2. leht 3-st

Postitatud: 20 Sept 2012 22:14
Postitas robi
Mis asi see SU klass on? Kas Ladaklubi üritustel või rahvarallis?

Postitatud: 20 Sept 2012 22:33
Postitas Walter
 
Sander kirjutas:Ei lugenud seda kusagilt välja aga kui mul on 1.2 mootoril 03 karpa siis ma võistlen ka sport klassis juba?
Ei said valesti aru sellega oled sa originaal klassis Lada 66

SU klass on rahvaspordis ja ka ladaklubis. Osaleda saavad kõik nõukogude liidu poolt valmistatud masinad.

See kui kere otsa saab on ikkagi auto omaniku enda süü olenematta sellest milleks ta seda kasutab. Ladat saab ka selliselt tegevdada- jäigemaks teha, et ta kestaks kauem kui tehas seda ette näinud on ja et ta kannataks ka mitme meetriseid hüppeid (kui peaks millegipärast vajadus olema) ilma turvapuuri lisamatta ja selliselt, et seda ei ole aru saada ja vastaks originaal nõuetele. Kes hoolib oma masinast sellel ka masin kestab.

Postitatud: 20 Sept 2012 22:50
Postitas reiner
 
Kytt kirjutas: vastame küsimusele küsimusega, miks peavad tänavamasinad sõitma võidu vaid üheks otstarbeks ehitatud autodega
Aga miks mitte? Nii mõnigi tänavamasin sõidab oluliselt kiiremini kui mõni puurigamasin. Ja kindlasti sõidad sa oma tänavamasinaga täpselt sama kiiresti tänava klassis kui ka sport klassis..

Olgem ausad, ega paljud tänavaklassis sõitjate masinad ei tohiks ülevaatuselt ametlikult läbi saada..

Lisaks eespool mainitud trampliini teema - me ju ei pane punktiarvestusse selliseid üritusi enam. Kui on sellisel rajal sõit, siis on see trenn ja igaühe enda asi palju ta hüppab..

Mina arvan, et selle Sportklassi moodustamisel me ei vähenda Eesti tänavaliikluses osalevate Ladade arvu. Miks peaks see mees/naine, kes sõidab igapäevaselt oma Ladaga tänavatel, järsku tahtma oma autosse puuri panna jne? Pigem tekib ehk osalejaid juurde tänavaklassi. Miks? Oluliselt odavam ju.
Need kes tahavad oma masinat tuunida ja puuristada need teevad seda niiehknaa.

Ja kas me selle saime üldse paika, et kui sõidetakse turvapuuriga autoga, siis peab olema ka korv + korralikud traksid?

Postitatud: 20 Sept 2012 23:42
Postitas Kytt
Kui mul oleks ilge soov Sport klassis kõrgetele kohtadele sõita, siis praeguse autoga see võimalus puudub. Esimese asjana hakkab takistama just tõsiasi, et ma PEAN selle sama autoga ka ürituselt tagasi sõitma, seega tuleb niimõnigi kord jalg pedaalilt tõsta, selle asemel et peal hoida. Pisukese näitena siia üritused, kus kohal käinud ja kus treilaga kohale veeredes oleks oluliselt teise tempoga sõitnud: WC Pariisis - eriti eredalt on meeles need ristivaod tollel sirgel, Taali rajapäev - ei kommentaari, Laitse - to trampliini laadne toode, Jaanimäe - löökaukudega kurvid . Ülikerge oleks ju kuuekasse puur sisse visata, salong tühjaks tõmmata, treilaga kohale veereda ning täie pa#aga peale minna, aga vot ei tee seda ja ei kavatsegi teha, sest minu aru saamist mööda võiks mõni Lada siiski tänavatele ka jääda.

Üldiselt oleks ma juba ammu vait, kui erinevused standardi, spordi ja pro vahel oleksid oluliselt vabamad, elik kui oleks välja käidud juba siin foorumis kunagi välja pakutud nö. punktide idee, kus iga modifikatsioon annab mingi arvu punkte. Elik kogud "n-arv" punkti oled spordis, kogud vähem kui "n" punkti oled standardis, kogud "2n" või rohkem punkti oled pros.

