Niva s6idukorda..

Niva s6idukorda..

Kõik 4x4 seonduv
j
jan007
Suletud kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Niva s6idukorda..

Postitus Postitas jan007 »

Tervitus k6igile!

1. Milline aku Nivale? mitu AH siis.. olemasolev surnud isend ei oma ainsatki loetavat kirja..
2. Kuidas saada toimima bentsupumpa mis on 1a olnud kuival ja nyyd ka k2sitsi ei ime paagist miskit? Mootor 1,6 86a

Hetkel rohkem kysimmusi pole aga kindlasti tuleb, kuna ma olen end siiani diislitega kodusemalt tundnud..
r
reljo86
Suletud kasutaja
Postitusi: 11
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas reljo86 »

pumbale vala pena sisse-klapid on kuivad ja lasevad läbi.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Lihtsam on puhuda paak surve alla. Sealt siis jookseb pump täis. Mitte puhuda suruõhuga- võid paagi lõhki puhuda. Olen puhunud suuga väikse surve sisse.
Aku ette nähtud 55a/h. Võid ka mõõdu järgi võtta. Poes ütled mõõdud ja klemmi asukohad.
C
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Esialgne postitaja JAN007
1. Milline aku Nivale? mitu AH siis.. olemasolev surnud isend ei oma ainsatki loetavat kirja..
Endal oli just paar nädalat tagasi sama mure ja õnnestus leida 85 Ah aku, mis originaalsesse aku auku ära mahtus. Ainukesena tuli ümber teha nurkaruast aku fiksaator, mis aku pealtpoolt fikseerib.
Vaatan homme-ülehomme sulle täpse tootja ja mudeli välja.

P.S. Originaalis käib vist 55Ah aku, aga kui vajadus autole veidi rohkem elektritarbijaid (tuled, vints, jne.)taha panna või juhtub laadimisega midagi, siis selle aku varal saab julgelt metsast välja.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
j
jan007
Suletud kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas jan007 »

>Vaatan homme-ülehomme sulle täpse tootja ja mudeli välja.

Oleks tore. Plaan on laup2eval masin praegusest seisupaigast kodule l2hemale toimetada aga selleks vaja k2ima saada.
x
xim&jeep
Suletud kasutaja
Postitusi: 32
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas xim&jeep »

Esialgne postitaja Landy
Esialgne postitaja JAN007
1. Milline aku Nivale? mitu AH siis.. olemasolev surnud isend ei oma ainsatki loetavat kirja..
Endal oli just paar nädalat tagasi sama mure ja õnnestus leida 85 Ah aku, mis originaalsesse aku auku ära mahtus. Ainukesena tuli ümber teha nurkaruast aku fiksaator, mis aku pealtpoolt fikseerib.
Vaatan homme-ülehomme sulle täpse tootja ja mudeli välja.

P.S. Originaalis käib vist 55Ah aku, aga kui vajadus autole veidi rohkem elektritarbijaid (tuled, vints, jne.)taha panna või juhtub laadimisega midagi, siis selle aku varal saab julgelt metsast välja.
Landy, aga kas sa jätsid originaal geneka? ma tean, et kui paigaldada suuremate ampertundidega aku, kui ette nähtud, siis genekas ei jõua seda akut täis laadida...või ei ole see nii?
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Laeb täis küll, kui just 200 ampertunni peale mitte minna.
Vene ajal suure akude defitsiidiga sai tädi Ladale 75A/h veoauto aku peale pandud. Toimis väga hästi. Aku oli pagassis nagu rallikatel.
C
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Esialgne postitaja Xim&Jeep
Landy, aga kas sa jätsid originaal geneka? ma tean, et kui paigaldada suuremate ampertundidega aku, kui ette nähtud, siis genekas ei jõua seda akut täis laadida...või ei ole see nii?
Kas sul on mingi paaniline hirm originaalist suuremate asjade suhtes? Algul kummid, nüüd akud.
Ole rahulik, tõsised off-roadijad on Niva genekaga väga rahul. Odav ja suht töökindel ning kannatab häsiti ka suuri akusid laadida. Edukalt kasutatud ka mitmetel lääne maasturitel, kui originaalid on ära kärvanud.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Esialgne postitaja JAN007
Oleks tore. Plaan on laup2eval masin praegusest seisupaigast kodule l2hemale toimetada aga selleks vaja k2ima saada.
Sai hangitud Midac'i 90 Ah aku, mis poes peaks kusagil 800 ringis maksma. Garantiid antakse 2 aastat.
Minu meelest suure aku kohta väga mõistlik hind.

