1. leht 1-st

Millist õli kasutada?

Postitatud: 22 Aug 2008 23:13
Postitas LadaNiva
Tervist!

Küsimus siis selline, et millist õli panna mootorisse, tagasilda, käigukasti Nival? Milline firma, mark? Endal on sees mootoris Vene toodang nimega "Ziguliõli" ja tagasillas, käigukastis Tad-17, mootoris ka sees XADO õlilisand. Mida kasutada suvel? Talvel?

Tänan tähelepanu eest!

Postitatud: 23 Aug 2008 00:18
Postitas Landy
Sildades ja kastis võid julgelt venelasega edasi lasta, kui regulaarselt vahetada. Hea odav õli välja lasta, kui veega segi läheb.

Mootorisse soovitaks mõnd lääne mineraalõli. Hääl läheb pehmemaks ja peseb mootori premini saastast puhataks.

Postitatud: 23 Aug 2008 08:13
Postitas Alfist
Ma ei hakka nüüd siin ?iguliõli kiitma,aga endal sai vahetatud mootoris õli,ning jäädud ikkagi kindlaks ?iguliõlile ning õli on veel sellest ajast puhas,ehk siis 2000km on see õli juba käinud.:o
Mootorit ma ei pesnud mingi vahendiga,vaid lasin vana õli välja,ning uus õli läks sisse,ning kui veel puhtaks pesta spets õliga,siis kestab see õli veel kauem seal puhtana!:)
Ma ise ei näinud lihtsalt põhjust selle ?iguliõli välja vahetamisest,mingi kallima vastu sest õlidega tegelevates firmades on öeldud mulle,et tänapäeval on kõikide õlide kvaliteet üks,ning puhastusaineid sisaldavad kõik ja vene õlide tooraine on parem kui teiste õlide tooraine!:)
See ainult minu näide,ma loodan et kedagi ei solvanud ?igulõli kiitmisega!:)

[Muudetud: 23-8-2008 Alfist]

Postitatud: 23 Aug 2008 08:48
Postitas logman
Kahe teineteisele vastassuunas liikuva detaili kokkupuutel tekib alati hõõrdumine ja igasugusel hõõrdumisel eraldub mingil määral nendest detailidest aatomeid (puru, sodi) ehk siis kokkuvõttes nad kuluvad.
Et hõõrdumine ja kulumine oleks väiksem, siis libestatakse need detailid õliga.
Õli ei vii mitte kunagi hõõrdetegurit nullini, vähemalt pole seda suudetud tänapäeval üldkasutatavates mootorites veel laialdaselt praktiseerida.
Et mootori mitteliikuvatele osadele ei ladestuks nendestsamadest detailidest eraldunud osakestest rokakihti, siis lisatakse õlile peseva toimega manuseid.
Kui õli sisaldab puhastus- ehk peseva toimega ainet, siis kuhu see mustus kaob?
Vastus: jääb õli sisse ja seda saab vaadelda juba visuaalselt - õli on määrdunud.
Kui nüüd see kuulus "ziguli" õli on ilus ja puhas, nagu eelnevas postituses juttu oli, siis on sel õlil kaks omadust.
Esiteks, kas ta on nii kuradima heade määrdeomadustega, et ei lase hõõrdumisel mingisugustki sodi tekkida (väheusutav) või...
Teiseks, puuduvad temas igasugused pesevad manused ja soga ladestub mootoridetailidele, mis ei ole seotud hõõrdumisega - karteri seinad, klapikambrikaane seinad jne....

Võta oma mootor lahti ja vaata, mis seespool sünnib, siis räägime edasi.

Postitatud: 23 Aug 2008 09:23
Postitas olaaf
mootorise hado 5w50 või 10w40

käigukasti 75W90
sildadesse lukuga 85W-140
ilma 75W90

Postitatud: 12 Veebr 2009 23:09
Postitas nivamees66
[quote]Algselt postitas: Landy
Sildades ja kastis võid julgelt venelasega edasi lasta, kui regulaarselt vahetada. Hea odav õli välja lasta, kui veega segi läheb.TAD-17 ei segune veega,emulsiooniks ei lähe.proovitud,hea odav jah,kuni remontima ei pea,lased ainult vee sillast,kastidest välja

Postitatud: 07 Mär 2010 17:44
Postitas IceStorm
Kui palju õli peaks olema Niva vahekastis?

Postitatud: 07 Mär 2010 18:09
Postitas Ronn
Algselt postitas: IceStorm
Kui palju õli peaks olema Niva vahekastis?


Transferbox
· Capacity : Capacity 0,75 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Check 15000 km / 12 months
: Change 30000 km
· Recommendation : SynPower TDL 75W-90
: DuraBlend GL-5 75W-90