Praegune idee tekitab 80 ja pro vahele ühe hiigelsuure klassi jättes olemasolevad klassid praktiliselt tühjaks. Avage nüüd 2012 aasta punktiarvestuse teema ja jagage mehed, kes käinud vähemalt kahel võistlusel sel aastal uutesse klassidesse ümber, tulemus üllatab teid ja ehk jõuab ka teile siis kohale, miks ma kisa tõstsin.

Postitatud: 21 Sept 2012 07:48
Postitas parmhot
Igasugune erinevate klasside lisamine ja asja keerulisemaks ajamine suhteliselt piiratud osalejatega seltskonnas on juba ette nurjumisele määratud. Hea näide on tänavuse aasta EMV rallikrossis - tehti ERK2000 klass, kus parimatel päevadel on mõnel etapil mõni lätlane juhtunud osalema. Tegelikult tuleks klasse hoopis vähendada - stock; hüper-super-tuuning-sportautod; nojah siis võiks ju ka veel esivedu olla, kuigi midagi hullu poleks, kui need sinna teise rühma lükata. Stocki ja tuuningu vahelise piiri saab ju ometi kokku leppida.
Ladat ei oma, palun ärge näkku lööge;)

Postitatud: 21 Sept 2012 08:30
Postitas logman
 
parmhot kirjutas:Igasugune erinevate klasside lisamine ja asja keerulisemaks ajamine suhteliselt piiratud osalejatega seltskonnas on juba ette nurjumisele määratud. Hea näide on tänavuse aasta EMV rallikrossis - tehti ERK2000 klass, kus parimatel päevadel on mõnel etapil mõni lätlane juhtunud osalema.
Ei ole hea näide. Vähemalt esitatud kontekstis mitte!
Kui kellelgi on valmimas näiteks esiveoline 2,0 liitrise mootoriga auto, siis on tal sõiduks mingisugunegi võimalus antud. Kui ERK 2000 paberil puuduks, poleks ka võimalust.

Postitatud: 21 Sept 2012 11:13
Postitas Mel
Kui kardame osavõtjate vähesust, kas juhtuks midagi hullu, kui paneks 66 ja 80 kokku? Tingimuseks, et autod võimalikud originaalid. Nt lubatud ainult originaalist erinev rehv, teised istmed (va korv), rool. Mõttekoht - gaasiamort + madala profiilga lai rehv on juba täiesti teine juhitavus kui tavaline õlikas ja kõrge profiiliga rehv. Tehtud-nähtud - no ei libise auto kurvis!
Tuleb tunnistada, et see klasside liitmine oleks mulle isiklikult väga hea lahendus - kasutan üldjuhul aasta jooksul nii väikese kui suure motoga autot. Samas see pole üldarvestuse mõttes mind häirinud - sõidan vastavalt soovitud autole, mitte ei vali autot vastavalt puktitabelile. Tähtis on fun.

Kiirendusel, kus mootori võimusese vahe mängib suuremat roll, võib ju klassid eraldi teha ja eraldiauhinnad anda.

Kui puhtalt ülevaatuse ehk seadusepõhiseid nõudeid taga ajada, siis ei toh muuta rooli, istmeid jms ilma ARK kinnituseta. See, et nende (aga ka nt tagumiste ketaspiduritega) muudatustega ülevaatuselt läbi lastakse on puhtalt ülevaataja vastutulelikkus. Seega ei saa neid juhtumeid aluseks võtta.

Teine variant.
Põhimõtteliselt võiks teha ka punktide lugemise. Näiteks sillalukk ja muudetud sillageomeetri = 2 punkti ja kvalifitseerud veel näiteks 80 klassi. Kolmanda muudatuse tegemisel oled juba sportklassis. Samas tehakse vastupidine arvestus punktide jagamisel - miinus kaks kohapunkti. Näiteks sõidad välja ajaliselt esikoha, aga kaotad 2 koha jagu punkte, st tegelikkuses saad kolmanda koha jagu punkte üldtabelisse. Sealjuures jätame inimesele vabaduse valida, kas oma kahe muudatusega (ja miinuspunktidega) sõidab tavalises klassis või läheb sõitma ilma miinuspunktideta sportklassi.