Tõsi, ise sain kätt hulgihinnaga.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
v
viva
Suletud kasutaja
Postitusi: 30
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas viva »

Täitsa teemakohane jutt! Isegi olen viimase nädala õhtuid veetnud hiljuti soetatud Nivaga, mis on eelnevalt seisnud pea 2 aastat. Esmasel käivitamisel pidin samuti bensu pumba lahti keerama ja täis valama. Aku ostsin 55ah. Jahutusvedeliku kallasin kah sisse. Nüüd oleks vaja kuidagi pidurid liikuma saada. Mida spetsialistid soovitavad kuidas seda teha? Tõenäoliselt oleks hea ka piduriõli ära vahetada. Kas siis tuleb eelnevalt vana välja lasta ja kuidas seda tehakse? :o
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Imed süstlaga piduriõli paagid tühjaks ja valad uue õli sinna sisse. Siis hakkad alt välja pumpama kuni puhas õli tuleb. Vahepeal vaja lisada.
Seal kus õhutusnippel ei keera jäta asi rahule, seniks kuni niikuinii remonti vajab.
Piduriõli vaja vahetada iga 3 aasta järel. Uuematel andmetel 2 aasta järel.
C
x
xim&jeep
Suletud kasutaja
Postitusi: 32
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas xim&jeep »

Esialgne postitaja Landy
Kas sul on mingi paaniline hirm originaalist suuremate asjade suhtes? Algul kummid, nüüd akud.
Ole rahulik, tõsised off-roadijad on Niva genekaga väga rahul. Odav ja suht töökindel ning kannatab häsiti ka suuri akusid laadida. Edukalt kasutatud ka mitmetel lääne maasturitel, kui originaalid on ära kärvanud.
ok enam ei kysi midagi, kui see sind nii ärritab.
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Esialgne postitaja Xim&Jeep
ok enam ei kysi midagi, kui see sind nii ärritab.
Mul ei ole midagi küsimise vastu. Kahjuks oled sa kõik senised postitused Niva teemadesse teinud pigem kindlate väidete vormis.
Häirib see,kui väited pole paikapidvad :flaming
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Esialgne postitaja Viva
Mida spetsialistid soovitavad kuidas seda teha? Tõenäoliselt oleks hea ka piduriõli ära vahetada. Kas siis tuleb eelnevalt vana välja lasta ja kuidas seda tehakse? :o
Soe soovitus on kõik vedelikud vahetada. Mina lasin kohe peale ostu (oli sõidus olev auto) kohe vahetada sildade, käigukasti, mootori õli. vahetatud saika piduri-ja jahutusvedelik.
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
j
jan007
Suletud kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas jan007 »

Kysiks veel seda, et kui mul homme 6nnestub mootor t88le saada, siis kuidas kasutada aeglustit ja seda difrilukku, mis kiirustel v6i kuidas neid sisse ja v2lja lylitada tohib? Mul sisuliselt puuduvad kogemused jeepidega..
x
xim&jeep
Suletud kasutaja
Postitusi: 32
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas xim&jeep »

lääne jeepidel saab vist neid asju sisse-välja lülitada ka sõidupeal...nival ainult seistes.
Kasutaja avatar
motamees
Ladaklubi Auliige
Postitusi: 2860
Liitunud: 22 Juul 2003 23:43
Asukoht: Saar
Autod: MetsaNiva

Postitus Postitas motamees »

