolle saab sama kergelt tagasi vahetada originaali vastu. Samas kus on sinna tuleb tulevikus väikseid hobuseid juurde.:cool:

Postitatud: 20 Sept 2012 19:51
Postitas Kytt
ma polegi rääkinud enda masina sport klassi mitte sobimise kohta(sinna klassi kuulub mu 06 kohe kindlasti), ma tahaks endiselt teada, miks pannakse vaid kinnistel radadel sõita tohtivad sportmasinad ja tänavasõidukid ühte klassi?

Postitatud: 20 Sept 2012 20:11
Postitas Walter
Ja miks ei võiks sõita samasklassis nt. Kyti 06, Atzkariku 06 ja Alari krossimasin ? Kyti ja Alari masina mootor pea sama. Dafsi triibu liikus ka minuarust peris pikkaaega mööda tänavaid originaal mootoriga.
Miks nad ei sobi samasse klassi?

Postitatud: 20 Sept 2012 20:23
Postitas Sander
Ei lugenud seda kusagilt välja aga kui mul on 1.2 mootoril 03 karpa siis ma võistlen ka sport klassis juba?

Postitatud: 20 Sept 2012 20:32
Postitas Kytt
 
Walter kirjutas:Ja miks ei võiks sõita samasklassis nt. Kyti 06, Atzkariku 06 ja Alari krossimasin ? Kyti ja Alari masina mootor pea sama. Dafsi triibu liikus ka minuarust peris pikkaaega mööda tänavaid originaal mootoriga.
Miks nad ei sobi samasse klassi?


vastame küsimusele küsimusega, miks peavad tänavamasinad sõitma võidu vaid üheks otstarbeks ehitatud autodega, fakt on see, et need puuristatud masinad ei jõua sarnaselt põllurallikategagi elusees tänavatele tagasi. Põhimõtteliselt soodustavad sellised reeglid Ladade tänavatelt eemale peletamist, sport klassis konkurentsis püsimiseks tuleks näiteks sportnukaga originaalmasinat oluliselt tugevdada ja jäigemaks ehitada(ma võin küll tehnilise poole pealt võhik olla, aga nii palju ma ikka tean, et puur annab lada kerele omajagu jäikust juurde) ning ongi jälle üks Lada tänavatelt kadunud.
Paari kolme nelja aasta pärast on need puuristatud masinad vähemal või rohkemal määral amortiseerunud ning ei näeneid ka üritustel ning suure tõenäosusega on to eelpoolnimetatud näitlik sportnukaga ladaomanik oma värskelt puuritatud auto samuti üle katuse keeranud ja kuusakoskist kia tehasesse saadetud. Seda me siis tahamegi jah?!?

Üldiselt kordan ma end uuesti, plaan alates järgmisest hooajast SU klassis sõita on mul olnud juba enne Summeril alguse saanud diskussiooni, seega otseselt mind need klassimuutused ei puuduta. Ma üritan lihtsalt aru saada, kas konkreetne klassimuudatud tuleb Lada, kui automargi jätkusuutlikusele Eestis pigem kasuks või kahjuks.

Üks lihtne ja loogiline võimalus on veel, per##e need klassid ja edasipid korraldame lihtsalt treeningpäevi.

Edit: ma oletan et sportlikud esiveolised tulevad ka FWD klassist Sport klassi sportlike tagaveoliste juurde üle, on ju praegune ka nende suhtes ebaõiglane.