Postitatud: 21 Sept 2012 12:01
Postitas reiner
Krt, eile õhtul läks mul vähemalt 1h uneaega siia postituse kirjutamiseks. Iga mõte ja idee jooksis üks hetk ummikusse. Kuid hommik on õhtust targem, ma loodan.

Kui meil iga võistlus käiks kohal vähemalt 40 autot, siis ei oleks probleemi. Jätkuks igasse klassi piisavalt võistlejaid.
Siiski arvan, et kui tahame edaspidi masinaid klassidesse jagada rajapäevadel ja tekitada rohkem võrdsust, siis on seda Sport klassi vaja. Ja seda klasside jaotamist peaks sel juhul tegema kunagi Via poolt pakutud punktisüsteemiga. Ühesõnaga olen POOLT.

Kindlasti ei tohiks kokku panna 66 ja 80 klassi masinaid.

Hetkel käin üritustel masinaga millega sõitsin tänaval, aga TÜV ja kindlustus läbi ning igapäevaks teine auto. Üritustele tulen treilal ja autot pole rohkem tuuninud. Arvestades Kyti teooriat (et masinaga ei pea omal jalal koju sõitma = kiirem sõit ja saan rohkem riske võtta), siis peaksin sõitma Sport klassis? Samamoodi Sulev kes toob masina kohale jäigaga.. Nagu siiani, ei tohiks treila/jäigaga auto transportimine asja mõjutada.
Olen kindel, et kui paigaldaks enda kopikale turvapuuri, siis mu ringiajad näiteks Raplas kindlasti ei paraneks.
See selleks.

Samas on see lõputu teema ja lõppegu see arutelu kuidas tahes, on ikkagi keegi kes ei ole rahul.
Kõige lihtsam oleks tõesti need klassid pikalt saata ja korraldada trennipäevi. Võtame aega, teeme tabeli ja kõik võrdlevad oma aegu kellega tahavad..

Kodanik Kytt.

Postitatud: 21 Sept 2012 12:28
Postitas SexSix
Saan sedasi aru, et kodanik Kytt on mures orginaalsete Lada-de kadumisega linnapildist. Kytt ju üks tegusamaid siinses klubis. Paljud noored aga ka vanad tulijad kukuvad kohe tuunima oma esimest Ladat. Tänagi on üle keskmise ilus ilm ja nähtud ilusaid Ladasi linnapildis rohkem kui eelneva nädala jooksul kokku. Silm puhkab ja meeleolu kõrge!
Huvitav mis klassi minu AMY kvalifitseerub, mootor 80?

Postitatud: 21 Sept 2012 12:41
Postitas Walter
 
SexSix kirjutas: Huvitav mis klassi minu AMY kvalifitseerub, mootor 80?
Originaal.

Hetkel jääks klassidesse arvestades punktitabelis aktiivseid sõitjaid selliselt:
66: Jääb samaks 5
80:4
Sport:9
PRO:2
See on arvestades sõitjaid kes on käinud vähemalt 2 võistlusel.

Postitatud: 21 Sept 2012 21:57
Postitas ROJEV
Vastavas teemas küll hääletasin, aga nüüd olen veidi mõelnud ja enda jaoks tegin selgeks asja, et ei huvita see punktiarvestus mitte kuidagi. Mõnel üritustel see aasta olin, ja avastasin et ei soovigi diplomit/karikat vaid võrrelda oma aegu võrdsete masinatega, no enam vähem võrdsete (omaniku jutu järgi).
SC kirenduses olin kas 5 või 6, samas viguril atzkarik jäi alla ajaliselt ühes voorus(StAbIlSuS - ja minul teine koht) ja seda ma eiteadnud, sest jalgisin neid kelel autot on ,,nats,, tuunitud nagu minul.
Finansid võimaldaks küll ehitada autot et kindla peale võita, aga esmaspäeva hommikul peab laps saama lasteaeda (4km.) ja abikaasa tööle (juurde 5km.), nädalavahetusel maal ära käija ja sõpru külastada.
No ei ole minul teist autot peale Ladat, ja lähi tulevikus ei tule. No ja seda viimast arvestades, ma midagi sportlikut oma autos ei näe. Ehitatud ta on selleks et linnas saaks kurve viiekümnega rahulikult läbida ja maantel oma kiiruse rekordeid purustada.