Ka Nival saab sõidu pealt seda toimetada. Vahekasti käiguga peab ettevaatlik olema. Kiiruste vahed kole suured.
Ega seda aeglustit mujal pole vaja kui metsas. Diffri plokiga võid igal ajal opereerida, kui selleks vajadus. Hea pidamisega teel ei soovita kasutada. Hakkab koledasti pookima. Võib isegi juhtuda nii, et ei saa plokki välja. Hammakad nii suure pinge all. Siis lase natuke tagurpidi ja tuleb kergemalt välja.
C
j
jan007
Suletud kasutaja
Postitusi: 54
Liitunud: 01 Jaan 2002 02:00

Postitus Postitas jan007 »

Esialgne postitaja motamees
Võib isegi juhtuda nii, et ei saa plokki välja. Hammakad nii suure pinge all. Siis lase natuke tagurpidi ja tuleb kergemalt välja.
Nonii, peale pumpa bentsu valamist selgus, et k6ik bentsuvoolikud nii murenenud, et pump ainult 6hku pumpas :-( L6puks see probleem yletatud ja k2ima l2ks kohe. Liikus kah. Difrilukk t6esti ei tahtnud ilma tagurdamiseta v2lja tulla. Kas see on normaalne, et difri luku ja aeglusti kang vibreerisid tugevalt s6ites ?
Hommikul otsisin Tartust neid Midac akusid ja ei leidnud, siis ostsin 65AH Raylite kohast kus ise soodust saan ja nagu Murphy seadus ette n2eb olid MIdac akud myygil just j2rgmises poes (Ehituse ABC) kuhu l2ksin juba miskit muud otsima
:-)
Kasutaja avatar
Landy
Foorumi kasutaja
Postitusi: 1053
Liitunud: 03 Mär 2003 22:56
Asukoht: Tallinn
Autod: Oli kunagi Niva 2121
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Esialgne postitaja JAN007
Kysiks veel seda, et kui mul homme 6nnestub mootor t88le saada, siis kuidas kasutada aeglustit ja seda difrilukku, mis kiirustel v6i kuidas neid sisse ja v2lja lylitada tohib? Mul sisuliselt puuduvad kogemused jeepidega..
Nüüd siis puust ja punaseks:
Aeglusti kang on see väike juhipoolne . Toimib järgmiselt (ülalt alla) L-N-H. Lahtiseletatult järgmiselt: Kõige juhupoolne asend on kiire ülekandega ja mõeldud igapäevaseks kasutamiseks, keskmine neutraalasend näiteks kasutav pukseerimisel, ning ülemine asend on aegalase ülekandega ja kasutamiseks raskete teeolude korral või väga raske esme pukseerimisel.
Armatuuri poolne kang on keskdifferentisaali lukustamtaniseks.(Mõlemad kardaanid pöörlevad nüüd ühtlase kiirusega. Sisselülitamisel süttib armatuuris kollane hoiatustuli. Kasutada ainult pehmel pinnasel (muda, lumi, liiv). Kindlasti ei tohi sisselülitatud keskdifferentsiaaliga sõita hea haarduvusega kõval pinnasel!
keskdifferentsiaali lukustuse vabastamiseks tuleb kangi lükata väikesel kiirusel aramatuuri poole.
Seega, kui mõlemad kangid on vastakuti, siis läibus maksimaalne.

Kuldreeglid:
*Rasketes oludes ja metsas sõites unusta siduri ja piduri pedaalid, auto kiiruse reguleerimiseks on aeglusti ja gaasipedaal.
*Lahtise pinnase või lume/jääga ketud mäest laskumisel kasuta aeglustist ja pidurda mootoriga, nii väldid auto juhitamatuks muutumist ja soovimatut libisemist.
*Aeglusti ja ja keskdifferentsiaali lukustus lülita alati sisse ENNE raskel teelõigul sõitmist.

Lisaks loe järgnev läbi:
Käesolev jutt annab kõik elementaarsed tarkused selleks, et tunda end teelt maha keerates enesekindlalt. Kuid, nagu kõik ise hästi teavad, kogemusi ei asenda miski. Maastikul jäävad abstraktsed, kogemustega kinnitamata nõuanded alati hiljaks. Küll peaks see kirjatükk õiged otsad kätte andma.
Seega, kui oled käesoleva juhendi läbi lugenud, mine metsa ja vaata kuidas ise hakkama saad. Kui sa juba offroadid, siis pead pidevalt arvestama maapinna profiili ja veetõkete sügavust, takistustele peale- ja mahasõidu nurki, valima sobiva käigu ja hindama pinnase kandvust. Ja kui sa juba esimesel korral ilma kõrvalise abita metsast välja saad, sa kas ei püüdnud piisavalt või oled kiire taipamisega.

Esimene õppetund: järsud laskumised

Peata oma maastur vähemalt ühe sõidukipikkuse võrra enne kallakut, lükka sisse esimene käik, lülita sisse aeglusti ja kui auto sellega varustatud on, ka difrilukk. Allasõidul ära tallu ei pidurit ega sidurit, välja arvatud juhul kui on vaja auto takistuse ületamiseks peatada - aeglustiga piirab mootor kiirust ise.
Nii kaua kui esimesed rattad pöörlevad, on auto kontrolli all. Kui auto hakkab libisema, lisa õrnalt gaasi, et säilitada suuna stabiilsust - ka nüüd JÄTA PIDUR RAHULE ja ära ürita käiku vahetada. Olles alla jõudnud, vabasta difrilukk ja jätka sõitu.

Teine õppetund: ronimine
Ronides üles järskudest nõlvadest, kasuta võimaluse korral difrilukku ja mine alati üles piki kallet, st. otse mäest üles; diagonaalselt liikumine võib lõppeda auto kallakust külili alla tulemisega.
Järsud tõusud eeldavad tavaliselt aeglusti kasutamist. Kui tegemist on aga lahtise või libeda pinnasega, lähene tõusule hooga ja kõrgeima mõistlikuna näiva käiguga. Liiga suur kiirus võib aga konarlikul pinnasel lõppeda auto hüplemisega, mis omakorda toob kaasa rataste ja tee vahelise kontakti vähenemise ja rataste teega haardumise kaotamise. Sellisel juhul ürita kasutada aeglasemat lähenemist. Juhitavust saab parandada ka hetk enne peatumist veidi gaasi tagasi lastes.

Kolmas õppetund: sõitmine kallakul
Enne kallakule ronimist kontrolli, et maapind oleks kindel ja mitte libe. Jälgi, et kaldes auto allamäge külje rattad ei satuks aukudesse või lohkudesse ja et "ülemised" rattad ei läheks üle kividest, puujuurtest või muudest takistustest, mis võiksid põhjustada järsku piki- või külgkalde suurenemist.
Tagaistmel olijad peaksid isuma auto "ülemisel" küljel. Äärmuslikes tingimustes võiksid nad suisa autost välja minna niikauaks, kuni kalle on turvaliselt ületatud.
Jälgi, et inimeste kaal autos oleks võrdselt jaotatud ja et pagas oleks kinnitatud korralikult ja nii madalale kui võimalik.
Pea alati meeles, et igasugune pagasi äkiline liikumine (ja metsa igasugu träni kaasa vedamisest ei pääse) võib auto ümber keerata.

Neljas õppetund: pinnas
Rajad, roopad, kraavid. Kui tee on tugevalt ette sõidetud ja auto kliirens seda lubab, siis sõida juba olemasolevates roobastes nii kaua kui võimalik ja lase autol end mööda roopaid ise juhtida. See muidugi ei tähenda, et kogu aeg õrnalt roolist kinni hoidma ei peaks.
Kui lased märjas ja pehmes pinnases sõites roolil vabalt pöörelda (või oled ise end ülienergiliselt roolima unustanud), siis auto võib küll roobastes otse sõita, kuid tegelikult on rattad välja keeratud (rattad märjal pinnasel ei haardu) ja tasasele või kuivale pinnale jõudes rebib sõiduk kõrvale.