Nii et minu hääle (3 variandi eest) palun tühistada.

Pigem siis 4 variant. Üritustel valin ise endale enam vähem võrdse favoridi, ja üritan temast kiirem olla.

Postitatud: 08 Aug 2013 21:42
Postitas Mikk
Räägiks veel paarisõnaga tehnilisest kontrollist. Seekord ise ei teinud, aga kõrvalt mööda minnes nägin, et tehnilses mainiti jällegi tüüpilisi korduvaid vigu. Ja seda masinate puhul, mida praktiliselt igal võistlusel nende omanikele on mainitud. Ma ei tea, kas ma pean jälle musta nimekirja koostama hakkama ja kuidagi korduvate vigade puhul karmimalt käsile võtma inimesi... näiteks kolmel järjestikul üritusel sama veaga tehnilses põrumise puhul, kolmandal võistlusel/rajapäeval võistluskeeld?

Postitatud: 12 Aug 2013 11:21
Postitas matzz
 
Mikk kirjutas:Räägiks veel paarisõnaga tehnilisest kontrollist. Seekord ise ei teinud, aga kõrvalt mööda minnes nägin, et tehnilses mainiti jällegi tüüpilisi korduvaid vigu. Ja seda masinate puhul, mida praktiliselt igal võistlusel nende omanikele on mainitud. Ma ei tea, kas ma pean jälle musta nimekirja koostama hakkama ja kuidagi korduvate vigade puhul karmimalt käsile võtma inimesi... näiteks kolmel järjestikul üritusel sama veaga tehnilses põrumise puhul, kolmandal võistlusel/rajapäeval võistluskeeld?
Vahest aitaks see, kui tehnilise kontrolli lõpuks koostada raport vms, et kirjalikult esitada omanikule puudused autol. Ehk siis kui suusõnaliselt mainitakse, et järgmine kord oleks olemas, siis see võib meelest minna. Lehele kirja pannes oleks asi natuke professionaalsem.

Sammuti tehniliste tegijatele kainuse ning adekvaatsuse kontroll enne tehnilist.

Postitatud: 12 Aug 2013 11:28
Postitas VäikeMägilane
[/quote]

Sammuti tehniliste tegijatele kainuse ning adekvaatsuse kontroll enne tehnilist.[/quote]

Mis pull käib? :)

Promillide mõõtmisega saab hakkama, aga kuidas teha kindlaks TÜV kodaniku adekvaatsus (kui silmas pidada siin "võimekust/kogemust" hindama masinate tehn. seisukorda)?

Postitatud: 12 Aug 2013 14:20
Postitas Walter
Võistleja võiks olla ise piisavalt profesionaalne et tehnilisse mitte tulla korduvate vigadega. Peale 40 auto kontrollimist ei ole minu ajumaht suurem kui iga teise võistleja aju, et meeles pidada kõikide masinate vigu. Kui võistleja ei ole kindel oma masinas, siis korralik võistleja loeb ennem tehnilised tingimused läbi ja käib punkt haaval ise ennem oma masina üle. Ja kainuse ja adekvaatsuse/kogemuste kontroll käis ka minu kohta ja minu paarimehe kohta. Anna andeks kui sulle liiga tegin, aga tingimused olid kõigile võrtsed(kaasaarvatud oma garaage meestele kes mind sõimasid, et ma neid rajale ei luba:) ). Kõigelihtsam on tulla ikkagi võistlustele korras ja eelnevalt endapoolt kontrollitud masinatega ja kõrvaldada eelnevad vead.