Viies õppetund: veetakistus

Sa oled kindlasti näinud kuidas ralliautod vett kahte lehte lõigates uljalt läbi ojade kihutavad. Kuigi teleriekraanilt võib see tunduda äge, ei ole selline lähenemine maasturiga sõites tegelikult soovitav. Läheneda tuleks ettevaatlikult ja enne pimesi vette sumamist tuleb kindlasti kontrollida vee sügavust, kuna muidu ei pruugi pelgalt märgade autoakendega pääseda.

Kuues õppetund: jää ja lumi

Jääl ja lumel tuleb liikuda eriti ettevaatlikult. Must jää ei hooli eriti neljarattaveo väidetavalt parematest teelpüsimisomadustest. Järgmiseid näpunäiteid jälgides peaks siiski õnnestuma valitud sõidusuund säilitada.
1. Lukustatud difriga sõites vali kõrgeim võimalik käik.
2. Kohalt võttes anna nii vähe gaasi kui võimalik.
3. Pidurda võimalikult vähe ja ära tee rooliga järske liigutusi.
4. Vabasta difrilukk kohe kui oled jõudnud kindlale pinnasele.

Seitsmes õppetund: raske rada

Raskeltläbitaval teel on soovitav differ lukustada kuna intensiivne hüplemine toob kaasa rataste tühja kaapimist.
Eriti raskel rajal lülita sisse aeglusti. Nii liigub auto stabiilselt ettevaatlikult ilma pidevalt pidurit ja sidurit muljumata. Siledale ja kindlale pinnasele jõudes tuleb difrilukk alati vabastada.
Kaheksas õppetund: auto peatamine pehmel pinnasel
Enne kui sa oma auto peatad, pea meeles: Auto kohalt liikumasaamine kaldel, pehmel pinnasel või liivas on peaaegu võimatu. Pargi auto alati kindlale tasasele pinnale või suunaga mäest alla.

Üheksas õppetund: sõitmine liivas ja pehmel pinnasel

Liiv ja pehme pinnas nõuab auto hoidmist pidevas liikumises. Suur takistus tähendab hoo vaibumisel edasiliikumise raskendumist. Seetõttu tuleb vältida ka käikude vahetamist.
Lukustage difrilukk. Valige kõrgeim sobilik käik ja sõitke sellega kuni jõuate kindlale pinnasele. Üldiselt on soovitatav kasutada madalaid käike, kuna need võimaldavad kiirendamist raskenevates tingimustes ilma, et peaks riskima kohalt mitte liikuma saamisega. Vabastage difrilukk niipea, kui jõuate kindlale pinnasele.




P.S. Kus kandi inimene oled?
Uuri ka Land Roveri klubi tegemisi!
Kristjan (+372)5010599
-----------------------------------------------------------
Oli kord Niva - http://www.landy.ee/niva/
p
põletaja
Foorumi kasutaja
Postitusi: 363
Liitunud: 20 Jaan 2003 12:52
Asukoht: järvamaa
Autod: 2105 vs 21213

Postitus Postitas põletaja »

Esialgne postitaja motamees
Ka Nival saab sõidu pealt seda toimetada. Vahekasti käiguga peab ettevaatlik olema. Kiiruste vahed kole suured.
Ega seda aeglustit mujal pole vaja kui metsas. Diffri plokiga võid igal ajal opereerida, kui selleks vajadus. Hea pidamisega teel ei soovita kasutada. Hakkab koledasti pookima. Võib isegi juhtuda nii, et ei saa plokki välja. Hammakad nii suure pinge all. Siis lase natuke tagurpidi ja tuleb kergemalt välja.
kui ei saa diifrit välja siis on juba mingi jama omal oli kah varem selline probleem aga siis selgus et tegemist oli erinevate reduktoritega nüüd aga kus mõlemad reduktorid vahetatud lülita sisse välja millal ise aga soovid ei mingit probleemi::cool:
ostsid siis sõida
Vasta