Postitatud: 12 Aug 2013 16:56
Postitas Kytt
Seoses tehnilises kontrollis tekkinud probleemidega, kus võistlejad ei pea kontrollija korduvaid märkusi sõiduk järgmiseks võistluseks reeglitega kooskõlla viia mitte millekski, tuleb lähiajal foorumisse teema nimega "Avalik häbipost". Sinna teemasse kantakse võistlejad, kes korduvatest meeldetuletustest ja hoiatustest hoolimata oma sõidukeid reeglitega vastavasse seisu ei vii.
Kui võistleja on kantud "avalikku häbiposti" ja ta tuleb üritusele endiselt korda tegemata sõidukiga, siis osaleja diskvalifitseeritakse võistluselt ning osavõtutasu ei tagastata.
Kui "avalikku häbiposti" kantud sõidukil on järgmiseks võistluseks puudujäägid kõrvaldatud, siis kustutatakse ta nimekirjast.

NB! Tehnilises kontrollis avastatud rängad vead annavad kontrollijatele endiselt õiguse sõiduk koheselt võistlustelt eemaldada kas siis kogu võistluseks või kuni vea kõrvaldamiseni.


Seoses viimasel üritusel toimunud olukorraga kus teh. kontrolli läbiviijal olid "lõhnad juures", on küll taunitav kuid rääkides kõrvalseisjatega, teostati ülevaatus igati adekvaatselt ja sarnase rangusega nagu viimastel aastatel klubiüritustel tavaks on olnud. Kahetsusväärne intsident, kus ülevaataja näitas autoomanikule mis võib juhtuda kui autot korda ei tehta polnud küll õige (sai ju auto elektroonika kannatada), kuid olukord kui sama oleks juhtunud võistlussõidu ajal poleks tõenäoliselt päädinud vaid softi uuendamise vaid halvemal juhul ka auto põlenguga.

Postitatud: 13 Aug 2013 08:38
Postitas PuZuP
Lugesin kõigi osapoolte poolt ja vastulaused ning pakun välja järgneva:

Viia sisse tehnilise kontrolli kontrollmärgis - info eelneva tehnilise kontrolli kohta saab kohe pealt võtta - ehk kas esines puudusi, sest kui on ohtlik viga, siis ei saa peale, kui väheohtlik, siis saab peale, kuid kui järgmiseks korraks pole kõrvaldatud, siis pealelubamiskeeld käesolevaks etapiks.

Viia sisse tehnilise kontrolli andmebaas - kui kleepsu peale on kirjas, et esines puudusi, siis saab andmebaasist vaadata, millised vead jne. Kleepsu peale pole mõtet mingit "1 miljon kuussada tuhat kolkümmend kolme halli varjundit" üritada ümber kirjutada.

Viia sisse tehnilise kontrolli täitmisblankett - lihtsustada ja kiirendada tehnilise kontrolli blanketti - põhinormatiivid linnukesega, et kas ei/jah/puudused vms. Ja märkmetesse kirjutada mis oli puudusteks.

Kui tehnilise kontrolli teostajad arvavad, et selline asi ei ole mõistlik ning ei hõlbusta nende tööd, siis on järelikult nii.

Ja minu arvamus "lõhnastamisest" on see, et kui vastutada, siis vastutada 100% - alternatiivsed variandid ei ole lubatud. Rohkem sel teemal me siin sõna ei võta, kuid sõna on välja öeldud. Palun viia sisse vastavasisulised korrektuurid ning tagada edaspidiste sarnaste situatsioonide vältimine.

Postitatud: 13 Aug 2013 18:05
Postitas matzz
 
Walter kirjutas:Võistleja võiks olla ise piisavalt profesionaalne et tehnilisse mitte tulla korduvate vigadega. Peale 40 auto kontrollimist ei ole minu ajumaht suurem kui iga teise võistleja aju, et meeles pidada kõikide masinate vigu. Kui võistleja ei ole kindel oma masinas, siis korralik võistleja loeb ennem tehnilised tingimused läbi ja käib punkt haaval ise ennem oma masina üle. Ja kainuse ja adekvaatsuse/kogemuste kontroll käis ka minu kohta ja minu paarimehe kohta. Anna andeks kui sulle liiga tegin, aga tingimused olid kõigile võrtsed(kaasaarvatud oma garaage meestele kes mind sõimasid, et ma neid rajale ei luba:) ). Kõigelihtsam on tulla ikkagi võistlustele korras ja eelnevalt endapoolt kontrollitud masinatega ja kõrvaldada eelnevad vead.
Minu eesmärk ei olnud kedagi mustata. Müts maha tehnilise tegijate ees, et te viitsite ja teil on võimalust selle tegemiseks. Arusaadav on ka see, et eelneval õhtul tahame kõik natuke kurku niisutada.

Lihtsalt pidasin vaja antud intsidendi väljatoomist vajalikuks, kuna see on koht, kus oleks võimalik asja paremini teha. Lisaks Mikuga suheldes ning ka eelnevas postituses on jutt, et võiks tehnilise lõpuks väljastada lehe, kus peal on kirjas puudused. Sest vastasel juhul paljud inimesed kas unustavad ära või ei tee vigadest välja autot remontides.

Antud korral, tean, et olin ka ise süüdi, et sellise veaga korduvalt kohale ilmusin. Lihtsalt jäi see asi kripeldama hingele.

Minupoolt kõik.

Postitatud: 14 Aug 2013 21:23
Postitas masuurik
Vabandan, et ise kohal ei olnud ja situatsiooni ei näinud, aga minu tagasihoidlik arvamus on loetu põhjal see, et võistlusele ei ronita teadlikult tehniliselt mittekorras autoga ehk oma auto vaadatakse ikkagi kodus ennem üle kui see kuhugi esitatakse ülevaatuseks.
Teiseks kogu boxiala "töötajad" ja võistlejad olgu 100% kained ja see on väga elementaarne. Midagi demonstreerida ka pole vaja, veale osutatakse ja vajadusel öeldakse "ei" sõidukõlblikusele. Mul kunagi oli ühe kontrolleriga analoogne situatsioon, kus natuke imelikuna näivat pistikut hakati jõuga sakutama ja sakutati trükiplaadilt klemmid lahti, kuigi tegelikult oli kummilutu sees termokahanev klemmi isolatsioon lisaks mis ajas punni. Auto ei käivitunud ja aju koode täis. Oleks piisanud küsimisest:rolleyes

Postitatud: 12 Sept 2013 13:10
Postitas Ilmars
Seda kõike siin lugedes, Olen Walteriga nõus. Klasse peab ausamaks muutma. Jutus on iva nii Kytil, kes peab sama autoga koju tagasi sõitma tänaval. Olen ühel meelel ka Atskaarikuga,kes peab vägikaigast vedama kordi võimsamate autodega.
Mina isiklikult selle jutu peale ,mis siin lugesin, jagaks klassid nii.
Lada originaal. 66 ja 80. Mis ongi originaal.
Sport on kõik ümberehitused,kus on Lada võimendatud detailid ja muud , nukkvõllid.1,7i mootor . blokk. jne.
Kes liiguvad tänaval ise ja on ükskõik mis ülevaatus ja Politse ei saa kurjaks kui tänaval kinni peab.
Lada PRO. On need kes veavad kärupeal. kolmnurga otsas jne.
Olenemata mida teinud oled ,et kärupeal ,või kolmnurga otsas vead. Ju siis ei ole enam tehniliselt ladaga vaid Pro klassi autoga. Pro klassi kuuluks ka kõik , slikkrehv,kruusarehv,piik jne.
Pro oleks ka kõik seest tühjaks tõstetud ja puuriga autod. kus on ainult 1 juhi korviste. Või mis iganes.
Oleks poole ausam see autode liigitamine.